Tweakcraft Buildingtheme: Skyworld spawnZoals wel bekend onderhande, gaat skyworlds open voor een selecte groep mensen. Om de spawn van deze wereld in te kleden zal er de 2 weken ofzo een speciaal thema zijn waar iedereen aan mee kan helpen. De opzet van dit bouwthema zal als volgt zijn:
- Het moet voor iedere skyworld bouwer mogelijk zijn om mee te doen.
- Er is 1 Buildmaster, dit ben ik (WouterH). Ik bepaal, samen met de admins en met input van de community wat wel en niet mag/kan en of een gebouw mooi is en mag blijven.
- Het thema zal van te voren bepaald worden, ook de te bouwen dingen zullen bepaald worden. Dit zal redelijk algemeen zijn zoals: Hier moet een kasteel... of: hier moeten een stel huizen. Dit laat ruimte vrij voor creativiteit.
- Om te voorkomen dat iedereen @ random zal gaan bouwen kunnen spelers of groepen spelers een bepaald deel "claimen". Denk hierbij aan: "Wij 2en gaan dit huisje bouwen". Dit zal natuurlijk wel van tevoren moeten worden aangevraagd en als het niet genoeg opschiet zal je dan ook de plek verliezen.
- Om een samenhangend thema te krijgen zullen er regels komen waar je je als richtlijn aan moet houden. Denk hierbij aan: Verdiepingen van normale huizen moeten 4 a 5 hoog zijn (voorbeeld).
In het kort komt dit er op neer dat er van tevoren een thema wordt bepaald. Hierna wordt van tevoren een beetje bekeken welke gebouwen zoal gebouwd kunnen worden en waar die dan moeten komen. Aan de hand van deze "blauwdrukken" en met wat regels kan er dan gebouwd worden waarbij je dus eventueel, als je dat wilt, individueel of in een kleine groep aan 1 onderdeel kan werken. Ten slotte wordt alles in de gaten gehouden en beoordeeld of dat het ook past. De mening van de community en in het bijzonder de Buildmaster is bindend. Als er dus wordt gezegd dat een verdieping 1 hoger moet, dan moet het dat ook.
Dit klinkt misschien allemaal streng. Maar dit is alleen gedaan om ervoor te zorgen dat het eindresultaat er mooi en samenhangend uit komt te zien. Ook is de skyworld een soort van elitewereld dus er wordt ook een zekere standaard van bouwen verwacht.
Tot zo ver mijn ideeën wbt de organisatie. Heb je nog aanvullingen of opmerkingen, roep ze graag!
Het thema:Ik had een aantal opties wat wel leuk zou zijn voor een thema, zelf ben ik groot voorstander van optie 1. Maar ik schik me naar wat de community graag wil.
- Een fantasy setting in de klassieke zin van het woord. Dit kan ook wat steampunk invloeden krijgen. Niet al te modern dus. Denk dus aan dit soort dingen:

- Futuristisch. Denk dan aan spaceships en ruimtestations/basissen. Dit is wat minder geschikt in minecraft als spawnsetting maar ik zet het er bij voor het animo.
- Modern. Denk hier bij aan vliegtuigen en gewoon hedendaagse gebouwen alleen dan op zwevende eilanden.
- Een combinatie dus bijvoorbeeld het ene eiland fantasy, het andere eiland modern en weer een ander futuristisch. Je kan dit zo uitgebreid mogelijk maken maar ik denk zelf dat het kwa spawnthema beter is om bij 1 onderwerp te blijven en dan evt de rest als extra thema's later op andere lokaties te bouwen.
- Je eigen idee.
Heb je dus zelf een idee wat wel leuk is voor een thema. Roep het gerust dan zal ik kijken of er animo voor is.
Over de exacte gebouwen lijkt me het pas nuttig om over te discussieren nadat we het thema hebben. Dan kunnen we alle ideeën op een hoop gooien en een definitief plan maken.
Wat moet je nu dus doen:Denk eens na over de thema's, verzin eventueel nog een eigen thema er bij. Dan verzamel ik dit allemaal en gooi het in een poll. Daaruit zal dan het thema dat we gaan uitvoeren volgen.