Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - Milenco

Pages: 1 [2] 3 4 5
16
Tweakcraft / Communitymanager en andere adminwijzigingen
« on: 8 July 2012, 16:23:31 »
De afgelopen maanden is er door verschillende spelers veel input en kritiek geleverd en zijn er verbeter-voorstellen gedaan. Hoewel daar initieel niet goed op is gereageerd, door het uitblijven van een algemene reactie, zijn we als admins er onlangs wel mee bezig geweest om dergelijke situaties in de toekomst te voorkomen. Na lang overleg zijn we tot de conclusie gekomen dat veel van de ontstane problemen zijn veroorzaakt door het afwezig zijn van een eindverantwoordelijke binnen het admin-team die deze zaken op zich kan nemen.

Om die reden zullen we de rol van Community Manager (CM), die onvervuld is geweest sinds Rhan21 is vertrokken als admin, weer herstellen. De CM zal zich bezig gaan houden met het aansturen van het admin-team en zal grotendeels de communicatie richting de spelers verzorgen. Ook zal de CM zich bezig gaan houden met het beleid en de visie van de server, om de continuïteit en servergroei te kunnen waarborgen. Deze her-geïntroduceerde rol komt grotendeels overeen met de door een aantal spelers voorgestelde rol van PR, met als grote verschil dat het hele admin-team als input dient voor feedback, en niet enkel de CM.

Ondergetekende (Milenco) zal deze rol gaan vervullen. Ik hoop dat we met deze zet met z'n allen een nieuwe betere weg kunnen inslaan om Tweakcraft weer te maken tot wat het eerder was: Een plek waar iedereen zich thuis kan voelen en gehoord wordt en waarbij we er met z'n allen wat moois van proberen te maken.

Naast de nieuwe rol van CM zijn er ook enkele andere admin-wijzigingen te melden. Zowel JelmarG als Edoxile hebben aangegeven om verschillende persoonlijke motieven af te willen treden als admin, al dan niet tijdelijk. We willen hun allebei ontzettend bedanken voor hun inzet voor Tweakcraft en wensen hun veel succes toe met hun verdere activiteiten!

Ter aanvulling hiervoor is Freaker5005 benoemd tot nieuwe admin. Hij zal de rol van Game Operator (GO) gaan bekleden en zal, zoals gewoonlijk, eerst een proefperiode hiervoor af gaan leggen. We wensen Freaker5005 veel succes in z'n nieuwe rol en hopen dat jullie spelers hem in het begin een beetje willen ontzien, zodat hij alle kneepjes van het vak rustig kan leren.

17
Tweakcraft / Tijdelijke survival-wereld
« on: 7 July 2012, 16:30:23 »
In aanloop naar de Minecraft 1.3 update, welke begin augustus wordt verwacht, hebben we een tijdelijke survival-map opgezet om het nieuwe survival-beleid te testen. Dit beleid ziet er als volgt uit:
  • Het stelen van items (uit kisten/inventories) is toegestaan
  • Griefen (kapot maken van blocks) blijft verboden
  • PvP (het doden van elkaar) is toegestaan
  • Difficulty gaat van 'normal' naar 'hard'

Daarnaast is de render van de site verwijderd en zullen admins enkel op aanvraag modereren in survival. Deze moderatie zal alleen plaatsvinden op basis van griefs. Dit betekent dat admins niet zullen aangeven wie jouw items heeft gestolen!

In het survival discussie-topic is aangegeven dat het voorgesteld beleid m.b.t. stelen en griefen wat praktische problemen met zich mee kan brengen. Door het simpelweg plaatsen van je waardevolle blocks kan je voorkomen dat het gestolen kan worden; dan valt het immers onder griefen. Daarom is het voorstel gedaan om de drie waardevolste blocks, namelijk iron, gold en diamant, te ontzien van deze grief-regel. Daar willen we in aanloop van de definitieve survival-map, welke wordt geïntroduceerd bij de lancering van Minecraft 1.3 op Tweakcraft, graag jullie mening over horen in deze poll.

Veel succes gewenst op deze tijdelijke map en we horen graag jullie feedback in het survival discussie-topic!

Edit: De oude survival-mappen zijn HIER te downloaden. :)

18
Tweakcraft / Uitslag poll over survival-beleid
« on: 6 July 2012, 15:55:57 »
De poll over het survival-beleid is massaal ingevuld met 52 reacties! Iedereen bedankt voor de feedback. 6 Mensen (12%) heeft aangegeven het huidige beleid te willen houden, de andere 46 (88%) wil het beleid graag aanpassen.

Hieronder uitslagen
Survival moet binnenkort worden gereset33 (72%)
Survival moet regelmatig worden gereset (elke 2 maand)13 (28%)
De Survival-render (Zie de website onder menu 'Map') moet toegankelijk blijven14 (30%)
De Survival-render moet enkel toegankelijk blijven als je niet mag griefen12 (26%)
De moeilijkheidsgraad moet worden verhoogd van 'medium' naar 'hard'34 (74%)
Je zou elkaar moeten mogen doden op de survival map36 (78%)
Je zou elkaars eigendommen moeten mogen stelen op de survival map (alleen beperkt voedsel)20 (43%)
Je zou elkaars eigendommen moeten mogen stelen op de survival map (onbeperkt)29 (63%)
Je zou elkaars bouwwerken moeten mogen griefen op de survival map15 (33%)
Logblock (waarmee je kan zien wie wat heeft gedaan qua blockinteractie) moet voor elke speler toegankelijk worden in survival18 (39%)
Admins moeten survival met rust laten qua controle en interventie25 (54%)

Uitgaande van deze uitslag zal in het het nieuwe beleid de map dus eenmalig worden gereset, de moeilijkheidgraad worden verhoogd en de render van de website worden verwijderd. Daarnaast is PVP en stelen wel volledig toegestaan, maar griefen niet. Admins zullen enkel op verzoek deelnemen aan de survival-wereld (in de rol van admin) en niet meer preventief controleren.

Tijdens de poll is het onderwerp 'stelen' al besproken: Dit houdt in, het stelen van inventories na het doden van een speler en het stelen uit kisten. Het stelen van blocks valt onder griefen. Ook toegang verschaffen tot storages door het breken van blocks valt onder griefen. Als je echter na het inbreken in de storage de inbraakschade weer herstelt, mag dit wel.

Daarnaast is het voorstel om een 'proefrun' met het nieuwe beleid te draaien op een verse map totdat Minecraft 1.3 uitkomt goed ontvangen. Hier zullen we mee aan de slag gaan. Discussie kan in het topic hier.

19
Tweakcraft / Poll over survival-beleid
« on: 29 June 2012, 17:29:01 »
Na aanleiding van de onlangs gestarte discussie over het survival-beleid hebben we een poll online gezet waarmee we jullie mening graag willen peilen. Graag zouden we iedereen mening horen hierover. Via onderstaande enquête kan je per voorstel aangeven of je het er wel of niet mee eens bent. Op basis van de uitslag zullen we (mogelijk samen met jullie in het discussie-topic) een besluit maken. De enquête zal een week open blijven, zodat iedereen de kans krijgt een reactie te geven.

Vul de enquête hier in. De poll is gesloten

Alvast bedankt voor jullie reacties! Discussie kan verder gaan in dit topic.

20
Algemeen / Survival discussie topic
« on: 24 June 2012, 19:34:30 »
Na aanleiding van een chat-gesprek waarbij wat voorstellen werden gedaan voor beleidsveranderingen in Survival.

Discussie kan hieronder.

21
Tweakcraft / Mobtower-beleid
« on: 22 June 2012, 20:35:51 »
Na lang beraad en vele verzoeken hebben we een keuze met betrekking tot mobtowers. Vanaf heden is het toegestaan onbeperkt gebruik te maken van mobtowers. Dit betekent dat de limiet die er nu is ingesteld nu meer van toepassing is.

De reden dat we afstappen van de huidige beleid is de constante vraag vanuit de community hier wat aan te doen. Daarnaast 'evolueert' Minecraft natuurlijk qua ontwikkelingen en nieuwe features. Mobtowers zijn een 'vanille'-uitwerking waar de makers van Minecraft (notch en Jeb) zich van bewust zijn geweest toen ze (bijv.) goud farmbaar hebben gemaakt. Een veel gehoord tegenargument hierbij is de waarde van goud in de huidige opzet. We moeten niet vergeten dat iets vergelijkbaars een tijd geleden aan de hand was met klei. Destijds was klei erg beperkt beschikbaar maar sinds de 1.0-update is klei veel beter verkrijgbaar. Daarnaast is het naar onze mening oneerlijk tegenover de mensen die (toen er nog geen limiet werd gesteld aan golddrop) niet hebben gefarmd terwijl anderen (waaronder mijzelf) veel goud hieruit hebben verzameld.

We stellen echter wel een aantal voorwaarden aan het nieuwe beleid. Allereerst is het belangrijkste uitgangspunt dat er geen lag mag ontstaan. Dit geldt zowel voor de server als voor jullie. Serverlag kunnen we zelf goed in de gaten houden, met cliënt-lag bedoelen we een verlaagde/onspeelbare framerate in de buurt van mobtowers. Het idee dat mobs zelf gedood moeten worden houden we ook aan vast. Geen farms dus waarbij je enkel items kan rapen.

Om aan bovenstaande voorwaarde te voldoen hebben we besloten dat er van elk type 'farm' maar één aanwezig mag zijn op de server, welke voor alle spelers toegankelijk moet zijn. Omdat er van bepaalde soorten al farms bestonden, zullen deze worden gebruikt in de uitvoer van het beleid. Concreet betekent dit de volgende farms:

-Mobdrop (voor alle monsters) - /warp mobdrop
-Golddrop (voor Zombie Pigmen) - /warp golddrop

Een eventuele Ironfarm (welke Iron Golems kan minen) moet nog gebouwd worden. Jullie mogen in overleg met de admins bepalen wie deze taak op zich wil nemen.

We hopen hiermee tegemoet te komen aan de wens van de community en tevens hopen we het discussiepunt rondom mobtowers, wat nu al zo'n anderhalf jaar bezig is, hiermee te kunnen beëïndigen! :) We wensen jullie veel farmplezier!

22
Tweakcraft / Beleidswijzigingen
« on: 5 June 2012, 20:10:57 »
In een lang beraad gisteren van een dikke drie uur, hebben we geprobeerd de input die jullie ons hebben gegeven tijdens de evaluatie en de VIP-meeting, te verwerken.

Allereerst zijn we verheugd te melden dat zowel Giordino als Gazeebo beide hun proefperiode succesvol hebben afgerond. Daarnaast heeft Maddox een nieuwe kleur gekregen; vanaf heden gaat hij door het leven als SGO. Helaas heeft WouterH aangegeven geen motivatie en tijd vrij te kunnen maken voor Minecraft. Na overleg hebben we besloten dat hij vanaf nu weer door het leven gaat als VIP. We willen hem namens het hele team ontzettend bedanken voor zijn inzet voor Tweakcraft!

Vanuit de evaluatie is naar voren gekomen dat jullie de volheid van de 'main' wereld als één van de grootste verbeterpunten zien. Na een verhitte discussie hebben we om server-technische redenen besloten om de wereld niet te vergroten. We hebben echter wat andere oplossingen op het oog:

Allereerst zullen de SGO's zich ontfermen over het 'opruimen' van de 'main' wereld. Dit houdt in dat ze onafgemaakte projecten actiever zullen opslaan in 'schematic'-bestanden om zo de ruimte opnieuw bruikbaar te maken voor nieuwe projecten. Ook zullen zij waar nodig projecten verhuizen (bijv. pixelarts naar pixelworld). Daarnaast hebben we besloten de 'main' wereld meer te ontlasten door de 'original' wereld (/world world) weer beperkt bebouwbaar te maken. Maddox zal zich in zijn nieuwe functie ontfermen over het uitbreiden van het 'plotcity'-project aldaar en we willen jullie allemaal verzoeken nieuwe spelers hier naar toe te sturen voor hun eerste bouw-werkjes wanneer ze gevouched zijn. Tevens hebben we hier een aanvraag-forum aangemaakt waarmee jullie, als jullie graag de 'original' wereld willen bouwen, een gemotiveerde aanvraag kunnen indienen. Uiteraard zullen we deze maatregelen in een volgende bespreking evalueren en mogelijk andere oplossingen inzetten.

Uit de evaluatie kwam naar voren dat veel mensen het vouch-systeem graag aangepast zien worden. Er werden verschillende mogelijkheden aangedragen maar geen van deze kon intern op een grote meerderheid rekenen. We willen jullie vragen om deze poll hiervoor in te vullen zodat we tot een oplossing kunnen komen voor dit vraagstuk.

Ook hebben we besloten builders onder dezelfde voorwaarden als eerder toegang te geven tot de 'survival' werelden; deze wereld is op het moment redelijk ongebruikt en we hopen hier met deze maatregel verandering in te brengen. Builders kunnen door middel van dit sollicitatieforum een aanvraag indienen voor toegang tot de 'survival' wereld.

De wereld 'main_the_end' zal komen te vervallen en daarvoor in de plaats zal de wereld 'survival_the_end' toegankelijk worden gemaakt voor de survival-spelers.

Tot slot willen we jullie als community vragen wat vriendelijker en behulpzamer te zijn richting nieuwe spelers. Hoewel het voor de vaste spelersgroep vervelend kan zijn steeds dezelfde vragen te krijgen van beginnende spelers: we zijn allemaal redelijk onwetend begonnen aan Minecraft. Het is niet leuk om direct na binnenkomst de grond in te worden geboord om een simpele vraag of eenvoudig bouwwerk. Spreek elkaar hier ook gerust op aan! Daarnaast nogmaals het verzoek om nieuwe builders te verwijzen naar de (binnenkort) uitgebreide 'plotcity' voor hun eerste bouwwerk!

23
Algemeen / [POLL] Aanpassing vouch-systeem
« on: 5 June 2012, 20:10:22 »
Vanuit de evaluatie kwam naar voren dat veel mensen het vouch-systeem aangepast zien worden. De grote tekortkoming op dit moment is dat een enkele user veel 'rotte appels' kan binnentrekken. Op dit moment zijn de volgende regels m.b.t. tot vouchen van kracht:

Je kan alleen vouchen als:
  • Je langer dan een week builder bent.
  • Je ouder bent dan 14 jaar.
  • Je Nederlands spreekt.
  • Je geen beunhaas-historie hebt.


De voorstellen in de poll zijn een aanvulling op bovenstaande regels. Een kleine uitleg van de gesuggereerde voorstellen:

Twee personen per vouch spreekt redelijk voor zich: Twee personen moeten los van elkaar een persoon vouchen voordat deze wordt gepromoveerd naar builder. Een mogelijk nadeel aan dit systeem is dat 1) Onze vouchtree hier niet mee compatible is en 2) Wanneer een tweede 'rotte appel' binnen is ze samen meer 'rotte appels' kunnen binnen loodsen.

Vouchcredits behoeft wat meer uitleg. Elke nieuwe builder krijgt 100 credits. Afhankelijk van je rang krijg je wekelijks nieuwe credits erbij:
  • Builders krijgen wekelijks 50 credits.
  • VIP's krijgen wekelijks 100 credits.
  • Admins worden ontzien van deze maatregelen.

Wanneer je iemand wilt vouchen, kost dit 250 credits. Blijkt dat je vouch zich misdraagt en hij beunhaas wordt? Dan kost je dit wederom 250 vouchcredits. Blijkt dat je op dat moment minder hebt dan 150 vouch-credits, dan heb je geluk! Je minimale vouchcredits -100.

Bij invoering van het systeem met vouchcredits krijgen alle builders 100 credits en alle VIP's 250 credits.

24
Original aanvraag / [Template] Original World
« on: 5 June 2012, 19:45:00 »
Graag volledig en duidelijk invullen! Kopieer de tekst in een nieuw topic en vul alle velden in!
Geef je topic de volgende naam: "Aanvraag <naam>"
Je aanvraag zal in behandeling worden genomen zodra er een besluit is genomen nemen we contact met je op!

--> Ingame naam:
Type hier je naam

--> Wat wil je op de original wereld bouwen?:
Geef aan welk project je wilt maken hier

--> Waarom wil je dit op de original wereld maken en niet op bijv. 'main'?:
Geef hier een beknopte motivatie waarom jij graag toegang wil tot de original map.

--> Hoe groot wordt het project?:
Het gaat hierbij om de grootte zowel in afmetingen als blocks. Geef ook aan of je de benodigde blocks al voorradig hebt of niet.

25
Tweakcraft / Uitslag Tweakcraft evaluatie
« on: 17 May 2012, 16:51:21 »
Na veel leeswerk heb ik de 39 ingevulde reacties verwerkt. Bedankt voor de massale feedback!

Allereerst de beoordeling wat betreft het admin-team. Gemiddeld hebben jullie ons beoordeeld met een 7.6, waarbij de laagste score voor een admin een 6.9 was en de hoogste score een 8.3. De verschillende geplaatste opmerkingen zal ik hier niet behandelen, deze zijn echter wel (uiteraard anoniem) doorgespeeld naar de betreffende admins.

Wat betreft de pluspunten van Tweakcraft: Jullie geven massaal aan tevreden te zijn over de verscheidenheid van de werelden (dit wordt 9x genoemd). Ook het halve survival karakter van de server, waarbij tools niet kapot gaan en godmode aanstaat maar waar wel alles zelf moet worden gemined, vinden jullie erg belangrijk (8x). Daarnaast zijn jullie enthousiast over de mogelijkheid van zones (6x) en de inzet van het admin-team (5x). Tot slot worden het forum en de site genoemd (4x), de verschillende ranks (4x), de gezelligheid (4x), de vrijheid die je hebt in het bouwen (3x) en de verschillende farms (2x).

Echter zijn er ook veel verbeterpunten binnen gekomen. Jullie geven aan dat het grootste verbeterpunt zit in de Main world (8x): Deze is eigenlijk te vol op het moment en hier moet iets aan worden gedaan. Het voorstel wordt gedaan om de Main world uit te breiden, maar jullie zouden ook graag zien dat er strenger wordt toegezien op de bouwwerken (4x).

Ook zouden jullie graag het vouchsysteem onder handen nemen (als suggestie wordt bijvoorbeeld een aantal maal aangedragen een minimumleeftijd in te voeren). 4x Wordt de suggestie gedaan meer rangen in te voeren waarbij je bepaalde rangen moet verdienen (in plaats van te doneren zoals bij VIP).

Survival (4x) en Sky (1x) zouden jullie graag toegankelijk gemaakt zien worden voor alle Builders ipv het huidige VIP-only beleid. Een aantal maal wordt de suggestie gedaan voor nieuwe werelden: Sommigen (2x) zien graag een Creative-map toegevoegd worden en ook een aantal mensen (2x) willen graag een map enkel voor grote indrukwekkende projecten.

Het community-gevoel moet worden versterkt (3x), de houding ten opzichte van nieuwe spelers moet worden verbeterd (2x) en iemand geeft aan dat die graag meer respect in het algemeen ziet.

Tot slot geven 2 mensen aan dat ze graag de droprate voor farms omhoog zouden zien gaan en hetzelfde aantal mensen draagt Tweakcart aan als verbeterpunt.

We willen iedereen nogmaals bedanken voor hun feedback en zullen bovenstaande punten meenemen in de volgende VIP-meet (VIP's kunnen daarover hier stemmen). Wordt vervolgd!

26
Tweakcraft / Adminwijzigingen
« on: 15 May 2012, 19:12:55 »
Doordat er de laatste maanden wat inactiviteitsproblemen zijn ontstaan binnen het adminteam, hebben we besloten wat wijzigingen hierin aan te brengen.

Zowel Meeloow als Stampvoet hebben een tijd geleden aangegeven minder motivatie te hebben voor het spelen op onze server of voor het spelen van Minecraft in het algemeen. Helaas is deze motivatie niet teruggekomen in de afgelopen periode. Na overleg hebben we besloten dat het beter is dat ze voortaan weer als VIP door het leven gaan en plaats te maken voor nieuwe, actievere admins.

Ook Quazyx heeft aangegeven niet voldoende tijd vrij te kunnen maken voor Minecraft, onder andere door zijn drukte qua school en andere activiteiten.

Vanaf heden zullen Meeloow, Stampvoet en Quazyx daarom weer VIP zijn. We willen alle drie ontzettend bedanken voor hun tijd en inzet in hun periode als admin. Tevens spreken we de hoop uit dat de tijd/motivatie voor hun werkzaamheden als admin terugkomt, zodat ze in de toekomst eventueel hun functie kunnen hervatten.

Door het vertrek van bovenstaande personen is er weer wat ruimte onstaan voor nieuwe admins. Dus bij deze willen we zowel Giordino als Gazeebo welkom heten als GO. Wees een beetje lief voor ze, ze moeten de kneepjes van het vak nog leren! Zoals altijd zullen de nieuwe admins een proefperiode krijgen van een aantal weken, waarna hun admin-schap wordt beoordeeld en eventueel definitief wordt gemaakt.

We willen nogmaals de oude admins bedanken en ook alle nieuwe admins succes wensen!

27
Tweakcraft / Tweakcraft Evaluatie
« on: 14 May 2012, 07:19:05 »
Na aanleiding wat kritiekpunten van verschillende users hebben we besloten een kleine evaluatie op te zetten. We willen iedereen die regelmatig speelt op deze server vragen deze evaluatie in te vullen. De uitslag van deze evaluatie zal input zijn voor een VIP-meeting die we aansluitend hierop willen organiseren.

Jullie hebben tot aankomende vrijdag de tijd de evaluatie in te vullen. De evaluatie is hier te vinden. Alvast bedankt voor de moeite van het invullen!

28
Tweakcraft / Server herinstallatie
« on: 26 April 2012, 18:11:23 »
Op dit moment zijn we bezig de server te her-installeren. De website draait inmiddels, we zijn druk bezig de gameserver in de lucht te krijgen!

Update 03:16 uur: De server is inmiddels weer up!

29
Algemeen / MOVED: Tweakcraft Changelog
« on: 19 April 2012, 12:47:38 »

30
Support / Custom Recipes
« on: 17 March 2012, 16:39:21 »
Met een vanilla client kan het zijn dat de recipes soms wat vaag doen als je een block wil oppakken. Je krijgt het block echter wel, alleen knippert het wat. Alle custom clients hier op het forum hebben een speciale mod van GuntherDW waardoor dit verhopen is!

- Let op! Deze recipes zijn onder voorbehoud, ze kunnen elk moment door het adminteam worden gewijzigd mochten er problemen optreden. -

Nether en End Materialen:
Glowstone: 8x Cobblestone en 1x Torch = 1x Glowstone


Endstone: 8x Sandstone en 1x Cobble = 4x Endstone



Decoratiematerialen:
Cracked Brick: 1x Stonebrick en 1x Gunpowder = 1x Cracked Brick


Mossy Brick: 1x Stonebrick en 1x Bonemeal = 1x Mossy Brick


Circular Stone: 8x Cracked Brick = 1x Circular Stone


Mossy Cobble: 1x Cobblestone en 1x Bonemeal = 1x Mossy Cobblestone


Smooth Block: 2x Smooth Slab = 1x Smooth Block


Spiderwebs: 5x String = 1x Spiderweb


Snowplanks: 3x Snowball = 1x Snowplank



Vegetatie:
Fern: 3x Sapling = 1x Fern


Dead Bush: 3x Brown Mushroom = 1x Dead Bush


Dead Shrub: 3x Red Mushroom = 1x Dead Shrub


Tools en Reverse recipes:
Sponge: 4x Goldblock = 8x Sponge


Goldblock: 4x Sponge = 2x Goldblock


Sand: 1x Sandstone = 4x Sand


Sandstone: 1x Smooth Sandstone= 1x Sandstone


White Wool: 1x Colored Wool en 1x Bonemeal = 1x White Wool


Enderpearl: 8x Spider Eye en 1x Potion of Slowness (1:30) = 1x Enderpearl


Human head: 1x Wither head en 1x Seeds = 1x Human head


Creeper head: 1x Wither head en 1x Gunpowder = 1x Creeper head


Skeleton head: 1x Wither head en 1x Arrow = 1x Skeleton head


Zombie head: 1x Wither head en 1x Rotten Flesh = 1x Zombie head


Wither head: 1x Random head en 1x Coal/Charcoal = 1x Wither head
**Van human head kan je niet terug naar wither head**


Mob Gear:
Name Tag: 1x String 1x Iron block 1x Slimeball 1x Paper = 1x Name Tag


Saddle: 2x Iron block 3x Leather 2x Iron Ingot = 1x Saddle


Horse Armour: 6x Iron,Gold of Diamond block en 1x Saddle = 1x Horse Armour(Iron, Gold of Diamond)

Pages: 1 [2] 3 4 5