Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Aardappelsap

Pages: [1] 2 3 4
1
Support / Re: TweakCart2
« on: 2 April 2014, 11:03:02 »
Hoi

Hoe kan je met powerd rail een volle minecart vooruit laten rijden?

Vanaf powerd rail gaat hij 4 bloks goed en vertraagd daarna weer.
Hij haalt geen 8 rails meer....

Vroeger wel, toen werkte alles perfect, maar tegenwoordig en je enorm veel powerd rail nodig...

gr

Wij doen niets met de speed van minecarts behalve met die speed control blocks. Alle nare dingen die je daarmee ervaart is of vanilla, of een andere plugin.

2
Support / Re: TweakCart2
« on: 18 March 2014, 01:24:30 »
Even een update:
Intersections werken nu! *O* *O*

Vanwege de beperkte ruimte op bordjes is de syntax vrij complex geworden; desalniettemin ga ik een poging doen om het jullie uit te leggen.

Allereerst een voorbeeld:
Code: [Select]
intersection
n[a#]e!n
sw[a]s
e[c&;m#]s:[c#]w

Op de eerste regel staat altijd intersection Alle tekens voor het eerste haakje zijn de huidige bewegingsrichting van de cart.
Mogelijke opties zijn:
Code: [Select]
Richtingen:
n - noord
e - oost
s - zuid
w - west
* - elke richting

Daarna komt een stuk dat tussen haakjes moet staan. Hier geef je aan om wat voor soort cart het gaat. De aanduidingen bestaan uit twee tekens: een type cart en een 'staat' waarbij de staat niet verplicht is:
Code: [Select]
Types:
m - normale minecart
c - storage minecart
p - powered minecart
h - hopper minecart
t - explosive minecart
o - command minecart (mochten die ooit gebruikt worden)
a - alle minecarts

Staten:
# - vol (in het geval van hopper en storage minecarts betekent dit dat er items in zitten, in het geval van normale minecarts een persoon)
& - leeg
@ - zowel vol als leeg (standaard waarde als staat niet aangegeven wordt)

Meerdere soorten worden gescheiden door een puntkomma ';'.

Na het haakje staat een letter die de nieuwe richting van de cart aangeeft. Hierna kun je nog andere staten en richtingen aangeven, gescheiden door een dubbele punt ':'. Als allerlaatste kan je aangeven waar alle overige carts heen moeten met '!' (hou er rekening mee dat de bewegingsrichting nog steeds geldt en het dus niet voor elke willekeurige cart is!).

Hiermee is het voorbeeld volledig ontleed:
------------------
intersection - verplicht
n[a#]e!n - alle carts die naar het noorden gaan en vol zijn worden naar het oosten gestuurd; alle andere carts die naar het noorden gaan, gaan gewoon rechtdoor richting het noorden
sw[a]s - alle carts die van zuid of west komen gaan naar het zuiden (de staat maakt hier dus niet uit!)
e[c&;m#]s:[c#]w - alle lege storage carts en volle normale minecarts die uit het oosten komen gaan naar het zuiden; alle volle storage carts die uit het oosten komen gaan naar het westen (draaien zich dus om)
------------------

Nog een paar andere voorbeeldjes:
*[a#]w!e - alle volle carts gaan naar het westen, alle overige (dus de lege carts) naar het oosten
*[a]n - alle carts gaan naar het noorden, ongeacht staat of richting

Let erop dat de bordjes van boven naar onder gelezen worden. Dit heeft betrekking op het volgende voorbeeld:
------------------
intersection
*[a]n - alle carts vanuit alle richtingen gaan naar het noorden
s[c#]w - dit (alle volle storage carts richting het zuiden gaan naar het westen) wordt niet uitgevoerd omdat de eerste statement al voor de cart gold!
------------------

Veel plezier ermee!

3
Algemeen / Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
« on: 18 June 2012, 01:24:18 »
Ik hoop trouwens dat jullie hier een hoop plezier om hebben op TeamSpeak. Ik kan er in elk geval niet om lachen.

Als je die bronnen van je eens gebruikt had, had je geweten dat we niet meer op TeamSpeak zitten.

4
Support / Re: dodenherdenking
« on: 4 May 2012, 20:04:56 »
Omdat het respectloos is wat je doet. Gemute of niet doet er niet toe.

Hier gaat een slotje op.

Edit:
Gezien ik de start heb aangegeven, geef ik ook het einde aan. Als je 10 seconden gewacht had was alles prima geweest.

5
Support / Re: Suggestiebox
« on: 30 April 2012, 15:10:57 »
Maar beste Edoxile, dit topic heet "Suggestiebox", wat gestart is door de voormalige community manager. Het komt op mij over dat de Suggestiebox dan ook een prima plek is om een suggestie te doen. Of deze suggestie daadwerkelijk haalbaar is zal onderzoek moeten uitwijzen, dat iets gevraagd/voorgesteld wordt betekent niet dat het gedaan moet worden.

Waar het om gaat is dat de suggestie in ieder geval wordt gedaan. Het enige domme idee is immers een idee dat niet wordt gedeeld. ;)

Dat klopt, en ik verbied het ook niet om suggesties te maken, ik raad het alleen af (wat mijn goed recht is, we kunnen ook gewoon zeggen dat we uberhaupt niets doen van wat de users vragen). Suggesties kunnen nog steeds gemaakt worden, alleen dan gelieve niet hier, maar op github. Ik zal speciaal voor jullie hier het linkje neerzetten, goed zichtbaar, zodat je het niet kan missen:
https://github.com/TweakCraft/TweakCart2/issues/new

Dit ook, omdat wij geen zin hebben om op 4 verschillende plaatsen te gaan kijken of er nog mogelijke ideeën zijn die wij kunnen implementeren. Wij willen het graag overzichtelijk houden, dat is voor ons ook prettig.



<knip>

Dat was dus precies mijn punt, helaas werd dat niet gewaardeerd. Een suggestie betekend niet dat je het moet doen. Maak het zoals je het zelf voor ogen ziet en ga dan, als het af is, kijken wat van de suggesties haalbaar is.

Vandaar dus ook mijn argument "Het domste wat een developer imo kan doen is het niet luisteren naar feedback van de userbase." En dat gaat dus voor ALLES op, niet alleen tweakcart.

Hoewel ik je argument snap, ben ik het in dit geval niet helemaal met je eens. Om niet teveel tekst hier neer te zetten zal ik het gemakkelijk maken, en je een linkje geven naar het topic van BetterMechanics op het bukkit forum. Lees daar eens wat mensen voordragen. Buiten het feit dat de helft gewoon een slecht idee is, is het veel werk om alles te implementeren waarom gevraagd wordt. Daarbij komt nog, dat als ik een request wel vervul zonder uitleg waarom ik dat wel of niet doe, en het andere niet (zonder deze uitleg), dan krijg ik daar gelijk commentaar op. Ook is het zo, dat er van je "verwacht" word dat je al deze feature-requests ook implementeerd. Ik wil zo'n situatie niet bij TweakCart. Buiten het feit dat ik mijn tijd nuttiger kan besteden dan uitleggen waarom het voorgestelde idee niet kan of ronduit idioot is, zijn er genoeg dingen die er op de server nog moeten gebeuren die een hogere prioriteit hebben dan nieuwe (niet veel gebruikte) features in TweakCart implementeren.

Ik wil nog even zeggen dat als er een goed idee is, dat wij ook niet de beroerdste zijn. We zullen dan gewoon kijken hoe we dat kunnen implementeren.

Edoxile

6
Support / Re: Suggestiebox
« on: 29 April 2012, 14:44:52 »
Oke, even voor de duidelijkheid @ alle mensen die hier 'leuke' voorstellen doen voor TweakCart.

1) Dit topic is niet bedoeld om features aan te vragen. Daar is de github voor.
2) Niet alle functionaliteit is even makkelijk uit te werken
3) Wij gaan niet 10000 losse features implementeren
4) Als het niet kan met de native bukkit API (zoals die 'tntcarts') dan gebeurt het niet. Daar is geen discussie over mogelijk.

Daarbuiten, die tntcarts zijn onhandig want er zijn een hoop dingen waar je dan rekening mee moet gaan houden. Ik zelf vind het niet zo'n heel geweldig idee. Voor het idee met de snelheid van carts instellen, daar wordt nog naar gekeken en ALS het netjes kan, dan doen we het implementeren, maar pas NADAT we de functionaliteit die we nu voor ogen hebben helemaal af is.

Edoxile

7
Support / Re: Suggestiebox
« on: 20 April 2012, 00:29:31 »
Ik heb er zo'n hekel aan dat als ik iets probeer op te pakken in een zone waar dat niet kan, dat ik dan gelijk 1000 meldingen krijg. Hetzelfde als je op Pressure Plates staat in een zone waar Hit uitstaat.

Daar kunnen wij niets aan doen. Is bukkit dat met events loopt te strooien, het kan wel verandert worden maar is in ieder geval voor ons veel werk en niet heel handig...

8
Support / Re: [Plugin] TweakCart 0.2.4
« on: 1 April 2012, 23:54:19 »
Om nog even een update te geven over de huidige status:

De code is vrijwel af, maar op dit moment zitten windwarrior en ik in onze tentamenperiode. We hebben het erg druk, dus de komende 3 weken zal er niets aan gebeuren. Daarna verwachten we dat het binnen een paar weken af zal  zijn.

Ook willen we even vermelden dat het geen zin heeft om constant te vragen hoe het zit met TC2. Als we iets veranderen, is dat te zien op github (https://github.com/TweakCraft/TweakCart2/). Mocht je niet tevreden zijn over de voortgang, dan nodigen we je uit om mee te helpen aan het programmeerwerk; het is immers opensource dus iedereen kan er aan meewerken. Het programmeren & testen van vitale functies zoals code die met inventories werkt (dupe-bug gevoelig), neemt veel tijd in beslag en moet goed gebeuren. We willen geen release maken totdat we zeker weten dat alle vitale bugs eruit zijn. Als TC2 af is, dan zullen we dat als nieuws posten op de frontpage, op de twitterfeed, in de IRC title, en misschien zelfs in de MOTD. Wij verzoeken dan ook vriendelijk dat iedereen geduldig afwacht en ons niet constant lopen vragen wanneer/of het af is.

Groet,
Namens het TC2 dev team,
Edoxile

9
Tweakcraft / Re: Input gevraagd
« on: 27 March 2012, 16:39:12 »
Hoe doen andere organisaties dat dan? Ontwikkelen die 2 aparte codebases? Dus 2 aparte programma's? Of is er nog iets van dat je features kan overnemen?

Zoals wij het doen @ work; we ontwikkelen een webservice waar de apps mee praten, maar verder ontwikkelen we een losse iPhone (/iPad), Android en Win7 app. Voor elk platform 1 (of meerdere) ontwikkelaars.

Als de appservice er staat, en het protocol goed gedocumenteerd is, kan ik wel eens een kijkje nemen hoe dat op android te zetten...

10
Tweakcraft / Re: Input gevraagd
« on: 27 March 2012, 16:23:57 »
Ik ben het met wouter eens, je moet dan ook een android app maken :)

11
Tweakcraft / Re: Aftreden van Rhan als CM
« on: 26 March 2012, 23:58:18 »
Rhan, Rhån, Rhon, Rhøn en andere benamingen,

Allereerst hartelijk dank voor je inzet, toewijding en tijd die je aan Tweakcraft besteed hebt als CoMa. Ik weet dat het CoMa-schap een zware taak is, en jij hebt bij mij een hoop respect verworven door de manier waarop jij deze job op je nam. Ondanks dat je in Engeland het waarschijnlijk veel te druk hebt met je studie (succes alvast!), hoop ik toch dat je ons af en toe nog komt vergezellen op IRC. Als je dat niet doet, dan heb ik niemand meer om mee te trollen, of mij anderzijds te vermaken, en dan ga ik me eenzaam voelen :'(. Maargoed, veel plezier in Engeland (Y), en vergeet niet af en toe een kaartje te sturen!

Groeten,
Edoxile


PS: Die date doen we dan wel als je terug bent *;.
PPS: Als ik je te veel ga missen, ga ik je waarschijnlijk per sms stalken, zodat ik een telefoonrekening krijg die te duur is waardoor ik waarschijnlijk uit huis word gezet...

12
Support / Re: wuppieigor client
« on: 22 March 2012, 16:33:56 »
Gelieve het edit knopje te gebruiken wuppieigor, anders zal ik wat posts moeten gaan verwijderen :p

13
Tweakcraft / Respect en tolerantie
« on: 14 March 2012, 00:12:01 »
Beste medecrafters,

In verband met een aantal incidenten die vrij kort na elkaar zijn gebeurd wil ik graag de regels verduidelijken. Het gaat hier om het respect ten aanzien van je medespelers.

Allereerst het respect met betrekking tot admins. Het valt mij en de andere admins op dat er de laatste tijd veel respectloos gedrag is als men het niet eens is met een beslissing die door een admin genomen is. Er zijn talloze voorbeelden waarbij men in een (zinloze) discussie gaat, waarbij de redelijke argumentatie vaak ontbreekt. Admins zijn admins omdat ze graag mensen willen helpen, niet om jou of anderen zo veel mogelijk te dwarsbomen. Soms doen wij iets omdat het besloten is, soms doen wij iets omdat we het rechtvaardig vinden. Wij zijn mensen en wij kunnen ook fouten maken. Als jij het niet eens bent met ons en je kan dat goed verwoorden en beargumenteren, zijn wij echt wel zo redelijk om onze gedachte te veranderen. Echter, wat vaak in dit soort gevallen gebeurt is dat de admin allerlei onterechte verwijten naar zijn hoofd geslingerd krijgt, uitgescholden wordt, of dat hij in discussie moet gaan tegen iemand die niet naar de redelijkheid wil luisteren. Dat is gewoon erg vervelend voor de admin en de aanwezige spelers.

Ten tweede tegen de medespelers. Zoals al gezegd zijn er de afgelopen weken een aantal incidenten gebeurd waarbij respectloos gedrag getoond werd. Hierbij ging het over uiteenlopende zaken. Iedereen heeft het recht om te doen en laten wat hij wil. Toch zijn er verschillende keren opmerkingen gemaakt richting bepaalde spelers die andere ideeën en voorkeuren hebben, gewoon om het feit dat ze anders zijn. Iets saai of stom vinden is jou mening, dus jouw keuze. Dit geeft je echter geen recht een ander belachelijk te maken. Het is prima om kritiek te hebben, maar laat de ander wel in z'n waarde.

De reden dat wij dit bericht schrijven is eigenlijk om te laten weten dat we hier voortaan meer op gaan letten. Als je je respectloos gedraagt, dan zullen er consequenties zijn. Wat voor consequenties hangt natuurlijk af van in welke mate het vergrijp heeft plaatsgevonden. Zo kan er bijvoorbeeld een korte mute worden opgelegd, maar mocht het wat ernstiger van aard zijn dan kan het resulteren in een (al dan niet permanente) ban.

Long story short: Respecteer elkaar en laat iemand in zijn waarde. Als je zijn hobby of interesses niet leuk vind, ga er dan niet verder op in en bouw lekker door. Mocht je zelf iemand zien die zich respectloos gedraagt, meld dat dan aan een admin; die kan vervolgens beslissen of er gevolgen zijn en welke dat dan zijn.

Bedankt voor het lezen en veel speelplezier toegewenst.
Namens het hele adminteam,
Edoxile

14
Support / Re: Instabiliteit Craftbook
« on: 23 February 2012, 20:28:55 »
CraftBook is dus een dood project. Wellicht is het een idee om dan te migreren naar een alternatief, Falsebook bijvoorbeeld?

Het is best wel irritant dat de clocks om random redenen stuk gaan...

[me-mode]
Lijkt me niet zo'n goed plan...
[/me-mode]

[FlutterShy-mode]
NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN
[/FlutterShy-mode]

Maar ff serieus: FalseBook is een load of crap. Ik kan ze beter in BetterMechanics implementeren dan (wat met de nieuwe core prima gaat trouwens). Kunnen we gelijk PLC's erdoor rammen...

15
Algemeen / Re: [spoiler]minecraft feature discussie
« on: 14 February 2012, 16:27:41 »
Lucht neemt weldegelijk extra ruimte in. Of het nu opgeslagen wordt of niet (moet eigenlijk wel), het gaat erom dat het volgebouwd KAN worden. De server zal het waarschijnlijk zwaarder krijgen, en dat betekend dat het nog maar net de vraag is of TC wel mee gaat doen aan de nieuwe hoogte. Zou goed kunnen van niet...

  Packets for sending chunks have been updated (a full 128-high chunk is smaller than the old format, and a chunk with lots of empty space is much smaller)

On a sidenote: Packets worden over het inet geramt. Er staat hier niets over RAM-usage van chunks met veel lege ruimte, en ook niets over HDD-space van chunks met veel lege ruimte. Het is mooi dat het netwerk minder belast wordt, maar dat is op dit moment niet waar de server over struikelt...

Pages: [1] 2 3 4