Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Input gevraagd  (Read 27396 times)

vistu

  • Admin
  • Volwaardig lid
  • *****
  • Posts: 202
    • View Profile
Input gevraagd
« on: 27 March 2012, 15:57:22 »
Allen, ik speel met de gedachte een iOS Tweakcraft app te gaan bouwen. Voor het zover is wil ik graag inventariseren wie daar behoefte aan zou hebben en wat men in een dergelijke app wilt zien.

Suggesties tot dusver:
- Usercp
- Wie is er online
- IRC / ingame chat
- Push bericht bij events

Edit:

Bedankt voor alle reacties tot dusver. Ik ben ondertussen begonnen met de app en zoek testers. Opgeven kan hier. Gelieve geduldig te zijn, ik zit in een drukke tentamenperiode dus ik kan geen garanties doen over releases.
« Last Edit: 2 April 2012, 20:37:16 by vistu »

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: Input gevraagd
« Reply #1 on: 27 March 2012, 15:59:02 »
Y u no prog voor android? :+

Ik vind het een heel vet idee btw, maar ik heb zelf geen iphone, maar een android device. Dus voor mij zou het niet heel veel nut hebben ;)

kimioni

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 152
    • View Profile
Re: Input gevraagd
« Reply #2 on: 27 March 2012, 16:14:26 »
nice idea vistu
MAKEN DIE HANDEL!!   (Y) 7(8)7
don't worry keep digging

Suiker

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 344
  • :^)
    • View Profile
Re: Input gevraagd
« Reply #3 on: 27 March 2012, 16:22:44 »
Aan en uitknopje voor de servert! :+ })

Ik koop een aipot 7(8)7 als je dat maakt!

Zoetstof,

Aardappelsap

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 165
    • View Profile
Re: Input gevraagd
« Reply #4 on: 27 March 2012, 16:23:57 »
Ik ben het met wouter eens, je moet dan ook een android app maken :)

vistu

  • Admin
  • Volwaardig lid
  • *****
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Input gevraagd
« Reply #5 on: 27 March 2012, 16:34:33 »
Ik ben het met wouter eens, je moet dan ook een android app maken :)
Dat ga ik sowieso niet doen, daar ken ik de taal niet voor en heb ik geen devices om mee te testen. Een ander (zoals jij >:) staat 't gerust vrij een android app te maken.

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: Input gevraagd
« Reply #6 on: 27 March 2012, 16:35:51 »
Hoe doen andere organisaties dat dan? Ontwikkelen die 2 aparte codebases? Dus 2 aparte programma's? Of is er nog iets van dat je features kan overnemen?

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Input gevraagd
« Reply #7 on: 27 March 2012, 16:36:48 »
Waarom maak je geen web-app gebaseerd op IOS? Op die manier is het ook geschikt voor Windows Phone en Android users.

vistu

  • Admin
  • Volwaardig lid
  • *****
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Input gevraagd
« Reply #8 on: 27 March 2012, 16:37:25 »
Hoe doen andere organisaties dat dan? Ontwikkelen die 2 aparte codebases? Dus 2 aparte programma's? Of is er nog iets van dat je features kan overnemen?

Zoals wij het doen @ work; we ontwikkelen een webservice waar de apps mee praten, maar verder ontwikkelen we een losse iPhone (/iPad), Android en Win7 app. Voor elk platform 1 (of meerdere) ontwikkelaars.

vistu

  • Admin
  • Volwaardig lid
  • *****
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Input gevraagd
« Reply #9 on: 27 March 2012, 16:38:20 »
Waarom maak je geen web-app gebaseerd op IOS? Op die manier is het ook geschikt voor Windows Phone en Android users.

Meeh, dat is de nette oplossing, maar ik ben - zoals je misschien weet - geen fan van webapps indien het ook native kan. Strict genomen zou dat wel de juiste weg zijn om te bewandelen bij zo een kleine userbase.

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: Input gevraagd
« Reply #10 on: 27 March 2012, 16:38:49 »
Ah, misschien moeten we dat dan hier ook doen of is dat te lastig? Dunno though...

Aardappelsap

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 165
    • View Profile
Re: Input gevraagd
« Reply #11 on: 27 March 2012, 16:39:12 »
Hoe doen andere organisaties dat dan? Ontwikkelen die 2 aparte codebases? Dus 2 aparte programma's? Of is er nog iets van dat je features kan overnemen?

Zoals wij het doen @ work; we ontwikkelen een webservice waar de apps mee praten, maar verder ontwikkelen we een losse iPhone (/iPad), Android en Win7 app. Voor elk platform 1 (of meerdere) ontwikkelaars.

Als de appservice er staat, en het protocol goed gedocumenteerd is, kan ik wel eens een kijkje nemen hoe dat op android te zetten...

vistu

  • Admin
  • Volwaardig lid
  • *****
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Input gevraagd
« Reply #12 on: 27 March 2012, 16:40:06 »
Hoe doen andere organisaties dat dan? Ontwikkelen die 2 aparte codebases? Dus 2 aparte programma's? Of is er nog iets van dat je features kan overnemen?

Zoals wij het doen @ work; we ontwikkelen een webservice waar de apps mee praten, maar verder ontwikkelen we een losse iPhone (/iPad), Android en Win7 app. Voor elk platform 1 (of meerdere) ontwikkelaars.

Als de appservice er staat, en het protocol goed gedocumenteerd is, kan ik wel eens een kijkje nemen hoe dat op android te zetten...

Klinkt goed ;). JSON webservices werken imho het eenvoudigste. Zal er rustig mee beginnen (read-only dingen eerst) en dat documenteren en langzaam uitbouwen.

Quazyx

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 433
    • View Profile
Re: Input gevraagd
« Reply #13 on: 27 March 2012, 16:57:09 »
Nice idee vistu, ik heb nu weinig ideeën maar die komen wel tijdens het gebruik:)

Panorama

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 400
  • It's not real life!
    • View Profile
Re: Input gevraagd
« Reply #14 on: 27 March 2012, 18:15:50 »
Dus hij komt ook voor Imac?
Panini~

Forum » Nieuws » Tweakcraft » Input gevraagd