Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: magazine stopt  (Read 7400 times)

Quazyx

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 433
    • View Profile
magazine stopt
« on: 6 July 2012, 16:28:34 »
Hey allemaal,

Ik verwacht dat een deel niet eens wist dat het bestond, maar ik kom even vertellen dat het TweakCraft-Magazine en de redactie geheel stopt met het maken van een vervolg nummer. We hebben met veel plezier aan het eerste nummer gewerkt en ik wil ook iedereen bedanken die er aan mee geholpen hebben. We zijn daarna met een tweede nummer begonnen. Helaas was niet iedereen genoeg gemotiveerd waardoor er te weinig artikelen zijn verschenen.

Daarbij is een groot deel van de redactie nu een andere weg in geslagen en zien wij geen toekomst meer in het magazine.

Mensen staan geheel vrij om naar eigen initiatief iets te doen. Als het aan de oud-redactieleden ligt, kan bij deze het magazineboard op het forum worden opgeheven, maar daar staan de admins geheel vrij in.

Met Groet

De oud-redactie

ps. Ik (Quazyx) heb nog een interview met Grum liggen. Het artikel was oorspronkelijk voor de tweede editie bedoeld. Aangezien die er niet meer komt, maar het misschien voor sommige toch leuk is om te lezen, heb ik hem hieronder neer gezet:


Tweakcrafter bij Mojang

Iedereen die minecraft speelt kent hem wel, Notch, de bedenker van minecraft en de oprichter van Mojang. Nu heeft mojang vier mensen in dienst genomen om een programma, beter dan bukkit, te schrijven om minecraftservers goed draaiende te houden. Een van die vier mensen is afkomstig van Tweakcraft, en zijn naam is Grum.

‘Hi Grum!’
‘Hi!’
‘Nog van harte gefeliciteerd!’
‘Hehe, thanks’
‘Allereerst, hoe ben je bij het bukkitteam terecht gekomen?’
‘Ergens eind december 2010 werd ik gevraagd door Evilseph, de oprichter van bukkit. Hij was mensen aan het zoeken die iets beters dan hMod wouden maken. Ik was destijds actief met hMod bezig, daar liep ik elke keer tegen de limiet aan.’
‘Maar waarom denk je dat hij jou gekozen heeft? Ik bedoel, iets aan jou moest hem opgevallen zijn.’
‘Ik heb toen een paar keer met hem gesproken. Hij was toen net gestart met Dinnerbone aan de eerste beginselen van Bukkit.’
‘Hoe ben je met hem in contact gekomen?’
‘Via IRC natuurlijk, alle interessante dingen gebeuren op IRC, haha’
‘De ‘How to get a Job’ tip van Grum, haha. Maar je had dus wel talent voor coderen nen hMod?’
‘Ja, ik was toen nog Java aan het leren en ik zag dat hMod niet zo snel geupdate werd. Ik heb de hele maand november (2010) hMod zitten updaten. Er kwam echt patch na patch uit voor minecraft. Ik had wel meer dan tien jaar programmeer ervaring maar nul java ervaring. Toevallig hadden ze net op mijn werk besloten dat iedereen java moest gaan leren, dus dat leek mij wel een handige combi.’
‘Oke, dus zo kwam je bij het bukkitteam terecht. Maar dat was toen nog geen onderdeel van Mojang.’
‘Inderdaad, ergens in januari hebben we een meeting gehad met Mojang, maar daar waren de verkeerde mensen bij, we hadden twee totaal verschillende agenda’s. Wij wilden weten of we mochten doen wat we deden en zij waren aan het kijken naar hoe wij modden. Het was wel een leuk gesprek, maar een beetje nutteloos. Je moet je bedenken, Bukkit (en alle mods) zijn niet legaal. Het mag eigenlijk niet bestaan zoals het bestaat, maar zolang Mojang geen nee zegt, mag het.’
‘En nu komt daar dus verandering in?’
‘Nee, Bukkit wordt niet overgenomen, alleen de vier mensen achter bukkit. We gaan nu iets nieuws maken, wat niet bukkit is. Het moet natuurlijk wel meer kunnen dan bukkit nu kan.’
‘Dus wat jullie gaan maken is een vanilla Minecraftserver? Dit je dan van minecraft.net kunt downloaden?’
‘Inderdaad. We zijn Bukkit gestart zonder enige kennis en hebben daarom fouten gemaakt in het originele design, dat kunnen we nu beter doen.’
‘Waar liepen jullie dan tegenaan?’
‘Het grootste probleem dat lastig is op te lossen zijn de updates. Er zijn maar 4 man op de wereld die weten hoe die werken, dus als we die blijven doen komt de rest wel goed.’
‘Dus eigenlijk spreken we nu met een expert die de kennis heeft die maar 3 anderen op de hele wereld hebben? En die zit bij ons op Tweakcraft?’
‘Klopt, haha, maar ik heb jammer genoeg echt geen tijd meer om op Tweakcraft te spelen. Ik heb een fulltime job, mojang EN bukkit.’
‘Wat doe je voor je werk?’
‘Ik ben software engineer bij RIPE NCC, kort door de bocht, de instantie die in een 5de van de wereld IP-adressen uitdeelt.’
‘Hoe krijg jij het plannen van je leven überhaupt nog voor elkaar? Fulltime job, Mojang en Bukkit. Slaap jij nog?'
‘Ja, haha, maar ik moet echt op tijd mijn bed in, anders trek ik het niet. Ik ben de jongste niet meer (31).’
‘Hou je nog vrije tijd over? En wat doe je dan?’
‘Chatten met Quazyx, nee grapje, ik heb weinig vrije tijd over.’

‘Verhuizen jullie, nu jullie voor Mojang werken, naar Stockholm?’
‘Nou, Dinnerbone gaat meteen verkassen. Voor de rest is de optie open, maar mijn fulltime baan is behoorlijk goed, dus voor mij is het nog de vraag. Evilseph blijft in Canada. Tahg wil wel naar Zweden, maar dat kan nog wel 6 a 7 maanden duren.’
‘Wie heb je eigenlijk allemaal ontmoet? Notch? Jeb?’
‘Best veel, jens, carl, jacob, die waren bij de meeting in Stockholm. Notch heb ik wel gezien op minecon, maar verder niet mee gepraat.’
‘Hoe was Minecon anyway?’
‘In een woord: Druk!’
‘Wat voor interessants heb je geleerd/gezien/gehoord/geroken/geproefd?’
‘Vrij weinig om eerlijk te zijn, we hebben voornamelijk zitten coden aan de 1.0 update. Verder handjes schudden, foto’s maken en handtekeningen zetten.’
‘Oke, ik heb verder geen vragen meer. Hartelijk bedankt voor je tijd en succes met Mojang en Bukkit!’
‘Graag gedaan hoor!’

- Quazyx

Wat is Bukkit?
Bukkit is een API voor alles aan de server kant van minecraft, het is wat technisch. Bukkit is de 'definitie van hoe je dingen kan doen'. CraftBukkit is de implementatie van die definities op the officiële server. Makkelijker gezegd, de software waarop Minecraftservers draaien.

« Last Edit: 6 July 2012, 17:01:56 by Quazyx »

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: magazine stopt
« Reply #1 on: 6 July 2012, 18:26:01 »
Jammer dat het stopt, maar bedankt voor het leuke nummer dat jullie gemaakt hebben :) Het interview met Grum is ook leuk om te lezen :)

Hsheepypx

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 508
  • S is for Sheep
    • View Profile
Re: magazine stopt
« Reply #2 on: 6 July 2012, 18:37:40 »
Het is jammer dat het stopt, en zo weinig verschenen is.
Het interview was erg interessant.
Toch bedankt voor het maken ervan.

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: magazine stopt
« Reply #3 on: 6 July 2012, 19:24:29 »
Heb de menu-balk weggehaald, de enige uitgave is nog wel hier te vinden.

basvandijck

  • Junior
  • **
  • Posts: 85
    • View Profile
Re: magazine stopt
« Reply #4 on: 19 August 2012, 21:12:24 »
:(
Still allive...

Forum » Admin » Archief » Magazine » magazine stopt