Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Seti's Tempel  (Read 17524 times)

NitroX infinity

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 168
    • View Profile
Seti's Tempel
« on: 28 September 2011, 16:33:14 »
Seti's Tempel

Wat is het project?
Het project is een stukje Egypte op de map. Het zal, als de eerste fases klaar zijn, bestaan uit een haven met schepen, een vuurtoren en een tempel. Deze zullen allen gebaseerd zijn op gebouwen uit de Egyptische oudheid. Later hoop ik nog meer toe te kunnen voegen; enkele pyramides en een dorp (waar plots beschikbaar zullen komen). Maar zover is het nog lang niet.

Wat moet er gebeuren?
De eerste stap van dit project is het afgraven van de hele zone tot een hoogte (Y) van 9. Hieronder bevindt zich de opslagplaats van het project.

Bij de tweede stap wordt de boel weer laag voor laag opgevuld. Eerst cobblestone, daarna dirt en als laatste een flinke laag sand. En dan pas wordt er begonnen met de bouw.

Dit is omslachtig maar ik vind het zonde om alle resources te laten zitten in een gebied als er flink op gebouwd wordt.

Over de zone.
Ik ben zelf al enige weken bezig geweest op de zone; er is een duidelijk afscheiding gemaakt  van een 1 rij brede afgraving tot op bedrock en palen op de hoeken (te zien op de afbeelding).

Ook heb ik een begin gemaakt met de opslagplaats voor alle benodigde materialen en heb een deel van de bovenste dirtlaag verwijderd en al het sand in de zone al gemined.


Waarom dit topic?
Om hulp te vragen natuurlijk! Ik zoek mensen die willen graven. Om een indicatie te geven; een rij blokken van 1 breed, 256 lang en 64 hoog duurt ongeveer 10 uur. Als ik dit dus alleen zou doen zou ik pas over een jaar waarschijnlijk aan de bouw van de tempel kunnen beginnen.

Ik verwacht uiteraard niet dat je 24 uur per dag bezig bent, zo gek ben ik nou ook weer niet ;) Een uurtje per dag graven maakt mij al blij.

Uiteraard mag je alle resources die je tegenkomt houden. Het enige wat ik in de opslagplaats wil, is cobblestone, dirt en sand(-stone). Coal, iron, gold, diamond, redstone, lapis en andere resources mag je zelf houden.

De opslagplaats.
De opslagplaats bevindt zich onder de zone op het bedrock. Er is met borden aangegeven welke materialen in welke kisten moeten, dus zou het niet moeilijk moeten zijn om je inv correct te legen ;) Ik raad aan om hier een home aan te maken als je gaat helpen.


Ik wil helpen!
Jaj! Ik blij! Dat mag uiteraard maar dan moet ik je eerst rechten geven in mijn zone. Meld je dus in dit topic aan, of op IRC of ingame als ik online ben en dan zal ik je toevoegen aan de rechtenlijst. Vergeet niet je ingame-naam te vermelden!

Wil je rondkijken voordat je een besluit neemt? Dat kan want er is namelijk een warp; /warp seti
« Last Edit: 7 October 2011, 12:04:23 by NitroX infinity »

Loev

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Seti's Tempel
« Reply #1 on: 28 September 2011, 16:55:34 »
Ik wil best een paar uurtjes helpen. Maar waarom heb je de hoogte nodig?

NitroX infinity

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 168
    • View Profile
Re: Seti's Tempel
« Reply #2 on: 28 September 2011, 16:58:26 »
Hoe bedoel je Loev? De bedoeling op dit moment (fase 1) is om te graven totdat je op y=9 zit.

Daarna (fase 2) wordt de boel weer opgehoogd naar zeeniveau.

Loev

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Seti's Tempel
« Reply #3 on: 28 September 2011, 17:01:14 »
Hoe bedoel je Loev? De bedoeling op dit moment (fase 1) is om te graven totdat je op y=9 zit.

Daarna (fase 2) wordt de boel weer opgehoogd naar zeeniveau.
Ahh, ik las je openingspost niet helemaal goed. Het is natuurlijk ook zonde om alle coal, iron, redstone, diamonds etc in de grond te laten zitten. Maar dit is wel een klerewerk.

NitroX infinity

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 168
    • View Profile
Re: Seti's Tempel
« Reply #4 on: 28 September 2011, 17:02:54 »
Ik weet dat het klerewerk is, waarom denk je dat ik om hulp vraag ;D

theempire37

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 200
  • <generic nonsence>
    • View Profile
Re: Seti's Tempel
« Reply #5 on: 29 September 2011, 00:37:58 »
<3 u voor maken van Egyptische tempel :D, (keb zelf alf game abu simbel gemaakt naast mineville)

MrRuudJ

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
Re: Seti's Tempel
« Reply #6 on: 29 September 2011, 20:31:27 »
Ik wil ook wel helpen met graven.

NitroX infinity

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 168
    • View Profile
Re: Seti's Tempel
« Reply #7 on: 29 September 2011, 22:40:08 »
Loev (Loevie ingame neem ik aan?) en MrRuudJ; ik heb jullie toegevoegd. Jullie zouden de boel moeten kunnnen slopen :+

Nog even voor de duidelijkheid; alle resources mag je houden maar cobble (en mossy cobble als je dat tegenkomt), dirt, sand en gravel moet in de kisten van de opslagplaats.

Gravel zit overigens in kisten die nog niet door een bord worden aangemerkt (4e rij, cobble, dirt, sand, gravel).

theempire37

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 200
  • <generic nonsence>
    • View Profile
Re: Seti's Tempel
« Reply #8 on: 30 September 2011, 00:33:25 »
nitrox, mossy cobble kan je nu maken door met bonemeal op cobble rechts te klikken.

NitroX infinity

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 168
    • View Profile
Re: Seti's Tempel
« Reply #9 on: 30 September 2011, 13:10:25 »
Dat weet ik Empire, maar daarom hoef ik al bestaand mossy uiteraard niet weg te donderen ;)

landcross

  • Magazine Poster
  • Junior
  • *
  • Posts: 90
    • View Profile
Re: Seti's Tempel
« Reply #10 on: 30 September 2011, 17:12:24 »
Kun je mij ook rechten geven. Dan kan ik zo nu en dan als afwisseling graven, want dat moest toch als "betaling"  ;)

NitroX infinity

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 168
    • View Profile
Re: Seti's Tempel
« Reply #11 on: 30 September 2011, 18:08:16 »
Je kan er graven :)

Moest jij trouwens niet op je eigen terrein aan de gang? :P

landcross

  • Magazine Poster
  • Junior
  • *
  • Posts: 90
    • View Profile
Re: Seti's Tempel
« Reply #12 on: 30 September 2011, 19:15:44 »
Joh, ik moet zoveel  :P

Forum » Tweakcraft » Projecten » Seti's Tempel