Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: pretpark (mineflags)  (Read 58971 times)

Bouncer

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 141
    • View Profile
Re: pretpark (mineflags)
« Reply #15 on: 16 January 2011, 23:54:33 »
Quote
Zit er eigenlijk een freefall in die Kingda Ka? Want ik weet anders niet hoe je goed naar beneden wilt gaan zonder zo'n spiraal (wat heel irritant is en het hele effect weghaalt, omhoog is al erg genoeg )

Ja een freefall was wel de bedoeling ja. Dit maak ik wel pas bij het testen van de track, omdat het nu niet uit komt en ik nog even moet zien hoe ik dit op los.

freeman21

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 219
    • View Profile
Re: pretpark (mineflags)
« Reply #16 on: 19 January 2011, 10:23:15 »
Ik kan wel een freefall maken :D?

Zit er eigenlijk een freefall in die Kingda Ka? Want ik weet anders niet hoe je goed naar beneden wilt gaan zonder zo'n spiraal (wat heel irritant is en het hele effect weghaalt, omhoog is al erg genoeg :P)


Ohja, door een vervelende CB aanpassing, kan ik nu geen halfstone en smoothstone bridges meer gebruiken. Dirt kon zo en zo al niet, maar die hoeft ook geen valluiken i.v.m. daaronder het begin station en omdat het het makkelijkste level is.
Nu zoek ik dus vervangers voor halfstone and smoothstone. Ik dacht te hebben vernomen dat Netherstone ook kon worden gebruikt als bridge, maar dat weet ik niet zeker. Zoja, dan denk ik dat ik maar 2 cobblestone lagen maak. 1 met af en toe wat mos er dan in ofzo... Zo nee, dan zoek ik nog steeds 2 alternatieven. Het liefste heb ik gewoon helemaal vlak (dus geen combo van bijv. cobble en mos) omdat je anders kan raden waar geheime deuren zitten.
Weet iemand nog materialen?

-Chub1337

hout?

F8lc0n

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
Re: pretpark (mineflags)
« Reply #17 on: 19 January 2011, 13:23:15 »
Ik kan wel een freefall maken :D?

Zit er eigenlijk een freefall in die Kingda Ka? Want ik weet anders niet hoe je goed naar beneden wilt gaan zonder zo'n spiraal (wat heel irritant is en het hele effect weghaalt, omhoog is al erg genoeg :P)


Ohja, door een vervelende CB aanpassing, kan ik nu geen halfstone en smoothstone bridges meer gebruiken. Dirt kon zo en zo al niet, maar die hoeft ook geen valluiken i.v.m. daaronder het begin station en omdat het het makkelijkste level is.
Nu zoek ik dus vervangers voor halfstone and smoothstone. Ik dacht te hebben vernomen dat Netherstone ook kon worden gebruikt als bridge, maar dat weet ik niet zeker. Zoja, dan denk ik dat ik maar 2 cobblestone lagen maak. 1 met af en toe wat mos er dan in ofzo... Zo nee, dan zoek ik nog steeds 2 alternatieven. Het liefste heb ik gewoon helemaal vlak (dus geen combo van bijv. cobble en mos) omdat je anders kan raden waar geheime deuren zitten.
Weet iemand nog materialen?

-Chub1337

Bridges kunnen van netherrock zijn, en als je het begin en einde van smooth maakt heb je een smooth brug ook al zit er cobble in de chest.
Verder weet ik geen materialen (behalve wood en cobble dan)

MoondustNL

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 251
    • View Profile
Re: pretpark (mineflags)
« Reply #18 on: 19 January 2011, 15:51:51 »
1. Wol
2. Sneeuw
3. IJs

(weet niet of 2 en 3 willen ivm light level)

MoondustNL
Aan de bovenstaande beweringen kunnen geen rechten ontleend worden. Deze zijn ook geen garantie voor succes of andere vormen van geluksgevoel. ;)

n0xius

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 150
    • View Profile
Re: pretpark (mineflags)
« Reply #19 on: 19 January 2011, 20:43:42 »
Met de freefall bedoel ik een ding wat je omhoog schiet. (straight up)
 En laat vallen.

Mogelijk met een bootje oid?
Gone from tweakcraft

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: pretpark (mineflags)
« Reply #20 on: 19 January 2011, 21:40:08 »
1. Wol
2. Sneeuw
3. IJs

(weet niet of 2 en 3 willen ivm light level)

MoondustNL

Sneeuw blocks smelten niet.  ;)

Bouncer

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 141
    • View Profile
Re: pretpark (mineflags)
« Reply #21 on: 19 January 2011, 21:54:00 »
Kingda Ka is bijna af, enkel het launch systeem is nog niet automatisch en de ingang / thematisering is niet af. Je moet zelf even op de knop drukken om afgeschoten te worden. Plaatje bijgevoegd met echte ride er naast. Klopt wel redelijk, maar schaal had eigenlijk groter gemoeten. (kon niet)



Ben al bezig aan het denken over de volgende ride, namelijk El Toro. Deze staat in hetzelfde park irl. Pic:



Ik wil deze op schaal 1:2 bouwen. Er komen dan redelijk nette maten uit. Het probleem is alleen dat er geen ruimte voor is. Pic:



Ik kan het park vergroten, maar de achtbaan komt dan eigenlijk nergens goed tot zijn recht, hoe ik hem ook draai of keer. Dat monopoly ligt echt zwaar in de weg. Ik weet het, het lag eral. Mijn voorkeur gaat daarom uit naar een andere optie: de boel verkassen naar een grotere locatie en met een nieuw park starten. Dat zou veel meer achtbanen toestaan.

Ideeën graag!

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: pretpark (mineflags)
« Reply #22 on: 19 January 2011, 21:58:58 »
De boel verkassen naar een grotere locatie en met een nieuw park starten. Dat zou veel meer achtbanen toestaan.

Mee eens! Het park verplaatsen naar een andere locatie vereist niet zoveel moeite, en je hebt ook geen gezeik meer met projecten die in de buurt liggen/te weinig ruimte. Maak het dan ook 2x zo groot! :)

sikerdebaard

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 146
    • View Profile
Re: pretpark (mineflags)
« Reply #23 on: 19 January 2011, 22:05:11 »
Verplaatsen zou idd een goede oplossing zijn om wat meer ruimte te creeëren. Misschien zelfs het hele gebeuren wat dieper in de grond plaatsen zodat er wat hoger gebouwd kan worden? Indien nodig kan hier wel een put voor gegraven worden?
Real programmers don't comment. If it was hard to write, it should be hard to understand.

freeman21

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 219
    • View Profile
Re: pretpark (mineflags)
« Reply #24 on: 19 January 2011, 22:15:49 »
ikw eet niet of een admin het park zo kan verplaatsen ?  naar een nieuwe locatie?

vind het prima om alles te verplaatsten in zijn geheel en dan verder uit te breiden maar ik moet komende dagen veel doen voor school dus kan neit regelen

(kan zowiezo niet in de server omdat mijn internet faalt)

Bouncer

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 141
    • View Profile
Re: pretpark (mineflags)
« Reply #25 on: 19 January 2011, 22:50:26 »
ik weet niet of een admin het park zo kan verplaatsen ?  naar een nieuwe locatie?
Dat kan, maar dan moeten we eerst een geschikte plek zoeken en die grond egaliseren.

vind het prima om alles te verplaatsten in zijn geheel en dan verder uit te breiden
Een van de problemen is, dat de huidige opbouw van het pretpark niet geschikt is als "groot park". Er is geen ingang / hoofdstraat idee. Ik zou dit het liefst nagebouwd zien van een echt park.

Misschien is het een idee om dit park zo te laten en Disneyland na te bouwen? :D

Ik heb voor het idee van een groot pretpark even een plaatje van het sixflags park nagebouwd waar die 2 achtbanen in staan, zodat je een idee hebt van de afmetingen van zo'n park. Het park is ongeveer: l x b x h = 1500 x 650 x 140 (hoogte kingda ka). Ik zou het op schaal 1:2 bouwen, dan kom je uit op: 750 x 325 x 70 wat best huge is, maar niet onmogelijk.

Discuss!


freeman21

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 219
    • View Profile
Re: pretpark (mineflags)
« Reply #26 on: 20 January 2011, 08:49:30 »
dus je wilt het bestaande park met alle resources afbreken? en dan opnieuw ergens anders verder?

waar? heb je al een plek op het oog? en alles platmaken ik weet dat ik het vorige stuk platmaken kutwerk vond

freeman21

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 219
    • View Profile
Re: pretpark (mineflags)
« Reply #27 on: 20 January 2011, 09:32:48 »
naar wat ik zie kunnen we nog flink deze kant op..

dan kunnen we de ingang ergens anders plaatsen en dat lost alles wel op..

de ruimte die we nog kunnen gebruiken is dit


MoondustNL

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 251
    • View Profile
Re: pretpark (mineflags)
« Reply #28 on: 20 January 2011, 09:37:38 »
Als ik vandaag nog online kom wil ik wel wat helpen met afvlakken.
Ik wil ook wel (vrijblijfend!) helpen met die grotere roller coaster.

Misschien is een bootjes varen atractie een leuk idee?
Met een automatische baan dat je gwoon rustig kunt blijven zitten.

MoonustNL
Aan de bovenstaande beweringen kunnen geen rechten ontleend worden. Deze zijn ook geen garantie voor succes of andere vormen van geluksgevoel. ;)

freeman21

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 219
    • View Profile
Re: pretpark (mineflags)
« Reply #29 on: 20 January 2011, 09:51:57 »
vind ik prima maar om alles opnieuw te doen is heel veel werk? wat vind je van het park uitbreiden moondust?

Forum » Tweakcraft » Projecten » pretpark (mineflags)