Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - WouterH

Pages: 1 [2]
16
Tweakcraft / 1.7.3 en Pistons
« on: 9 July 2011, 18:59:36 »
De server is vandaag overgegaan naar 1.7.3. Je hoeft niet per se je client (bijv die van Svardskampe) te updaten. Met een 1.7.2 client kun je ook prima joinen.

Vanaf nu zijn pistons weer toegestaan en kun je ze weer plaatsen. Hou er wel rekening mee dat het afk-farmen d.m.v. pistons ten strengste verboden is. Ontdekken we dat je dit doet. Dan volgen er represailles.

Happy building!

17
Tweakcraft / Spawnthema bouwfase begonnen!
« on: 13 June 2011, 21:55:33 »
Tweakcraft skyworld spawnthema

You suddenly wake up from your dark dreams. Where are you? What happened? The only thing you remember is that your balloon went into this strange cloud. After that, everything went black. As you stumble to your feet, you look over the edge of the basked. A great empty void, with clouds far beneath you. What is this place? As your eyes get used to the light, you spot a strange land in the far distance. Something seems amiss, this island is strange. Suddenly you see it, the island floats! After the initial surprise you see something odd. Houses and bastions? Airships! What is this? A nation up here? In the clouds? Could it be? The houses seem dark and grim. Build out of earth, but not quite. You turn around, and you spot another island. There are also houses there. White houses with subtle touches of blue. A nation that seems to be made of the clouds themselves! A noise! It seems… like cannon fire! Before your eyes a battle unfolds. It seems the two nations are fighting each other! A war, and you are right in the middle.
What to do? You need food, water. And answers..


Het spawnthema van de skyworld is officieel van start. Vanaf vandaag mag er gebouwd worden EXCLUSIEF aan het spawnthema. Om dit in goede banen te leiden hebben wij (de skykeepers) met jullie hulp het thema verder uitgewerkt. In de nu volgende posts licht ik dit thema toe en zijn bouwstijlen. Onthoud dat de voorbeelden die in de screenshots te zien zijn ook ingame staan rond het spawneiland.

Wil je mee kunnen bouwen aan het thema, vraag dan één van de skykeepers of ze je willen toevoegen. Belangrijk is om ALTIJD te blijven overleggen, communiceer met iedereen wat je gaat doen. Dit voorkomt frustraties en maakt de (sky)wereld voor iedereen een leukere plaats. De skykeepers zijn:
  • Gazeebo
  • Don_craft
  • Serendipity
  • WouterH
  • Timoever
  • Misschien wel jij zelf!

Inhoud:

18
Tweakcraft / Skyworld == Themaworld?
« on: 11 June 2011, 15:56:50 »
Een aantal users heeft aangegeven dat ze het thema voor de spawn van skyworld graag als regel voor de hele skyworld willen zien. Nu is het namelijk het geval dat er een spawn wordt gebouwd volgens een thema (we beginnen waarschijnlijk dit weekend met bouwen) en buiten dit spawnthema staat het je vrij om te bouwen mits het wel enigsinds in een skyworld past.

De nieuwe situatie zou dan zijn dat het thema voor heel de skyworld gaat gelden en dat iedereen zich er aan moet houden. Dit betekend dat als jij een futuristisch space project wil maken dat dat dus niet kan in de skyworld (normale wereld nog wel natuurlijk).

Daarom deze poll. Moet volgens jullie het thema voor heel de skyworld, of alleen voor het spawnthema gelden?

LET OP: de resultaten zijn vrijblijvend en dienen alleen als informatie voor het admin team zodat wij een goede indruk hebben van wat de userbase graag wil. Hoe meer mensen stemmen, hoe zwaarder de poll zal meewegen.

19
Projecten / Buildingtheme: Skyworlds spawn
« on: 6 June 2011, 23:14:02 »
Tweakcraft Buildingtheme: Skyworld spawn

Zoals wel bekend onderhande, gaat skyworlds open voor een selecte groep mensen. Om de spawn van deze wereld in te kleden zal er de 2 weken ofzo een speciaal thema zijn waar iedereen aan mee kan helpen. De opzet van dit bouwthema zal als volgt zijn:
  • Het moet voor iedere skyworld bouwer mogelijk zijn om mee te doen.
  • Er is 1 Buildmaster, dit ben ik (WouterH). Ik bepaal, samen met de admins en met input van de community wat wel en niet mag/kan en of een gebouw mooi is en mag blijven.
  • Het thema zal van te voren bepaald worden, ook de te bouwen dingen zullen bepaald worden. Dit zal redelijk algemeen zijn zoals: Hier moet een kasteel... of: hier moeten een stel huizen. Dit laat ruimte vrij voor creativiteit.
  • Om te voorkomen dat iedereen @ random zal gaan bouwen kunnen spelers of groepen spelers een bepaald deel "claimen". Denk hierbij aan: "Wij 2en gaan dit huisje bouwen". Dit zal natuurlijk wel van tevoren moeten worden aangevraagd en als het niet genoeg opschiet zal je dan ook de plek verliezen.
  • Om een samenhangend thema te krijgen zullen er regels komen waar je je als richtlijn aan moet houden. Denk hierbij aan: Verdiepingen van normale huizen moeten 4 a 5 hoog zijn (voorbeeld).

In het kort komt dit er op neer dat er van tevoren een thema wordt bepaald. Hierna wordt van tevoren een beetje bekeken welke gebouwen zoal gebouwd kunnen worden en waar die dan moeten komen. Aan de hand van deze "blauwdrukken" en met wat regels kan er dan gebouwd worden waarbij je dus eventueel, als je dat wilt, individueel of in een kleine groep aan 1 onderdeel kan werken. Ten slotte wordt alles in de gaten gehouden en beoordeeld of dat het ook past. De mening van de community en in het bijzonder de Buildmaster is bindend. Als er dus wordt gezegd dat een verdieping 1 hoger moet, dan moet het dat ook.

Dit klinkt misschien allemaal streng. Maar dit is alleen gedaan om ervoor te zorgen dat het eindresultaat er mooi en samenhangend uit komt te zien. Ook is de skyworld een soort van elitewereld dus er wordt ook een zekere standaard van bouwen verwacht.

Tot zo ver mijn ideeën wbt de organisatie. Heb je nog aanvullingen of opmerkingen, roep ze graag!

Het thema:
Ik had een aantal opties wat wel leuk zou zijn voor een thema, zelf ben ik groot voorstander van optie 1. Maar ik schik me naar wat de community graag wil.

  • Een fantasy setting in de klassieke zin van het woord. Dit kan ook wat steampunk invloeden krijgen. Niet al te modern dus. Denk dus aan dit soort dingen:
  • Futuristisch. Denk dan aan spaceships en ruimtestations/basissen. Dit is wat minder geschikt in minecraft als spawnsetting maar ik zet het er bij voor het animo.
  • Modern. Denk hier bij aan vliegtuigen en gewoon hedendaagse gebouwen alleen dan op zwevende eilanden.
  • Een combinatie dus bijvoorbeeld het ene eiland fantasy, het andere eiland modern en weer een ander futuristisch. Je kan dit zo uitgebreid mogelijk maken maar ik denk zelf dat het kwa spawnthema beter is om bij 1 onderwerp te blijven en dan evt de rest als extra thema's later op andere lokaties te bouwen.
  • Je eigen idee.

Heb je dus zelf een idee wat wel leuk is voor een thema. Roep het gerust dan zal ik kijken of er animo voor is.
Over de exacte gebouwen lijkt me het pas nuttig om over te discussieren nadat we het thema hebben. Dan kunnen we alle ideeën op een hoop gooien en een definitief plan maken.

Wat moet je nu dus doen:
Denk eens na over de thema's, verzin eventueel nog een eigen thema er bij. Dan verzamel ik dit allemaal en gooi het in een poll. Daaruit zal dan het thema dat we gaan uitvoeren volgen.


20
Tweakcraft / Mounting
« on: 6 June 2011, 18:30:18 »
GuntherDW heeft een nieuw fun pluginnetje geschreven/gemaakt. Hiermee kun je op iemand gaan rijden (net als op varkentjes). Erg grappig en hilarisch dus:
Dit is echter niet gelimiteerd tot personen, je kan dus ook op een wolf, op een kip, hell zelfs op een creeper gaan zitten!
Op creepers heeft het als added efect dat ze niet opblazen.

Rijden op elkaar is leuk en hilarisch!

Hoe werkt het:
Klik met rechts met een saddle in je hand op een speler. Om weer af te stappen klik je weer met je saddle op de speler of je doet: /eject self

Om een speler van je af te gooien doe je: /eject

Om te voorkomen dat mensen op je kunnen rijden doe je: /dnm of /nomount

GuntherDW gaat nog werken aan het bestuurbaar maken van mounts. Dit indien de mount geen speler is natuurlijk :P.

21
Tweakcraft / Tweakcraft is over naar 1.6.6
« on: 2 June 2011, 16:58:38 »
Sinds vandaag zijn we over op 1.6.6. Er zijn nog enkele bugs, voornamelijk met het teleporten. Deze bugs zullen waarschijnlijk t.z.t. wel opgelost worden. Voorlopig werkt reloggen echter het beste zodra je een niet ladende chunk krijgt. Verder is er een nieuwe chatmode: worldchat. Dit kun je aanzetten door /cm world te doen.

In deze update werkt ook de nether al. Je kunt hier komen via de oude manier (/world 1) of via een portal. Sommigen van jullie zullen zich waarschijnlijk afvragen of wij ook een skyworld draaien. Officieel niet en je kan er ook niet zomaar komen. De skyworld is namelijk nog niet officieel geïmplementeerd door Notch en zal waarschijnlijk dus ook nog veranderen. Ook zijn er nog enkele bugs in de skyworld. Mocht je er toch onverhoopt terecht komen, wees dan gewaarschuwd: de skyworld wordt gereset en niks wat daar gebouwd wordt blijft bewaard.

Je kan nu dus gewoon je client laten updaten en dan kun je weer inloggen. De custom client van Svardskampe heeft alle mods voorgeïnstalleerd zodat je zelf niets meer hoeft te updaten. Deze kun je hier downloaden.

English:
Tweakcraft is on 1.6.6. Besides a few minor bugs everything is stable. So you can update your clients. If you want a premodded client, download Svardskampe's client here.

22
Tweakcraft / De status van Tweakcraft en 1.6
« on: 26 May 2011, 16:04:36 »
Zoals jullie allemaal al wel gemerkt hebben is er een nieuwe update voor minecraft.
Changelog voor update 1.6: http://www.minecraftwiki.net/wiki/Version_history

Aangezien er nog veel bugs zijn in deze nieuwe versie. En aangezien bukkit (nog) geen 1.6 versie heeft en de meeste plugins ook nog niet zullen wij nog een tijdje op 1.5 blijven. Als je dus je minecraft client opstart dan moet je niet updaten. Met de nieuwe launcher wordt je hier automatisch om gevraagd en is het dus heel eenvoudig.

Mocht je toch geupdate hebben dan moet je de 1.5 client opnieuw downloaden anders kun je niet meer op de tweakcraft server.
Link hiervoor: http://www.multiupload.com/QMMC3RCR5J

Wanneer wij over gaan op 1.6 is nog niet bekend en hangt voornamelijk af van de plugin developers en bukkit.

ps. De client in de download is de client van Svardskampe en bevat dus een aantal mods, welke precies kun je in het topic hiervoor vinden.
Linkje: http://www.tweakcraft.net/forum/index.php?topic=330.0

23
Support / TUTORIAL: Tweakcraft User Commands
« on: 5 May 2011, 15:26:08 »
Tweakcraft User Commands

In dit forumbericht zal ik de verschillende commando's van de tweakcraft server toelichten. Voor veel mensen zal dit bekende koek zijn, maar ik denk dat vooral nieuwere spelers hier baat bij zullen hebben.
De lijst is ingedeeld in de volgende onderwerpen:
  • Algemeen
  • Chatcommando's
  • Warps & Worlds
  • Homes
  • Regions
  • Teleport

Algemeen:
Deze commando’s vallen niet echt in een bepaalde categorie.

/god Hiermee maak je jezelf onsterfelijk, dit staat standaard aan voor iedereen.

/ungod Hiermee maak je jezelf sterfelijk

/ignite Hiermee kun je jezelf in de fik steken

/ext Hiermee kun je jezelf blussen als je in de fik staat.

/stack of /; Hiermee kun je in 1 keer alle items organiseren in stacks. Ook dingen die normaal niet gestapeld kunnen worden (zoals signs), worden hiermee gestapeld.

/compass Hiermee kun je de richting waarin je kijkt zien (N,W,Z,O)

/getpos Hiermee kun je je huidige coördinaten zien. Dit commando is alleen voor vip en hoger.

/motd Hiermee geef je de message of the day weer. Dit zie je ook altijd wanneer je inlogt bij tweakcraft

/spawn Hiermee teleporteer je terug naar het spawnpoint van de wereld

/who Hiermee kun je zien wie er allemaal online is

/seen <naam> Hiermee kun je kijken wanneer een persoon voor het laatst online is geweest.

/lb me Hiermee krijg je een lijst te zien van hoeveel blocks je hebt weggehakt en hoeveel je er hebt geplaatst.

/eject Hiermee kun je een speler die bovenop je zit van je af gooien.

/dnm Staat voor: Do Not Mount, hiermee voorkom je dat mensen uberhaupt op je kunnen gaan zitten met een zadel.

/plugins Hiermee kun je een lijst zien van welke plugins op dit moment op de tweakcraft server draaien.

Chatcommando’s:
Deze commando’s hebben te maken met de chatmogelijkheden.

/me <bericht> Hiermee stuur je een bericht  in de derde persoon. Dit kun je herkennen aan het sterretje voor iemands naam

/msg <naam> <bericht> Hiermee stuur je een privé bericht naar een speler

/r <bericht> Hiermee kun je reageren op een privé bericht die een andere speler naar jou toestuurt. Het alternatief is om /msg te gebruiken, dit is echter korter om te typen.

/zc Hiermee kun je chatten binnen de zone waar je je in bevindt. Erg handig dus voor projecten. In de chat kun je dit herkennen doordat er een Z: voor je naam staat. Deze chatmodus komt niet in IRC.

/lc Hiermee chat je alleen binnen een straal van 200 blokken rondom je heen. Handig dus voor kleinschalige projecten of gewoon om te ouwehoeren. Je kunt local chat herkennen aan de lichtblauwe L: voor je naam in de chat. Deze chatmodus komt niet in IRC.

/wc Hiermee chat je alleen in de wereld waar in je je bevindt. Herkenbaar aan de groene W: voor je naam in de chat. Deze chatmodus komt niet in IRC.

/gc Hoewel je de verschillende chatmodi kunt uitschakelen en terug kunt schakelen naar global chat door ze nogmaals te typen, is /gc de shortcut voor global chat.

/admin <bericht> (shortcut /a) Hiermee kun je een bericht naar alleen de admins sturen. Handig om bijvoorbeeld hulp te vragen van de admins.

/group create <naam> Hiermee maak je een chat groep aan.

/group invite <speler> Hiermee nodig je iemand uit om aan je chat groep deel te nemen.

/group accept Gebruik je om een uitnodiging om deel te nemen aan een chat groep te accepteren.

/group decline Gebruik je om een uitnodiging om deel te nemen aan een chat groep te weigeren.

/group leave Om een chat groep waar je aan deelneemt te verlaten.

/group list Geeft een lijst weer van alle spelers die in de chat groep zitten.

/group topic Bekijk of verander de naam van de chat groep.

/g of /groupchat Om een bericht te sturen die alleen gezien wordt door de chat groep.


Warps & Worlds:
Met warps kun je naar van te voren vastgestelde lokatie teleporteren. Warps zijn beschikbaar voor iedereen behalve beunhazen. Het aanmaken van warps kan alleen op aanvraag door een admin. Hou er wel rekening mee dat het project waar een warp voor wordt gemaakt van enige waarde moet zijn voor de Tweakcraft community. Het moet warp-waardig zijn.

/warp <naam> Hiermee teleporteer je naar een lokatie toe.

/listwarps Hiermee geef je de lijst weer van alle mogelijke warps. Deze lijst is onderverdeeld in categoriën. Om te zien welke warps zich in een categorie bevinden, typ je /listwarps <categorienaam>.

/back Hiermee kun je terug teleporteren naar waar je was voordat je de warp gebruikte. Dit commando is alleen voor vips en hoger beschikbaar.

/listworlds (shortcut /lw) Hiermee krijg je een lijst van alle werelden te zien.

/world<world naam> Hiermee kun je naar een van de werelden uit /lw teleporteren. Ben je er nog nooit geweest, kom je bij de spawn terecht. Was je er al eerder, kom je terecht waar je het laatst was toen je er weg ging.

Homes:
Met homes kun je een soort van “privé” warp maken die alleen jij zelf kan gebruiken. Je kan dit ingame doen, de uitleg staat hieronder, of je kan het via de website doen. Dit is de link ervoor: http://www.tweakcraft.net/usercp-homes

/homes add <naam> Hiermee kun je een home aanmaken. De home komt op de plaats waar je op dat moment staat.

/homes use <naam> Hiermee activeer je een home zodat je hem kan gebruiken.

/homes list Hiermee kun je de hele lijst van homes die je hebt weergeven.

/homes del <naam> Hiermee verwijder je een home

Met bovenstaande commands kun je dus homes aanmaken, verwijderen en inladen. Maar hoe gebruik je een home dan?

/home Hiermee ga je naar de home die je hebt ingeladen met /homes use.

/back Hiermee ga je naar de plek waar je was voordat je home gebruikte, erg handig dus als je bijvoorbeeld even snel heen en weer wilt tussen een grot en je storage. Dit commando is alleen voor vips en hoger beschikbaar.

/homes goto <naam> Hiermee ga je meteen naar de home in kwestie, zonder hem in te laden zoals bij /homes use.

Zones:
Zones zijn gebieden waar andere rechten gelden dan in de rest van de wereld. Zo kunnen bijvoorbeeld mobs uitgezet worden of TNT juist aan. Ook kunnen alleen toegestane mensen bouwen of slopen in een zone. Een zone is daarom erg handig om een project te beschermen. Zones worden aangemaakt op aanvraag door een admin. Let wel op dat er wel een reden moet zijn waarom je een zone wilt. Ze worden niet zomaar toegekend.

Zones werken met een permissie systeem, wat je allemaal kan doen in een zone wordt aangegeven door groene letters. De betekenis van deze letters is:
  • B: Build, is deze letter groen dan kun je bouwen in de zone
  • C: Chestaccess, is deze letter groen dan kun je in kisten kijken
  • D: Destroy, is deze letter groen dan kun je slopen in de zone
  • E: Entry, is deze letter groen dan kun je de zone in
  • H: Hit, is deze letter groen dan kun je dieren slachten (en als mensen /ungod hebben ook mensen slachten), knoppen, pressure plates en levers bedienen.

Je kan zones op 2 manieren aanpassen: Ingame en via de website. De commands voor ingame staan hieronder. De website is deze: http://www.tweakcraft.net/usercp-zones

/zselect <zonenaam> (shortcut /zs) Hiermee selecteer je een zone, dit commando moet je altijd uitvoeren voordat je andere commando's gaat gebruiken. Sta je al in de zone die je wilt selecteren dan kun je ook alleen /zselect doen (dus zonder de zonenaam).

/zgetaccess (shortcut /zga) Hiermee krijg je een lijst te zien van welke users welke rechten hebben. Ook kun je zien wie allemaal zoneadmin zijn.

/zinfo Hiermee krijg je een lijst te zien met informatie over welke dingen allemaal aan staan en uit staan in de zone. Je kan hier bijvoorbeeld zien wat de huidige enter en leave messages zijn en of health/tnt/teleport aan staat in de zone.

/zsetname (shortcut /zsn) Hiermee kun je de naam van de zone veranderen. Je mag hier spaties gebruiken.

/zset entermessage <message> Hiermee kun je het bericht dat je te zien krijgt als je de zone binnenloopt veranderen. Je kan hier gewoon spaties gebruiken. Om de message te verwijderen doe je: /zset entermessage NONE
Je kan de messages ook dynamisch maken. Dit doe je met {pname}, {zname}, {access}.
{pname} betekent de speler naam die het bericht krijgt.
{zname} is de zonenaam van de zone welke je binnen gaat.
{access} geeft weer met letters en kleurtjes wat je allemaal wel en niet kan doen.
Een voorbeeldje:
Code: [Select]
/zset entermessage Welcome {pname}, You have entered {zname}. Things you can do: {access}Als ik (WouterH) nu de zone binnenloop (stel die zone heet citadel) en ik kan daar alles doen dan zie ik: Welcome WouterH, You have entered citadel. Things you can do BCDEH.
Een ander persoon (Pietje) die de zone binnenloopt en vrij weinig kan ziet bijvoorbeeld: Welcome Pietje, You have entered citadel. Things you can do: BCDEH
Dit is dus erg handig om gepersonaliseerde berichten te maken.

/zset leavemessage <message> Hiermee kun je het bericht dat je te zien krijgt als je de zone verlaat veranderen. Ook hier kun je gewoon spaties gebruiken. Om de message te verwijderen doe je: /zset leavemessage NONE
Ook voor leavemessages geld dat je ze kan personaliseren, voor de uitleg zie hierboven bij /zset entermessages.

/zsetuser <naam> <access> (shortcut /zsu) Hiermee kun je de rechten van bepaalde personen wijzigen in een zone. De rechten kunnen alleen gewijzigd worden door de eigenaar van de zone. Je stelt de rechten in door <access> te vervangen door de letters van wat je de persoon wilt laten doen. Bijv:
Quote
/zsetuser WouterH BCE
Hiermee heb je ingesteld dat ik (WouterH) kan bouwen (B), chest in kan kijken (C) en de zone in kan lopen (E). Ik kan echter niet slopen (D) of dieren slachten (H). Met * kun je alle rechten aan een persoon toewijzen (BCDEH). Met - verwijder je een persoon uit de lijst.

/zsetgroup <groupname> <access> (shortcut /zsg) Hiermee kun je de rechten van hele groepen users wijzigen. De groepen die je kan gebruiken zijn (in volgorde van prioriteit):
  • Beunhaas: Mensen van wie de rechten zijn ontnomen
  • Default: Hieronder valt iedereen. (incl witten)
  • Builder: De bouwers (groenen)
  • Vip: Spreekt voor zich (gelen)
Het principe van de groepen is dat ze altijd voorrang hebben. Als jij bijvoorbeeld een bepaald persoon buildrights verbiedt (B) maar de groep waar die persoon lid van is heeft wel buildrights dan blijft de persoon buildrights houden. Voor default geldt dus dat dit het minimum is qua rechten. Niemand kan minder hebben. Sowieso is het onmogelijk om de Enter rechten van een persoon of een group te verwijderen.

Verder werkt setgroup hetzelfde als setuser. Een voorbeeld:
Quote
/zsetgroup default CEH
Nu zorg je er dus voor dat de default groep (iedereen dus als minimum) chests kan inkijken (C), de zone in kan (E) en doors e.d. kan openen (H). Niemand kan dus ook minder dan deze dingen doen omdat ze altijd voorrang krijgen van de default groep.

Teleport:
Dit is een vip en hoger feature. Je moet dus doneren wil je er gebruik van maken. Met teleport kun je je verplaatsen naar een willekeurige speler op de wereld.

/tp <naam>Hiermee teleporteer je dus naar een speler

/back Hiermee teleporteer je terug naar waar je was voordat je /tp gebruikte.

/tpchere <naam>Hiermee kun je een andere speler (maakt niet uit welke rang) naar je toe teleporteren, de speler die je wilt teleporteren moet echter wel toestemming geven. Dit gebeurt door:

/tpca of /tpcd Met /tpca kunnen spelers accepteren om geteleporteerd te worden. Met /tpcd weigeren ze.

/tpoff Hiermee kun je de mogelijkheid van vips om naar je toe te teleporteren uit zetten. Je hebt hiermee dus wat meer privacy doordat niemand meer naar je toe kan teleporteren. Het nadeel is dat je zelf ook niet meer kan teleporteren.

/tponHiermee zet je de mogelijkheid van vips om naar je toe te teleporteren weer aan.

Pen (signs overnemen):
Heb jij ook wel eens dat je 10x dezelfde sign moet maken, maar daar geen zin in hebt? Voor jou is er nu speciaal Pen. Met deze tool kun je tekst in het geheugen zetten en dan heel simpel plakken op iedere sign.
De tool die je hiervoor moet gebruiken is een stukje coal. Rechterklik op een sign met al tekst er op en hij slaat automatisch de tekst op in het geheugen. Is de sign leeg? Dan plak je de tekst uit het geheugen automatisch op de sign. Je kan de tekst ook zelf instellen met deze commando's:
/pen set <tekst> Hiermee kun je de tekst die je wilt plakken instellen. Een nieuwe regel geef je aan met ^. Voorbeeld: /pen set ik^ben^een^persoon geeft de volgende tekst op de sign:
Code: [Select]
ik
ben
een
persoon

/pen setline <line> <tekst>
Hiermee kun je per regel de tekst instellen/veranderen. Let op dat de regelnummers beginnen bij 0. Dus regel 1 op de sign krijg je door <line> te vervangen met 0.

/pen clear Hiermee kun je het geheugen leeg maken.

/pen dump Hiermee krijg je in de chat te zien wat er in je huidige geheugen staat.

Een uitgebreidere uitleg staat in het topic TUTORIAL: /pen tool & Improved Chat (SMP Mod).

Ik hoop dat dit forum bericht wat licht werpt op de verschillende commando's die je kan gebruiken op de Tweakcraft server. Mocht ik nog een commando zijn vergeten dan hoor ik het graag in de reply's. Tips zijn ook welkom.


24
Support / TUTORIAL: Improved Chat (SMP Mod)
« on: 1 March 2011, 22:53:11 »
Improved Chat

In mijn zoektocht naar chat plugins ben ik recentelijk een zeer mooie plugin/mod tegengekomen genaamd Improved Chat. Hier even wat tips en trucs die ik zoal heb gevonden in het gebruik van deze mod.
Hoe te downloaden?
Improved Chat wordt op dit moment up to date gehouden door GuntherDW. De nieuwste plugin kun je altijd op zijn filehost vinden. Installeer altijd ook Modloader. Dit is verplicht, anders werkt Improved Chat niet! Download de mod en kopieer de files van het .rar archief in je minecraft.jar. Verwijder de META-INF folder uit je minecraft.jar (erg belangrijk!)

Je kan ook de Tweakcraft Essentials Client gebruiken, daar zit Improved Chat standaard in.

Wat doet het?
De features van ImC zijn erg divers, hier zijn de belangrijkste:
  • Copy paste functionaliteit
  • Scrollbare chat, dus je kan je chat teruglezen
  • Verschillende kleuren en doorzichtigheidsgraden van je chatvenster
  • De mogelijkheid tot chattabs!
  • De mogelijkheid om inkomende en uitgaande berichten te formatteren, dit behelst bijvoorbeeld het kleuren van bepaalde woorden, het vervangen van bepaalde woorden en volgens mij zelf het vertalen van woorden!
  • De mogelijkheid om chatcommando's aan keys toe te kennen (denk aan een key to msg functionaliteit)
  • Scriptmogelijkheden

Commando's
Nou, hoe maak je nou zoiets functioneel? Alle commando's voor ImC beginnen met ~. Dus ~help geeft de helpfile. Ik zal nu wat belangrijke functies toelichten:
  • ~input --> hiermee kun je de inkomende berichten bewerken
  • ~output --> uitgaande berichten bewerken, je zou bijvoorbeeld een afkorting als #w kunnen koppelen aan een bericht. Door nu alleen #w te typen krijg je automatisch dat bericht.
  • ~bind --> hiermee koppel je een toets of toetscombinatie aan een opdracht. Voorbeelden volgen zo!
  • ~var --> Maakt een variabele aan die je kan aanroepen met $naam_van_variabele. De variabele kan je dus weer toepassen in een bind of input/output command
  • &cN waarbij N een waarde is van 0 tot 9 of van a tot f --> kleurt de tekst
  • ~list gevolgd door input/output/bind/var --> geeft je bestaande commando's weer
  • ~delete gevolgd door input/output/bind/var en een id nummer --> delete een bepaald commando weer
  • ~script gevolgd door de scriptnaam en eventueel argumenten --> maakt het mogelijk om een heel rijtje commando's in één keer uit te voeren. Dit kun je ook combineren met ~bind.

Let op, de scripttaal die gebruikt wordt voor de meeste commando's en functies zijn regular expressions (regex). Wellicht lastig te begrijpen, dus hier een tutorial: http://www.regular-expressions.info/tutorial.html



Nuttige commando's
Nou, wat kun je nou met al deze commando's en dingen? Heel simpel. Ik zal een aantal voorbeelden geven en steeds zeggen wat je moet kopiëren in je chatvenster. Dit zal in codevensters staan.

Chatvenster openen met ~
Om je chatvenster te openen met een ~ aan het begin voer je deze code in:
Code: [Select]
~bind grave ~\Uitleg: met ~bind koppel je een code aan een toets. Deze toets is in dit geval de ~. De laatste \ aan het eind zorgt dat het typvenster openblijft.

Chatvenster openen met /
Om je chatvenster te openen met een / aan het begin (heel handig voor homes en msg etc.) voer je dit in:
Code: [Select]
~bind slash /\Uitleg: zie hierboven eigenlijk. Is hetzelfde principe.

Key to msg!
Nou komt het leuke. Dit betekend dat je een bepaalde toets kan indrukken en dat je dan automatisch reageert op de laatste persoon die je gewhispered heeft (msg heeft verstuurd). De toetscombinatie kan van alles zijn. Bijvoorbeeld tab, of een letter of cijfer. Een functietoets zoals <ctrl-><shift-> of een combinatie: <ctrl->r

In het voorbeeld gebruik ik de toets TAB. Maar je kan dit dus vervangen door je eigen keuze. Voer de volgende 2 commando's in:
Code: [Select]
~var playerMsg (?<=\[§.).*?(?=§f -> Me\])
~bind tab /msg '$playerMsg' \
Uitleg: met ~var maak je een variabele. playerMsg is de naam daarvan. Het stuk dat volgt is een regex en gaat te diep om nu uit te leggen. Het tweede commando zorgt voor de toetscombinatie. tab is de toetsnaam. /msg natuurlijk het whisper commando. $playerMsg zorgt dat de naam (de speler) uit de variable wordt gehaald. De 2 ' ' om de $playerMsg heen zorgen ervoor dat je gelijk de naam van de speler naar wie je toe whispered ziet in je chatvenster. \ zorg weer dat het chatvenster openblijft

Kleuren en alerts
Nog een zeer handige feature is dat je op bepaalde woorden alerts in kan stellen. Stel nou dat ik mijn eigen naam in de chat rood wil hebben zodat het lekker duidelijk is wanneer iemand om  mij vraagt? Dan voer ik dit in (let op de dubbele spatie tussen /b en &c):
Code: [Select]
~input \bWoord\b  &c4Woord/&cUitleg: ~input bekijkt alle input die binnenkomt. \bWoord\b is het woord waarnaar wordt gekeken. &c4 zorgt voor de rode kleur (4 is rood, mogelijke kleuren zijn: 0-9 en a-f). Woord is dit keer het woord waarmee de eerste \bWoord\b vervangen wordt. Ik vervang dit natuurlijk door hetzelfde woord. Maar je kan het ook door iets anders laten vervangen. /&c zorgt vervolgens weer dat de kleur "weg" gaat zodat niet je hele chat rood wordt. :P

Allemaal lastig lastig lastig, maar wat betekend dit nou concreet. Nou, ik wil zelf graag dat JelmarG en gravitone erg duidelijk weergegeven worden in rood in de chat. Ook mijn naam en alle mogelijke varianten daarop wil ik duidelijk in rood hebben in de chat. Wat doe ik? Dit:
Code: [Select]
~input \bJelmarG\b  &c4JelmarG/&c
~input \bgravitone\b  &c4gravitone/&c
~input \bWouterH\b  &c4WouterH/&c
~input \bwouter\b  &c4wouter/&c
~input \bWouter\b  &c4Wouter/&c
~input \bwouterh\b  &c4wouterh/&c

Nou zal dus jelmar's naam, gravitone's naam en mijn naam (+ varianten) in rood worden weergegeven.

Alternatief:
Als je niet voor alle mogelijke variaties input regels wilt maken kun je het volgende trukje toepassen.

Code: [Select]
~input [Jj]elmar[Gg]?  &c4JelmarG/&cUitleg: Het [Jj] deel zegt eigenlijk dat de naam met een hoofletter én een kleine letter kan beginnen. Het [Gg]? deel doet eigenlijk hetzelfde (dus een G of een g), het vraagteken zorgt er echter voor dat dit laatste deel (de G of g dus) optioneel is. Dit input command registreert dus Jelmar, jelmar, JelmarG, Jelmarg, jelmarG, jelmarg. Lekker makkelijk dus. Er is echter 1 groot nadeel. De output (het &c4JelamrG/&c gedeelte) kan niet aangepast worden dus je zal iedere variant op jelmar's naam dus in je chatvenster zien als JelmarG. Niet heel erg natuurlijk maar wel even handig om te vermelden.

Spelers negeren
Voor die paar spelers die anderen willen negeren is er de ignore functie. Deze werkt als volgt:
Code: [Select]
~ignore <spelerNaam
Vervang spelerNaam met de naam van diegene die je wilt negeren
Om de ignore's te verwijderen moet je nu nog een omweg nemen en het handmatig doen buiten minecraft om. Dit omdat de delete functie van ImC ignores nog niet delete. Doe het volgende:
Code: [Select]
Ga naar je .minecraft map in appdata
Open de map mods en dan de map wd1966
Open het ImprovedChat.xml bestand
Verwijder de <ignore>blablabla</ignore> stukken uit dit bestand. LET OP! Je moet ook de <ignore> en </ignore> tags verwijderen anders zie je helemaal niks meer.

Automatische homes en tijdelijk homes gebruiken
Met behulp van de ~script functionaliteit kun je automatisch een tijdelijke home maken als je ergens anders heen wilt. Stel je bent bijvoorbeeld aan het hakken en je moet even je inventory legen, normaal moet je dan "/homes add temp, /homes use storage, /home, /homes use temp, /home" doen. Dit is veel werkt natuurlijk, vooral voor veelgebruikte homes. Om dit op te lossen maak je dus een script.

Ga naar je .minecraft folder (te vinden in je app data), zoek daar de map mods op en open dan de map wd1966. Maak hier een leeg txt bestandje aan en geef het een mooie naam. In het tekst bestand zet je vervolgens onderstaande code (vervang home_naam door de naam van de gewenste home):
Code: [Select]
/homes add temp
/homes use home_naam
/home
/homes use temp
Dit script zal dus een nieuwe, tijdelijke home aanmaken, vervolgens laad het script de gewenste home (je storage bijvoorbeeld) in en warpt ie je er heen. Tot slot laad ie dan de tijdelijke home alvast in. Het enige wat je nu nog moet doen is /home te doen en je staat weer op de plek waar je net vandaan bent gekomen.

Je kunt het script op 2 manieren gebruiken. Je kan iedere keer ~script script_naam.txt gebruiken maar dit is natuurlijk lang typen. Idealiter wil je het script binden aan een bepaalde toets of toetscombinatie (bijvoorbeeld ctrl 1). Om dit te doen kopieer je het volgende:

Code: [Select]
~bind ctrl-1 ~script script_naam.txtVervang hierin natuurlijk ctrl-1 door je eigen gekozen toetscombinatie en vervang script_naam door de naam van je script.

Je kan dus op deze manier een hele reeks homes binden aan de toetsen ctrl 1 t/m 0 als je zou willen. Let erop dat je voor ieder script een nieuwe .txt moet maken.


Er zijn nog wel meer functies, onder andere de tab functionaliteit. Hier heb ik zelf echter nog niet echt aandacht aan besteed. Mocht iemand graag een functie of commando toegevoegd willen zien. Vraag gerust, ik kan altijd even kijken hoe ver ik kom met regex.

TlDr: Kopieer de code uit de code blokken in je chatvenster!

25
Projecten / Plotcity
« on: 24 February 2011, 19:17:29 »
PLOTCITY

Zoals de meesten al wel weten, is er recentelijk de nieuwe plottest gestart, dit keer plotcity geheten. De warp hiervoor is /warp plotcity en de plots kunnen door iedereen geclaimd worden. Er zijn echter wel enkele regeltjes:
  • 1 Plot per persoon
  • Blijf binnen de houten begrenzing van je eigen plot, de plots zijn 13 bij 19 groot
  • Bouw niet te hoog, de max height is 20
  • De kelder mag tot bedrock gegraven worden. Of je dit wilt, is natuurlijk aan jou (Wouter says no! :P)
  • Ga geen plots lopen claimen voor andere mensen en laat de plots ook niet heel lang onbebouwd. Het doel is een stad te creëren met bouwwerken, niet met bouwputten! Mocht iemand echt geen plot kunnen claimen, neem dan contact op met Vaag256
  • Ga ook niet bouwen net buiten plotcity, de stad wordt misschien nog uitgebreid en dan ligt jouw bouwwerk in de weg
  • Wees zuinig met redstone, een grote stad betekend ook meer lag. Vooral redstone pulsars en vuur aan en uit geeft veel lag. Je mag wel wat redstone gebruiken, maar hou het binnen de perken om totale lag chaos te voorkomen.
  • Als je een plot wilt claimen, kijk of het niet al geclaimd is en plaats er dan een bordje bij met je naam

Dit is de map van plotcity, alle bruine vlakken kunnen geclaimd worden. De rode vlakken zijn speciale projecten.



De speciale projecten zijn community gebouwen. Het is dus de bedoeling dat je deze samen bouwt met je mede plotcity-bouwers. Je kunt op deze plekken openbare gebouwen bouwen zoals bijvoorbeeld een bioscoop, een discotheek, een bieb, noem maar op. Probeer dus wel ook echt met meerdere mensen te bouwen. Ga niet zomaar dingen lopen neerkwakken. De max height van deze gebouwen is overigens hoger dan 20. Verder hebben de rode vlakken rond de centrale rotonde al een bestemmingsplan, dit worden: Een vaagplot, een gemeentehuis, een bank en een adminbar.

Voor vragen, neem contact op met Vaag256, door hem is plotcity mogelijk gemaakt!

Happy building!


26
Projecten / Sint Pieter
« on: 30 October 2010, 19:58:57 »
Aangezien we binnenkort overgaan op de nieuwe map presenteer ik hierbij mijn project: de Sint Peter Basiliek.
Voor diegenen die niet weten waar ik het nu over heb. De Sint Pieter is de kerk van Vaticaanstad, hier een plaatje:



Hier verder nog een aantal panorama's
En deze multi panorama

De bedoeling is om de kerk zelf na te bouwen en ook het plein ervoor. Dit alles op een schaal van 1:2 ivm hoogte restricties. Hierdoor worden de totale afmetingen om en nabij de 300 bij 120 blokken lang. De hoogte van de koepel wordt uiteindelijk 64 blokken.

De plattegrond:


Ik zal morgen ook nog een plaatje van de bewerkte plattegrond zoals ik hem ga gebruiken posten, alleen die is nog niet helemaal af.

Pages: 1 [2]