Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Peeel

Pages: [1]
1
Algemeen / Re: Beste admins,
« on: 13 May 2012, 01:16:18 »
Ik heb even gewacht met een reactie te posten, wel alles gelezen. Mede de reden hiervoor omdat ik nog maar pas lid ben, verder omdat ik gewoon zo in elkaar zit. Ik overdenk alles tien keer voordat ik zeg wat ik denk, vind etc. Daardoor ben ik waarschijnlijk ook zo goed in mijn werk :p

Nu na veel gelezen te hebben, nagedacht te hebben hoe ik mij op een juiste manier kan verwoorden zonder tegen mensen aan te gaan schoppen en vooral niet "algemeen" te blijven hierbij dan mijn mening.

Voorbeeld toen ik zelf de server joinde:

Sinds 22 april speel ik op de TC server. Ik had nog nooit van de server gehoord. (nu speel ik ook Minecraft nog niet heel lang) Hoe het oude TC was heb ik dus totaal geen idee van.

Wat ik wel weet, toen ik hier op 22 april begon met spelen en wat ging bouwen in de newbie wereld was het niet echt van: Leuk een nieuw iemand erbij! Toch kreeg ik na een paar uur een vouch doordat ik mij iets mengde in de chat en met een leuk idee kwam. Maddox o.a. vond het zonde als ik dat in de newbie wereld zou gaan bouwen.

Toen ik eenmaal builder was voelde ik mij al een stuk meer welkom. Mede door die reden en dat ik vond dat de opzet van de server enorm goed geregeld was (speciale plekken/farms om je spullen vandaan te minen, goede plugins etc.) ben ik toen al na 1 of 2 dagen VIP geworden.

Ik heb nu met een aantal mensen al vaak en leuk contact, met sommige totaal nog niet. Veel spelers zijn behulpzaam als je ze om advies vraagt maar helaas vaak pas als je volwaardig lid bent.


Sinds ik speel op de TC server ben ik heel actief en ik kan nu zeggen dat ik nog geluk heb gehad met hoe ik ontvangen werd. Elke keer als een nieuw persoon de server opkomt word er met een afgunst op gereageerd. Als die persoon iets vraagt is het 9/10 keer een noob en enige vorm van hulp, positieve communicatie naar die persoon is er totaal niet.

Dit is echt zonde, hiermee loop je potentiële goede, leuke, enthousiaste mensen mis. Even die persoon wegwijs maken, helpen, enthousiast welkom heten etc. hoeveel tijd kost dat nou? Dit geldt niet alleen voor admins uiteraard, ook voor VIP's en builders.


Dit punt is echt essentieel voor een goede community waarin iedereen zich welkom voelt en waardoor je ook echt veel meer een team word dan nu het geval is.

Tweede essentiële punt:

VIP leden voelen zich te goed. Wat is VIP voor mij, je hebt iets meer mogelijkheden, maar daarbij ben je ook een "voorbeeld" Met een voorbeeld doel ik op het gedrag, niet dat jouw wil wet is, of dat jij het beter weet dan andere, of dat jouw bouwstijl de juiste is. Helaas is dit vaak wel het geval. Wederom komt het woordje noob of iets in die richting vaak voorbij. Dit is echt zonde voor het behoud van de server, mensen die doneren is hartstikke mooi en goed maar daarom ben je nog niet beter dan andere spelers. Als mensen om advies vragen is dat alleen maar mooi, geef je advies in opbouwende manier. Iemand compleet neerhalen of iets dergelijks jaag je mensen mee weg, mensen die wellicht in de toekomst ook VIP willen worden, waardoor het behoud van de server gewaarborgd blijft.

Daarbij zie ik ook nog wel is (ik heb mij hier zelf ook wel is schuldig aan gemaakt) voorbij komen dat VIP leden zich bemoeien met admin gerelateerde zaken. Bijvoorbeeld betreft ruimte tussen zone en iemand zijn huis - gebouw etc. Als voorbeeld een discussie in public chat, waarbij een builder compleet de grond werd ingestampt door een VIP, die er eigenlijk niks mee te maken had. Het was niet zijn zone en de builder was met die persoon in overleg om tot een oplossing te komen.

Hierbij komt dus ook deels de voorkeursbehandeling om de hoek kijken, VIP leden voelen zich beter omdat ze door de admins anders behandeld worden. Dit snap ik prima want met de één heb je beter contact dan met de andere maar die personen zouden nog wel steeds op hun gedrag moeten worden aangesproken.

Derde punt minder essentieel:

Regels.... om iets te laten werken heb je regels nodig. Regels zijn goed en zeker nodig. Maar, met regels en zeker met een spel als Minecraft moet je rekening houden met twee zaken:

- Onwetendheid
- Opzet

Voorbeeld:

Ik zelf speel nog niet heel lang Minecraft. Kortom voor mij is er nog een groot grijs gebied, wat ik nog niet ontdekt heb, niet weet en dus nog moet uitvinden. Ben ik daarom een mindere builder dan iemand anders? Nee. Enkel moet ik nog een aantal zaken uitvinden, die andere wel weten. Als voorbeeld ga ik even naar de sheepfarm. Ik weet toevallig zelf pas sinds een maand dat ik met een schaar wol van schapen af kan halen. Voorheen vermoorde ik ze altijd en had ik mijn wol, geloof mij heel veel mensen die nog niet zo lang Minecraft spelen doen het op die manier. Nu krijg je als je naar de sheepfarm gaat heel mooi in de chat te zien inderdaad dat je de schapen niet moet killen maar een schaar moet gebruiken. Heel goed, maar is het heel vreemd dat mensen dat soms missen - niet lezen? Ik let niet altijd even goed op de chat. Vaak ga ik op IRC kijken en terug lezen. Nu heeft mijn broer(tje) (ook al 24 ondertussen) per ongeluk toch schapen vermoord want hij wist dat dus bijvoorbeeld nog niet.

Zodra er gevraagd werd wie ze had vermoord, heeft die dat gezegd, aangeboden te helpen maar dat werd met een arrogantie ten top van de hand gewezen. Sheepfarm is daardoor nu whitelisted waarvan ik denk, het had anders opgelost kunnen worden.

Kortom dit was pure onwetendheid, hij voelt zich lullig daaronder en dan heb ik zoiets van dan zijn regels mooi maar is er een andere oplossing. Begrijp me niet verkeerd, als iemand opzettelijk iets sloopt, iets uit kisten pakt prima meteen beun. Eigenlijk kom ik hierbij weer bij het helpen van "nieuwe" mensen. Dat is echt de sleutel tot het verkrijgen van een betere community.

Ik kan verder weinig zeggen over de droprate etc. simpelweg omdat ik daar te weinig kaas van heb gegeten. Betreft de inhoud heb ik eigenlijk grotendeels bij het VIP stukje behandeld, ik vind dat admins zich daarmee minder bemoeien dan VIP leden.

Kortom het is de algehele trend - situatie die er nu is die vriendelijker, opener moet en zeker naar nieuwe mensen.

2
Projecten / Re: De Oost-Indiëwerf van de V.O.C.
« on: 11 May 2012, 01:25:39 »
Work in progress so far:



@Night



Front view:




3
Projecten / Re: Demons Playground v2
« on: 7 May 2012, 01:02:33 »
Ziet er echt super mooi uit, ben benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden. Zeker omdat ik nooit het oude project heb gezien helaas.

4
Projecten / Re: De Oost-Indiëwerf van de V.O.C.
« on: 6 May 2012, 00:56:42 »

5
Projecten / Re: De Oost-Indiëwerf van de V.O.C.
« on: 2 May 2012, 23:22:27 »
Thanks to copyman een betere foto:


6
Projecten / Re: De Oost-Indiëwerf van de V.O.C.
« on: 29 April 2012, 00:50:57 »
Oke, eindelijk kan ik beginnen met bouwen. Het gebied heeft de shape die ik wil. Tijdens het bouwen kwam ik meteen op een probleem terecht waar ik niet goed over had nagedacht. De kleuren van het gebouw zijn zo verdomd lastig om dan vast te gaan houden aan de officiële kleuren. Veel personen heb ik om advies gevraagd, omdat ik echt totaal vast zat ik wist echt niet meer hoe ik toch het zo mooi mogelijk kon maken met de juiste kleuren.

Toen kwam gelukkig Don_craft met geweldige tip, bekijk eens andere gebouwen uit die tijd. En ik ging kijken vond een ander V.O.C. magazijn uit die tijd:



Kortom gaan we nu dus deze kleuren gebruiken omdat het anders simpelweg niet mogelijk is.

7
Projecten / Re: De Oost-Indiëwerf van de V.O.C.
« on: 26 April 2012, 04:55:01 »
Oke stand van zaken:

Landschap is nu echt bijna zover om echt te gaan bouwen. Om het echt optimaal te maken moet er waarschijnlijk nog 1 stuk berg weg wat water moet worden. Hierdoor komt het geheel wel iets los van de rest van de wereld. Enige zorgen die ik enkel heb is dat er vlakbij mij nog een project zit. Dat maakt het lastiger een stuk van die berg te verwijderen. Even hier dus nog naar kijken.

Kortom:

Het echt bouwen kan bijna beginnen. Aangezien ik eerst voor plan ben om de constructie neer te zetten en later de details kan ik heel veel zand gebruiken: 177x20x22,5 reken maar uit ;)

8
Algemeen / Re: Nieuw VIP-Forum, aanmelden hier
« on: 26 April 2012, 04:51:20 »
Aanmelden dan maar ingame Peeel doh!

9
Projecten / Re: De Oost-Indiëwerf van de V.O.C.
« on: 24 April 2012, 16:36:10 »
Ik wil je best helpen maar reageer aub de volgende keer wel op mijn chat berichten.

Dat is dan per ongeluk gegaan. Denk dat ik te druk bezig was dan hou ik chat niet altijd goed in de gaten.

10
Projecten / Re: De Oost-Indiëwerf van de V.O.C.
« on: 24 April 2012, 02:44:40 »
Oke, nu meerdere lijnen uitgezet, ook voor de huizen voor het magazijn. Om het op 1:1 scale te houden moet er dus nog een stukje bijkomen. Er moeten nog 4 huizen bij komen, zie foto eerste post. Daarna moet dus een helling komen voor alles waar de schepen op worden gebouwd.

Lijn is uitgezet tot waar ongeveer het land moet komen.

Alle hulp is welkom, op het moment nodig: Zand, aarde, hout.

11
Projecten / Re: De Oost-Indiëwerf van de V.O.C.
« on: 24 April 2012, 00:52:06 »
Ok, lijnen zijn nu uitgezet en het gebied is vlak gemaakt.
Volgende stap, het gebied voor het magazijn een beetje laten aflopen zodat er een soort helling ontstaat.

Ik twijfel nog een beetje over welke materialen ik ga gebruiken. Het scheepvaart museum is nagebouwd van het originele magazijn alleen veel kleiner maar wel die kleuren.



12
Projecten / Re: De Oost-Indiëwerf van de V.O.C.
« on: 23 April 2012, 12:54:39 »
Zou je mogelijk een nog kleinere render screenshot kunnen posten ? :P
Ik zou graag willen weten waar je het gaat bouwen en dat is op deze manier niet zo goed te zien.


13
Projecten / De Oost-Indiëwerf van de V.O.C.
« on: 22 April 2012, 21:00:07 »
Ik had het idee om de Oost-Indiëwerf van de V.O.C (Oostenburg Amsterdam) na te bouwen.



Het VOC-magazijn had de volgende afmetingen: 177 meter lang en 20 meter diep. De hoogte onder de nok was 22.5 meter. In het magazijn lagen de geurige en kostbare goederen uit Azië. Beneden was een slachthuis. Op één van de zolders was de zeilmakerij. Achter het grote magazijn lagen de werkplaatsen en loodsen.

Ingang zeemagazijn gedetailleerd:



In kleur en mogelijkheid in te zoomen:

http://beeldbank.amsterdam.nl/beeldbank/indeling/detail/start/12?q_searchfield=voc%20zeemagazijn
of:
http://beeldbank.amsterdam.nl/beeldbank/indeling/detail/start/32?q_searchfield=voc

Later eventueel nog de Batavia of één ander schip erbij bouwen van de V.O.C.

Aanpak & benodigdheden:

- Spot gevonden:
- Begonnen met het vlak maken van de spot hulp daarbij zou mooi zijn.

Heb je zin om mee te helpen laat het weten.

Greetz Peeel

Pages: [1]