Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Wussie

Pages: [1]
1
Projecten / Re: Orthanc
« on: 24 October 2010, 14:08:46 »
jah, dat is waarschijnlijk een misrekening geweest aan mijn kant - het zou 10+10 moeten zijn - maar dat komt dus niet helemaal lekker uit :P, maar geeft niet zo veel gelukkig, ik denk dat het handigste is om de laatste laag maar gewoon tot bedrock uit te graven.

Ik heb vanavond echt een enorm groot gedeelte van de cobble vinnen vervangen met obsidian. Was er ook mee bezig van 20:00u tot 05:00u 's nachts ofzo, maar dan schiet 't ook op. :)

ik zag het _o_!

2
Projecten / Re: Orthanc
« on: 23 October 2010, 16:27:41 »
episch, ben gister heel de dag afk geweest, kwam vandaag terug om even te checken hoe of wat en er was vet veel gegraven en al een flink gedeelte van de finnen gegoten! Geweldig! _o_. Bedankt aan iedereen die heeft geholpen  :-*.
Vandaag zal ik weer een goed gedeelte van de dag even pleite zijn, morgen hoop ik te kunnen helpen het graafwerk af te maken  8)

<333

3
Projecten / Re: Project: Lord of the Rings locaties
« on: 21 October 2010, 01:13:53 »
Wat je kan proberen is de projecten neer te zetten op geleide van hun "real world" middle earth plekken... Dus maak een bergrange (of zoek er een op) en bouw daaronder moria, dan links daarvan the shire en rechts daarvan de rest etc etc :P

Weet alleen niet of je dat haalt met de maten enzo, al hoeft het niet helemaal 100% overeen te komen

ja zoeits idd, als het maar in grove lijnen een beetje overeenkomt, bijvoorbeeld: niet de shire achter de black gate vlak naast mount doom :P

4
Projecten / Re: Project: Lord of the Rings locaties
« on: 20 October 2010, 21:06:03 »
het lijkt me ook wel tof als we een soort 'route' door het lotr hoekje krijgen die het verhaal/midden aarde volgt, dus bijvoorbeeld als je naar barad-dur wil kan je langs minas morgul en cirith ungul of via morannon bijvoorbeeld.

5
Projecten / Re: Project: Lord of the Rings locaties
« on: 19 October 2010, 15:03:17 »
nogmaals, de lijst is niet compleet - dit is gewoon wat ik me zo 123 even kon verzinnen - weathertop was ik simpelweg vergeten ;) ik zet hem er bij!

6
Projecten / Project: Lord of the Rings locaties
« on: 18 October 2010, 19:41:23 »
Na aanleiding van een aantal conversaties in-game en @ GoT leek het me een goed idee om even een thread te maken om interesse te pollen.

Er leek wel wat animo te zijn om na de reset een stuk gebied te reserveren om locaties uit Lord of the Rings na te bouwen. Het lijkt mij dan wel vet om de tussenliggende omgeving ook een beetje in-stijl te maken (en dus kleine optrekjes zoals Bree er tussen in te gooien). De volgende 'key' locaties zouden wel interessant zijn om naar te kijken:

  • Barad-Dur (toren van Sauron, ik verwacht dat deze alleen goed te realizeren valt als de maphoogte groter word gemaakt door notch)
  • Morannon (de zwarte poort) (Wil Rhan21 starten)
  • Orodruin (mount doom)
  • The Shire (Decennia wil dit doen)
  • Minas Tirith (is al wel eerder gedaan (youtube))
  • Helm's Deep
  • Rivendel
  • Minas Morgul (ga ik starten)
  • Moria (gaat leonvanhaaren doen)
  • Endless Stairs (gaat leovanhaaren doen)
  • Argonath & Anduin Rivier
  • Cirith Ungol (heeft waarschijnlijk hetzelfde probleem als barad-dur, zo niet start ik hem)
  • Goldhall (wil Cookie_NL doen)
  • Weathertop
  • Edoras

En misschien nog wel meer die ik gemist heb, en natuurlijk de Orthanc - hopelijk kan die gemigreerd worden naar de nieuwe map.

ps: voor meer locaties en informatie hierover - http://www.patriotresource.com/lotr/places/index.html

Het lijkt me vet als al deze projecten ook in een zo'n groot mogelijke schaal te bouwen (niet alles hoeft natuurlijk in een put tot het bedrock te staan, maar de Minas Tirith zoals die nu op TweakCraft staat is toch wel een beetje klein naar mijn idee).

Zelf ben ik van plan om na de map reset Minas Morgul te ontwerpen en bouwen.
Ik heb al van andere mensen gehoord die bijvoorbeeld The Shire of Helm's Deep wouden maken, misschien zijn er nog meer mensen die dit aanspreekt en een locatie willen ontwerpen en de bouw leiden - vandaar deze thread dus even.

Lijkt het je wat? Wil je ook een project hiervoor starten? Andere ideeen/locaties of gewoon random opmerkingen? Laat het weten!

7
15 euro is niet het minimum voor een donatie maar het minimum om de vip status te ontvangen

8
Projecten / Orthanc
« on: 18 October 2010, 04:43:51 »
Voor future reference zal ik even beginnen met een korte geschiedenis van het project:

We waren op het idee te komen om de Orthanc van Isengard na te maken. Voor degenen die niet weten wat dit is: Het is de toren van Saruman uit de boeken/film serie 'The Lord of the Rings'. Hij ziet er ongeveer zo uit:




Gezien de hoogte limitaties van Minecraft betekende dit dat er een gat gegraven moest worden om de toren in te zetten. Als we dit niet deden werd de schaal te klein en konden we niet het juiste detail er in maken (de schaal is nu ongeveer 1.3 op 1, de toren is officieel zo'n 150 meter hoog, in minecraft blocks is hij 123).



Nadat het gat gegraven was begonnen we de basis van de toren te maken. We hadden besloten de toren van Obsidian te maken gezien hij zwart hoort te zijn en obsidian daar het meest op lijkt. Dus dat betekende dat we de toren ter plekke gingen gieten (want zoveel obsidian minen kost veel meer tijd).



Een mal maken van dirt, lava in het gat gieten en afblussen met water = instant obsidian \o/. Het maken van de complete mal voor de basis toren heeft ons ongeveer een dag gekost (met meestal 3 man, en af en toe wat meer).




Daarna het bovenste plateau en de 'pieken' er op en de bouwput verder uitgraven:



De volgende stap was de bouwput uitbreiden naar een ronde vorm waar overigens extreem veel mensen bij hebben geholpen ;D <333



De laatste stap van het graafwerk is om de ronde bouwput stapsgewijs af te graven zodat het minder lijkt alsof het een 'toren in een put' is. Ik heb hiervoor bedacht om 4 verschillende niveaus te hebben (een '1 voor 1 trap' zou simpelweg te groot worden) die opgevuld gaan worden met bomen, riviertjes en ander groenspul. De uitlijning hiervoor is al uitgezet en het graven is al begonnen:



en hier even een upscaled versie van het referentieplaatje wat ik heir gebruik voor de layout zodat men een idee kan krijgen hoe het nou precies in elkaar steekt, het bevat een gedeeltelijk zij en boven aanzicht.


De omgeving van de Orthanc in de film is iets anders als hier, hij staat midden in isengard dat omringd is door een grote ronde muur, maar als we dat op schaal zouden willen maken zou er een put met een radius van 200 blocks tot aan het bedrock gegraven moeten worden, wat een beetje overkill is. De trapsgewijze opzet aan de buitenkant bespaart een hoop graafwerk en hopelijk als het eenmaal vol staat met bomen enzo lijkt het alsof de toren in een 'dal' staat.

Nadat het graafwerk klaar is (of misschien al eerder, hangt er even van af) moet de toren zelf ook nog afgemaakt worden, aan de buitenkant komen de sleuven en balkonnetjes die op de referentie plaatjes te zien zijn nog, de binnenkant word een beetje improviseren aangezien daar in de film weinig van te zien is (qua layout) behalve dan dat er een ruimte is die vrijwel geheel de hoogte van de toren bespant, dit idee willen we wel graag behouden, maar ook zouden we toch graag een aantal verdiepingen er in maken, hoe dat precies er uit gaat zien word nog even wat puzzel werk.

Het doel van deze thread is om iedereen een beetje te informeren wat nou het idee is, omdat het vaak gevraagd word.

Ook neem ik graag de kans om wederom iedereen die tijd heeft gestoken om een handje te helpen met graven en ander spul episch hard te bedanken, zonder jullie hulp had dit nooit mogelijk geweest :)

Als laatste nog even dit extreem epische plaatje samengesteld door rvdm88 _o_:



edit: mocht er iemand nog referentiemateriaal nodig hebben als die de cirkel lagen wil afmaken enzo; hier is de originele 1:1 ontwerp plaat met even wat referentiepunten toegevoegd

9
Algemeen / Re: De toekomst; Nieuwe server?
« on: 11 October 2010, 23:54:44 »
Ik ben het met TheMajor en Gunther eens, eerst maar zien wat halloween update met zich meebrengt, dan kijken wat er gaat veranderen aan de server met een nieuwe map (komen waarschijnlijk wel nieuwe regels, er zal nog een beslissing over dingen als day/night, creepers, warps, waypoints, falling damage enzo moeten komen) en dan zou ik persoonlijk verder kijken voor een server upgrade. Bedenk je wel dat als je voor dat er een extra maand X5 in gaat je betaling inlevert dat dit voor de halloween update en dus nieuwe map en nieuwe regels is en je er niet meer op terug kan komen ongeacht of je het eens/oneens bent met de nieuwe manier van dingen regelen.

Ik wacht dus nog even alvorens meer geld er tegenaan te smijten (ook omdat ik blut ben  >:().

Pages: [1]