Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - AlexMedia

Pages: [1]
1
Tweakcraft / Tweakcraft over op 1.9
« on: 10 March 2016, 00:32:25 »
Dankzij de geweldige inzet van Gunther is Tweakcraft over op Minecraft 1.9.  *O*

Clientmods (zoals Optifine, Keybinds, enz.) zijn nog niet beschikbaar, wanneer/of deze komen is helaas niet bekend.

2
Tweakcraft / Animocheck survivalreset
« on: 19 May 2015, 21:42:48 »
Beste (survival)spelers,

Onze survivalwereld lijkt een beetje stil te staan. De laatste mapreset is al heel lang geleden en in logblock zie ik vrijwel alleen maar dingen als WaterFlow created cobblestone en NaturalGrow created <boomsoort> voorbijkomen. Actieve spelers zie ik er amper nog.

We zijn nu een paar Minecraftversies verder, er zijn wat nieuwe blokken bijgekomen en de wereldgenerator is ook nieuw. Daarom is het denk ik tijd om de map leeg te gooien, zodat iedereen opnieuw kan beginnen.

Hoe denken jullie hierover? Je kunt je mening kwijt in de poll en/of in de reacties. :)

3
Tweakcraft / Nieuwe resourcewereld
« on: 8 March 2015, 18:59:15 »
Allen,

Vanaf vandaag is de nieuwe resource-wereld toegankelijk voor iedereen.  *O*

Alle farms uit de oude resourcewereld (die uit september 2012 stamt) zijn overgezet, en de laatste hand wordt gelegd aan een nieuwe farm: de guardian-farm. In de guardian-farm kun je terecht voor alle prismarine die je ooit maar denkt nodig te zullen hebben. Leuk om bijvoorbeeld sea lanterns mee te maken :)

De nieuwe resourcewereld is verdeeld in twee delen: een farmzone en een minezone. De farmzone betreft de helft van de wereld ten westen van de spawn en is beschermd, hierin staan alle farms en kan niet worden gegraven. De oostkant van de wereld is de minezone: hierin staan geen farms en kun je naar hartelust graven naar bijvoorbeeld diorite, andesite of kostbare mineralen.

Veel plezier!  *D

4
Support / 1.8 Custom client
« on: 17 January 2015, 00:22:22 »
Allen,

Nu we al een paar weken over zijn op 1.8 (FlutterShy, nogmaals dank voor je vele harde werk!) heb ik de moeite genomen om een custom client samen te stellen voor de spelers van Tweakcraft.

In deze client zitten de meeste mods die ook in eerdere clients zaten. De client is gebaseerd op Minecraft 1.8.0 (niet 1.8.1!) en is voorzien van LiteLoader. Er zit dus geen Forge of FML in deze client.

Client downloaden

Inbegrepen mods
De volgende mods zitten in dit pakket:
  • OptiFine 1.8 HD U D1
  • GuntherDW's Custom Font Renderer*
  • Kabo Village Marker**
  • Macromod, voor keybinds
  • Snowballs
  • TCUtils Clientmod
  • VoxelMap
  • WorldEdit CUI
Daarnaast wordt het Faithful32 resourcepack meegeleverd. Dit pack kun je zelf activeren via de instellingen.


*  Met deze mod kun je een ander lettertype gebruiken voor de chatberichten. Zie ook dit topic.
** Met deze mod kun je zien waar zich volgens de server villages bevinden. Via de instellingen van Liteloader (vanaf het startscherm op het kleine tabje rechts klikken, dan Kabo's Villager mod, dan Settings) kun je de opties aan of uitzetten.


Installatie-instructies
Het enige wat je hoeft te doen is het ZIP-bestand uitpakken in je .minecraft-map, en daarna een nieuw profiel aan te maken in je Minecraft-client. Je vindt de .minecraft-map standaard op de volgende locaties:
  • Windows: C:\Users\[je naam]\AppData\Roaming\.minecraft
  • Mac OS X: ~/Library/Application Support/minecraft
  • Linux: ~/.minecraft
Start je Minecraft-client op, en kies in de launcher voor New profile of Edit profile:



Kies daarna in de lijst voor 'release MC1.8-AlexMedia-U1':



Klik op Save Profile, daarna kun je beginnen met spelen. :)

Veel speelplezier! *O*

Ik ben niet aansprakelijk voor het verlies van screenshots, savegames, logs, toegang tot Tweakcraft.net of de gedragen slipjes van je vriendin. Gebruik op eigen risico, ik geef geen garantie, je hebt geen recht op geld terug en ik keer geen schadevergoedingen uit voor gevolgen van het spelen van Minecraft waaronder overstromingen, slechte cijfers op school, verbroken relaties. Gebruik is enkel toegestaan als je in het bezit bent van een originele Minecraft-licentie.

5
Projecten / [Aanbesteding] Station OeiTown Racecircuit
« on: 27 June 2013, 22:45:43 »
Geachte dames en heren,

Namens de gemeente OeiTown en OeiRail Stations N.V. wil ik hierbij uw aandacht vestigen op de onlangs gepubliceerde ITT voor de realisatie van een nieuw station in OeiTown, OeiTown Racecircuit.

In de bijlage vindt u alle relevante informatie. (Hiervoor moet u ingelogd zijn op het forum)

Met vriendelijke groet,
Namens OeiTown en OeiRail Stations N.V.,

Alex(Media)

6
Support / Zones: carts kunnen plaatsen
« on: 15 July 2012, 03:10:22 »
Bij veel projecten zie ik uitgebreide spoornetwerken liggen. Leuk, ik hou wel van spoor (geen verrassing voor mensen die mij kennen). Jammergenoeg kan ik vaak geen gebruik maken van den ijzeren weg, dit komt doordat het project in kwestie is beschermd door een zone.

Bij veel zones heb ik slechts Enter en Hit-rechten, wat niet genoeg is om een cart te kunnen plaatsen op spoor. Voor het plaatsen van een cart zijn Build-rights vereist, en die heb ik meestal niet (begrijpelijk, want dan zou ik ook dirttorens kunnen bouwen). Voor het slopen van een cart zijn Hit-rights dan weer voldoende.

Een mogelijk alternatief is het gebruik van dispensers, maar in mijn ogen kent dit de nodige gebreken:
1) Afhankelijkheid van TweakCart (bij 1.3 niet meer)
2) Dispensers moeten geplaatst worden en geïntegreerd worden in het railnetwerk
3) Er moeten carts beschikbaar gesteld worden door de zone-eigenaar
4) Deze carts kunnen gesloopt en meegenomen worden, waardoor anderen er niets meer aan hebben en mogelijk alsnog voor een lege dispenser komen te staan.

Daarom wil ik voorstellen om de configuratie van Zones te wijzigen zodat carts geplaatst kunnen worden door bezoekers die slechts Hit-rights hebben.  *D

7
Algemeen / Beste admins,
« on: 12 May 2012, 02:24:53 »
Al meer dan een jaar speel ik op Tweakcraft. Toen ik hier binnenkwam was het een leuke community waar veel mooie dingen gebouwd werden en men over het algemeen vriendelijk tegenover elkaar was. Het Tweakcraft van nu lijkt echter in de verste verte niet meer op het Tweakcraft zoals het vroeger was.

Hier volgen een paar constateringen die ik de afgelopen tijd heb gedaan, die ik graag met jullie wil delen. Ik maak me namelijk een beetje zorgen over de spelkwaliteit en de toekomst van de server.

  • Admins bemoeien zich teveel met de inhoud
    In het verleden bepaalden admins voornamelijk de hoofdlijnen (niet griefen, technische zaken, VIP-privileges, ...) en liet men de inhoud zoveel mogelijk aan de spelers over. Dit lijkt de laatste tijd te zijn veranderd, onder aanvoering van een zeer beperkte groep spelers die zich kennelijk niet beseft dat niet Tweakcraft, maar Mojang de regels verandert.

    Als bekendste voorbeeld noem ik de resourcefarms (golddrop, mobdrop, iron golem farms, enz): om voor mij onbegrijpelijke redenen moet de spawnrate in die farms zó laag liggen dat minen/killen buiten de farm sneller is. Ik heb het hierbij overigens niet over de je-moet-zelf-killen-regel: die is prima en in lijn met de "je hakt alles zelf weg"-regel.

    Inmenging in zulke spelinhoudelijke zaken zie ik niet als een positieve ontwikkeling: het maakt zulke resourcefarms geheel nutteloos (terwijl het zonder hacks of /give gebeurt!), je jaagt de bouwer tegen je in het harnas (zie golddrop), andere spelers snappen niet waarom het zo lang duurt, en het verslechtert de concurrentiepositie van Tweakcraft tegenover andere servers (bijvoorbeeld Craftbox).
  • De houding ten opzichte van de spelers
    De houding van de admins ten opzichte van de spelers is voor mijn gevoel vijandiger geworden. Een voorbeeld hiervan is Tweakcart, waar de houding van de admins voor mijn gevoel inmiddels zo vijandig is geworden dat je het beter niet kunt vragen. Ook de houding ten opzichte van nieuwe spelers is vijandiger dan vroeger.
  • Voorkeursbehandeling van spelers
    Al enige tijd heb ik het gevoel dat sommige spelers een voorkeursbehandeling genieten ten opzicht van andere spelers. Deze spelers kunnen meer dingen flikken dan anderen, zonder dat ze hiervoor op het matje geroepen worden. Dit terwijl anderen om veel minder een beun of een ban aan hun broek krijgen.

De main- en world-werelden zijn "self mined, self built creative" van opzet. Zo zijn ze altijd gepromoot ten opzichte van spelers. Betutteling in de vorm van een beperkte spawnrate past daar m.i. niet bij. Als je vanilla wilt spelen dan kan dat in de survival-wereld. Plugins zoals BetterMechanics en Craftbook zijn daar niet beschikbaar, waardoor sommige creaties daar niet eens gebouwd kunnen worden, of met veel meer moeite.

8
Projecten / easyHout, de houtfabriek
« on: 29 February 2012, 02:08:09 »
Heb je snel een grote hoeveelheid hout nodig, maar gaat hakken en saplings terugplaatsen in het Guntherbos je niet snel genoeg? Niet getreurd: vanaf nu is er easyHout, by OeiTown! easyHout is dé fabriek om snel veel logs te verzamelen, en kan door iedereen* gebruikt worden.

* Gebeunden en newbies uitgezonderd




Hoe kom ik er?
1) Ga naar warp OeiTown en spring naar beneden
2) Volg het pad in oostelijke richting (180 graden gedraaid vanaf de warprichting)
3) Je komt easyHout vanzelf tegen

Hoe werkt het?
1) Neem een handvol saplings en bonemeal
2) Plaats een sapling op één van de 9 grasblokken die easyHout rijk is
3) Druk er bonemeal op
4) ???
5) PROFIT

Je kunt je logs afhalen aan de andere zijde van de muur.

Let op
easyHout verkeert op dit moment nog in betafase. De bouwwerkzaamheden zijn nog niet afgerond en er is een mogelijkheid dat problemen zich voordoen. Mocht je een probleem tegenkomen of ondersteuning nodig hebben, neem dan in game contact op met AlexMedia.

9
Support / world_no_build_zone
« on: 21 February 2012, 21:46:46 »
Sinds een paar dagen ligt er een zone om de hele oude wereld heen, genaamd world_no_build_zone, met rechten EH. Naar ik begrijp is dat omdat men wil ontmoedigen dat er buiten de reeds bestaande zones wordt gebouwd in de oude wereld.

Deze zone heeft echter een onbedoeld bij-effect: de zonechat-functionaliteit is nu worldchat geworden. Iets wat zeer onhandig is, omdat chats van verschillende projecten nu door elkaar heen lopen. Dit is onwenselijk en onoverzichtelijk. Localchat is een mogelijk alternatief, maar niet handig bij grote zones.

Daarom wil ik de admins verzoeken om een andere oplossing te bedenken dan de world_no_build_zone. :)

10
Support / Storage Carts verdwijnen spontaan?
« on: 27 December 2011, 23:55:37 »
Mijn storage (in het bakstenen huis in OeiTown) heb ik zodanig gebouwd dat ik van TweakCart gebruik kan maken. Er ligt een spoorlijntje, genoeg boosters, en bordjes die het geheel depositen/collecten. Er liggen genoeg boosters om de cart oneindig in beweging te houden, en het werkt allemaal naar behoren.

Echter, eens in de zoveel tijd verdwijnt mijn storage cart spontaan. Hij is gewoon niet meer op de baan te vinden, en zit ook niet in m'n chests. Om mijn storage heen zit een zone waar alle rights behalve Enter uit staan. Bezoekers kunnen de storage cart dus niet hitten en zo griefen.

Ik ben op deze manier al 4 storage carts verloren... dat lijkt me niet de bedoeling. Ik weet alleen niet waarom. Kan iemand dat verklaren?

11
Support / Cauldron-recipe voor Nether Brick?
« on: 27 December 2011, 00:16:50 »
Is er een recipe om Nether Brick te kunnen maken met cauldrons? De andere nether-grondstoffen (zoals slowsand en glowstone) kunnen we met cauldrons maken a.d.h.v. een recept, maar kan dat ook met nether bricks?

Als er nog geen recipe is, suggestie: 4 nether bricks stone bricks + 4 zwarte wool blocks = 8 nether brick

12
Algemeen / Warps en hun warpwaardigheid
« on: 11 September 2011, 05:46:30 »
Zo nu en dan komt het volgende onderwerp ter sprake: "Verdient plek X nu wel een warp, of niet?" Onlangs kwam het topic Warplist voorbij, waarin gazeebo88 zich afvroeg waartoe sommige warps dienden, en dat er mensen zijn die zich storen aan de lange warplijst.

Wat ik me afvraag: wanneer is een bepaalde plek op de kaart warpwaardig? Aan welke voorwaarden moet voldaan worden om een warp te krijgen? Worden gegeven warps geherevalueerd na een bepaalde tijd, om te zien of ze nog wel warpwaardig zijn?

In het eerder genoemde topic zag ik deze suggestie:
Quote
Ik zou het zelf anders juist een geweldig idee vinden als je gewoon per region een warp zou kunnen krijgen. Dan is het voor iedereen makkelijker om ergens te komen.
Dit idee spreekt mij op zich ook wel aan, mits de warps die dan worden gemaakt niet in de warplijst worden opgenomen (om deze niet te vervuilen, er zijn vrij veel zones).

Wellicht zou met een nieuw commando (bijvoorbeeld "zonewarp hogwarts") er gewarpt kunnen worden naar een door een zoneadmin instelbare locatie op de kaart? Het exacte middelpunt van een zone is immers niet altijd het mooiste punt van een zone. De warps blijven in dat geval bewaard voor de TweakCraft-pareltjes, terwijl wel alle zones makkelijk per warp bereikbaar zijn.

Pages: [1]