Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Gazeebo

Pages: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 49
76
Algemeen / Re: Een dagje survival drama
« on: 6 July 2013, 02:56:32 »
Er zijn mensen die tegen een grotere map zijn ook al doen ze niet aan pvp :+
Passive health regen houd in dat je alleen kan healen met behulp van health potions?

77
Algemeen / Re: Een dagje survival drama
« on: 4 July 2013, 15:39:38 »
Quote
Ook blijven bouwwerken (of de gegriefde versie daarvan) staan in de wereld waardoor ruimte wordt gevuld. Het zal dan aan de frequentie van de reset liggen of er genoeg ruimte is of dat de map toch weer te snel opvult.

Op dit moment is zo'n 90% van de map onbebouwd. De resets zijn er ook meer voor zodat iedereen weer vanaf 0 begint en niet sommige mensen full diamond armor met volledige enchants en potions etc. hebben en vechten tegen mensen met stokken en stenen.

Quote
Die basis was echter helemaal weggegrieft. Dat vind ik dan weer wat ver gaan. Ook zijn mijn naaste buren binnen de minuut te bereiken en kunnen we bijna met pijlen over en weer schieten.

Helemaal weg gegrieft gaat inderdaad te ver, maar dat iemand "te dicht bij" zit lijkt mij helemaal niet zo'n probleem. Het is toch een survival wereld? Je hoeft namelijk niet zo dicht bij elkaar te bouwen (zie ook de reactie op de quote hier boven) en gebeurd dat wel dan zul je met die situatie om moeten gaan of een andere situatie creeren.

78
Algemeen / Re: Een dagje survival drama
« on: 3 July 2013, 16:21:09 »
Onafhankelijk van hoelang de mensen in de survival world geweest zijn hier een klein lijstje van 4 weken met hoeveel mensen er nou eigenlijk survival spelen. Dus al is iemand maar 5 seconden er in geweest, dit word wel meegeteld. Dit om een beter beeld te geven hoe groot de wereld ongeveer moet zijn om het aantal spelers te accomoderen.

Het lijkt mij namelijk niet nodig, zoals in de main wereld, dat er een minimale afstand tussen spelers zit. Het is immers toch survival en niet een bouwwereld? Zit iemand "te" dicht bij je, probeer een alliantie te maken en lukt dat niet dan pak je je biezen en ga je op survival tocht naar een nieuw plekje?

Hou er ook rekening mee, er zijn plannen om eventueel de main wereld te vergroten en of een nieuwe wereld aan te maken. De server kan dat allemaal wel aan (niet ruim, maar het zou net moeten kunnen), maar hoe groter die wereld word, hoe meer we zullen moeten inkorten op andere werelden en ik heb het idee dat de main wereld toch prioriteit zal moeten krijgen op de survival wereld.

2 juli :     5 mensen in survival
1 juli :     6
30 juni : 12
29 juni : 10
28 juni : 6
27 juni : 5
26 juni : 5
25 juni : 2
24 juni : 4
23 juni : 3
22 juni : 3
21 juni : 4
20 juni : 4
19 juni : 4
18 juni : 4
17 juni : 3
16 juni : 2
15 juni : 2
14 juni : 1
13 juni : 3
12 juni : 1
11 juni : 1
10 juni : 0
9 juni : 0
8 juni : 2
7 juni : 0
6 juni : 0
5 juni : 0
4 juni : 1

Een kleine opmerking, het zijn elke dag dezelfde 2-3 mensen die survival spelen met daarbij variaties. Deze 2-3 mensen zijn ook grotendeels bij TC gekomen enkel en alleen om survival te spelen. Het lijkt mij niet verstandig, met gebruik van gezond verstand, om de survival wereld te vergroten enkel en alleen omdat survival even een paar dagen populair is.

Je ziet hier ook ineens een uitschieter qua populariteit. Dit is enkel en alleen omdat er een speler(s) op een raid zijn gegaan om wat chaos te veroorzaken en het survival gevoel te vergroten(naar hun mening). Zoals je ziet was dit succesvol en werd survival een stuk populairder. Echter werden de speler(s) die dit deden niet zo populair en moesten het bekopen met enkele minder leuke opmerkingen. Het experiment was in elk geval wel succesvol ;)

Natuurlijk als er een reset komt word survival weer populair en zullen er meer mensen spelen, waardoor de huidige wereld klein lijkt, maar zoals je ziet gaat dat gemiddelde snel weer omlaag waardoor de wereld weer immens groot lijkt. Er is enkele maanden geleden over gestemd en toen is er voor gekozen om de wereld 1000*1000 te maken.
Ik heb er geen problemen mee als er weer gestemd gaat worden om de wereld groter te maken, maar hou er rekening mee dat na 2-3 week de wereld altijd weer uitsterft en er alleen een vaste groep spelers overblijft.

79
Algemeen / Re: Een dagje survival drama
« on: 2 July 2013, 19:49:37 »
Er zijn nog geen 10 mensen echt actief op survival. De wereld is nu 1000 bij 1000 / 1 miljoen blokken groot.
Elke speler heeft dus gemiddeld een gebied van 316 bij 316 tot zijn beschikking.

Hoeveel ruimte heeft men ongeveer nodig?

80
Algemeen / Re: Een dagje survival drama
« on: 1 July 2013, 15:24:06 »
Ik vind het een net geschreven topic en goed uitgelegd wat de situatie is, al dan niet 100% accuraat.

Op het moment dat iemand gewoon aan het rondlopen is en kijken, met de ogen en niet met de vingertjes, lokken ze naar mijn mening niks uit. Als ze geen zin in een gevecht hebben omdat ze alleen maar willen kijken zie ik er geen probleem in als ze /world main gebruiken.
Helemaal niet als de personen die er over klagen het zelf eerst gebruiken om versterking in te schakelen om vervolgens met meerder mensen op eerder genoemde toerist te gaan jagen.
Op het moment dat iemand zonder items rondloopt kan die persoon ook niks kwijt raken, dus heeft het vermoorden van die toerist (die dus alleen kijkt en niks jat/grieved/vermoord) compleet geen nut.  (Y)

Het doodmaken van alle dieren op een paar na vind ik persoonlijk ( en meerdere andere spelers ) een goede manier van het forceren van een survival gevoel. Op het moment dat er overal maar farms staan heeft de survival modus naar onze mening maar weinig nut. Immers als je genoeg torches maakt kan je monster spawning 100% uitschakelen en het enige waar je tegen "survivalt" is val schade, honger en andere spelers. En aangezien er altijd gezeik komt van een klein beetje pvp zijn veel mensen niet meer geinteresseerd in pvp, behalve de mensen die er een goed gevoel van krijgen in hun buikje als ze bepaalde spelers doodmaken, is er maar weinig pvp te vinden voor de mensen die dat leuk vinden.
Tuurlijk klopt het dat wij een "onnatuurlijke" border hebben die het voorkomt dat er nieuwe dieren bij spawnen ivm de broken mechanics van mojang als het op animalspawns aan komt, maar als we bepaalde dingen op een sociale manier gaan verbieden dan zijn er nog een aantal dingen die aan dat lijstje toegevoegd moeten worden.

Tot slot, ik vind dat mensen vrij moeten staan in de manier van hoe zij survival spelen. Om verder gehuil (zoals je het zelf noemde in de 2de zin van je post zei ;)) te voorkomen zal ik de levens van toekomstige koeien sparen. Echter kan ik geen beloftes maken wat betreft het gebruik van het /world commando, want ik kan geen normaal survival spelen op het moment dat "niet nader te noemen personen" weten dat ik in de survival world zit. Misschien zat ik fout toen ik jouw naam noemde Bazkara, maar ik meen mij te herinneren meerdere malen op de vlucht gezeten te hebben omdat ik achtervolgd werd door jou en enkele anderen.

En misschien is dit topic ook een goed moment om een nieuw moment voor survival reset te bespreken? Aangezien de survival wereld door de meeste spelers is verlaten en er een heleboel nieuwe zijn bijgekomen is het misschien handig om opnieuw te beginnen. Meestal als de wereld gereset word is de wereld vrij populair en met de nieuwe survival spelers blijft het misschien wat actiever?

p.s. Er is een gebouw redelijk dicht bij de spawn met een stuk of 30 schapen.

81
Support / Re: Launcher + 1.5.2 Mods
« on: 28 June 2013, 15:34:00 »
Denk het niet, met de macromod kan je keybinds aanmaken en Mojang heeft de chat al dusdanig verbeterd dat improved chat niet veel extras bied heb ik het idee.
Maar Gunther zou de beste persoon zijn om dat te vragen.

82
Algemeen / Re: Terminator stijl
« on: 28 June 2013, 15:31:02 »
Welkom terug  (Y)
Neem aub niet de kindjes van Craftbox mee :P
Enig idee of er nog meer mensen terug komen?

83
Projecten / Re: Van wie is dit?
« on: 26 June 2013, 15:17:14 »
Onconstructieve berichten verwijderd  (Y)

Heb je niks nuttigs te zeggen, doe het dan ook niet. Dank je wel.

84
Algemeen / Re: afbouwen of afbreken?
« on: 26 June 2013, 14:56:06 »
Blijft mijn belangrijkste en nog steeds niét beantwoorde vraag: is er iemand die wèl wil bouwen, maar dit niet doet omdat er geen plek is? Want daar zit 'm de kneep. Ik vraag me hardop af, òf er wel zo'n builder is. En zo 'nee': waar hèbben we het dan eigenlijk over?

De mensen die wel willen bouwen maar geen plek kunnen vinden zijn voornamelijk mensen die niet op het forum zitten dus ik ben bang dat je geen antwoord zult krijgen op die vraag. Het gaat hier ook voornamelijk om nieuwe spelers die aan het begin verteld worden dat ze niet te dicht op andere projecten mogen bouwen. Als beginnend speler is alles altijd vrij intimiderend en als jij geen vrij plekje kunt vinden dan zoek je al snel naar een andere server waar je zonder problemen kan en mag bouwen heb ik het idee.


Quote
Zoals echter al aangegeven door andere mensen zitten wij helaas met een seed die nogal veel water zal genereren dus ik vraag mij hier af in hoeverre deze uitbreiding van de map nuttig terrein zal opleveren. Neem ik even mijn eigen project als voorbeeld (baz modan-/warp baz). Dit project ligt op een locatie van de vorrige map uitbreiding. Er is sprake van grote chunk errors langs de rand. Wanneer we nu de map nog verder uitbreiden zullen we nog een rand met chunk errors krijgen. Ik weet nog of we dit wel zouden moeten willen. Dit beteked dat de admins de hele wereld 2 maal rond moeten om die errors erruit te halen. Dit is de vorige keer ook niet gebeurd dus dat zou betekenen dat we een map krijgen met rare randen. Dit zijn de redenen waarom ik niet voor werelduitbreiding ben.

2 punten die niet helemaal kloppen :

Het klopt dat er veel water bij zal komen, maar dit is niks dat het admin team niet kan oplossen met behulp van world edit en voxelsniper. Een natuurlijke bult grond neergooien en een mooie berg uit de grond trekken is gedaan binnen een paar tellen.
En aangezien veel spelers de grond plat minen voor ze beginnen met bouwen, zal veel water het juist gemakkelijker maken om nieuwe dingen te bouwen. Daar bij is het ook nog zo dat we niet zo zeer verlegen zitten om landmassa, het gaat meer om de ruimte om te kunnen bouwen.

Een 2de uitbreiding zal hoogstwaarschijnlijk niet nog een rand met "errors" maken omdat de seed bij een volgende uitbreiding niet gewijzigd word. Oftewel, bij een uitbreiding houden we als het goed is maar 1 harde overgang, die van de 1ste uitbreiding. Hier ben ik niet 100% zeker van, maar het zou niet iets moeten zijn dat ons er van weerhoud om een uitbreiding te doen.

85
Algemeen / Re: afbouwen of afbreken?
« on: 26 June 2013, 03:34:54 »
Het probleem is naar mijn mening dat mensen vaak hun mond niet open doen.

Als ze op zoek zijn naar een plekje om te bouwen maar ze zien er "iets" staan dan kijken ze al snel verder. Terwijl dat "iets" misschien al wel een half jaar stil ligt en niet meer aan gebouwd word en dus gewoon opgeruimd kan (en mag) worden om ruimte te maken voor een nieuw project.

Sowieso word er niks permanent verwijderd, alles wat opgeruimd word van de map word opgeslagen in een schematic bestand zodat het op een later moment terug gezet kan worden (meestal op een andere plek) als de speler weer actief word of de speler verder wil werken aan dat project.


Hoe het admin team tot nog toe te werk is gegaan :

Niet af project en de speler is 2+ maanden inactief dan kan het zonder overleg in een schematic bestand opgeslagen worden en verwijderd van de map.

Niet af project en er word al 2+ maanden niet aan gebouwd maar de speler is wel actief, dan word er overleg gepleegd met de speler om de beste actie te ondernemen.

Een af project blijft over het algemeen staan. In speciale gevallen zal er overleg zijn tussen admin team en de speler of het eventueel verplaatst kan/mag worden om efficienter gebruik te maken van de map. In zeldzame gevallen worden ze zelfs van de map verwijderd (in overleg uiteraard) omdat de speler bijvoorbeeld liever zijn nieuwe bouwvaardigheden wil laten zien maar niet zijn project permanent wil verwijderen.

86
Projecten / Van wie is dit?
« on: 25 June 2013, 14:44:07 »
Zie je hier iets staan wat van jou is of van iemand die je kent, geef het dan aan als het moet blijven staan. Zo niet, dan zullen de inactieve projecten (2+ maanden) die niet af zijn binnenkort in een schematic gestopt worden en verwijderd van de map om ruimte te maken voor nieuwe projecten.





Van wie zijn deze gebouwen die hier staan? Veel van deze gebouwen zijn niet helemaal af of van spelers die niet meer actief spelen.
Deze plek neemt redelijk wat ruimte in beslag en misschien kunnen we het opruimen om plaats te maken voor nieuwe bouwwerken. Als ze van jouw zijn en je wilt ze houden dan is dat natuurlijk ook gewoon een optie.

87
Projecten / Re: A new power is rising...
« on: 25 June 2013, 14:36:09 »
Word er nog aan dit project gewerkt? Het lijkt al maanden lang stil te staan en neemt wel vrij veel ruimte in beslag op de map.

88
Algemeen / Re: Just married
« on: 18 June 2013, 05:24:44 »
Bedankt allemaal :) Morgen gaan de laatsten van mijn familie weer terug naar nederland en dan kan ik eindelijk weer wat actiever worden.
Er komt inderdaad een huwelijksreis aan maar dat laat nog even op zich wachten. Als het goed is gaan we een weekend/weekje naar Tennessee aan het einde van het jaar. Maar morgen eerst de nieuwe Superman kijken als we een oppas kunnen regelen  *D

89
Algemeen / Just married
« on: 14 June 2013, 17:01:14 »

90
Support / Re: Custom Recipes
« on: 1 June 2013, 05:05:45 »
Het is inderdaad overal te vinden :) Het meeste oppervlakkige quarts zal inmiddels wel gemined zijn, maar er zit zo ontzettend veel in de grond dat je gewoon op een willekeurige plek recht vooruit kunt minen en je vind genoeg.

Pages: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 49