Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - AlexMedia

Pages: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 15
106
Projecten / Re: Pigrace / paardenrace
« on: 16 May 2013, 12:28:59 »
I call dibs op het redstonewerk dat nodig zal zijn om de baan te ondersteunen  *O*

107
Projecten / Re: easyHout, de houtfabriek
« on: 8 March 2013, 17:12:17 »
Schop! Na lange tijd is easyHout nu weer open.

Dank aan FlutterShy voor het fixen van een bug met fences (Y)

108
Algemeen / Re: Minecraft 1.5
« on: 7 March 2013, 17:04:23 »
Nee, niet wachten tot er een gemodde client is. Dat gaat de server spelers kosten, dat zagen we al met 1.4.7. Die clientmods komen later wel, ze hebben geen hoge prioriteit.

Overigens, betaalsystemen kun je nu al opzetten. Ik heb daarvoor een werkende testopstelling gemaakt. ;)

109
Algemeen / Re: Bug Lijst 1.4.7
« on: 12 February 2013, 21:54:06 »
Ik heb nog wat onderzoek gedaan naar bug 3: dit is volgens mij géén bug in Minecraft.

Ik heb onderstaande test-setup gemaakt:


Aan de linkerkant een cobble-block, met eronder een piston en een lever. Daarnaast een cobble-block, eronder een piston, een lever en aan de andere kant een wireless receiver. Eronder staat een lever gekoppeld aan een wireless transmitter.

Wanneer ik de lever aan de linkerkant omgooi expand de piston meteen. Wanneer ik de transmitter in het midden op 1 gooi gaat de bijbehorende lever weliswaar omlaag, maar extend de piston niet. Aan de rechterzijde heb ik dezelfde setup geplaatst, maar dan met een redstone lamp onder de lever. Deze situatie werkt wél naar behoren.

Aangezien de linker-setup (volledig vanilla) wel werkt en de twee ernaast niet (met Craftbook) denk ik dat ik hier wederom een fout in Craftbook te pakken heb. :(

110
Support / Re: Kwestie iron farm
« on: 12 February 2013, 18:19:20 »
Je houdt de ruimte bezet, wat een afschrikkende werking heeft op andere spelers ("Oh, hier staat al iemand. Ik kom later wel terug.")

111
Support / Re: Kwestie iron farm
« on: 12 February 2013, 13:07:10 »
De mobdrop (Leo's eerste, en Gazeebo's latere) en de golddrop (van Remie en pimios) waren ook voorzien van een anti-afk-vloer. Bijkomend voordeel van die anti-afk-vloer was dat die lagveroorzakende overtollige rotzooi (zoals rotten flesh) meteen opruimde. AFK'en in of nabij een farm is in mijn ogen niet eerlijk tegenover jezelf en tegenover andere spelers.

Ik ben op zich voorstander van marktwerking, maar ik kan me de argumenten om dit niet toe te staan wel indenken. Zwaardere belasting van de server, overbodig gebruik van ruimte die ook anders ingevuld had kunnen worden, en het feit dat je iets bouwt wat een groot deel van de tijd leeg staat. Daarnaast zijn er niet al te veel mogelijkheden om je met je farm te differentiëren van de andere farms waardoor de 'vrije markt' toch weinig nut heeft.

P.S. Dat je 15 euro hebt gedoneerd om de server te supporten is mooi, maar het geeft je niet het 'recht om te mogen idlen'. Het geeft je enkel, als dank voor je support en betrokkenheid bij de server, wat extra mogelijkheden (zoals teleporting).

112
Algemeen / Re: Bug Lijst 1.4.7
« on: 9 February 2013, 18:46:16 »
Ik kom even hierop terug:

Ik heb drie bugs gevonden:

1- Wireless Transmitters verliezen hun state na een serverreboot
Bij easyHout gebruik ik een behoorlijk aantal wireless transmitters (MC1110), onder andere voor het pushen van logs en het bepalen of er nog genoeg ruimte beschikbaar is. Sommige transmitters zijn eigenlijk altijd gepowered. Sinds de laatste update vergeten de transmitters hun state wanneer de server gereboot is. De bijbehorende receivers tonen "laag", zelfs als de input op de transmitter "hoog" is. De input op de transmitter omzetten verhelpt dit probleem, maar met een serverreboot is het weg.

Uit de broncode van MC1110 maak ik op dat CraftBook sinds kort een HashMap gebruikt om de state van de transmitters in bij te houden. Wellicht verklaart dit de oorzaak.


Dit issue speelt nog steeds, maar hier kan ik omheen werken door gebruik te maken van inverters (MC1001).

Quote

2- Gates werken niet naar behoren
In easyHout gebruik ik Gates om de fences te spawnen. Dit werkt echter niet meer naar behoren. Ook op andere plekken waar Gates worden gebruikt (zoals de poort bij /warp Rendez) werkt dit niet goed.

De fences spawnen nu alleen onder het bordje [Gate], en doen verder niets met andere fences ernaast. Hierdoor sluit de poort bij Rendez niet en werkt ook de fence-spawner van easyHout niet meer.

Dit issue speelt nog steeds, hiervoor heb ik nog geen workaround kunnen bedenken.
Quote

3- Powered van pistons gedraagt zich raar
In easyHout moest ik de logs een paar blocks omlaag duwen. Om dat te bereiken heb ik deze constructie gebouwd:


Op het moment dat er een log gepusht wordt, activeert de block sensor (MC0263) en output deze 1. De direct eronder geplaatste piston zou dan moeten expanden en de log omlaag duwen.

Op dit moment gebeurt dat niet: de log verschijnt, MC0263 gaat high outputten... de piston doet echter niks. Op het moment dat ik handmatig de log weghak komt de piston ineens tot leven en expand zich. Vervolgens trekt de piston meteen weer in omdat de log weg is en MC0263 dus ook niet meer output.

Een workaround die ik per toeval heb ontdekt is het plaatsen van een redstone lamp onder de output van de detector. Dit triggert iets waardoor de piston wel expand en contract. Met een block steen o.i.d. werkt het niet.

Wellicht een bug in Minecraft?

Zouden jullie (admins) eens willen kijken of jullie item #2 opgelost kunnen krijgen?

113
Algemeen / Re: Bug Lijst 1.4.7
« on: 6 February 2013, 23:35:56 »
Hear, hear.

TC2 moet blijven wat mij betreft.

114
Algemeen / Re: Bug Lijst 1.4.7
« on: 6 February 2013, 16:14:30 »
Dan zal de functionaliteit die Minecraft gaat bieden wel afdoende moeten zijn. Ik kan uit de wiki-pagina niet opmaken of je filters kunt aangeven. Snel is de Minecraft-oplossing evenmin: een stackje verplaatsen naar een chest duurt 21 seconden.

Daarnaast vraagt dat ding wel erg veel resources. Voor de chests die in mijn storage in gebruik zijn schat ik zo'n 150 hoppers nodig te hebben. Daarvoor heb ik 600 iron ingots nodig, wat neerkomt op bijna 9,5 stack iron ore.

Dat vind ik toch wel een beetje veel :|
 

115
Algemeen / Re: Bug Lijst 1.4.7
« on: 2 February 2013, 17:07:39 »
Ik heb drie bugs gevonden:

1- Wireless Transmitters verliezen hun state na een serverreboot
Bij easyHout gebruik ik een behoorlijk aantal wireless transmitters (MC1110), onder andere voor het pushen van logs en het bepalen of er nog genoeg ruimte beschikbaar is. Sommige transmitters zijn eigenlijk altijd gepowered. Sinds de laatste update vergeten de transmitters hun state wanneer de server gereboot is. De bijbehorende receivers tonen "laag", zelfs als de input op de transmitter "hoog" is. De input op de transmitter omzetten verhelpt dit probleem, maar met een serverreboot is het weg.

Uit de broncode van MC1110 maak ik op dat CraftBook sinds kort een HashMap gebruikt om de state van de transmitters in bij te houden. Wellicht verklaart dit de oorzaak.

2- Gates werken niet naar behoren
In easyHout gebruik ik Gates om de fences te spawnen. Dit werkt echter niet meer naar behoren. Ook op andere plekken waar Gates worden gebruikt (zoals de poort bij /warp Rendez) werkt dit niet goed.

De fences spawnen nu alleen onder het bordje [Gate], en doen verder niets met andere fences ernaast. Hierdoor sluit de poort bij Rendez niet en werkt ook de fence-spawner van easyHout niet meer.

3- Powered van pistons gedraagt zich raar
In easyHout moest ik de logs een paar blocks omlaag duwen. Om dat te bereiken heb ik deze constructie gebouwd:


Op het moment dat er een log gepusht wordt, activeert de block sensor (MC0263) en output deze 1. De direct eronder geplaatste piston zou dan moeten expanden en de log omlaag duwen.

Op dit moment gebeurt dat niet: de log verschijnt, MC0263 gaat high outputten... de piston doet echter niks. Op het moment dat ik handmatig de log weghak komt de piston ineens tot leven en expand zich. Vervolgens trekt de piston meteen weer in omdat de log weg is en MC0263 dus ook niet meer output.

116
Algemeen / Re: Donatie kisten
« on: 1 February 2013, 09:56:25 »
Dit geldt ook voor de kisten bij easyHout, daar wil ik nog wel eens rommel zoals leaves en appels in aantreffen. Dat soort meuk mag in de afvalbak aan de andere kant.

117
Projecten / Re: Efteling
« on: 31 January 2013, 09:50:16 »
Een dispenser-systeem is een mogelijkheid om de carts in de juiste volgorde eruit te krijgen, maar voor zover mij bekend is het nog niet mogelijk om carts in de juiste dispensers terug te stoppen.

Ik ben het met je eens dat mensen gewoon de rit moeten uitzitten en onderweg niet moeten uitstappen of weg-teleporten. Dat zou eventueel nog afgedwongen kunnen worden met een no-tp-zone.

118
Tweakcraft / Re: Tweakcraft naar Minecraft 1.4.7
« on: 28 January 2013, 08:35:27 »
De data values van slabs zijn gewijzigd, zie Slab. haxslab (stone slab zonder rand in het midden) heeft nu data value 7, met de volgende major update (1.5) gaat dit nogmaals verplaatst worden naar data value 8.

Met //replace zou het gefixt moeten kunnen worden.

119
Algemeen / Re: Bug Lijst 1.4.7
« on: 28 January 2013, 07:17:58 »

haxslab is netherbrick slab geworden, kunnen we niks aan doen. :(
De data values van slabs zijn gewijzigd, zie Slab. haxslab heeft nu data value 7, met de volgende major update gaat dit nogmaals verplaatst worden naar data value 8.

Met //replace zou het gefixt moeten kunnen worden.

120
Projecten / Re: Tweakstreet
« on: 25 January 2013, 22:25:27 »
Dat nota bene een admin een gebouw van een (actieve) speler zonder communicatie of overleg weghaalt vind ik niet getuigen van respect. Tweakington mag weliswaar een groot project zijn, in zoverre ik heb begrepen is Tweakstreet met z'n vele pleisterplaatsen dat óók. mhirr, als bouwer, heeft altijd aangegeven open te staan voor overleg en aanpassingen.

Het lijkt erop dat het niet nodig is dat admins zich houden aan de eigen regels. Regels die bij iedere inlog op de server worden getoond: niet griefen. Als ik in Plotcity zonder overleg een huisje sloop, dan breek ik de regels. Zelfs als ik dit huis blok voor blok opnieuw opbouw aan de andere kant van Plotcity.

Dit gedrag zou bestraft worden met een berisping en een beun van minstens een week, wellicht langer. Als een admin dit doet is dit kennelijk acceptabel en zijn er geen verdere consequenties.

Ik praat niet goed dat mhirr uit frustratie/woede is gaan inhakken op Giordino's gebouw, een reprimande hiervoor is wat mij betreft wel op z'n plaats. De manier waarop Giordino heeft gehandeld is voor mij echter niet acceptabel en beschadigt het vertrouwen dat ik in Giordino, en indirect in het gehele adminteam, heb.

Erg jammer.

Pages: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 15