Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - WouterH

Pages: 1 ... 9 10 [11] 12 13
151
Tweakcraft / Re: VIP Meeting
« on: 25 March 2011, 00:53:23 »
Arrow dispensers moet toegestaan zijn idd omdat het een integraal, door notch geïmplementeerd, onderdeel van de game is. Bovendien moet je de arrows altijd nog zelf verzamelen en (volgens mij) krijg je de arrows niet in je inventory (niet op te pakken).

Mbt cactus farms, deze zijn niet toegestaan omdat alle methodes van afk farmen van items niet is toegestaan. Het is raar als je wel cacti mag farmen, maar geen skelly's of noem maar iets anders. Er is gewoon besloten voor de algemene regel: je mag niets afk farmen. Dit behelst dus cactus farms, mobfarms etc.

152
Support / Re: plugin request
« on: 7 March 2011, 00:53:19 »
Als je dit zo heel graag wilt.... En ik zou zelf niet inzien waarom... Dan kun je spelers wel negeren met de improved chat mod. Hier is hoe:
Code: [Select]
~ignore <spelerNaamVervang dus spelerNaam met de naam van diegene die je wilt negeren. Er is wel 1 nadeel: met de huidige versie van minecraft kun je ignore's nog niet verwijderen. Dit moet je handmatig doen op de volgende manier:
Code: [Select]
Ga naar je .minecraft map in appdata
Open de map mods en dan de map wd1966
Open het ImprovedChat.xml bestand
Verwijder de <ignore>blablabla</ignore> stukken uit dit bestand. LET OP! Je moet ook de <ignore> en </ignore> tags verwijderen anders zie je helemaal niks meer.

Improved chat mod topic met uitleg en download link: http://www.tweakcraft.net/forum/index.php?topic=246.0

153
Tweakcraft / Re: Server naar Minecraft Beta 1.3 i.c.m. Bukkit
« on: 7 March 2011, 00:37:38 »
En de mobs werken ook weer:


Hunting vistu! :D

154
Tweakcraft / Re: Server naar Minecraft Beta 1.3 i.c.m. Bukkit
« on: 2 March 2011, 11:26:48 »
jups ;)

155
Support / Re: Improved chat
« on: 2 March 2011, 10:37:53 »
Hmm, voor zover ik heb kunnen vinden zijn de ~bind en ~var commands zowieso al server specific. Je kan dit veranderen door ze global te maken in de AppData\Roaming\.minecraft\mods\wd1966\ImprovedChat.xml file. Hier staan alle commands in en hier kun je dus ook commands toevoegen buiten minecraft om. Alle ~input en ~output commands zijn wel universeel voor alle servers. Maar ~bind en ~var zijn dus per server anders (je kan per server iets anders instellen).

Edit: Ik heb tevens nog een commando toegevoegd waarmee je de regions enter en exit teksten kan aanpassen en mooier maken. Het staat in de startpost!

156
Tweakcraft / Re: Server naar Minecraft Beta 1.3 i.c.m. Bukkit
« on: 2 March 2011, 10:31:35 »
Dat zijn de nieuwe zones (en ook de oude door de conversie:P)

De commando's die je kan gebruiken zijn:
/region info zone_naam
/region addmember zone_naam persoon
/region removemember zone_naam persoon

Let wel op, alle spaties in de vroegere zonenamen zijn nu _ streepjes geworden.

157
Support / TUTORIAL: Improved Chat (SMP Mod)
« on: 1 March 2011, 22:53:11 »
Improved Chat

In mijn zoektocht naar chat plugins ben ik recentelijk een zeer mooie plugin/mod tegengekomen genaamd Improved Chat. Hier even wat tips en trucs die ik zoal heb gevonden in het gebruik van deze mod.
Hoe te downloaden?
Improved Chat wordt op dit moment up to date gehouden door GuntherDW. De nieuwste plugin kun je altijd op zijn filehost vinden. Installeer altijd ook Modloader. Dit is verplicht, anders werkt Improved Chat niet! Download de mod en kopieer de files van het .rar archief in je minecraft.jar. Verwijder de META-INF folder uit je minecraft.jar (erg belangrijk!)

Je kan ook de Tweakcraft Essentials Client gebruiken, daar zit Improved Chat standaard in.

Wat doet het?
De features van ImC zijn erg divers, hier zijn de belangrijkste:
  • Copy paste functionaliteit
  • Scrollbare chat, dus je kan je chat teruglezen
  • Verschillende kleuren en doorzichtigheidsgraden van je chatvenster
  • De mogelijkheid tot chattabs!
  • De mogelijkheid om inkomende en uitgaande berichten te formatteren, dit behelst bijvoorbeeld het kleuren van bepaalde woorden, het vervangen van bepaalde woorden en volgens mij zelf het vertalen van woorden!
  • De mogelijkheid om chatcommando's aan keys toe te kennen (denk aan een key to msg functionaliteit)
  • Scriptmogelijkheden

Commando's
Nou, hoe maak je nou zoiets functioneel? Alle commando's voor ImC beginnen met ~. Dus ~help geeft de helpfile. Ik zal nu wat belangrijke functies toelichten:
  • ~input --> hiermee kun je de inkomende berichten bewerken
  • ~output --> uitgaande berichten bewerken, je zou bijvoorbeeld een afkorting als #w kunnen koppelen aan een bericht. Door nu alleen #w te typen krijg je automatisch dat bericht.
  • ~bind --> hiermee koppel je een toets of toetscombinatie aan een opdracht. Voorbeelden volgen zo!
  • ~var --> Maakt een variabele aan die je kan aanroepen met $naam_van_variabele. De variabele kan je dus weer toepassen in een bind of input/output command
  • &cN waarbij N een waarde is van 0 tot 9 of van a tot f --> kleurt de tekst
  • ~list gevolgd door input/output/bind/var --> geeft je bestaande commando's weer
  • ~delete gevolgd door input/output/bind/var en een id nummer --> delete een bepaald commando weer
  • ~script gevolgd door de scriptnaam en eventueel argumenten --> maakt het mogelijk om een heel rijtje commando's in één keer uit te voeren. Dit kun je ook combineren met ~bind.

Let op, de scripttaal die gebruikt wordt voor de meeste commando's en functies zijn regular expressions (regex). Wellicht lastig te begrijpen, dus hier een tutorial: http://www.regular-expressions.info/tutorial.html



Nuttige commando's
Nou, wat kun je nou met al deze commando's en dingen? Heel simpel. Ik zal een aantal voorbeelden geven en steeds zeggen wat je moet kopiëren in je chatvenster. Dit zal in codevensters staan.

Chatvenster openen met ~
Om je chatvenster te openen met een ~ aan het begin voer je deze code in:
Code: [Select]
~bind grave ~\Uitleg: met ~bind koppel je een code aan een toets. Deze toets is in dit geval de ~. De laatste \ aan het eind zorgt dat het typvenster openblijft.

Chatvenster openen met /
Om je chatvenster te openen met een / aan het begin (heel handig voor homes en msg etc.) voer je dit in:
Code: [Select]
~bind slash /\Uitleg: zie hierboven eigenlijk. Is hetzelfde principe.

Key to msg!
Nou komt het leuke. Dit betekend dat je een bepaalde toets kan indrukken en dat je dan automatisch reageert op de laatste persoon die je gewhispered heeft (msg heeft verstuurd). De toetscombinatie kan van alles zijn. Bijvoorbeeld tab, of een letter of cijfer. Een functietoets zoals <ctrl-><shift-> of een combinatie: <ctrl->r

In het voorbeeld gebruik ik de toets TAB. Maar je kan dit dus vervangen door je eigen keuze. Voer de volgende 2 commando's in:
Code: [Select]
~var playerMsg (?<=\[§.).*?(?=§f -> Me\])
~bind tab /msg '$playerMsg' \
Uitleg: met ~var maak je een variabele. playerMsg is de naam daarvan. Het stuk dat volgt is een regex en gaat te diep om nu uit te leggen. Het tweede commando zorgt voor de toetscombinatie. tab is de toetsnaam. /msg natuurlijk het whisper commando. $playerMsg zorgt dat de naam (de speler) uit de variable wordt gehaald. De 2 ' ' om de $playerMsg heen zorgen ervoor dat je gelijk de naam van de speler naar wie je toe whispered ziet in je chatvenster. \ zorg weer dat het chatvenster openblijft

Kleuren en alerts
Nog een zeer handige feature is dat je op bepaalde woorden alerts in kan stellen. Stel nou dat ik mijn eigen naam in de chat rood wil hebben zodat het lekker duidelijk is wanneer iemand om  mij vraagt? Dan voer ik dit in (let op de dubbele spatie tussen /b en &c):
Code: [Select]
~input \bWoord\b  &c4Woord/&cUitleg: ~input bekijkt alle input die binnenkomt. \bWoord\b is het woord waarnaar wordt gekeken. &c4 zorgt voor de rode kleur (4 is rood, mogelijke kleuren zijn: 0-9 en a-f). Woord is dit keer het woord waarmee de eerste \bWoord\b vervangen wordt. Ik vervang dit natuurlijk door hetzelfde woord. Maar je kan het ook door iets anders laten vervangen. /&c zorgt vervolgens weer dat de kleur "weg" gaat zodat niet je hele chat rood wordt. :P

Allemaal lastig lastig lastig, maar wat betekend dit nou concreet. Nou, ik wil zelf graag dat JelmarG en gravitone erg duidelijk weergegeven worden in rood in de chat. Ook mijn naam en alle mogelijke varianten daarop wil ik duidelijk in rood hebben in de chat. Wat doe ik? Dit:
Code: [Select]
~input \bJelmarG\b  &c4JelmarG/&c
~input \bgravitone\b  &c4gravitone/&c
~input \bWouterH\b  &c4WouterH/&c
~input \bwouter\b  &c4wouter/&c
~input \bWouter\b  &c4Wouter/&c
~input \bwouterh\b  &c4wouterh/&c

Nou zal dus jelmar's naam, gravitone's naam en mijn naam (+ varianten) in rood worden weergegeven.

Alternatief:
Als je niet voor alle mogelijke variaties input regels wilt maken kun je het volgende trukje toepassen.

Code: [Select]
~input [Jj]elmar[Gg]?  &c4JelmarG/&cUitleg: Het [Jj] deel zegt eigenlijk dat de naam met een hoofletter én een kleine letter kan beginnen. Het [Gg]? deel doet eigenlijk hetzelfde (dus een G of een g), het vraagteken zorgt er echter voor dat dit laatste deel (de G of g dus) optioneel is. Dit input command registreert dus Jelmar, jelmar, JelmarG, Jelmarg, jelmarG, jelmarg. Lekker makkelijk dus. Er is echter 1 groot nadeel. De output (het &c4JelamrG/&c gedeelte) kan niet aangepast worden dus je zal iedere variant op jelmar's naam dus in je chatvenster zien als JelmarG. Niet heel erg natuurlijk maar wel even handig om te vermelden.

Spelers negeren
Voor die paar spelers die anderen willen negeren is er de ignore functie. Deze werkt als volgt:
Code: [Select]
~ignore <spelerNaam
Vervang spelerNaam met de naam van diegene die je wilt negeren
Om de ignore's te verwijderen moet je nu nog een omweg nemen en het handmatig doen buiten minecraft om. Dit omdat de delete functie van ImC ignores nog niet delete. Doe het volgende:
Code: [Select]
Ga naar je .minecraft map in appdata
Open de map mods en dan de map wd1966
Open het ImprovedChat.xml bestand
Verwijder de <ignore>blablabla</ignore> stukken uit dit bestand. LET OP! Je moet ook de <ignore> en </ignore> tags verwijderen anders zie je helemaal niks meer.

Automatische homes en tijdelijk homes gebruiken
Met behulp van de ~script functionaliteit kun je automatisch een tijdelijke home maken als je ergens anders heen wilt. Stel je bent bijvoorbeeld aan het hakken en je moet even je inventory legen, normaal moet je dan "/homes add temp, /homes use storage, /home, /homes use temp, /home" doen. Dit is veel werkt natuurlijk, vooral voor veelgebruikte homes. Om dit op te lossen maak je dus een script.

Ga naar je .minecraft folder (te vinden in je app data), zoek daar de map mods op en open dan de map wd1966. Maak hier een leeg txt bestandje aan en geef het een mooie naam. In het tekst bestand zet je vervolgens onderstaande code (vervang home_naam door de naam van de gewenste home):
Code: [Select]
/homes add temp
/homes use home_naam
/home
/homes use temp
Dit script zal dus een nieuwe, tijdelijke home aanmaken, vervolgens laad het script de gewenste home (je storage bijvoorbeeld) in en warpt ie je er heen. Tot slot laad ie dan de tijdelijke home alvast in. Het enige wat je nu nog moet doen is /home te doen en je staat weer op de plek waar je net vandaan bent gekomen.

Je kunt het script op 2 manieren gebruiken. Je kan iedere keer ~script script_naam.txt gebruiken maar dit is natuurlijk lang typen. Idealiter wil je het script binden aan een bepaalde toets of toetscombinatie (bijvoorbeeld ctrl 1). Om dit te doen kopieer je het volgende:

Code: [Select]
~bind ctrl-1 ~script script_naam.txtVervang hierin natuurlijk ctrl-1 door je eigen gekozen toetscombinatie en vervang script_naam door de naam van je script.

Je kan dus op deze manier een hele reeks homes binden aan de toetsen ctrl 1 t/m 0 als je zou willen. Let erop dat je voor ieder script een nieuwe .txt moet maken.


Er zijn nog wel meer functies, onder andere de tab functionaliteit. Hier heb ik zelf echter nog niet echt aandacht aan besteed. Mocht iemand graag een functie of commando toegevoegd willen zien. Vraag gerust, ik kan altijd even kijken hoe ver ik kom met regex.

TlDr: Kopieer de code uit de code blokken in je chatvenster!

158
Support / Re: naar 1.3 beta geupdate
« on: 28 February 2011, 04:07:32 »
Het lag dus wel aan de versie. Een aantal mods heeft gunther al geupdate naar 1.3_01. Kijk in de resp. map voor de updates

159
Projecten / Re: Plotcity
« on: 27 February 2011, 14:09:32 »
Jawel, lijkt me wel een goed plan. Maar dan wel met CB minecart spul. Dat werkt het beste.

160
Projecten / Re: Plotcity
« on: 27 February 2011, 13:33:15 »
Vaag, mss is het leuk om geen glasvezel tube te maken. Maar gewoon wat te kloten met minecarts ofzo en dan een echte metro te maken. Er zijn genoeg grasvelden (vooral bij de rondweg) waar je een metrostation ingang kunt maken. Dan hoeven de huizen niet aangesloten te worden en gedraagt het systeem zich als een echte metro.

Over de plotnummers en namen: is being worked on!

161
Projecten / Re: Plotcity
« on: 26 February 2011, 12:55:00 »
Huurhuisjes niet denk ik. De bedoeling was meer openbare gebouwen. Public services zou je kunnen zeggen. Ik weet ook niet of winkeltjes daar in passen...

Wbt de namen, idd gaat dat nog heel even duren. Maar ik wou er zowieso even mee wachten totdat iig het centrum van plotcity een beetje vol begint te lopen. Dan kan ik in 1 keer de hele boel updaten ipv iedere keer een klein beetje. Ik denk dat ik na het weekend wel eens een eerste rondje ga doen ofzo. Straatnamen moet nog even naar gekeken worden.

ps. Jelmar: Ik had maar vast een noorse staaf kerk gebouwd naast het huis van timoever. ;)

162
Projecten / Re: Plotcity
« on: 25 February 2011, 11:12:18 »
Eehm, niet om lullig te zijn hoor. Maar dan zou ik eens kijken naar je monitorinstellingen en je kleuren. Want ik kan zelfs met -2 zonder bril op 3 meter afstand de rode vlakken nog op de thumbnail zien. :P

Mbt dezelfde layout: De layout is een tijd geleden gemaakt door Nitrox, Vaag heeft deze een klein beetje aangepast maar het is basicly dezelfde. En alhoewel de wegen redelijk overeenkomen zijn de plots wel anders in plotcity. Ze zijn iig groter en hoger.

In other news: Ik dacht dat het misschien wel leuk zou zijn om wat straatlantaarns te maken net als in plottest2.

163
Support / Re: naar 1.3 beta geupdate
« on: 25 February 2011, 11:05:24 »
Dat gaat nog wel een tijdje duren. Bukkit is nog (lang) niet stabiel en "af" genoeg om op over te stappen. Hey0 wordt niet meer geupdate (tenzij meaglin weer aardig is :P) dus we zitten nog wel een tijdje vast op 1.2. Er is dus volgens mij ook nog geen ETA.

edit: Ik hoorde net online van GunterDW, Vistu en Kwakkel dat we dit weekend proberen bukkit te gaan draaien op de huidige map (en dus 1.3) Dus buckle up!

164
Projecten / Plotcity
« on: 24 February 2011, 19:17:29 »
PLOTCITY

Zoals de meesten al wel weten, is er recentelijk de nieuwe plottest gestart, dit keer plotcity geheten. De warp hiervoor is /warp plotcity en de plots kunnen door iedereen geclaimd worden. Er zijn echter wel enkele regeltjes:
  • 1 Plot per persoon
  • Blijf binnen de houten begrenzing van je eigen plot, de plots zijn 13 bij 19 groot
  • Bouw niet te hoog, de max height is 20
  • De kelder mag tot bedrock gegraven worden. Of je dit wilt, is natuurlijk aan jou (Wouter says no! :P)
  • Ga geen plots lopen claimen voor andere mensen en laat de plots ook niet heel lang onbebouwd. Het doel is een stad te creëren met bouwwerken, niet met bouwputten! Mocht iemand echt geen plot kunnen claimen, neem dan contact op met Vaag256
  • Ga ook niet bouwen net buiten plotcity, de stad wordt misschien nog uitgebreid en dan ligt jouw bouwwerk in de weg
  • Wees zuinig met redstone, een grote stad betekend ook meer lag. Vooral redstone pulsars en vuur aan en uit geeft veel lag. Je mag wel wat redstone gebruiken, maar hou het binnen de perken om totale lag chaos te voorkomen.
  • Als je een plot wilt claimen, kijk of het niet al geclaimd is en plaats er dan een bordje bij met je naam

Dit is de map van plotcity, alle bruine vlakken kunnen geclaimd worden. De rode vlakken zijn speciale projecten.



De speciale projecten zijn community gebouwen. Het is dus de bedoeling dat je deze samen bouwt met je mede plotcity-bouwers. Je kunt op deze plekken openbare gebouwen bouwen zoals bijvoorbeeld een bioscoop, een discotheek, een bieb, noem maar op. Probeer dus wel ook echt met meerdere mensen te bouwen. Ga niet zomaar dingen lopen neerkwakken. De max height van deze gebouwen is overigens hoger dan 20. Verder hebben de rode vlakken rond de centrale rotonde al een bestemmingsplan, dit worden: Een vaagplot, een gemeentehuis, een bank en een adminbar.

Voor vragen, neem contact op met Vaag256, door hem is plotcity mogelijk gemaakt!

Happy building!


165
Tweakcraft / Re: Minecraft Beta 1.3 update
« on: 24 February 2011, 17:36:40 »
Gebruik hem hier al sinds de update, nog geen problemen mee gehad. Super handig juist, niet dat geklooi met jars enzo. Gewoon optie aanklikken en gaan.

Pages: 1 ... 9 10 [11] 12 13