Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: [Concept]Skyworlds - Zonnestelsel  (Read 16121 times)

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
[Concept]Skyworlds - Zonnestelsel
« on: 9 November 2011, 23:41:51 »
Vandaag was ik de Donald Duck aan het lezen op mijn werk toen er even niet zo veel klanten waren en Donald Duck zou een wereld beroeme astronaut worden omdat hij naar het planeetje achter Pluto ging zoeken.
Nou in elk geval, toen kreeg ik een briljant idee.
Waarom niet ons zonnestelsel namaken in skyworld?
Ergens in het midden een grote bol die de zon moet voorstellen en daarom heen de rest van de planeten.

Zou er vanuit de community ook animo zijn voor een project als dit?
En aangezien er ook nog wat gegraven zal moeten worden en wat eilandjes getermineerd moeten worden in Skyworld, gaan de Skykeepers er ook mee akkoord dat zoiets gemaakt mag worden ?
En ook nog een vraag over de plaatsing van de planeten. Het kan bijv. in lijnvorm gedaan zodat je goed het verschil kan zien in de planeten en de afmetingen etc. of in een random cirkel patroon ivm de verschillende rotatiesnelheid om de zon.

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: [Concept]Skyworlds - Zonnestelsel
« Reply #1 on: 10 November 2011, 00:40:24 »
Dit idee heb ik ook al een keer over nagedacht, het grote probleem is vooral de schaal. Wil je het een beetje realistisch maken zit je al gauw op enorme afstanden, verder moet je nog rekening houden met manen, gordels, etc.

Verder lijkt het mij wel een leuk project, ook al ben ik zelf niet vaak aanwezig om te bouwen. :<

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: [Concept]Skyworlds - Zonnestelsel
« Reply #2 on: 10 November 2011, 00:44:40 »
Ik zat er aan te denken om de zon zelf niet helemaal op schaal te maken omdat de rest van de planeten dan ontzettend klein worden.

Misschien even binnenkort een schetsje maken om de schalen een beetje mooi te krijgen.

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: [Concept]Skyworlds - Zonnestelsel
« Reply #3 on: 10 November 2011, 07:35:30 »
Leuk idee Gazeebo. :) Denk zelf ook dat het lastig te realiseren wordt qua afmetingen/afstand en dat het maken van ronde bollen niet het meest eneverende werk is. :P Desondanks een creatief idee en een goede poging Sky te reviven :)
[..]gaan de Skykeepers er ook mee akkoord dat zoiets gemaakt mag worden ?[..]
Zeer binnenkort gaan we het Sky beleid op de kop gooien (dit is besloten in de laatste adminmeet waarvan de resultaten binnenkort zullen worden gecommuniceerd)
« Last Edit: 10 November 2011, 12:43:37 by Milenco »

Quazyx

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 433
    • View Profile
Re: [Concept]Skyworlds - Zonnestelsel
« Reply #4 on: 10 November 2011, 08:29:28 »
ik vind het ook een leuk idee:)
ik wil ook anders best mee helpen.

wave535

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 566
    • View Profile
Re: [Concept]Skyworlds - Zonnestelsel
« Reply #5 on: 10 November 2011, 16:26:35 »
leuk idee gazeebo, ik wil ook best helpen (Y)

NitroX infinity

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 168
    • View Profile
Re: [Concept]Skyworlds - Zonnestelsel
« Reply #6 on: 10 November 2011, 23:42:40 »
Ga je alleen de zon, planeten en eventueel hun satellieten (manen) doen of ook de dwergplaneten en asteroidegordel(s) ?

Forum » Tweakcraft » Projecten » [Concept]Skyworlds - Zonnestelsel