Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Poll

Wat moet het thema worden van Skyworld spawn?

Fantasy middeleeuwen/steampunk achtig
20 (71.4%)
Futuristisch (ruimteschepen en stations)
4 (14.3%)
Modern (vliegtuigen, tanks)
0 (0%)
Combinatie op verschillende eilanden
4 (14.3%)

Total Members Voted: 27

Author Topic: Buildingtheme: Skyworlds spawn  (Read 72386 times)

MoondustNL

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 251
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #45 on: 10 June 2011, 09:25:53 »
Jammer zo ...

Dan maar een vliegtuig gaan maken.
Had de thema's toch leuker gevonden.
Is het niet een idee om /spawn wel mooi te maken
en dan de rest van zoek t maar uit.

MoondustNL
Aan de bovenstaande beweringen kunnen geen rechten ontleend worden. Deze zijn ook geen garantie voor succes of andere vormen van geluksgevoel. ;)

ArcanisNl

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 162
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #46 on: 10 June 2011, 09:46:13 »
....

De meeste mensen dachten dit aanvankelijk maar er is besloten dat iedereen gewoon moet kunnen bouwen ook als ze niet in het spawn thema willen bouwen. helaas maar goed.

Hoebedoel je dit? je mag dus gewoon alles wat je wilt in skyworld bouwen nu? ik dacht je verplicht wat om in een bepaalde style te bouwen.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #47 on: 10 June 2011, 13:37:22 »
Moet je het even goed lezen.

De spawn word gemaakt in een vooraf vastgesteld thema en dit moet allemaal 100% op elkaar aansluiten.
Zodra het gebied rondom de spawn open word gesteld voor de rest van de mensen die zelf iets willen bouwen dan zal dit mogen in een eigen gekozen stijl, zolang het maar bij de skyworld past.
Een vliegtuig, een ruimteschip, een luchtballon, superman, wat je ook maar wilt, zolang het skyworld achtig is.

Persoonlijk heb ik liever dat de gehele wereld in dezelfde stijl gebouwd word of in elk geval dat alles bij elkaar past.
Dus als de spawn een middeleeuwste fantasy/steampunk stijl word, dat er geen ruimteschepen/vliegtuigen/ikeas komen.
Er zijn meer mensen die dit liever willen maar het admin team heeft besloten dit niet te doen , omdat iedereen het recht moet hebben om te bouwen in skyworld volgens hun. ook als ze dus niet in het spawn thema willen bouwen.

ArcanisNl

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 162
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #48 on: 10 June 2011, 14:22:20 »
lekker dan, kunnen we daar niet een vote over houden? of in iedergeval een zone van 1k * 1k resveren voor het zelfde thema

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #49 on: 10 June 2011, 17:51:58 »
Het skyworld thema zal net zoveel ruimte nodig hebben als nodig is. Dit kan dus aardig groot worden idd. 2k bij 2k is wat vistu al voorstelde. Natuurlijk wordt er ook een beetje gekeken naar het animo. Als nu niemand gaat bouwen aan het thema dan heb ik zoiets van: dan maar kleiner. Maar als heel veel mensen er mee bezig zijn wordt het natuulijk ook groter.

Omdat er toch wel aardig wat mensen zijn die skyworld graag als 1 thema zien (maar ook mensen die niet aan dit thema gebonden willen worden), maak ik denk ik nog ff een poll met daarin deze vraag. Ik wil dit eerst ff met vistu overleggen dus die poll komt waarschijnlijk vanavond/morgen.

Verder blijft de nu geregende wereld permanent. In deze gaan we dan ook bouwen.

Hiertoe is er een render gemaakt. Het spawnpunt zelf is ook nog variabel. Ik stel voor dat iedereen ff rondkijkt en ook de render bekijkt. Mij lijkt het ook wel vet om wat lore te verwerken in het geheel. Dus die grote lege vlakte links van het midden is dan: "The great void".

http://www.tweakcraft.net/renders/sky/

Tot slot stel ik de volgende planning voor:
Dit weekend worden alle details bekend gemaakt. Ook zal er een opzetje (adv de render) komen waarin ongeveer wordt aangegeven wat waar mooi gebouwd kan worden. Dan kunnen we volgende week (mss zondag al) beginnen met bouwen.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #50 on: 10 June 2011, 18:36:10 »
Wat mij wel handig lijkt is even een nieuwe render zodat we beter kunnen plannen waar de spawn precies is. Er is nu een kisten platform gemaakt dus dit zal op de render als herkennings punt dienen.
Tevens kan op dit moment niemand bouwen om "ongelukjes" te voorkomen.
Zodra de access weer open gaat voor iedereen die de zogenaamde "sky access" heeft, verwachten we dus ook dat men niet stiekem ergens iets compleet anders gaat bouwen zolang het spawn thema nog bezig is. Dit zal verwijderd worden en je raakt je sky access kwijt.
Dus, NIET elders bouwen tot hier expliciet toestemming voor gegeven word in dit topic.
Zo kunnen we ook voorkomen dat de ene admin boe zegt en de andere bah.

Dit topic is leidend qua regelgeving voor skyworld.

c0dek33per

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 19
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #51 on: 11 June 2011, 14:44:54 »
Ik stem persoonlijk op nummer 1, overigens dacht ik ook aan dat we 1 grote 'stad' bouwen en in de verte allemaal kleinere dorpen en met hier en daar vliegende schepen.

Aangezien we gewoon een stad maken vind ik het wel leuk om ook een gemeentehuis te maken samen en een ziekenhuis, brandweerkazerne, marktplein etc. soort van een citadel eigenlijk alleen dan in de goede style.

De meeste mensen dachten dit aanvankelijk maar er is besloten dat iedereen gewoon moet kunnen bouwen ook als ze niet in het spawn thema willen bouwen. helaas maar goed.

Jammer had wel een project verwacht waar de hele server wel trots op kon zijn ..

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #52 on: 11 June 2011, 14:52:20 »
Zo. Ik heb vandaag de render eens bekeken en spawn gevonden. Het zit net zuid van het grote eiland in het midden:






Wat de hell is dit zul je denken?
Het rode eiland met de blauwe stip is het spawneiland. (in de legenda nummer 1)
Nummer 2 is het spawnpunt zelf (daar zit nu ook de tijdelijke storage)
Het eiland erboven met alle kleurtjes is een gigantisch eiland dat mij wel geschikt lijkt om de grote stad op te bouwen. Ik heb zelf dus ook al een beetje aangegeven wat mij wel geschikt lijkt om te doen.

Nummer 4: Een groot vlak stuk land met een soort terras er boven dat ook weer vlak is. Er geschikt om wat huisjes op te zetten. Eventueel kun je een soort pilaren maken die het terras ondersteunen. Misschien ziet dit er wel erg mooi uit.
Nummer 5: Beetje een langgerekt stuk, ik denk alleen een weg hier met misschien wat klein spul. Eventueel een gebouw of 2.
Nummer 6: Dit zijn 2 gigantische stukken redelijk vlak land. Vooral het bovenste groene stukje is erg mooi omdat je hier overal grote bergen hebt die het omgeven. Dit lijkt me erg mooi als hoofdstad. Het donkergroene stuk (nummer 7) is dan erg mooi om als haven te doen en er aan vast te breien. Hier kun je dan overal pieren maken met luchtschepen.
Het stuk van nummer 8 is bovenop de bergen die de vallei (nummer 6 en 7) omgeven. Misschien dat hier nog ruimte is voor 1 of 2 huisjes of een paar verdedigingstorens. Dat laatste is misschien wel erg mooi om te doen.

Het gele stuk (nummer 3) is een klein eilandje wat mij wel leuk lijkt om een vuurtoren van te maken. De paarse eilandjes (nummer 9) zijn kleine eilandjes waar dus kleine dingen kunnen zoals eenzame huisjes of een vuurtoren, molen... noem maar op.

Misschien is het verder nog leuk om op een naburig eiland een klein dorpje te doen. Misschien nog een 2e "natie"? Verder zou het wel leuk zijn om ergens een kasteel te doen. Het idee van serendipity kan ook nog wel ergens lijkt me. Misschien kun jij zelf een goede lokatie in de buurt van dit eiland en het spawneiland vinden? Of erop? :P

Het idee van die zeppelin torens vind ik ook erg leuk. Dat kunnen we wel implementeren in de haven of bovenop die berg (nummer 8).

ArcanisNl

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 162
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #53 on: 11 June 2011, 15:32:53 »
ziet er goed uit:D

Ik wil bouwen

nislim

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 47
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #54 on: 11 June 2011, 16:06:16 »
Weet niet of wij builders ook mogen bouwen maar zou wel graag mee helpen aan de stad ofzo. ik heb al eens in de skyworld rondgelopen en ziet ze wel leuk uit. Ik zou ook een thema doen gewoon omdat dat dan samenhangender is.

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #55 on: 11 June 2011, 16:36:01 »
Builders mogen ook bouwen. Ik zal het wel ff kort toelichten in deze post:

Op dit moment hebben alleen skykeepers access (en scriptor omdat hij de temp storage bouwde)

We gaan het denk ik zo doen, dat je aan een skykeeper access moet vragen. Hij zal je dan toestaan in de zone zodat je kan bouwen. Verkloot je het, dan verlies je je access weer.

Ook bouwers hebben dus toegang. Als je graag mee wil helpen dan mag je dat zodra we beginnen.

Trouwens. Als andere mensen een leuk idee hebben en ze hebben al iets van een lokatie waar ze dat graag willen bouwen (het liefst in eerste instantie wel een beetje in de buurt van de spawneilanden), post een foto of noem een lokatie en waarschijnlijk mag je dan daar zo bouwen. :D

Quazyx

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 433
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #56 on: 11 June 2011, 16:41:34 »
ik zou ook graag mee willen helpen bouwen,
wie zijn allemaal skykeepers?
Verder vind ik het erg jammer dat we niet meer met 1 thema doen,
valt er niet iets te regelen dat je meerder gebieden hebt met een ander thema,
dat zoals eerder voorgestelt, meerder clans zijn met elk een ander thema?

rakky

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 24
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #57 on: 11 June 2011, 18:25:38 »
Ik ben alweer een stuk verder met het ontwerp voor mijn luchtschip:


Kan niet wachten om te beginnen met bouwen ;D

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #58 on: 11 June 2011, 18:43:21 »
@ Rakky, het is wel een erg dikke luchtballon voor een redelijk klein bootje vind ik. Ik denk dat het wat mooier zal lijken als de boot iets groter is of de ballon iets kleiner. Maar dat is mijn mening :P

@ Quazyx, de skykeepers zijn vooralsnog Serendipty, Don_Craft en ik.
Dit zal echter niet permanent zijn als ik het goed begrepen heb.

Ik vind het ook jammer dat we niet meer met 1 thema doen zoals verschillende naties en dergelijke maar je moet natuurlijk ook kijken naar de anime voor het project en hoe hard mensen bouwen en de kwaliteit van de bouwsels.
Als blijkt dat we vrij snel doorbouwen in redelijk hoge kwaliteit dan kunnen we hier vast nog wel eens proberen te regelen dat er nog meer land gereserveerd word voor het thema bouwen.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #59 on: 11 June 2011, 19:19:39 »
http://www.tweakcraft.net/forum/index.php?topic=430.0

Een poll over skyworld of het een thema wereld moet worden of dat er ook andere "freebuild" dingen mogen komen.(mits ze in een skyworld passen)

*edit*

Die great void bestaat volgens mij helemaal niet, volgens mij is dat een render fail en zitten er gewoon eilanden op de plek waar op de huidige render een groot gat zit.
« Last Edit: 11 June 2011, 21:54:31 by gazeebo88 »

Forum » Tweakcraft » Projecten » Buildingtheme: Skyworlds spawn