Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - merijnh

Pages: 1 2 [3] 4
31
Projecten / Re: Pigrace / paardenrace
« on: 17 May 2013, 00:05:54 »
De Gate ken ik niet, ik heb nu even wat geprobeerd met pistons maar als jij een beter idee hebt ..? Kunnen die 3 hoog glas worden ? (dan zijn de startlampen beter te zien dan bij 2 hoog)

32
Projecten / Re: Pigrace / paardenrace
« on: 16 May 2013, 21:50:25 »
Klinkt prima, maar ik denk dan dat je voor de 'vijfde lamp' geen redstone lamp moet gebruiken maar bijvoorbeeld glowstone om duidelijk te maken dat het de 'startlamp' is.

De "startlamp" bestaat niet bij F1, de start is als alle 5 lampen uit gaan. en trouwens, glowstone kan je niet uitzetten toch of wel ?
Maargoed we kunnen ook ergens anders voor kiezen hoor :)

33
Projecten / Re: Pigrace / paardenrace
« on: 16 May 2013, 20:19:07 »
Ideetje voor de start, F1 style, 5 redstone lampen die 1 voor 1 aan gaan en dan gaan ze tegelijk uit en gaan de hokken open. Dat synchroniseren met noteblocks (Alex had dat idee al) zodat je een paar lage piepjes hebt voor elke lamp en dan een hoger piepje voor de start (lampen uit) (zie/hoor Ski wedstrijden).

Is dat met die lampen mogelijk Alex ?

Ze moeten wel een end van de start afstaan, in verband met het zicht vanuit het starthok als deze 2x2 is, je ziet niet veel vanuit dat hokje :P Ik dacht aan een mooie boog over de baan waar we ze netjes kunnen verbergen.

Na de start een "spannend muziekje" zou ook leuk zijn :P

34
Projecten / Re: Pigrace / paardenrace
« on: 16 May 2013, 16:39:07 »
Wat je kan doen voor pigs, is dat je twee levers neer zet voor de hooibalen, en dat ze verlaagd worden met 1 blocks door pistons als je met pigs wil spelen? Gewoon twee signs met 'Horse Run' en 'Pig Race' misschien?  ;)

Leuk idee trouwens!  (Y)

Yup, dat is wel het idee, een soort "Race control" van waaruit we het parcours kunnen aanpassen met piston muren etc.

35
Projecten / Re: Pigrace / paardenrace
« on: 16 May 2013, 16:04:38 »
ff brainstormen :P

Mogelijke hindernissen:

Hooibalen (verstelbaar 1 of 2 hoog)
Waterbak (alleen voor paarden)
Woestijn met cactussen (slalom)
Lava bak met 1 brede strook er boven.
Tunnel/ondergronds deel
Ijsbaan + bocht na lang recht stuk ;)
Hairpin
1 brede weg boven water met random bewegende pistons die je er af duwen (wipeout style)
... ?


36
Projecten / Re: Pigrace / paardenrace
« on: 16 May 2013, 15:45:10 »
Ok ik heb wat zitten spelen met de paarden in de nieuwste snapshot.
Ze kunnen niet door een 1 brede gang, fence gates willen ze helaas ook niet doorheen.
Het moet een gat zijn van 2x2. toch maar piston doors voor de starthokken dus ?

Paarden kunnen met een aanloop over 2 blokken hoge muren heen springen, 3 hoog lijkt niet te lukken. zonder aanloop is 2 vrij lastig. Paarden kunnen ook over 1 block + fence daar boven op springen.
Ze lopen over 1 hoge blokken heen alsof het slabs zijn, zonder te springen dus, ze verliezen geen snelheid als ze omhoog lopen. Varkens moeten echt springen om op 1 blok te komen, 2 hoog lukt sowieso niet met varkens.

De snelheid van een paard valt me nog wel mee eigenlijk, ze zijn ook vrij goed bestuurbaar in bochten, ze vliegen sowieso niet zo makkelijk uit de bocht. Varkens hebben daar wat meer moeite mee, het is een beetje alsof je op ijs rondrent.

De varkens kan je even "boosten" met de wortel maar dat duurt niet lang voordat ze moe worden en terugvallen naar normale snelheid. Op tweakcraft was me dat nog niet opgevallen, misschien omdat de tools niet kapot gaan ?

Dus, de muren moeten 3 hoog zijn, anders kan men uit de baan springen.

Nouja voor zover even mijn bevindingen uit de snapshot :)
nog meer dingen die we moeten testen ??

37
Projecten / Re: Pigrace / paardenrace
« on: 16 May 2013, 02:35:33 »
De paarden gaan dus vrij hard, we need a bigger track :D.

Ik heb wat even heeeeel snel wat gemaakt om te laten zien hoe groot het denk ik moet worden, veel groter dan in WebHawk's plaatje dus, en misschien nog wel groter ? Ik moet de snapshot nog testen maar het we hebben echt flink de ruimte nodig, maargoed die is er ook wel :).

De rode baan de "basis" configuratie, we kunnen daar wat minder bochten in doen, of wat ruimere bochten, de andere kleurtjes zijn dan optioneel.
Het ontwerp heb ik in 2 minuten gemaakt, dit is puur om de grootte aan te geven, verder niks qua bochten, maar een "oval" als basis lijkt mij sowieso wel leuk, zo is het bij echte paarden races ook. De hooibalen passen er ook mooi bij :)
De locatie van start finish lijkt zo weer heel stom, zou eigenlijk aan het rechte stuk moeten komen in dit geval.

Wie wil er een echt ontwerp gaan maken ? Of gaan we eerst een test stukje doen ? Of wat is handig ?

Het lijkt op paint maar het is toch echt photoshop :P

38
Projecten / Re: Pigrace / paardenrace
« on: 16 May 2013, 02:04:41 »
Jaa tof! Zin in!  (Y)

Zojuist gevonden op youtube:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WumPcwWzHUQ [/youtube]

39
Tweakcraft / Re: Main world reset
« on: 1 April 2013, 14:14:17 »
Kunnen we niet meteen over op 2.0 dan ?

40
Support / Re: Minecraft 1.4.5 client door Milenco
« on: 19 November 2012, 21:35:25 »
Bedankt!! :) (Y)

41
Projecten / Re: Camping met Hotel en voorzieningen
« on: 27 September 2012, 18:50:41 »
dat weet ik niet. alles is welkom.

Alles ? dan ben ik nog ff bezig :P
Nee grapje maar het is wel handig om in ieder geval ongeveer aan te geven hoeveel toch ? Lijkt me niet dat er 10 stacks nodig zijn...
Heb nog wel een stack in storage, zal hem straks doneren.

btw, verlichting in het zwembad is geinstalleerd, inclusief lichtknop, nu nog op 1e verdieping maar die verplaats ik nog naar beneden denk ik.

42
Tweakcraft / Re: Tweakcraft Player Awards 2012
« on: 22 September 2012, 20:02:36 »
gefeliciteerd!

43
Projecten / Re: weg is weg
« on: 17 September 2012, 15:32:58 »
Prima, zal er vanavond wat in gooien  (Y)

44
Projecten / Re: weg is weg
« on: 17 September 2012, 13:30:08 »
Ik heb nog wel wat goud voor je, waar staat je donatie chest ?

45
Projecten / Re: Tweakstreet
« on: 13 September 2012, 10:16:50 »
Beste Tweakers,
Wederom is een niet onbelangrijke stap gezet in de vervolmaking van Tweakstreet, het leukste voetpad op Main. Op verzoek van de nijvere Harm en Merijn biedt een prettig begaanbaar zijpad nu een snelle doorgang naar de "Camping". Hoera! Vanaf pleisterplaats "Wart Woud" (nog niet af) ben je nu in een poep en een scheet bij je bungalow of tentje.
Het zijpad heeft drie (nieuwe) pleisterplaatsen: "Klein Canyon", "Snowtop" en "Tentzicht". Ook deze zijn -als altijd- voorzien van de juiste gemakken. De drie bruidssuites van "Snowtop" gaan als broodjes, reserveren is gewenst.
Loaterz, Mhirr

ps. Dankzij gouden donaties lijken fatsoenlijke twiks-paaltje haalbaar. Dank daarvoor.


Goed bezig! ziet er prachtig uit :)

Pages: 1 2 [3] 4