Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Project: Lord of the Rings locaties  (Read 48008 times)

Wussie

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
Project: Lord of the Rings locaties
« on: 18 October 2010, 19:41:23 »
Na aanleiding van een aantal conversaties in-game en @ GoT leek het me een goed idee om even een thread te maken om interesse te pollen.

Er leek wel wat animo te zijn om na de reset een stuk gebied te reserveren om locaties uit Lord of the Rings na te bouwen. Het lijkt mij dan wel vet om de tussenliggende omgeving ook een beetje in-stijl te maken (en dus kleine optrekjes zoals Bree er tussen in te gooien). De volgende 'key' locaties zouden wel interessant zijn om naar te kijken:

  • Barad-Dur (toren van Sauron, ik verwacht dat deze alleen goed te realizeren valt als de maphoogte groter word gemaakt door notch)
  • Morannon (de zwarte poort) (Wil Rhan21 starten)
  • Orodruin (mount doom)
  • The Shire (Decennia wil dit doen)
  • Minas Tirith (is al wel eerder gedaan (youtube))
  • Helm's Deep
  • Rivendel
  • Minas Morgul (ga ik starten)
  • Moria (gaat leonvanhaaren doen)
  • Endless Stairs (gaat leovanhaaren doen)
  • Argonath & Anduin Rivier
  • Cirith Ungol (heeft waarschijnlijk hetzelfde probleem als barad-dur, zo niet start ik hem)
  • Goldhall (wil Cookie_NL doen)
  • Weathertop
  • Edoras

En misschien nog wel meer die ik gemist heb, en natuurlijk de Orthanc - hopelijk kan die gemigreerd worden naar de nieuwe map.

ps: voor meer locaties en informatie hierover - http://www.patriotresource.com/lotr/places/index.html

Het lijkt me vet als al deze projecten ook in een zo'n groot mogelijke schaal te bouwen (niet alles hoeft natuurlijk in een put tot het bedrock te staan, maar de Minas Tirith zoals die nu op TweakCraft staat is toch wel een beetje klein naar mijn idee).

Zelf ben ik van plan om na de map reset Minas Morgul te ontwerpen en bouwen.
Ik heb al van andere mensen gehoord die bijvoorbeeld The Shire of Helm's Deep wouden maken, misschien zijn er nog meer mensen die dit aanspreekt en een locatie willen ontwerpen en de bouw leiden - vandaar deze thread dus even.

Lijkt het je wat? Wil je ook een project hiervoor starten? Andere ideeen/locaties of gewoon random opmerkingen? Laat het weten!
« Last Edit: 21 October 2010, 14:00:47 by Wussie »

leovanhaaren

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 64
    • View Profile
Re: Project: Lord of the Rings locaties
« Reply #1 on: 18 October 2010, 20:18:51 »
Ik ben ook bezig met research voor minas morgul, hopelijk lukt het me ook om een bouwplaat te maken :)

Morgen eens kijken.

Cookie_NL

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
Re: Project: Lord of the Rings locaties
« Reply #2 on: 18 October 2010, 22:51:32 »
Ik ben ook helemaal voor. :)

De wereld van Middel Aarde ziet er super uit.

Je zou bijna een dedicated server moeten hebben speciaal om Middel Aarde te maken. En iedereen met een skin uit die wereld. :P

[update]
Ik weet ook nog een mooie locatie. Edoras. Dat is een stad(wat in de film meer op een dorp lijkt) van Rohan.
[/update]
« Last Edit: 19 October 2010, 23:54:39 by Cookie_NL »
Naam op Tweakers: Larrs

Bulls

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 26
    • View Profile
Re: Project: Lord of the Rings locaties
« Reply #3 on: 19 October 2010, 12:32:30 »
Weathertop staat er niet tussen?  :-[

Wussie

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
Re: Project: Lord of the Rings locaties
« Reply #4 on: 19 October 2010, 15:03:17 »
nogmaals, de lijst is niet compleet - dit is gewoon wat ik me zo 123 even kon verzinnen - weathertop was ik simpelweg vergeten ;) ik zet hem er bij!

leovanhaaren

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 64
    • View Profile
Re: Project: Lord of the Rings locaties
« Reply #5 on: 20 October 2010, 00:32:10 »
Endless stair word mijn bijdrage aan de nieuwe server.

Cookie_NL

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
Re: Project: Lord of the Rings locaties
« Reply #6 on: 20 October 2010, 16:32:31 »
In de stad Edoras staat dat grote gebouw waar de koning van Rohan bevind. Dat gebouw heet Meduseld, 'De gouden hal'.

Dat gebouw wil ik graag bouwen. Waarschijnlijk ook met de extra gebouwen die naast de Meduseld staat.

Tolkien heeft volgens mij geen plattegrond gemaakt van de Meduseld, maar er is gelukkig wel genoeg beeldmateriaal te vinden.
Naam op Tweakers: Larrs

Decennia

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
Re: Project: Lord of the Rings locaties
« Reply #7 on: 20 October 2010, 20:21:14 »
Ik ben al volop bezig met research naar The Shire. Ik hou van Minecraft natuur, Watervallen, bruggen, bomen <3.

Can you place my name in OP ? =D

Ik ben er ook voor om mee te helpen met elk ander project !

BTW ; Als de nieuwe server up is moeten we meteen een groot deel claimen en die in verschillende delen verdelen. Laten we zeggen een deel van 3000x3000 (zeg maar wat hoor), die dan onder evrdelen in de plaatsen waar Barad-dur, Orthanc, The Shire en andere projecten komen. Ik zeg wel ; The Shire heeft een groot vlak nodig omdat je de hele natuur er ook bij moet maken.
« Last Edit: 20 October 2010, 20:29:44 by Decennia »

leovanhaaren

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 64
    • View Profile
Re: Project: Lord of the Rings locaties
« Reply #8 on: 20 October 2010, 20:56:17 »
3000x3000 word de hele map wss, ik zou zeggen begin met 1000x1000 :)

Bedankt Wussie voor het overzicht wie wat doet, ik wil wel eraan toevoegen dat ik ook Moria voor mijn rekening neem en liever niet heb dat mensen een andere "Moria" beginnen in " the lotr corner". Dit aangezien Moria en de endless stairs 90% onder de grond komen. :)

Maargoed, eerst maar eens zien wat biomes ons brengt.

Moria vereist trouwens wel een enorme planning, wil ik niemand in de weg zitten.

Wussie

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
Re: Project: Lord of the Rings locaties
« Reply #9 on: 20 October 2010, 21:06:03 »
het lijkt me ook wel tof als we een soort 'route' door het lotr hoekje krijgen die het verhaal/midden aarde volgt, dus bijvoorbeeld als je naar barad-dur wil kan je langs minas morgul en cirith ungul of via morannon bijvoorbeeld.

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: Project: Lord of the Rings locaties
« Reply #10 on: 20 October 2010, 23:17:38 »
Wat je kan proberen is de projecten neer te zetten op geleide van hun "real world" middle earth plekken... Dus maak een bergrange (of zoek er een op) en bouw daaronder moria, dan links daarvan the shire en rechts daarvan de rest etc etc :P

Weet alleen niet of je dat haalt met de maten enzo, al hoeft het niet helemaal 100% overeen te komen

Zolcon

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
Re: Project: Lord of the Rings locaties
« Reply #11 on: 20 October 2010, 23:56:19 »
Ik ga op de nieuwe server zeker helpen. Ik zal me aanbieden als slaaf en als ondersteuning. Ik laat de echt creatieve zaken over aan jullie!
Klikt zeer goed. Gewoon in een aparte hoek de LotR hoek maken. Aparte ingang enzo zodat je daar echt het gevoel krijgt in die wereld te zitten.

Wussie

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
Re: Project: Lord of the Rings locaties
« Reply #12 on: 21 October 2010, 01:13:53 »
Wat je kan proberen is de projecten neer te zetten op geleide van hun "real world" middle earth plekken... Dus maak een bergrange (of zoek er een op) en bouw daaronder moria, dan links daarvan the shire en rechts daarvan de rest etc etc :P

Weet alleen niet of je dat haalt met de maten enzo, al hoeft het niet helemaal 100% overeen te komen

ja zoeits idd, als het maar in grove lijnen een beetje overeenkomt, bijvoorbeeld: niet de shire achter de black gate vlak naast mount doom :P

leovanhaaren

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 64
    • View Profile
Re: Project: Lord of the Rings locaties
« Reply #13 on: 21 October 2010, 01:22:54 »
Wat je kan proberen is de projecten neer te zetten op geleide van hun "real world" middle earth plekken... Dus maak een bergrange (of zoek er een op) en bouw daaronder moria, dan links daarvan the shire en rechts daarvan de rest etc etc :P

Weet alleen niet of je dat haalt met de maten enzo, al hoeft het niet helemaal 100% overeen te komen

Ik ga morgen een map maken met voorlopige indeling, kijken hoe alles aansluit etc.

Ill keep ya posted.

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: Project: Lord of the Rings locaties
« Reply #14 on: 21 October 2010, 13:31:13 »
Ik ben wel bereid om Morannon (Black Gate) te maken als jullie het oké vinden. :)
Lijkt me wel heel vet.

En idd, een LotR corner met al onze creaties erin zou echt geniaal zijn! Hoop alleen dat er in de nieuwe update wat meer donkere blocks vrijkomen voor de gate, en anders wordt het obsidian. ;D

Je zou ook nog Lorien aan het lijstje kunnen toevoegen, gewoon een groot bos (met extra hoge bomen) en een elven dorp, lijkt me ook wel nice. :P
« Last Edit: 22 October 2010, 00:24:27 by Rhan21 »

Forum » Tweakcraft » Projecten » Project: Lord of the Rings locaties