Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Moeite met spheres  (Read 13927 times)

NitroX infinity

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 168
    • View Profile
Moeite met spheres
« on: 18 August 2011, 14:30:40 »
Ik weet dat er online tools zijn die bouwinstructies voor spheres kunnen maken maar het gaat daarbij om perfecte spheres.

Ik wil slechts een deel van een sphere maken. En nee, dat is niet een deel van een perfecte sphere.

Stel je een sphere* voor en haal de onderste helft eraf. Daarna moet er van de bovenkant ook een stuk af zodat je een groter oppervlak hebt. De diameter van dat oppervlak is 32.

* Diameter X en Z (lengte x breedte) = 128

De afstand _tussen_ de twee cirkels is 14 (16 in totaal met de cirkels dus).

Ik zoek dus een programma die de blokken tussen die twee cirkels kan uittekenen. Kent iemand zo'n programma? Of is er toevallig een geweldige 3d artiest in de zaal die mij kan helpen?

TheSec

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 104
    • View Profile
Re: Moeite met spheres
« Reply #1 on: 19 August 2011, 21:25:17 »
toepasselijke naam voor een toepasselijk probleem ;)

http://perfectsphere.codeplex.com/

Ktipr

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 16
    • View Profile
Re: Moeite met spheres
« Reply #2 on: 22 August 2011, 13:15:10 »
Ah geinig, ik heb zelf al een keer een matlab script gemaakt die voor mij complexe vormen kon berekenen. In mijn geval was dat voor de turning torso om een vijf-hoek elke keer een rotatie van 1,5 graad te laten maken.
Behalve het berekenen en plotten van elke 2D bouwlaag, kon ik ook een 3D voorbeeld plotten zoals in dit topic.

Als daar nog interesse voor is kan ik dat wel een keertje posten. Op zich zou dat vrij gemakkelijk aan te passen moeten zijn voor cirkels of ellipsen.


Forum » Tweakcraft » Algemeen » Moeite met spheres