Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Peking  (Read 130897 times)

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Peking
« Reply #105 on: 16 August 2012, 08:48:31 »
Ze maken inderdaad af en toe gebruik van world edit en gespawnde blocks. Ze hebben het midden van de stad naar eigen zeggen legit gemaakt en dat wil ik best wel geloven, want ik volg het project al meer dan een jaar inmiddels en dat duurde inderdaad eeuwen. Maar toen ging alles ineens een stuk sneller en dat is het moment dat ze spawned blocks begonnen te gebruiken.

Dat maakt Peking op tweakcraft dus een stuk beter omdat bij ons wel alle blocks legit zijn.

Anyway, ik heb een stukje oever gemaakt. Je moet maar zien of je het mooi vind of niet, dan kan ik het verder maken als je wilt. Ik had het met snowplanks op de cobble gemaakt zodat je gemakkelijk eroverheen kan kijken en ik zag dat jij het met stoneslabs had gedaan. Welke vind je beter/mooier? :P
En wat vind je van het idee om de buitenmuur (behalve de echt rode stukken) van stonebrick te maken ipv dirt? Dat komt meer overeen met wat ik op google maps zie.

Oh en zupertails.. van elk bouwwerk bestaat al iets in minecraft, dat is geen reden om de moed in de schoenen te laten zakken ;)
« Last Edit: 16 August 2012, 09:12:01 by Gazeebo »

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Peking
« Reply #106 on: 16 August 2012, 11:43:35 »
Ik herken het wel hoor. Halverwege Voyager kwam ik er ook achter dat iemand met tzelfde bezig was en al een stuk verder (http://www.planetminecraft.com/project/uss-voyager---work-in-progress/). Dat helpt niet echt qua motivatie. Ik heb er destijds in ieder geval energie uit geput dat hij (net als in jouw geval) ze hun shit met World-edit/MCedit hebben gemaakt en wij het gewoon legit doen.

Hoewel Voyager nog steeds niet echt actief is, is het wel mijn doel mijn project epischer te maken. Misschien kan jij daar ook motivatie uit putten?

Zupertails

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 82
  • asterinzitmagget
    • View Profile
    • Zupertails' stuff
Re: Peking
« Reply #107 on: 16 August 2012, 18:32:56 »
http://www.panoramio.com/photo/71341414 laat de 'gewone' rode muur zien waar we dus nog steeds red wool voor kunnen gebruiken.
De afgepelde stukken waar geen verf meer ophangt zijn eigenlijk hele kleine steentjes (http://www.panoramio.com/photo/32384774), dus lastig om zeggen. Er is ook niet direkt zoiets buiten die stonebricks wat hierbij in de buurt komt.

Het wordt dus nu zoeken waar IRL de rode muur stopt en waar de stones zichtbaar zijn.

De stenen aan de oever : http://www.panoramio.com/photo/49806336
Ik ben zelf nog niet overtuigd van de stone slabs, maar we hebben niet echt een alternatief behalve sneeuw (smelt dat dan niet als je er een fakkel opzet?)
Steen slab komt wel beter overeen met het eigenlijke materiaal, maar de sneeuw ligt op de betere hoogte.
Zijn er nog andere opties mogelijk?
EDIT : pressure plates bijv? Die sluiten helaas niet goed aan, dacht ik


En om op de vraag te antwoorden over welke periode in de tijd dat we Peking aan het bouwen zijn :  we kunnen nog elke richting uit, maar gezien de simpliciteit van de gebruikte materialen, kunnen we misschien voor het 'oude' Peking gaan?. Een wandelpad aan de oever ziet er beter uit dan een autoweg.
Ik stel wel voor dat we op de buitenbruggen bomen planten zoals google maps  ons laat zien. De kans bestaat wel dat de oude Chinezen een beetje zin voor esthetiek hadden, dus dat zit wel goed :)

In ieder geval : alle meningen hierrond zijn welkom, ook van mensen die geen fuck met het project te maken hebben.
« Last Edit: 16 August 2012, 18:41:58 by Zupertails »
Peking, motherfucker! DO YOU SPEAK IT

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Peking
« Reply #108 on: 16 August 2012, 23:27:05 »
Over die rode wol op de buitenmuur, voorzover ik gezien heb is het alleen rood rond de "pleisterplekken", dus bij de grote ingangen en zo. De lange stukken muur zijn meer van baksteen.
Qua haalbaarheid van het project zou ik dus zeggen, gebruik hiervoor stonebricks. Als je namelijk alles wol wilt maken dan ben je weer een maand of 2 bezig met het verzamelen van wol. Dat kleine stukje rode wol wat ik in het begin gedaan heb heeft mij ook bijna een kist wol gekost, en dat was nog geen 1% van hoeveel er in de buitenmuur moet.

Snow smelt inderdaad in de buurt van fakkels, maar je gaat toch zeker geen fakkels op die muur zetten? Als je ze aan de andere kant van het looppad zet dan kan dat gemakkelijk en ziet het er nog mooi uit ook.

Ik zou persoonlijk het liefste voor een oude peking gaan, eventueel wel met een eigen twist eraan om het leuk te houden. 100% identiek nabouwen is nagenoeg onmogelijk en maakt het vaak ook erg moeilijk om de lol er in te houden. Het moet geen werk worden, maar hobby blijven ;)

p.s. ik word wel spuugmoe van het graven at the moment, vandaar dat ik dus wat boompjes geplant heb op de oevers :P Hope you like it. Aan de kant van het water moeten van die treurwilgen komen dacht ik, of in elk geval een ander soort boom als wat tegen de muur aan staat.
« Last Edit: 16 August 2012, 23:29:23 by Gazeebo »

basvandijck

  • Junior
  • **
  • Posts: 85
    • View Profile
Re: Peking
« Reply #109 on: 17 August 2012, 00:15:37 »
Gazeebo als je hulp nodig hebt bij het graven, vraag me maar ff ingame
Still allive...

Zupertails

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 82
  • asterinzitmagget
    • View Profile
    • Zupertails' stuff
Re: Peking
« Reply #110 on: 17 August 2012, 07:43:27 »
boompjes zijn een thumbs-up!
--------------------------------

'k Zal misschien al even samenvatten hoe de rechten op Peking momenteel ingesteld staan, voor mensen die willen meehelpen :


Full rights :
------------
ghosty_be                  
rakky                  
brainpower                  
Drawer                  
yopy                  
likeablearnold
Iedereen die in de VIP groep zit op de server
Admins uiteraard ook


A,E en H
---------
Groep 'default'
Groep 'builder'

E
-

Groep 'beunhaas
Groep 'newbie'



Zoals je ziet, kan je dus meer in Peking dan je denkt ;)
Reden da'k met de groep VIP's gewerkt heb (uit luiheid), is dat eens je VIP geworden bent, je eigenlijk al bewezen hebt dat je iets positiefs met de tweakcraft server wilt doen, en derhalve ook automatisch geen griefer zal zijn
Peking, motherfucker! DO YOU SPEAK IT

simmeh24

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 179
  • Miauw
    • View Profile
Re: Peking
« Reply #111 on: 17 August 2012, 21:45:56 »
 Moet zeggen dat Peking er behoorlijk mooi uit begint te zien! Mijn complimenten aan de builders!

Als je een donatie nodig hebt, laat het me even weten, wil je graag helpen :P
Miauw

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Peking
« Reply #112 on: 19 August 2012, 00:07:17 »
Ik heb een stukje muur gemaakt met stone bricks en dat rode wol.
Laat me maar weten of je het wat vind en dan kan ik het eventueel helemaal rondom bouwen :)
Er zitten nog geen cracked en mossy bricks tussen, die moet je er maar bij denken :P

Zupertails

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 82
  • asterinzitmagget
    • View Profile
    • Zupertails' stuff
Re: Peking
« Reply #113 on: 19 August 2012, 09:55:17 »
stone bricks = me gusta! (op dynmap dan toch al gezien)
we moeten enkel opletten dat we de omheining aan de oever in cobble laten staan om nog een beetje afwisseling te hebben
Peking, motherfucker! DO YOU SPEAK IT

Zupertails

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 82
  • asterinzitmagget
    • View Profile
    • Zupertails' stuff
Re: Peking
« Reply #114 on: 23 August 2012, 10:19:06 »
Kimioni, wat gebeurt er met items die niet in de kisten horen in de Peking storage? Waar gaan die juist heen?
Peking, motherfucker! DO YOU SPEAK IT

Zupertails

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 82
  • asterinzitmagget
    • View Profile
    • Zupertails' stuff
Re: Peking
« Reply #115 on: 11 September 2012, 11:24:20 »
is bij jullie op Google maps ook de optie verdwenen om 'pegman' te slepen naar eender welke locatie op de kaart bij Beijing?

Heeft China weer zijn Great Firewall of China aangezet?
Peking, motherfucker! DO YOU SPEAK IT

Giordino

  • Belangrijk
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 755
  • VIP
    • View Profile
Re: Peking
« Reply #116 on: 11 September 2012, 13:11:13 »
yup ook hier blijft het grijs  :')

Arnold

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 495
  • I fap you
    • View Profile
Re: Peking
« Reply #117 on: 11 September 2012, 22:18:09 »
yup ook hier blijft het grijs  :')
+1
Hi

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Peking
« Reply #118 on: 12 September 2012, 00:04:28 »
Hmm ik heb er geen last van om eerlijk te zijn.

Original_Dutch

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 93
    • View Profile
Re: Peking
« Reply #119 on: 12 September 2012, 00:07:40 »
China en Google spelen niet lief samen. China onderdrukt een aantal diensten van Google, en Google doet dat zelf ook, omdat ze het niet eens zijn met het internetbeleid van China.

Forum » Tweakcraft » Projecten » Peking