Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Poll

Wat moet het thema worden van Skyworld spawn?

Fantasy middeleeuwen/steampunk achtig
20 (71.4%)
Futuristisch (ruimteschepen en stations)
4 (14.3%)
Modern (vliegtuigen, tanks)
0 (0%)
Combinatie op verschillende eilanden
4 (14.3%)

Total Members Voted: 27

Author Topic: Buildingtheme: Skyworlds spawn  (Read 72476 times)

Loev

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #60 on: 11 June 2011, 23:49:30 »
Ik wil graag meehelpen, nog nooit meegewerkt aan een groot project.

Serendipity

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 253
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #61 on: 12 June 2011, 11:07:01 »
@gazeebo: die 'void' bestaat inderdaad niet. Op die plek is nog nooit iemand geweest, dus is het nog niet gegenereerd. Zie het als de border in het normale landschap, daar zijn sommige delen ook nog niet gerenderd.


Daarnaast lijkt het mij ook verstandig dat je eerst met ideeën komt, voordat je in het wilde weg begint te bouwen. Dit om te voorkomen dat meerdere users op dezelfde plek gaan bouwen, en zodat we een beetje weten wat waar gaat komen.

Neem een simpele screenshot van de render, laat even zien waar de spawn is, en teken even simpel waar je wat wilt maken, met het idee erbij. Vermeld ook of je het in je eentje doet, of met meerdere, of dat je start in je eentje, maar graag nog anderen erbij wilt hebben!

« Last Edit: 12 June 2011, 11:27:09 by Serendipity »
Disclaimer
De content hierboven is door de eigenaar met de grootste zorg samengesteld, doch, de eigenaar aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid ten aanzien van mogelijke onjuistheden van het getoonde. Ook aanvaardt de eigenaar geen aansprakelijkheid ten aanzien van mogelijke misvattingen.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #62 on: 12 June 2011, 12:04:10 »
Wouter, don_craft en ik zijn bezig geweest met wat voorbeelden van stijlen te bouwen.
Later vandaag zal er waarschijnlijk een post komen met een uitgebreide uitleg van wat er allemaal moet gebeuren. Althans, als men het een leuk idee vind ;)

MoondustNL

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 251
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #63 on: 12 June 2011, 13:29:03 »
-/Offtopic/-

@Rakky

Met welk programma maak je dat?
En kun je er ook om heen zweven?
Om alles te bekijken zegmaar.
Moet namelijk nog wat hebben voor mn maze om te ontwerpen :P

MoondustNL

-/Offtopic/-
Aan de bovenstaande beweringen kunnen geen rechten ontleend worden. Deze zijn ook geen garantie voor succes of andere vormen van geluksgevoel. ;)

rakky

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 24
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #64 on: 12 June 2011, 19:51:15 »
Dat is Cube kingdom, je kan er volledig omheen zweven.
« Last Edit: 12 June 2011, 23:50:34 by rakky »

windwarrior

  • Poweruser
  • Senior
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #65 on: 12 June 2011, 20:54:55 »
Ik ben wel voor om een eilandje te maken in de stijl van het eiland uit de videoclip van feel good inc. - gorillaz

Dat als een van de bij-eilanden, wil ik wel doen :P (samen met iemand het liefst)



Edit: een nummer 9 eiland op de schets van wouterH zeg maar :P
« Last Edit: 12 June 2011, 21:07:34 by windwarrior »
(An unmatched left parenthesis creates an unresolved tension that will stay with you all day. - xckd.com/859

Maddox

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 726
  • Meester der Swagger
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #66 on: 12 June 2011, 21:16:39 »
Ik ben wel voor om een eilandje te maken in de stijl van het eiland uit de videoclip van feel good inc. - gorillaz

Dat als een van de bij-eilanden, wil ik wel doen :P (samen met iemand het liefst)



Edit: een nummer 9 eiland op de schets van wouterH zeg maar :P

Aan dat eiland zou ik wel mee willen helpen :D

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #67 on: 12 June 2011, 22:24:43 »
Ik had het je ook al in game verteld maar zal het voor de duidelijkheid voor anderen ook nog even hier zetten.
Het lijkt me een leuk idee en er is hier ook absoluut ruimte voor alleen ik zit een beetje in de maag met de rode strepen. Als we de huidige stijlen, zoals we nu aan het voorbereiden zijn, gaan gebruiken dan zou rood te veel buiten de maat vallen.
Graag zou ik hier wat input van anderen over hebben.

windwarrior

  • Poweruser
  • Senior
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #68 on: 12 June 2011, 22:58:18 »
Ik heb er nog eens over na zitten denken, en dit zou je als brugeiland tussen de twee naties zien. Net zoals in de videoclip zeg maar, daar steekt dat eiland ook af tegen de "feel good inc." toren, als een eiland van vrijheid.

Het gevoel in de video clip geeft pure vrede aan, en dat zou je ook in de skyworld kunnen zien.

Als het niet in deze kleuren mag, heb ik daar ook vrede mee, maar ik denk dat hij in rood/wit het mooist uit zal vallen.
(An unmatched left parenthesis creates an unresolved tension that will stay with you all day. - xckd.com/859

ArcanisNl

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 162
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #69 on: 13 June 2011, 18:52:24 »
2/3 van de stemen is voor 1 thema in heel de skyworld dus ik denk dat we 1 vast thema voor de hele wereld pakken? zowiezo de eerste weken/maanden denk ik.

MoondustNL

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 251
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #70 on: 13 June 2011, 19:11:14 »
Er zou wat verschil in stijl kunnen komen door nomaden volk toe te passen.
Bijv. dat je een groepje luchtvaartuigen bij elkaar maakt in andere stijl.

MoondustNL
Aan de bovenstaande beweringen kunnen geen rechten ontleend worden. Deze zijn ook geen garantie voor succes of andere vormen van geluksgevoel. ;)

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #71 on: 13 June 2011, 19:32:36 »
Vooralsnog zijn er 2 duidelijke stijlen. Een lichte vormgeving en een donkere vormgeving.
Als er genoeg animo voor is (en de kwaliteit hoog genoeg is) zouden er nog 2 bij kunnen komen bijv. een echt steampunk achtig idee en bijv. een wilden idee (hutjes aan de rotswanden etc.) of wat je maar wilt bedenken.

Er is weliswaar 2/3 voor 1 thema maar ik ben bang dat het alsnog niet gaat gebeuren.
Iets met te veel werelden en iedereen heeft het recht van bouwen etc.
Maar ja, laten we die poll en de uitslag eerst nog maar even afwachten. Ideeen zijn er in elk geval genoeg.

Nu zijn er dus sowieso 2 stijlen om iedereen een beetje tegemoet te komen. De een is meer donker middeleeuws achtig, de andere is meer sereen en zelfs lichtelijk futuristisch/fantasie-achtig.
Later in elk geval meer informatie door Wouter over de huidige stijl keuzes en locaties.
« Last Edit: 13 June 2011, 19:34:11 by gazeebo88 »

rakky

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 24
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #72 on: 13 June 2011, 21:11:08 »
Ik ben zelf niet van plan om een gebouw dat iemand anders heeft bedacht na te bouwen.  Als je bijvoorbeeld streng aan de kleuren en materialen moet houden. Dus ik ga ook niet bouwen als dit wel zou moeten.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #73 on: 13 June 2011, 21:41:18 »
Waarom ben je dan wel geinteresseerd in het spawn project? Dit was vanaf het begin af aan al duidelijk dat dit in 1 stijl zou gebeuren. Je hoeft gebouwen niet 1 op 1 na te bouwen, je moet gewoon in dezelfde stijl bouwen. En nu zijn er zelfs 2 stijlen waar je uit kan kiezen ipv 1.


MoondustNL

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 251
    • View Profile
Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
« Reply #74 on: 13 June 2011, 22:15:36 »
Ik denk dat voor zulke personen als Rakky het leuk is als er een nomaden volk, roversbende, zwerfvolk, etc. bijkomt die wel in een andere stijl kunnen. Zegmaar van die kleine mini-dorpjes op een klein eiland.

Of een kleine aanlegplaats voor een aantal airships (<- bij airships zit ik aan 10 x 10 x 10 max te denken voor t zwerfvolk) met een kampvuurtje erbij, etc. Dus geen complete steden maar gewoon een stapel stenen met een beetje vuur erbij. En dan 2 a 3 aanlegplaatsen waar wat airships bij zweven.

Ik zou dit echt een super uitbreiding vinden als /spawn dan klaar is.

MoondustNL
Aan de bovenstaande beweringen kunnen geen rechten ontleend worden. Deze zijn ook geen garantie voor succes of andere vormen van geluksgevoel. ;)

Forum » Tweakcraft » Projecten » Buildingtheme: Skyworlds spawn