Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Plotcity  (Read 46222 times)

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Plotcity
« on: 24 February 2011, 19:17:29 »
PLOTCITY

Zoals de meesten al wel weten, is er recentelijk de nieuwe plottest gestart, dit keer plotcity geheten. De warp hiervoor is /warp plotcity en de plots kunnen door iedereen geclaimd worden. Er zijn echter wel enkele regeltjes:
  • 1 Plot per persoon
  • Blijf binnen de houten begrenzing van je eigen plot, de plots zijn 13 bij 19 groot
  • Bouw niet te hoog, de max height is 20
  • De kelder mag tot bedrock gegraven worden. Of je dit wilt, is natuurlijk aan jou (Wouter says no! :P)
  • Ga geen plots lopen claimen voor andere mensen en laat de plots ook niet heel lang onbebouwd. Het doel is een stad te creĆ«ren met bouwwerken, niet met bouwputten! Mocht iemand echt geen plot kunnen claimen, neem dan contact op met Vaag256
  • Ga ook niet bouwen net buiten plotcity, de stad wordt misschien nog uitgebreid en dan ligt jouw bouwwerk in de weg
  • Wees zuinig met redstone, een grote stad betekend ook meer lag. Vooral redstone pulsars en vuur aan en uit geeft veel lag. Je mag wel wat redstone gebruiken, maar hou het binnen de perken om totale lag chaos te voorkomen.
  • Als je een plot wilt claimen, kijk of het niet al geclaimd is en plaats er dan een bordje bij met je naam

Dit is de map van plotcity, alle bruine vlakken kunnen geclaimd worden. De rode vlakken zijn speciale projecten.



De speciale projecten zijn community gebouwen. Het is dus de bedoeling dat je deze samen bouwt met je mede plotcity-bouwers. Je kunt op deze plekken openbare gebouwen bouwen zoals bijvoorbeeld een bioscoop, een discotheek, een bieb, noem maar op. Probeer dus wel ook echt met meerdere mensen te bouwen. Ga niet zomaar dingen lopen neerkwakken. De max height van deze gebouwen is overigens hoger dan 20. Verder hebben de rode vlakken rond de centrale rotonde al een bestemmingsplan, dit worden: Een vaagplot, een gemeentehuis, een bank en een adminbar.

Voor vragen, neem contact op met Vaag256, door hem is plotcity mogelijk gemaakt!

Happy building!

« Last Edit: 24 February 2011, 21:18:40 by WouterH »

Otherside

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 8
    • View Profile
Re: Plotcity
« Reply #1 on: 25 February 2011, 07:58:19 »
Ik zie amper waar de rode vlakken liggen, het verschil met bruin is nogal klein.

Wel jammer dat dit blijkbaar exact dezelfde layout gebruikt als plottest2.  Niet dat het een slechte layout is, maar iets anders zou wel leuk geweest zijn.

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: Plotcity
« Reply #2 on: 25 February 2011, 11:12:18 »
Eehm, niet om lullig te zijn hoor. Maar dan zou ik eens kijken naar je monitorinstellingen en je kleuren. Want ik kan zelfs met -2 zonder bril op 3 meter afstand de rode vlakken nog op de thumbnail zien. :P

Mbt dezelfde layout: De layout is een tijd geleden gemaakt door Nitrox, Vaag heeft deze een klein beetje aangepast maar het is basicly dezelfde. En alhoewel de wegen redelijk overeenkomen zijn de plots wel anders in plotcity. Ze zijn iig groter en hoger.

In other news: Ik dacht dat het misschien wel leuk zou zijn om wat straatlantaarns te maken net als in plottest2.

Bouncer

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 141
    • View Profile
Re: Plotcity
« Reply #3 on: 25 February 2011, 11:19:29 »
In other news: Ik dacht dat het misschien wel leuk zou zijn om wat straatlantaarns te maken net als in plottest2.

Ik wil best wel een simpele metro onder de weg bouwen om snel naar de randen te kunnen? Mag dit vaag?

Chub1337

  • Junior
  • **
  • Posts: 73
    • View Profile
Re: Plotcity
« Reply #4 on: 25 February 2011, 15:48:18 »
Gaat er ook bijgehouden worden wie welke plot heeft en hoeveel er nog over zijn? Dit is best wel handig ;)

Btw, ik zou ook wel een plot willen, alleen ik heb nog een heleboel projecten te doen en, en om dan een plot te claimen vind ik ook zo asociaal.. Dus mijn vraag, mag ik op voorbehoud ergens een plot, maakt mij niet uit waar, als echter alle plots al weg zijn dan op de mijne na en ik ben nog niet begonnen mag de ander hem van mij.

Chub1337

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Re: Plotcity
« Reply #5 on: 25 February 2011, 20:49:55 »
Ik ben bezig met de straatnaamborden, maar dat kan even duren omdat de namen zoals bedacht door Nitrox t.o.v. de hudige kaart een beetje aangepast moeten worden.

n0xius

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 150
    • View Profile
Re: Plotcity
« Reply #6 on: 26 February 2011, 11:11:20 »
Dus er moeten winkels oid gemaakt worden?
 en huurhuisjes?
Gone from tweakcraft

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: Plotcity
« Reply #7 on: 26 February 2011, 12:55:00 »
Huurhuisjes niet denk ik. De bedoeling was meer openbare gebouwen. Public services zou je kunnen zeggen. Ik weet ook niet of winkeltjes daar in passen...

Wbt de namen, idd gaat dat nog heel even duren. Maar ik wou er zowieso even mee wachten totdat iig het centrum van plotcity een beetje vol begint te lopen. Dan kan ik in 1 keer de hele boel updaten ipv iedere keer een klein beetje. Ik denk dat ik na het weekend wel eens een eerste rondje ga doen ofzo. Straatnamen moet nog even naar gekeken worden.

ps. Jelmar: Ik had maar vast een noorse staaf kerk gebouwd naast het huis van timoever. ;)

timoever

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 21
    • View Profile
Re: Plotcity
« Reply #8 on: 26 February 2011, 16:12:43 »
Jou kerk, rvdm's toren en mijn huis zijn allemaal ongeveer dezelfde stijl :P

vaag256

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: Plotcity
« Reply #9 on: 26 February 2011, 22:23:20 »
Ik wil best wel een simpele metro onder de weg bouwen om snel naar de randen te kunnen? Mag dit vaag?

Hier denk ik nog over, origineel was de bedoeling om helemaal geen tunnels te hebben, maar 1 centrale tunnel waarbij men zelf kan kiezen om aangesloten te worden is een mogelijkheid.

Gaat er ook bijgehouden worden wie welke plot heeft en hoeveel er nog over zijn? Dit is best wel handig ;)

Waarschijnlijk komt dit nog, na het introduceren van plotnummers.

mbt. winkels, misschien wordt 1 van de 4 rode vlakken een "winkelcentrum" so to speak :p

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Re: Plotcity
« Reply #10 on: 26 February 2011, 23:02:07 »
Wat betreft plotnummers; ik heb net de straatnamen allemaal kloppend op de kaart gezet, en daar zullen/kunnen we ook de plotnummers op gaan zetten. Zodra die klaar is komt die afbeelding wel in deze thread. Daarna gaan WouterH en ik ofzo 't wel in plotcity zelf aanbrengen (alle bordjes enz).

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: Plotcity
« Reply #11 on: 27 February 2011, 13:33:15 »
Vaag, mss is het leuk om geen glasvezel tube te maken. Maar gewoon wat te kloten met minecarts ofzo en dan een echte metro te maken. Er zijn genoeg grasvelden (vooral bij de rondweg) waar je een metrostation ingang kunt maken. Dan hoeven de huizen niet aangesloten te worden en gedraagt het systeem zich als een echte metro.

Over de plotnummers en namen: is being worked on!

Bouncer

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 141
    • View Profile
Re: Plotcity
« Reply #12 on: 27 February 2011, 13:54:49 »
Vaag, mss is het leuk om geen glasvezel tube te maken. Maar gewoon wat te kloten met minecarts ofzo en dan een echte metro te maken. Er zijn genoeg grasvelden (vooral bij de rondweg) waar je een metrostation ingang kunt maken. Dan hoeven de huizen niet aangesloten te worden en gedraagt het systeem zich als een echte metro.

Over de plotnummers en namen: is being worked on!

Dat was ook wat ik in gedachten had, en dan ook niet te extreem veel stations. Zo zodat mensen het ook echt gebruiken. Als dit door gaat kunnen we het samen maken WouterH?

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: Plotcity
« Reply #13 on: 27 February 2011, 14:09:32 »
Jawel, lijkt me wel een goed plan. Maar dan wel met CB minecart spul. Dat werkt het beste.

n0xius

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 150
    • View Profile
Re: Plotcity
« Reply #14 on: 28 February 2011, 00:28:15 »
;) ik ga van de week aan de gang met een bakkerij met geheime wietplantage :)
Gone from tweakcraft

Forum » Tweakcraft » Projecten » Plotcity