Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Survival Spawn  (Read 6684 times)

Mondeus

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 195
    • View Profile
Survival Spawn
« on: 15 December 2011, 10:53:17 »
Survival Spawn

Aangezien op de survival map alleen een portal stond met hekjes eromheen, kwam ik op het idee om een Project om de Spawnportal heen te bouwen zodat men veilig de survival wereld kon binnen komen.

Het gebouw moest dus volledige mob vrij zijn en om iedereen op weg te helpen ook voorzien van het nodige voedsel.

Aangezien Endermans heel vervelend blokjes weg kunnen halen moest de buiten muur dus van water zijn, maar ook zou het wel fijn zijn om iets van daglicht binnen te krijgen, dus het hele gevaarte moest dus van glas gemaakt worden.

Aangezien ik al even bezig was met het bouwen van Sphere's, dacht ik dat dit wel de meest logische keuze zou zijn om een gebouw om de SpawnPortal heen te bouwen, ook nog makkelijk als je er water over heen wilt laten gaan.

Dus het meten, rekenen en proef leggen was begonnen.

Met wat hulp werden de resources al aardig snel bij elkaar gehaald en kon het bouwen beginnen.
Na ongeveer een dagje bouwen (va. 14:30 tot 00:50) stond daar dan eindelijk de GlazenDome.

Later werd de Dome opgedeelt in 4 stukken zodat er in elk stuk bestemd was voor bv: Animals, Farming, Portal etc....
Nadat de AnimalFarm en VegiFarm afwaren was het tijd om te beginnen met de Tavern, hier zouden bedjes, portals naar nether, enchantment table, en nog veel meer komen te staan.

Na enkele dagen is het bouwen van de Tavern voltooid, er zal hier en daar nog wat worden toegevoegd, maar grotendeels is hij functioneel voor wat ik voor ogen had.

Heb je toegang tot de survival world, kom dan gerust eens een keer een kijkje nemen, neem de Portal uit /world portaal

*Stats:
Domeglass: 3396 blocks
Domesize: 50 blocks diameter

Foto's te zien op project pagina

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Survival Spawn
« Reply #1 on: 15 December 2011, 11:22:30 »
Oh.. dat deel van het water ivm enderman. Dat klopt niet meer ;)
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Enderman#Moving_blocks

Ze kunnen nog maar een erg kleine selectie aan blocks oppakken.
Grass(dus niet glass :P), dirt, sand, gravel, flowers, mushrooms, tnt, cactus, clay, pumpkins, melons en mycelium =)

Daz Bonez

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 23
    • View Profile
Re: Survival Spawn
« Reply #2 on: 15 December 2011, 13:38:14 »
Dat met die hekjes om die portal had ik toentertijd gemaakt, als noodoplossing xD

Maar het ziet er nu in elk geval echt tof uit dus goed werk verricht!

Forum » Tweakcraft » Projecten » Survival Spawn