Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Mogelijk nieuwe serverhost  (Read 49878 times)

wakcs

  • Junior
  • **
  • Posts: 89
  • Full-Time employee at the Voyager
    • View Profile
Re: Mogelijk nieuwe serverhost
« Reply #15 on: 26 August 2011, 23:55:33 »
maar dat merkt vistu alleen op zn rekening :P

Ragnarr

  • Guest
Re: Mogelijk nieuwe serverhost
« Reply #16 on: 27 August 2011, 17:50:08 »
Allemaal zeer prijzenswaardig! Ik kan dit alleen maar toejuichen, ik bedoel het is nogal een verschil met de kosten xD

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Re: Mogelijk nieuwe serverhost
« Reply #17 on: 28 August 2011, 05:22:01 »
maar dat merkt vistu alleen op zn rekening :P

Nee, dat merken wij, omdat we op het moment een groot deel van de donatiegelden moeten afstaan aan de belasting... en hebben we al gauw een geldprobleem. Als de serverkosten lager zijn, hebben we dus meer bestedingsruimte voor de server zelf. Nu zijn we op het moment bezig om een rechtsvorm te vinden voor Tweakcraft waarbij de belasting lager is, maar zelfs dan is het natuurlijk beter om de server langer te kunnen huren voor het geld dat gedoneerd wordt. :)

Quazyx

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 433
    • View Profile
Re: Mogelijk nieuwe serverhost
« Reply #18 on: 28 August 2011, 14:52:07 »
ik vind het onzin, dat we van de regering belasting moeten betalen om met elkaar een spelletje te kunnen spelen, mja, we kunnen er weinig aan veranderen en dat hierdoor de kosten lager zijn is alleen maar mooi:)

MoondustNL

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 251
    • View Profile
Re: Mogelijk nieuwe serverhost
« Reply #19 on: 28 August 2011, 23:57:50 »
ik vind het onzin, dat we van de regering belasting moeten betalen om met elkaar een spelletje te kunnen spelen, mja, we kunnen er weinig aan veranderen en dat hierdoor de kosten lager zijn is alleen maar mooi:)

Welkom in de politiek :P

Moon
Aan de bovenstaande beweringen kunnen geen rechten ontleend worden. Deze zijn ook geen garantie voor succes of andere vormen van geluksgevoel. ;)

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Mogelijk nieuwe serverhost
« Reply #20 on: 29 August 2011, 03:50:53 »
Het had ook compleet zwart gekund, door donaties via post te sturen ingewikkeld in een a4 zodat het niet doorschijnend is.
Zo deden "wij" het toen "wij" een battlefield 1942 server huurden jaren geleden.
Maar dat is natuurlijk niet 100% veilig.

Scriptor

  • Guest
Re: Mogelijk nieuwe serverhost
« Reply #21 on: 29 August 2011, 11:24:20 »
Een simpel paypal account is genoeg hoor om het zwart te kunnen doen.

BloBkop

  • Guest
Re: Mogelijk nieuwe serverhost
« Reply #22 on: 29 August 2011, 16:23:56 »
Je raakt dan ook geld kwijt aan paypal fee's, tenzij je de server kunt betalen met een paypal account. Dan raak je vrijwel niks kwijt idd.

iwritecode

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 61
    • View Profile
Re: Mogelijk nieuwe serverhost
« Reply #23 on: 1 September 2011, 15:06:40 »
Hoe staat het eigenlijk met de donaties? Is er nog voldoende geld aanwezig? Anders zijn er nog wel wat kinderen die ik VIP kan maken :-)

timoever

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 21
    • View Profile
Re: Mogelijk nieuwe serverhost
« Reply #24 on: 1 September 2011, 15:32:16 »
Hoe staat het eigenlijk met de donaties? Is er nog voldoende geld aanwezig? Anders zijn er nog wel wat kinderen die ik VIP kan maken :-)

Op dit moment is er van horen en zeggen ongeveer 100 euro aanwezig in de pot. XD Er moest namelijk 800 naar de belasting...

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: Mogelijk nieuwe serverhost
« Reply #25 on: 1 September 2011, 17:10:07 »
Er zit op dit moment eigenlijk wel meer in de pot... MAAR, het grootste gedeelte (die 800 euro van tim) moet uiteindelijk naar de belastingdienst. Dit geld gaan we dus ook niet gebruiken voor iets, omdat je anders aan het eind van het jaar misschien in de problemen komt. Als je nu die 800 euro gaat uitgeven en aan het eind van het jaar heb je niet genoeg in de pot om dan de belastingen te betalen dan is vistu de sjaak want dat zou dan rechtstreeks van zijn eigen rekening af gaan. Dat is dus niet de bedoeling... :P

vistu

  • Admin
  • Volwaardig lid
  • *****
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Mogelijk nieuwe serverhost
« Reply #26 on: 1 September 2011, 19:15:51 »
Er zit op dit moment eigenlijk wel meer in de pot... MAAR, het grootste gedeelte (die 800 euro van tim) moet uiteindelijk naar de belastingdienst. Dit geld gaan we dus ook niet gebruiken voor iets, omdat je anders aan het eind van het jaar misschien in de problemen komt. Als je nu die 800 euro gaat uitgeven en aan het eind van het jaar heb je niet genoeg in de pot om dan de belastingen te betalen dan is vistu de sjaak want dat zou dan rechtstreeks van zijn eigen rekening af gaan. Dat is dus niet de bedoeling... :P

Aanvullend daarop: dat bedrag betreft momenteel nog een voorziening; mocht blijken dat we niet belastingplichtig zijn (waar het wel op lijkt; maar dat dienen we uit te sluiten), dan zal dit bedrag terugvloeien naar TC. Het is dus puur een verzekering dat ik niet uit eigen zak een fors bedrag aan de belasting kan afdragen.
Momenteel is ons operationele vermogen dus niet bijzonder hoog; van problemen (of een extra donatieronde) is echter in het geheel geen sprake.

Serendipity

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 253
    • View Profile
Re: Mogelijk nieuwe serverhost
« Reply #27 on: 2 September 2011, 10:38:39 »
En wat nou als we iets van google ads op de website knallen, zouden we daar een aanzienlijk bedrag mee verdienen op jaarbasis? Iemand ervaring daarmee?
Disclaimer
De content hierboven is door de eigenaar met de grootste zorg samengesteld, doch, de eigenaar aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid ten aanzien van mogelijke onjuistheden van het getoonde. Ook aanvaardt de eigenaar geen aansprakelijkheid ten aanzien van mogelijke misvattingen.

iwritecode

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 61
    • View Profile
Re: Mogelijk nieuwe serverhost
« Reply #28 on: 2 September 2011, 14:07:16 »
Het kost in elk geval niets om het op de site te zetten, en je kan het nog redelijk mooi integreren... dus ik zeg waarom niet.

Op een site waar ik google ads had staan waren de inkomsten zo'n 10 euro per maand...

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Mogelijk nieuwe serverhost
« Reply #29 on: 2 September 2011, 16:04:14 »
Hoeveel bezoekers had die site dan ? En is het 1 unieke bezoeker per dag wat inkomsten genereert?

Forum » Nieuws » Tweakcraft » Mogelijk nieuwe serverhost