Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Tweakcraft Vereniging  (Read 38612 times)

TheSec

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 104
    • View Profile
Tweakcraft Vereniging
« on: 5 September 2011, 19:18:17 »
Beste Tweakcrafter's,

Om de contineuteit van de community(vereniging) te kunnen waarborgen. Hebben een aantal mensen gekeken naar of er een rechtsvorm is welke het beste bij ons zou passen.

Een vereniging word gevorm door een statuut op te stellen welke de regels van de vereniging bevatten. Buiten die regels om zal er nog een huis regelement komen voor de nog niet gedefineerde regels. De statuut zal de regels bevatten welke met de bestuurlijke kant van de vereniging te maken hebben.

Ik vraag daarom IEDEREEN het volgende document door te nemen en feedback hier over te geven. Graag geen commentaar op elkaar's feedback te gegeven. Dat maakt het voor mij moeilijker de feedback te noteren. Feedback mag ook prive gestuurd worden naar rgroeneveld@rsdd.nl onder het onderwerp "Tweakcraft Statuut" als je niet dat als onderwerp gebruikt zal je bericht niet aankomen.

--> Statuut <--

Er komt een huis van afgevaardigde welke de vips zal vertegenwoordige, deze mensen zullen lid zijn voor de vereniging en dus ook contributie betalen als hij of zei gekozen word. Deze mensen zullen de punten mee nemen naar de algemene vergadering(vip vergadering). Om zo doende het nog wel mogelijk te houden om deze vergadering goed te kunnen leiden. Dit zal uitgebreid opgenomen worden in het huisregelement.

Met vriendelijke groet,
Freeman21 & TheSec.
« Last Edit: 5 September 2011, 20:31:08 by TheSec »

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Tweakcraft Vereniging
« Reply #1 on: 5 September 2011, 19:33:11 »
Quote
Bestuur
Artikel I0
1. Het bestuur bestaat uit drie of meer personen, die door de algemene vergadering worden
benoemd. De benoeming geschiedt uit de leden, deze moeten wel een status van GO of hoger
binnen de server hiërarchie hebben.
Er word nergens uitgelegd wat een GO is, dit zou nog ergens toegevoegd moeten worden.
Ook VIP onderin het document moet misschien nog ergens uitgelegd worden. En eventueel andere benamingen die ik gemist heb.
Verder ziet het er goed uit lijkt mij.

Ik heb wel een vraag, gaat er iets veranderen qua structuur en hoe alles nu werkt in TC zodra er officieel een vereniging is gevormd ?

TheSec

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 104
    • View Profile
Re: Tweakcraft Vereniging
« Reply #2 on: 5 September 2011, 19:44:20 »
Ons idee is het om de server structuur te defineren in het huisregelement. Maar we kunnen kijken dat we wat definietsies overnemen en in het statuut er bij zetten.

Er zullen regelmatiger vip meetings gehouden worden, deze kunnen ook geforceerd worden.(Artikel 15, Lid 4).

Ik kom tot de conclusie dat er helaas een deel mist. De aanvulling zal ik in mijn orginele post toevoegen.
Orginele Post aangepast
Hoop hier mee je vragen beantwoord te hebben Gazee
« Last Edit: 5 September 2011, 20:31:33 by TheSec »

TheMaximum

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 67
  • Loco-burgemeester The City
    • View Profile
Re: Tweakcraft Vereniging
« Reply #3 on: 5 September 2011, 22:10:35 »
Heb een klein (type)foutje gevonden:
In artikel 15.4 staat: "Indien aan 1het verzoek binnen veertien dagen geen gevolg wordt gegeven"
Die "1" hoort denk ik niet in die zin :P

Rinkana

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
Re: Tweakcraft Vereniging
« Reply #4 on: 6 September 2011, 00:21:03 »
In artikel 7 1.a kun je het woord 'dood'd beter vervangen door overlijden

leovanhaaren

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 64
    • View Profile
Re: Tweakcraft Vereniging
« Reply #5 on: 6 September 2011, 00:26:55 »
Er komt een huis van afgevaardigde welke de vips zal vertegenwoordige, deze mensen zullen lid zijn voor de vereniging en dus ook contributie betalen als hij of zei gekozen word.

Dat houd dus in, dat iedereen met een hogere functie dan VIP, contributie gaat betalen?

Mocht het erop neerkomen dat dit niet geldt voor admins, dan moeten bepaalde VIP's dus gaan betalen voor een stukje inspraak/aan mogen dragen van suggesties?

TheSec

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 104
    • View Profile
Re: Tweakcraft Vereniging
« Reply #6 on: 6 September 2011, 07:09:51 »
Dat klopt Leo, iedereen met een hogere status dan VIP zal contributie betalen. De hoogte van deze contibutie zal bepaald worden tijdens de eerste algemene vergadering zo als staat in artikel 9, lid 1.

Dat houd dus in, dat iedereen met een hogere functie dan VIP, contributie gaat betalen?

freeman21

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 219
    • View Profile
Re: Tweakcraft Vereniging
« Reply #7 on: 6 September 2011, 07:17:12 »
ik kan het niet aanpassen aangezien ik geen rechten heb tot het eindbestand (hint hint)

TheSec

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 104
    • View Profile
Re: Tweakcraft Vereniging
« Reply #8 on: 6 September 2011, 07:20:12 »
Document is ook voor mij gelocked ;) gebruik het interne document Freeman ;)

NitroX infinity

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 168
    • View Profile
Re: Tweakcraft Vereniging
« Reply #9 on: 6 September 2011, 12:20:16 »
Wat opmerkingen;

Artikel 3 punt 2;
Quote
De vereniging tracht haar doel onder meer te bereiken door een server te huren en deze te
voorzien van de benodigde beveiliging, plugins, beheerders en verdere verzoeken.
Zou hier ook nog niet Minecraft zelf (de server versie) vermeld moeten worden? We hebben namelijk niet veel aan een server waarop dit niet geïnstalleerd is. Voor ons is het duidelijk dat Minecraft erop geïnstalleerd is, maar voor een outsider niet.

Artikel 4 punt 1;
Quote
...contributie bijdrage.
Volgens mij is dat dubbelop. Één van de twee is meer dan genoeg.

Artikel 4 punt 2;
Quote
...register waarin...
Hoort daar niet 'bij' tussen de twee woorden?

Artikel 7 punt 1 a;
Quote
door de dood van het lid
Dit voelt als een klap tegen je kop, een betere verwoording zou zijn;
Quote
door het te komen overlijden van het lid.

Artikel 7 punt 1 c;
Quote
Wanneer hij zijn verplichtingen...
Zoals ze in het Engels zeggen, liever gender-neutral. Dus in plaats van 'hij', 'het lid de' of 'het lid zijn/haar' gebruiken.

Artikel 7 punt 1 d;
Quote
reglementen
reg E lementen

Artikel 7 punt 4;
Quote
Een opzegging in strijd met het bepaalde in het vorige lid...
Hier wordt het woord 'lid' gebruikt om naar Artikel 7 punt 3 te verwijzen. In de voorgaande delen wordt met het woord 'lid' echter een contributie betalend persoon bedoeld. Dat lijkt mij niet zo netjes.

Artike 7 punt 7;
Quote
Van een besluit tot opzegging van het lidmaatschap door de vereniging op grond dat
een lid zijn verplichtingen jegens de vereniging niet nakomt en dat redelijkerwijs van de
vereniging niet gevergd kan worden het lidmaatschap te laten voortduren en van een besluit tot
ontzetting uit het lidmaatschap, staat de betrokkene binnen een maand na de ontvangst van de
kennisgeving van het besluit beroep open op de algemene vergadering.
TL;DR. Okee, wel gelezen maar serieus, die zin is te lang. Gooi er meer komma's in, of splits 'm op in meerdere zinnen.

Wederom wordt er naar de contributie betalend persoon verwezen als 'hij'. Leden dienen genderloos aangesproken te worden.

Artikel 7 punt 8;
Quote
...desniettemin...
des AL niettemin.

Verder nog niet gelezen. /me is niet zo goed in lange lappen tekst in één keer te lezen. Rest lees ik de komende dagen verder.

Scriptor

  • Guest
Re: Tweakcraft Vereniging
« Reply #10 on: 6 September 2011, 13:29:45 »
Misschien denk ik er alleen zo over, ik wil best donaties overmaken.
Maar ik zou geen lid willen worden en geregistreerd willen staan bij een vereniging.

Hoe goed bedoeld dan ook, maar dat is me allemaal een beetje te serieus.

NitroX infinity

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 168
    • View Profile
Re: Tweakcraft Vereniging
« Reply #11 on: 6 September 2011, 14:06:36 »
Moeten we trouwens wel een vereniging worden? Kunnen we niet dat hele 'doneer en wordt vip' gebeuren afschaffen? Dat VIPs gewoon mensen worden die zich hebben bewezen op de server door zich te gedragen en te helpen bji projecten/zelf mooie projecten hebben gestart? En dat iedereen dan vrij is om te doneren.

Uiteraard kan iemand die gedoneerd heeft wel een ander kleurtje krijgen maar dat is toch niet echt een tegenprestatie te noemen. Dat is meer zoiets als een lintje of button uitdelen voor deelname.

Zomaar ff een gedachte die door mijn kop dwarrelde.

Scriptor

  • Guest
Re: Tweakcraft Vereniging
« Reply #12 on: 6 September 2011, 14:25:06 »
Moeten we trouwens wel een vereniging worden? Kunnen we niet dat hele 'doneer en wordt vip' gebeuren afschaffen? Dat VIPs gewoon mensen worden die zich hebben bewezen op de server door zich te gedragen en te helpen bji projecten/zelf mooie projecten hebben gestart? En dat iedereen dan vrij is om te doneren.

Uiteraard kan iemand die gedoneerd heeft wel een ander kleurtje krijgen maar dat is toch niet echt een tegenprestatie te noemen. Dat is meer zoiets als een lintje of button uitdelen voor deelname.

Zomaar ff een gedachte die door mijn kop dwarrelde.

Heb ik ook al een keer geopperd in de chat, toen geen reactie op gekregen, misschien jij nu wel :)

Aardappelsap

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 165
    • View Profile
Re: Tweakcraft Vereniging
« Reply #13 on: 6 September 2011, 14:28:18 »
Nee want dan wordt vip zijn een vriendenspelletje, dat willen we niet. Iedereen moet vip kunnen worden.

freeman21

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 219
    • View Profile
Re: Tweakcraft Vereniging
« Reply #14 on: 6 September 2011, 15:47:14 »
een vereniging is voor de continuïteit van Tweakcraft van zeer groot belang. het is dan niet alleen belastingtechnisch een grote stap voorwaarts, maar ook voor eventuele mensen die het later overnemen, mocht vistu het ooit niet meer aankunnen, veel makkelijker over te nemen.

dit maakt het van groot belang dat het geregeld word.

voor de mensen die geen lid willen worden van de vereniging, heb ik het volgende:

Je bent vrij om te kiezen of je er bij wilt of niet, het is alleen zo dat mocht je iets willen inbrengen bij de vergaderingen je van de vereniging lid moet zijn, dit omdat een vergadering voortaan een serieuze zaak word waarin dingen die besproken worden ook uitgevoerd zullen moeten worden (door vips en GO+).

Forum » Tweakcraft » Algemeen » Tweakcraft Vereniging