Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Kwestie iron farm  (Read 26286 times)

Panorama

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 400
  • It's not real life!
    • View Profile
Re: Kwestie iron farm
« Reply #15 on: 12 February 2013, 21:32:22 »
altijd gezeur over die stomme farms!

Wees blij met wat je krijgt!!
Panini~

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Kwestie iron farm
« Reply #16 on: 12 February 2013, 21:33:35 »
Waarom kan dat knopje niet gewoon op iets schappelijker worden gezet? Zoals 20 of 30 minuten?
Op die tijd zijn er garantie minder golems gedropt dan in mobdrop en golddrop op dezelfde tijdspanne...
Soms zitten er minuten tussen de drops en het duurt ook altijd ff voor er eentje komt, dus 5 minuten is in dit geval nogal irritant om prettig gebruik te kunnen maken van de golem farm. Over al de rest geen mening :)

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: Kwestie iron farm
« Reply #17 on: 12 February 2013, 21:37:26 »
Ik gebruik de 'drops' nooit en de farms bijna nooit, ik plant en oogst m'n eigen boontjes, en vooral: ik mine.
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

Hsheepypx

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 508
  • S is for Sheep
    • View Profile
Re: Kwestie iron farm
« Reply #18 on: 12 February 2013, 21:44:16 »
GO, SGO hoort volgens mij allemaal bij elkaar het admin team.
Ik ben niet van mening dat een sgo hoger is hij heeft alleen een extra mogelijkheid.
"De Super Game Operator (SGO) heeft dezelfde taken als een GO, met als aanvulling het kunnen bewerken van de wereld met behulp van de tool WorldEdit. Hiermee kunnen SGO's o.a. gebouwen van gebruikers verplaatsen. Samen met de GO's zijn SGO's verantwoordelijk voor alle ingame aspecten van het spel."

Tevens vind ik het een beetje jammer dat er over dit moet worden gediscussieerd.
Persoonlijk vind ik 5 minuten ook weinig maar 20 30 veel te lang.

Regels: http://www.tweakcraft.net/rules
Het staat er misschien anders als dat je gedacht had maar er staat echt, dat afk farmen niet mag.
"Systemen (bijvoorbeeld 'mobtowers' of 'cactusfarms') waarbij automatisch items/blocks verzameld kunnen worden zijn alleen toegestaan wanneer de items/blocks actief verzameld moeten worden."

Ook vind ik het belachelijk worden dat mensen eigen farms gaan maken omdat iets te weinig is of niet netjes wordt achtergelaten. (aka obsifarm, cowfarm).

Ik ben niet zo een goede forum post schrijver maar hoop wel dat alles duidelijk is wat ik schrijf.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Kwestie iron farm
« Reply #19 on: 12 February 2013, 22:25:16 »
Wat sheepy schrijft is wel vrij belangrijk.

Het enige verschil tussen blauw en rood is dat rood WE mogelijkheid heeft. Naast dat hebben we dezelfde rechten, plichten en verantwoordelijkheden.

witeken

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
Re: Kwestie iron farm
« Reply #20 on: 12 February 2013, 22:32:50 »
+1 mimix

Iron is hier minder makkelijk te krijgen dan gold O_o? Hoe kan dat nou? Waarom bij de goldfarm dan geen knopje? Dus de mogelijkheid tot afk lijkt me wel gepast hier. Maak desnoods een snellere ironfarm met zo'n knopje...

MuerteDiablo

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 89
    • View Profile
Re: Kwestie iron farm
« Reply #21 on: 12 February 2013, 22:42:51 »
Eigenlijk wou ik helemaal niks gaan zeggen en het gewoon(zoals ik veel vaker heb gedaan) deze hele kwestie aan mij voorbij laten gaan.

Maar ik vind dat het nu toch echt wel de spuitgaten uit loopt! Ik vind het best dat er mensen het niet eens zijn met de regels die  er zijn maar dat zul je altijd hebben.

Maar dat er een hele avond over de chat over exact hetzelfde wordt geluld als hier in forum staat vind ik niet kunnen!

Wil je erover praten best! Maar doe dat dan hier op het forum of in een apart IRC kanaal waarmee je de speler die gewoon rustig wil spelen en rustig praten met rust laat.
Ik speel zelf al een aantal jaar op deze server. Ik ben begonnen met spelen toen de server nog bij mensen thuis draaide en heb het zien opgroeien tot de community die het nu is geworden. Dit is niet gebeurd zonder slag of stoot en ik heb vaker gezien dat er discussies worden gevoerd. Maar dat discussies een avond lang in de chat bezig zijn is voor mij toch wel nieuw.
Het is op deze manier niet eens mogelijk om normaal een gesprek te voeren als je dat wilt.

Om even mijn mening te geven hierover:
Het maakt mij niks uit of er nou farms zijn of niet. Dat ze er zijn vind ik al goed genoeg. Ik gebruik zelf alleen de goldfarm en dat is puur om xp te krijgen zodat ik niet uren spendeer aan het jagen op mobs.

Ik respecteer de Admins want die stoppen enorm veel tijd in de community terwijl ze ook gewoon nog een leven ernaast hebben. Er zijn niet veel mensen die dat op een goede manier kunnen combineren.

Dus wat mij betreft mogen al die farms wel weg. Op een andere manier is Minecraft ook wel te spelen.

Zorg er alleen alstjeblieft voor dat dat gezeur in de chat iedere keer weg is. Het brengt alleen maar irritatie op.


Gr,

MuerteDiablo


p.s. Heb dit een beetje snel getypt dus volgorde en spelfouten kunnen voorkomen. Mijn excuses daarvoor.

mimix

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 53
    • View Profile
Re: Kwestie iron farm
« Reply #22 on: 12 February 2013, 22:55:04 »
@Hsheepypx

Wellicht is naast het schrijven van goede forum posts, begrijpend lezen ook niet uw sterkste kant. Immers staat in het door u aangegeven stukje tekst niks over idlen. Er staat alleen dat volautomatische farms, zoals mobfarms waarbij de mobs door lava worden gedood, niet zijn toegestaan. De iron farm valt niet in die categorie, de iron golems dienen door de speler zelf te worden gedood.

Dan betreffende het admin-team. Begrijp ik het goed als ik zeg dat het admin-team met één mond spreekt? Dus als een admin iets zegt aangaande het spel, dan zijn alle andere admins het daar altijd mee eens.

Laten wij ons trouwens niet verleiden tot oeverloze discussies over randzaken, maar laten wij ons focussen op het kernpunt, namelijk de iron farm en het anti-afk beleid.

arcania85

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 46
    • View Profile
Re: Kwestie iron farm
« Reply #23 on: 12 February 2013, 22:57:12 »
*heeft het vermoeden dat mimix gewoon aan het trollen is.*


aacoba

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Kwestie iron farm
« Reply #24 on: 12 February 2013, 22:58:28 »
Een admin team hoort het met elkaar eens te zijn anders kan het geen fatsoenlijk functioneerdend team zijn -.-

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Kwestie iron farm
« Reply #25 on: 12 February 2013, 22:59:41 »
Waar zijn wij het niet met elkaar eens dan als het op dit onderwerp aankomt?

Giordino

  • Belangrijk
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 755
  • VIP
    • View Profile
Re: Kwestie iron farm
« Reply #26 on: 12 February 2013, 23:00:26 »
Admins spreken niet altijd als zijnde admin maar ook als de speler die ze zijn.
En ik krijg nu heel erg het gevoel van oh het staat niet in de regels en ondanks dat admins zeggen dat iets niet mag doe ik het toch.
Wat ik persoonlijk erg jammer vind dat op zo'n manier gaat.

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Re: Kwestie iron farm
« Reply #27 on: 12 February 2013, 23:11:31 »
Laten wij ons trouwens niet verleiden tot oeverloze discussies over randzaken, maar laten wij ons focussen op het kernpunt, namelijk de iron farm en het anti-afk beleid.

Het staat je vrij om te discussiëren over de iron farm, het anti-afk beleid staat echter buiten beschouwing, aangezien dat een principe is waarvan niet afgeweken zal worden.

Nu is het misschien zo dat idlen in ironfarm niet één op één afk-farmen is, daar heb je gelijk in, echter is er een andere belangrijke reden waarom besloten is het knopje toe te voegen. Namelijk; het feit dat mensen de golems als hun eigendom beschouwden wanneer ze er stonden te idlen. Ik schets de situatie: persoon A staat te idlen om golems te spawnen, en ondertussen maakt persoon B golems dood tijdens de afwezigheid van persoon A. Persoon A komt vervolgens terug en ziet dat de golems allemaal dood zijn en gaat zeuren dat het zijn golems waren. Het komt er dus op neer dat iemand de farm volledig claimt wanneer deze alleen maar staat te idlen.

Dit werkt in de praktijk gewoon niet. Het knopje (en nogmaals over de timer valt nog te praten) lost dit probleem volledig op.

Marterino

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 171
    • View Profile
Re: Kwestie iron farm
« Reply #28 on: 13 February 2013, 19:53:43 »
Zoals het duidelijk wordt in dit topic is dat je geen Iron farm mag maken om iron te krijgen als je dat nodig hebt als je dus een project wilt beginnen met veel iron.

Wat ik dan niet begrijp is dat je dan bij veel projecten sheep/cow farms ziet staan omdat men veel wol/leather nodig hebben voor hun project. Ik zie niet echt het verschil tussen sheeps en cows en Iron golems, want het zijn eigenlijk alle 3 mobs.

Goofff

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 225
    • View Profile
Re: Kwestie iron farm
« Reply #29 on: 13 February 2013, 20:52:01 »
Tweakcraft wil zoveel mogelijk bij de vanilla minecraft blijven. Je moet zelf je materialen verzamelen. Farmtype1: voedselfarms/woolfarms/treefarms doen geen afbreuk aan de intentie van het spel. Farmtype2: golddrop/irondrop doen wel afbreuk omdat ze op een alternatieve manier dezelfde grondstoffen verschaffen die je ook kan minen. Je kunt niet alles farms over een kam scheren.

Tweakcraft zit tussen survival en creative in. Farms zijn daarom soms lastig te definiëren.

Forum » Tweakcraft » Support » Kwestie iron farm