Forum

Tweakcraft => Support => Topic started by: mimix on 12 February 2013, 01:24:19

Title: Kwestie iron farm
Post by: mimix on 12 February 2013, 01:24:19
Best tweakcrafters,

In een ver verleden is op democratische wijze besloten om de exploitatie van (ore) farms uit te besteden aan één centrale locatie. Recentelijk heeft een van de beheerders van de iron farm besloten dat idlen niet wenselijk is. De reden hiervoor is mij niet geheel duidelijk. Immers doet men met idlen niemand kwaad. Los daarvan lijkt het mij een goed recht om te mogen idlen in een server waar ik als VIP zijnde 15,- voor heb neergelegd.

De desbetreffende beheerder heeft vervolgens een anti-idle systeem geplaatst binnen de iron farm. Dit heeft tot enig consternatie geleid bij sommige tweakcraft leden, vanwaar de opening van dit topic. 

Zorgwekkender is echter het feit dat de beheerder in kwestie zijn besluit heeft genomen zonder het medeweten van andere beheerders, laat staan van haar gebruikers, de tweakcraft leden. Dat deze beheerder een hekel heeft aan idlers is goed en wel, maar hij dient zich er wel bewust van te zijn dat de rest van de community misschien van heel andere mening is toegedaan.
Ik stel daarom twee opties voor:

1.   Men brengt het beheer van (ore) farms in handen van de community. Ingrijpende veranderingen, zoals de plaatsing van een anti-idle systeem, dienen eerst aan de community worden voorgelegd, alvorens ze uitgevoerd worden.

2.   Men geeft de markt voor (ore) farms vrij. Dan kunnen spelers naar hartenlust, zonder enig bemoeienis,  regels doorvoeren in hun eigen (ore) farms.

Dank voor uw tijd.

Mvg,
mimix
Title: Re: Kwestie iron farm
Post by: bazkara on 12 February 2013, 10:41:14
Goede morgen,

Deze rel is mij even ontschoten. Er wordt in jouw artikel gesproken over beheerder en beheerders. Blijkbaar wil je niemand met naam en toenaam noemen. Dit geeft als niet direct betrokkene toch wel een beetje een apart gevoel als ik de situatie wil inschatten.

Ik ben echter van mening dat het niet zo zou moeten zijn dat je items zonder actieve houding zou moeten kunnen krijgen.

*bij de sheepfarm moet je zelf scheren
*bij de woodfarm moet je ook zelf hakken
*bij de mobdrop moet je ook meppen

Ik zie niet in waarom de ironfarm een ander beleid zou moeten hebben dan bijvoor mobdrop of golddrop. Op die manier krijg je alleen maar onduidelijkheid over wat wel en niet mag.

Over het vrijgeven van de rechten zodat iedereen een mobdrop kan bouwen heb ik het volgende te zeggen. Ik vraag mij af of dit niet al teveel lag gaat veroorzaken op de server als overal op de map mobtorens komen. Tevens vraag ik mij af wat het nut is om 20 mobtowers te hebben in main als je met een warp ook naar een centrale tower kan gaan.

Ik kan me echter ook voorstellen dat je gefrustreerd bent door de veranderingen aan de iron farm. Hier had mijns inziens beter gecommuniceerd kunnen worden.

zo even mijn 2 (euro)centen

Baz
Title: Re: Kwestie iron farm
Post by: mimix on 12 February 2013, 11:15:36
Naar mijn weten heeft het gehele admin team bouwrechten bij de iron farm. Laatst zag ik bijvoorbeeld Milenco aan de achtbaan werken. Maar ik kan het fout hebben. Wie of wat doet er verder ook niet toe, het gaat om het principe.

Het klopt dat men bij onder andere sheepfarm zelf moet scheren. Maar ditzelfde principe gaat ook op voor de iron farm. Men moet immers altijd nog zelf de golems kapot slaan. Het vreemde is dat idlen bij andere farms wel is toegestaan. Zo mag je bij de sheepfarm gerust idlen tot de wol weer is terug gegroeid. Blijkbaar is dit beleid dus niet geheel consequent.
Title: Re: Kwestie iron farm
Post by: bazkara on 12 February 2013, 11:32:04
Het verschil zit hem denk ik in het volgende:

Bij de sheepfarm hoef je niet lang te idlen voor de schapen om de wol terug te groeien. Aangezien de golems volgens mij nu niet met de snelheid van mobdrop naar beneden vallen moet je hier veel langer idlen om een groot aantal golems te krijgen. De tijdsfactor is veel groter.

Tevens als jij stelt dat de admins eigenaar zijn van de ironfarm kan het dus ook betekenen dat er na intern overleg besloten is om een anti idle maatregel toe te passen. De aanname dat het zonder overleg gegaan is hoeft natuurlijk niet. Dit neemt natuurlijk niet weg dat een postje op forum voor peilen van meningen, van bijvoorbeeld de gebruikers, vooraf misschien wel handig was geweest.
Title: Re: Kwestie iron farm
Post by: Giordino on 12 February 2013, 12:26:49
Het admin-team is beheerder van deze farm.
Er is een openlijke discussie over het gebruik geweest nadat wij tot ontdekking kwamen dat mensen er afk stonden te zijn en dit tot klachtende leide van zowel gebruikers als de afk staande personen.
Hierop is er een democratische beslissing genomen om de farm uit te rusten met een anti afk systeem.
Gezien het feit dat afk farms op geen enkele manier zijn toegestaan, al heel lang niet.

Dit beleid is niet 1 op 1 door te voeren naar andere farms.
Title: Re: Kwestie iron farm
Post by: AlexMedia on 12 February 2013, 13:07:10
De mobdrop (Leo's eerste, en Gazeebo's latere) en de golddrop (van Remie en pimios) waren ook voorzien van een anti-afk-vloer. Bijkomend voordeel van die anti-afk-vloer was dat die lagveroorzakende overtollige rotzooi (zoals rotten flesh) meteen opruimde. AFK'en in of nabij een farm is in mijn ogen niet eerlijk tegenover jezelf en tegenover andere spelers.

Ik ben op zich voorstander van marktwerking, maar ik kan me de argumenten om dit niet toe te staan wel indenken. Zwaardere belasting van de server, overbodig gebruik van ruimte die ook anders ingevuld had kunnen worden, en het feit dat je iets bouwt wat een groot deel van de tijd leeg staat. Daarnaast zijn er niet al te veel mogelijkheden om je met je farm te differentiëren van de andere farms waardoor de 'vrije markt' toch weinig nut heeft.

P.S. Dat je 15 euro hebt gedoneerd om de server te supporten is mooi, maar het geeft je niet het 'recht om te mogen idlen'. Het geeft je enkel, als dank voor je support en betrokkenheid bij de server, wat extra mogelijkheden (zoals teleporting).
Title: Re: Kwestie iron farm
Post by: Goofff on 12 February 2013, 16:01:12
Ik dacht dat de farms voor metalen ongeveer in verhouding stonden met de tijd die je kwijt zou zijn aan het reguliere hakwerk.
Title: Re: Kwestie iron farm
Post by: bazkara on 12 February 2013, 16:27:19
volgens mij is dat met de huidige capaciteit ook zo. Maarja als je de spullen kan krijgen zonder hakken :)
Title: Re: Kwestie iron farm
Post by: Jelmar on 12 February 2013, 16:58:24
Er is inderdaad lang geleden besloten (door adminmeets en vipmeets) dat de farms een alternatief zijn voor minen, en dat ze daarom niet (veel) sneller zullen zijn dan minen. Het anti-afk en principe is iets dat al vanaf het begin van Tweakcraft geldt. Hier zullen we niet gauw vanaf stappen.

Wel kunnen we het wat mij betreft hebben over de duur van het anti-afk knopje.
Title: Re: Kwestie iron farm
Post by: mimix on 12 February 2013, 17:48:28
Wat is er mis met idlen?
Title: Re: Kwestie iron farm
Post by: AlexMedia on 12 February 2013, 18:19:20
Je houdt de ruimte bezet, wat een afschrikkende werking heeft op andere spelers ("Oh, hier staat al iemand. Ik kom later wel terug.")
Title: Re: Kwestie iron farm
Post by: Goofff on 12 February 2013, 18:54:31
In dat geval zou de regel iets aangepast moeten worden, zodat niet alleen de tijd ongeveer in verhouding moet staat, maar ook de handeling van een bepaalde orde moet zijn. Dan pas kun je zeggen dat idlen verboden is.
Title: Re: Kwestie iron farm
Post by: Giordino on 12 February 2013, 18:57:59
Zoals al eerder aangegeven leverde dat klachten op van beide kanten omdat mensen al snel iets als hun eigendom gingen zien.
Kortom dat werkte dus niet, zou mij persoonlijk verbazen als het dan nu wel zou werken.
Title: Re: Kwestie iron farm
Post by: Gazeebo on 12 February 2013, 19:35:14
Ten eerste, dat er een anti-afk vloer in ironfarm zit is in overleg gegaan met het admin team.
Het is al zeer lang bekend dat afk resources farmen niet gewenst is. De specifieke discussie/redenen voor ironfarm ga ik niet weer aan, dat kan je terug lezen in andere topics.
Het enige wat ik voor het leesgemak hier even zal herhalen : AFK-en bij mobdrop/golddrop heeft geen nut, het maximale aantal mobs is zeer snel bereikt (binnen een halve minuut ?), afk-en bij sheepfarm en bij guntherbos... tja :P Maar als je afk-ed bij ironfarm dan blijven de golems spawnen, er zit geen limiet aan. Dus heb je op een gegeven moment 30 golems die je in 1 minuut allemaal neer knalt, vervolgens ga je weer bezig met niet MC/TC gerelateerde dingen en kom je na 30 minuten weer terug voor hetzelfde. Oftewel, veredelde afk.

Ik heb een tijd lang aan mensen gevraagd/aan mensen gezegd dat we liever niet willen dat ze te lang afk gaan staan bij de ironfarm omdat dat 100% tegen het motto van tweakcraft inbruist. Hier werd niet naar geluisterd, dus is de regel geforceerd.

Verder, dat jij 15 euro GEDONEERD hebt geeft je geen enkel extra recht of wat dan ook. Je hebt het privilege gekregen om gebruik te maken van wat extra commandos. Niet meer niet minder. Daarom heet het ook een donatie en geen contributie / betaling of iets dergelijks.

Over je opties, nee bedankt. De reden dat de huidige regels er zijn is enkel en alleen om de reden dat mensen op TweakCraft blijkbaar niet op een rationele manier kunnen denken op het moment dat ze legit easy mode mogen bouwen.
Die regels zijn er nu en daar heb je je dus maar aan te houden.
Dat je vervolgens een eigen farm gaat bouwen (of van plan bent te bouwen) betekend dus niet meer en niet minder dan dat je de regels probeert te omzeilen.
Daar ga ik dus in elk geval niet mee akkoord.

Dan nog het volgende feit, gisteren vroeg je in de chat of je een nieuwe ironfarm mag bouwen. Sheepy (een blauwe admin) zei nee. Hier was je het niet mee eens en zei je dat je dan maar naar een rode admin gaat. Jelmar gaf niet echt een antwoord maar zeer zeker weten zei hij niet ja. Toen ik online kwam en je mij vroeg zei ik net als Sheepy ook nee.
"Vroeger" als een speler iets aan een admin vroeg en die admin antwoord gaf, dan werd naar dat antwoord geluisterd in plaats van dat men blijft vragen tot ze een ja krijgen en als er geen ja komt werd er ook geen topic geopend om je zin dan maar via de community te krijgen.
Een discussie is prima, maar als je al gaat beginnen met "ik heb gedoneerd dus ik mag dit en dat" dan hou ik al op met luisteren.

Dan als laatste, wat is er mis met een afk tijd van 5 minuten? Dat is namelijk hoelang de vloer in de ironfarm blijft als je gedrukt hebt. Serieus, 1 keer drukken per 5 minuten en je kan ( en mag ) er zo lang staan als je wilt. Als die 5 minuten te veel moeite voor je zijn... tja  7(8)7
Title: Re: Kwestie iron farm
Post by: mimix on 12 February 2013, 21:30:28
@gazeebo88

Zoals u misschien weet heb ik geen toegang tot het admin forum. Noch heb ik via andere wegen iets vernomen over de veranderingen aan de iron farm. Van de ene op de andere dag was de anti-afk maatregel genomen. De communicatie richting de spelers laat blijkbaar te wensen over. Verder kan ik geen topics vinden aangaande (ore) farms. Wellicht kunt u mij in de juiste richting wijzen. Maar op dit moment komt het op mij over als een zwaktebod, een manier om de discussie uit de weg te gaan.

Het is mij ook nog steeds niet duidelijk waarom idlen zo ongewenst is. Je kunt op die manier inderdaad veel iron verzamelen (het zelfde principe is overigens ook van toepassing bij de sheepfarm, maar dat terzijde), maar wat is daar op tegen? U haalt een "motto" van tweakcraft aan. Dit is een geheel nieuw concept voor mij. In mijn maanden als tweakcraft speler heb ik hier nog nooit iemand over gehoord. Ik heb het kopje "About tweakcraft" erop nageslagen, maar nergens is iets te vinden over een anti-idle beleid. Ik ben dus heel benieuwd wat precies het "motto" van tweakcraft is. Waarschijnlijk sta ik daarin niet alleen, dit kan ook van pas komen bij toekomstige discussies over het beleid op tweakcraft.

Strikt technisch gezien klopt het dat een donatie niet meer rechten geeft, buiten een aantal extra commands. Maar in de praktijk wordt over het algemeen meer gewicht gegeven aan de inbreng van VIP leden. Zij zijn gemiddeld genomen immers meer betrokken bij de community. Dit was echter niet het hoofdargument van mijn betoog, het was slechts een toevoeging om mijn betoog extra kracht mee te geven. Het was zeker niet mijn intentie om als VIP zijnde rechten op te eisen.

De regels zijn er inderdaad om je als speler zijnde aan te houden. Dit heb ik ook altijd gedaan. Maar in een snel veranderende wereld lijkt het mij niet meer dan normaal dat regels ook aan verandering onderhevig kunnen zijn. Of bent u van mening dat de regels tot het einde der tijden gelijk dienen te blijven?

En ik heb gister inderdaad de admin Hsheepypx geraadpleegd ten aanzien van de constructie van een nieuwe iron farm. De praktijk wijst echter dat admins onderling van mening kunnen verschillen. Derhalve heb ik ook een "rode" admin, die hoger in rang staat, geraadpleegd. Te beginnen bij JelmarG, maar die gaf niet direct antwoord, en vervolgens bij gazeebo88. Als dit tegen het tweakcraft etiquette indruist dan bied ik daar mijn oprechte excuses voor aan.

Tot slot kan ik u melden dat ik een afk-knop niet als prettig ervaar, verre van. Wellicht verschillen u en ik daarover van mening. Los daarvan gaat het mij ook om het principe.
Title: Re: Kwestie iron farm
Post by: Panorama on 12 February 2013, 21:32:22
altijd gezeur over die stomme farms!

Wees blij met wat je krijgt!!
Title: Re: Kwestie iron farm
Post by: bReChThOu on 12 February 2013, 21:33:35
Waarom kan dat knopje niet gewoon op iets schappelijker worden gezet? Zoals 20 of 30 minuten?
Op die tijd zijn er garantie minder golems gedropt dan in mobdrop en golddrop op dezelfde tijdspanne...
Soms zitten er minuten tussen de drops en het duurt ook altijd ff voor er eentje komt, dus 5 minuten is in dit geval nogal irritant om prettig gebruik te kunnen maken van de golem farm. Over al de rest geen mening :)
Title: Re: Kwestie iron farm
Post by: mhirr on 12 February 2013, 21:37:26
Ik gebruik de 'drops' nooit en de farms bijna nooit, ik plant en oogst m'n eigen boontjes, en vooral: ik mine.
Title: Re: Kwestie iron farm
Post by: Hsheepypx on 12 February 2013, 21:44:16
GO, SGO hoort volgens mij allemaal bij elkaar het admin team.
Ik ben niet van mening dat een sgo hoger is hij heeft alleen een extra mogelijkheid.
"De Super Game Operator (SGO) heeft dezelfde taken als een GO, met als aanvulling het kunnen bewerken van de wereld met behulp van de tool WorldEdit. Hiermee kunnen SGO's o.a. gebouwen van gebruikers verplaatsen. Samen met de GO's zijn SGO's verantwoordelijk voor alle ingame aspecten van het spel."

Tevens vind ik het een beetje jammer dat er over dit moet worden gediscussieerd.
Persoonlijk vind ik 5 minuten ook weinig maar 20 30 veel te lang.

Regels: http://www.tweakcraft.net/rules
Het staat er misschien anders als dat je gedacht had maar er staat echt, dat afk farmen niet mag.
"Systemen (bijvoorbeeld 'mobtowers' of 'cactusfarms') waarbij automatisch items/blocks verzameld kunnen worden zijn alleen toegestaan wanneer de items/blocks actief verzameld moeten worden."

Ook vind ik het belachelijk worden dat mensen eigen farms gaan maken omdat iets te weinig is of niet netjes wordt achtergelaten. (aka obsifarm, cowfarm).

Ik ben niet zo een goede forum post schrijver maar hoop wel dat alles duidelijk is wat ik schrijf.
Title: Re: Kwestie iron farm
Post by: Gazeebo on 12 February 2013, 22:25:16
Wat sheepy schrijft is wel vrij belangrijk.

Het enige verschil tussen blauw en rood is dat rood WE mogelijkheid heeft. Naast dat hebben we dezelfde rechten, plichten en verantwoordelijkheden.
Title: Re: Kwestie iron farm
Post by: witeken on 12 February 2013, 22:32:50
+1 mimix

Iron is hier minder makkelijk te krijgen dan gold O_o? Hoe kan dat nou? Waarom bij de goldfarm dan geen knopje? Dus de mogelijkheid tot afk lijkt me wel gepast hier. Maak desnoods een snellere ironfarm met zo'n knopje...
Title: Re: Kwestie iron farm
Post by: MuerteDiablo on 12 February 2013, 22:42:51
Eigenlijk wou ik helemaal niks gaan zeggen en het gewoon(zoals ik veel vaker heb gedaan) deze hele kwestie aan mij voorbij laten gaan.

Maar ik vind dat het nu toch echt wel de spuitgaten uit loopt! Ik vind het best dat er mensen het niet eens zijn met de regels die  er zijn maar dat zul je altijd hebben.

Maar dat er een hele avond over de chat over exact hetzelfde wordt geluld als hier in forum staat vind ik niet kunnen!

Wil je erover praten best! Maar doe dat dan hier op het forum of in een apart IRC kanaal waarmee je de speler die gewoon rustig wil spelen en rustig praten met rust laat.
Ik speel zelf al een aantal jaar op deze server. Ik ben begonnen met spelen toen de server nog bij mensen thuis draaide en heb het zien opgroeien tot de community die het nu is geworden. Dit is niet gebeurd zonder slag of stoot en ik heb vaker gezien dat er discussies worden gevoerd. Maar dat discussies een avond lang in de chat bezig zijn is voor mij toch wel nieuw.
Het is op deze manier niet eens mogelijk om normaal een gesprek te voeren als je dat wilt.

Om even mijn mening te geven hierover:
Het maakt mij niks uit of er nou farms zijn of niet. Dat ze er zijn vind ik al goed genoeg. Ik gebruik zelf alleen de goldfarm en dat is puur om xp te krijgen zodat ik niet uren spendeer aan het jagen op mobs.

Ik respecteer de Admins want die stoppen enorm veel tijd in de community terwijl ze ook gewoon nog een leven ernaast hebben. Er zijn niet veel mensen die dat op een goede manier kunnen combineren.

Dus wat mij betreft mogen al die farms wel weg. Op een andere manier is Minecraft ook wel te spelen.

Zorg er alleen alstjeblieft voor dat dat gezeur in de chat iedere keer weg is. Het brengt alleen maar irritatie op.


Gr,

MuerteDiablo


p.s. Heb dit een beetje snel getypt dus volgorde en spelfouten kunnen voorkomen. Mijn excuses daarvoor.
Title: Re: Kwestie iron farm
Post by: mimix on 12 February 2013, 22:55:04
@Hsheepypx

Wellicht is naast het schrijven van goede forum posts, begrijpend lezen ook niet uw sterkste kant. Immers staat in het door u aangegeven stukje tekst niks over idlen. Er staat alleen dat volautomatische farms, zoals mobfarms waarbij de mobs door lava worden gedood, niet zijn toegestaan. De iron farm valt niet in die categorie, de iron golems dienen door de speler zelf te worden gedood.

Dan betreffende het admin-team. Begrijp ik het goed als ik zeg dat het admin-team met één mond spreekt? Dus als een admin iets zegt aangaande het spel, dan zijn alle andere admins het daar altijd mee eens.

Laten wij ons trouwens niet verleiden tot oeverloze discussies over randzaken, maar laten wij ons focussen op het kernpunt, namelijk de iron farm en het anti-afk beleid.
Title: Re: Kwestie iron farm
Post by: arcania85 on 12 February 2013, 22:57:12
*heeft het vermoeden dat mimix gewoon aan het trollen is.*

Title: Re: Kwestie iron farm
Post by: aacoba on 12 February 2013, 22:58:28
Een admin team hoort het met elkaar eens te zijn anders kan het geen fatsoenlijk functioneerdend team zijn -.-
Title: Re: Kwestie iron farm
Post by: Gazeebo on 12 February 2013, 22:59:41
Waar zijn wij het niet met elkaar eens dan als het op dit onderwerp aankomt?
Title: Re: Kwestie iron farm
Post by: Giordino on 12 February 2013, 23:00:26
Admins spreken niet altijd als zijnde admin maar ook als de speler die ze zijn.
En ik krijg nu heel erg het gevoel van oh het staat niet in de regels en ondanks dat admins zeggen dat iets niet mag doe ik het toch.
Wat ik persoonlijk erg jammer vind dat op zo'n manier gaat.
Title: Re: Kwestie iron farm
Post by: Jelmar on 12 February 2013, 23:11:31
Laten wij ons trouwens niet verleiden tot oeverloze discussies over randzaken, maar laten wij ons focussen op het kernpunt, namelijk de iron farm en het anti-afk beleid.

Het staat je vrij om te discussiëren over de iron farm, het anti-afk beleid staat echter buiten beschouwing, aangezien dat een principe is waarvan niet afgeweken zal worden.

Nu is het misschien zo dat idlen in ironfarm niet één op één afk-farmen is, daar heb je gelijk in, echter is er een andere belangrijke reden waarom besloten is het knopje toe te voegen. Namelijk; het feit dat mensen de golems als hun eigendom beschouwden wanneer ze er stonden te idlen. Ik schets de situatie: persoon A staat te idlen om golems te spawnen, en ondertussen maakt persoon B golems dood tijdens de afwezigheid van persoon A. Persoon A komt vervolgens terug en ziet dat de golems allemaal dood zijn en gaat zeuren dat het zijn golems waren. Het komt er dus op neer dat iemand de farm volledig claimt wanneer deze alleen maar staat te idlen.

Dit werkt in de praktijk gewoon niet. Het knopje (en nogmaals over de timer valt nog te praten) lost dit probleem volledig op.
Title: Re: Kwestie iron farm
Post by: Marterino on 13 February 2013, 19:53:43
Zoals het duidelijk wordt in dit topic is dat je geen Iron farm mag maken om iron te krijgen als je dat nodig hebt als je dus een project wilt beginnen met veel iron.

Wat ik dan niet begrijp is dat je dan bij veel projecten sheep/cow farms ziet staan omdat men veel wol/leather nodig hebben voor hun project. Ik zie niet echt het verschil tussen sheeps en cows en Iron golems, want het zijn eigenlijk alle 3 mobs.
Title: Re: Kwestie iron farm
Post by: Goofff on 13 February 2013, 20:52:01
Tweakcraft wil zoveel mogelijk bij de vanilla minecraft blijven. Je moet zelf je materialen verzamelen. Farmtype1: voedselfarms/woolfarms/treefarms doen geen afbreuk aan de intentie van het spel. Farmtype2: golddrop/irondrop doen wel afbreuk omdat ze op een alternatieve manier dezelfde grondstoffen verschaffen die je ook kan minen. Je kunt niet alles farms over een kam scheren.

Tweakcraft zit tussen survival en creative in. Farms zijn daarom soms lastig te definiëren.
Title: Re: Kwestie iron farm
Post by: bReChThOu on 13 February 2013, 20:54:25
Iron farm iswas 100% vanilla.
Title: Re: Kwestie iron farm
Post by: Gazeebo on 13 February 2013, 23:28:43
Je kunt niet alles farms over een kam scheren.

Tweakcraft zit tussen survival en creative in. Farms zijn daarom soms lastig te definiëren.

Gelukkig zijn er nog steeds mensen die WEL begrijpen dat niet alles zwart of wit hoeft te zijn.
Dank je wel Goofff :)

En daarbij wil ik ook toevoegen dat het inderdaad klopt dat de regels op de website niet altijd 100% overeen komen met het actuele beleid. Echter zijn de mensen (volgens hun zelf in elk geval) erg actief op TC en hebben daarom mijns inziens geen excuus om te zeggen dat ze iets niet wisten of iets dergelijks. En daar komt ook nog eens bij dat je of iets kan vragen of kunt luisteren als iemand uit het admin team (of zelfs andere spelers) iets tegen je zegt en niet stug vast houden aan een stukje (gedateerde) tekst uit de algemene regels.
Title: Re: Kwestie iron farm
Post by: mimix on 13 February 2013, 23:44:20
Iron farm is toch 100% vanilla, of mis ik nou iets
Title: Re: Kwestie iron farm
Post by: Marterino on 13 February 2013, 23:52:20
door die clock niet meer :P
Title: Re: Kwestie iron farm
Post by: mimix on 14 February 2013, 19:19:59
Ik krijg sowieso het idee dat het beleid meer uit de lucht gegrepen is dan dat er daadwerkelijk een uitgedacht plan achter zit. Zo staat bijvoorbeeld het volgende onder het kopje "regels":

Quote
Systemen (bijvoorbeeld 'mobtowers' of 'cactusfarms') waarbij automatisch items/blocks verzameld kunnen worden zijn alleen toegestaan wanneer de items/blocks actief verzameld moeten worden. Dit betekend dat je monsters zelf moet doden en bijvoorbeeld cacti zelf om moet hakken.

Vervolgens staat er gewoon een vol-automatische sugarcane farm bij /warp sugarcane.
Title: Re: Kwestie iron farm
Post by: Gazeebo on 14 February 2013, 19:24:23
semi-automatisch. 
Je moet zelf op de knop drukken  7(8)7
Title: Re: Kwestie iron farm
Post by: Marterino on 14 February 2013, 20:19:28
semi-automatisch. 
Je moet zelf op de knop drukken  7(8)7

Staat ook zoiets in de regels dat dat niet mag.

Quote
Dit betekend dat je monsters zelf moet doden en bijvoorbeeld cacti zelf om moet hakken.

Dus eigenlijk mag dat ook niet.
Title: Re: Kwestie iron farm
Post by: Gazeebo on 14 February 2013, 20:23:08
Je moet zelf een actie uitvoeren om er voor te zorgen dat je de items krijgt.

Maar goed, ik word hier wel een beetje moe van..
Het zou fijn zijn als mensen gewoon ophouden met schoppen.
Aangezien er al een aantal keer om gevraagd is en het topic 100% offtopic is, bij deze een slotje.

 Er is al een test setup gemaakt om het visueel duidelijker te maken wanneer de vloer weer open gaat en we zullen het er even over hebben of we iets met de timer kunnen doen bij de AFK-Farm.
Verwacht niet te veel.