Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Tekkit!  (Read 46327 times)

Sander

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 134
  • Sander (SanderCraft) @ Minecraft
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #30 on: 24 October 2012, 16:32:08 »
Ik lees nu twee verhalen.

1. We doen het niet. Tekkit is onstabiel, cheaten is makkelijk, Tekkit kost te veel resources.
2. Fluttersky wil Tekkit bukkit-compatibel maken maar alleen als er wel degelijk een Tekkit server komt (en blijft?)

Beetje tegenstrijdig ;) Ik wil graag mijn oude voorstel doen. Zet een Tekkit proef server op en kijk hoe onstabiel of zwaar het nou echt is. Het compatibel maken is dan niks voor niks geweest en we weten of de server het aan kan. Tijdens de proef periode mag elke VIP op de Tekkit server onder strenge voorwaarden.

Mij valt hetzelfde op. Een proef-editie lijkt mij daarom erg interessant. Er zijn namelijk mogelijkheden lees ik :) Volgens mij is de enige vraag nog (zoals Gunther zegt) of we het willen, of niet.

Freaker5005

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
    • Pixelarts en stuff
Re: Tekkit!
« Reply #31 on: 24 October 2012, 17:09:37 »
ik wil wel hoor tekkit is wel grappig :P
I dig, you dig, we dig. Its not a beautiful poem, but it's very deep.

iprobrown.

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 36
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #32 on: 24 October 2012, 20:16:59 »
Ik zelf heb tekkit net ontdekt en ben er helemaal gek van, mij lijkt dit dus er leuk om te doen, maar ik snap ook wel dat dit een heleboel werk is om grieven te voorkomen.

harm27

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 274
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #33 on: 25 October 2012, 09:52:25 »
inderdaad. En dat gaat dan veel werk van de admins vragen. en ook nog dat er een admin regelmatig moet checken bij de tekkit server hoe het gaat en eventuele mensen helpen. dat gaat dan dus veel admin tijd kosten.

FlutterShy

  • Admin
  • Volwaardig lid
  • *****
  • Posts: 194
  • Brony
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #34 on: 25 October 2012, 09:57:21 »
Milenco, ik zei dat ik het onstabiel vond, en inderdaad dat je vrij snel vrij veel lag/griefs kan veroorzaken. Daarom stelde ik voor van een tijdje eraan te kunnen spenderen (al weet ik niet hoe lang het nu zou duren icm m'n IRL werk/stage) voor alles terug Bukkit-compat te maken.

Maar ik ga dat niet zomaar doen, ziende dat er wel serieus wat werk achter steekt.
Dus als we ervoor zouden gaan (als FTB nu eens doorgaat :+) wil ik er tijd in steken, doen we het niet ga ik er geen tijd in steken.
« Last Edit: 25 October 2012, 12:29:42 by FlutterShy »

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #35 on: 25 October 2012, 12:19:42 »
In dat geval is het handig om te kijken óf we het uberhaupt wel willen. Ik lees veel positieve reacties op het voorstel, een aantal negatieve.

Waarom wil je graag dat het wél op de Tweakcraft server komt en waarom wil je juist _niet_ dat het er komt? Discussier!

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #36 on: 25 October 2012, 12:25:11 »
Wtf is dit voor rond de pot gedraai  en slow chat..
Ik wil het best wel een keer proberen, het gaat waarschijnlijk toch gescheiden inventory/server zijn, dus wat kan het kwaad?

Giordino

  • Belangrijk
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 755
  • VIP
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #37 on: 25 October 2012, 12:37:22 »
Brecht het gaat erom dat Tekkit eventueel op dezelfde hardware gaat draaien als waar MC nu ook op draait.

Om dan aan de vraag van Milenco te voldoen.
Mijn mening waarom wel; Tekkit bied een nieuwe uitdaging op MC meer mogelijkheiden en het lijkt mij erg leuk dit samen te doen met andere leden van TC.
En het zou fijn zijn om een stabiele basis / hardware te hebben eventueel met beleid wat er nu ook op de gewone server is.

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: Tekkit!
« Reply #38 on: 25 October 2012, 13:44:11 »
Is het mogelijk tekkit op een andere server te draaien (Tweakkit)? Zodat Tweakers (spelers en admins) tekkit kunnen uitproberen zonder problemen te veroorzaken op de huidige server. Zo nodig zou je tekkit-spelende Tweakers daarvoor een vergoeding kunnen vragen, voor de huur van de nieuwe server.
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

Sander

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 134
  • Sander (SanderCraft) @ Minecraft
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #39 on: 25 October 2012, 13:49:21 »
Zo nodig zou je tekkit-spelende Tweakers daarvoor een vergoeding kunnen vragen, voor de huur van de nieuwe server.

Ik vind het prima om daarin mee te gaan. Diegene die betalen hebben hopelijk ook minder belang bij grieven.. :)

FlutterShy

  • Admin
  • Volwaardig lid
  • *****
  • Posts: 194
  • Brony
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #40 on: 25 October 2012, 13:55:07 »
Extra laten betalen zou ik niet doen, je hebt nl immers al de VIP status op de "normale" server. als je hierbij nog eens extra zou moeten voor betalen komen we denk ik qua belastingen in de problemen :P.

Alsook zou ik gewoon als we zo'n server draaien de perms gelinked houden, met elke 30 mins ofzo een "sync" of via de site als je 1 aanpassing doet dat hij naar de 2 servers pusht.
Al ga ik daarvoor een hoop backbone code moeten aanpassen denk ik, milenco?

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: Tekkit!
« Reply #41 on: 25 October 2012, 14:19:31 »
Misschien, voordat er veel onnodig (programmeer-)werk verzet wordt, een pol? Geen idee hoe dat moet. 1) Hoeveel Tweakers willen tekkit uitproberen? 2) Hoeveel Tweakers willen tekkit spelen? Waarbij, alleen wanneer voldoende Tweakers 2) wel willen, admins 1) kunnen proberen te realiseren. Zou Tweakcraft dan de eerste tekkit-server zijn?
« Last Edit: 25 October 2012, 14:21:55 by mhirr »
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #42 on: 25 October 2012, 15:47:14 »
Een aparte server voor Tekkit lijkt me vooralsnog niet interessant, hiervoor hebben we ook dubbele kosten. Als we besluiten inderdaad een Tekkit server op te zetten, laten we dan eerst kijken of het haalbaar is i.c.m. onze huidige hardware. 

Mijn mening in het geheel is overigens neutraal: Ik heb Tekkit nog nooit gespeeld maar wil het best eens proberen. Als er genoeg animo voor is zouden we het best eens kunnen proberen. Aan de andere kant doet het af aan onze core-business (Minecraft) en heb je het risico van het scheiden van de community (door ze te verdelen over twee servers).

Loev

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #43 on: 25 October 2012, 16:51:42 »
Tekkit is zo gaaf en uitgebreid. Tip, kijk 'Tekkit with Duncan' vanaf part 4 op Youtube en je wil z.s.m. beginnen.

[youtube]y2dpnpTh5B0[/youtube]

Hoe zitten we nu qua performance? MEM, CPU gebruik? Zit daar nog ruimte in voor een Tekkit map? Welke server admin heeft tijd en zin om de hardware goed door te lichten? Eventueel kunnen we aan derden vragen hoeveel resources een Tekkit server kost.

Tim_ofzo

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 61
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #44 on: 25 October 2012, 20:25:27 »
Ik wil Tekkit wel eens proberen en SP is saai :p
Ik ben dus voor  *O*

Forum » Tweakcraft » Algemeen » Tekkit!