Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Tekkit!  (Read 48204 times)

iprobrown.

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 36
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #45 on: 26 October 2012, 17:29:25 »
Ik ben totaal 100 procent voor een tekkit server!

remie

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #46 on: 26 October 2012, 18:50:13 »
Momenteel heb ik en een paar vrienden ook een tekkit server maar nu vraag ik me af flutter, ga je gewoon standaard tekkit server draaien of ga je alle verschillende mods gewoon op een bukkit server gooien? Ik merk namelijk dat tekkit vreselijk verouderd is, en ik ben dus nu ook gewoon allemaal mods maar aan het updaten omdat de standaard tekkit gewoon verschrikkelijk bugged is.
Ik ben voor zelf inelkaar draaien van de server, omdat er nogal wat dingen overpowered zijn zoals EE(@server een condensor farm gemaakt welke gewoon per dag ongeveer 1 golden kist aan red matter blocks uitpoept xD, waarna je eigenlijk een verkapte creative mode hebt) en hoe zit het dan met de client wordt deze dan ook door TC gemaakt(neem aan van wel wegen compatibiliteit)
The master has spoken

harm27

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 274
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #47 on: 26 October 2012, 18:59:50 »
eerst kijken of er meerderheid voor is door middel van een stemming. En dan kan flutter doen wat nodig is om een test server tekkit bij TC te draaien.

MinecrafterII

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 45
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #48 on: 28 October 2012, 20:40:28 »
Als ik de notulen van de vip meeting van mei dit jaar erbij haal, waar tekkit ook besproken is, is het grootste argument om geen tekkit te gaan gebruiken het mogelijke splitsen van de community is. Dit is en blijft natuurlijk een risico, maar ik heb wel bij mezelf gemerkt dat ik na een tijdje, wanneer ik pretty much alles automatisch heb draaien op technic/tekkit toch weer zin krijg om dingen met de hand te minen en te bouwen zoals op tweakcraft de bedoeling is, om die extra uitdaging toch weer te ondervinden.

Dus ik sluit me aan bij harm en anderen betreft het maken van een poll/stemming voor het opzetten van een tekkit server(zij het tijdelijk). Een tekkit-test server kon misschien opgezet worden op de tweakcraft test server? Dit zag ik in de vipmeet logs en volgens mij wordt de testserver(waarvan ik niet eens wist dat deze bestond) momenteel niet heel intensief gebruikt. Excuses als ik er hier helemaal naast zit.

Giordino

  • Belangrijk
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 755
  • VIP
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #49 on: 29 October 2012, 08:43:36 »
Misschien door het min of meer een tweakcraft server te maken houd je mensen toch "binnen" ipv dat ze ergens anders heen gaan.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #50 on: 29 October 2012, 11:17:34 »
Ik heb mij inmiddels al uitgesproken over Tekkit binnen het admin team.
Even in het kort en in wat meer beheerste taal :

Tweakcraft is een Minecraft community. Niet meer, niet minder. Een mod ( lees : modificatie ) van een spel zorgt voor nieuwe / compleet andere game features en het enige wat het dan nog met het origineel te maken heeft is dat het in dezelfde game engine gedraaid word.
Counterstrike is niet hetzelfde als half life, DayZ is niet hetzelfde als Arma, Dota is niet hetzelfde als warcraft, etc.
Daarbij vind ik het ook enorm egoistisch van mensen om te zeggen "Dan doet Gunther dit en dat wel even zodat wij tekkit kunnen spelen". Denk even na over wat Gunther al voor TC doet en gedaan heeft. Meerdere malen heeft hij zijn tentamens verneukt en voor zover ik weet zelfs zijn huidige schooljaar en is potentieel zijn toekomst (in elk geval tijdelijk) verneukt.
Als hij zelf bereid is om nog meer van zijn prive leven op te geven om er voor te zorgen dat een aantal mensen op TC een mod kunnen spelen dan moet hij dat zelf weten, maar ik hoop wel dat hij niet verder zijn eigen toekomst verspeeld.

Sander

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 134
  • Sander (SanderCraft) @ Minecraft
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #51 on: 29 October 2012, 12:09:13 »
Ik heb mij inmiddels al uitgesproken over Tekkit binnen het admin team.
Even in het kort en in wat meer beheerste taal :

Tweakcraft is een Minecraft community. Niet meer, niet minder. Een mod ( lees : modificatie ) van een spel zorgt voor nieuwe / compleet andere game features en het enige wat het dan nog met het origineel te maken heeft is dat het in dezelfde game engine gedraaid word.
Counterstrike is niet hetzelfde als half life, DayZ is niet hetzelfde als Arma, Dota is niet hetzelfde als warcraft, etc.
Daarbij vind ik het ook enorm egoistisch van mensen om te zeggen "Dan doet Gunther dit en dat wel even zodat wij tekkit kunnen spelen". Denk even na over wat Gunther al voor TC doet en gedaan heeft. Meerdere malen heeft hij zijn tentamens verneukt en voor zover ik weet zelfs zijn huidige schooljaar en is potentieel zijn toekomst (in elk geval tijdelijk) verneukt.
Als hij zelf bereid is om nog meer van zijn prive leven op te geven om er voor te zorgen dat een aantal mensen op TC een mod kunnen spelen dan moet hij dat zelf weten, maar ik hoop wel dat hij niet verder zijn eigen toekomst verspeeld.

Gazeebo, wat betreft Gunther, daar ben ik het niet mee eens. De eerste en enige die het, vanuit zichzelf, aanbood was Gunther zelf. Dat hij enorm veel doet voor de community, dat mag bekend zijn (hopelijk) bij iedereen, maar niemand heeft hem daartoe aangespoord.

Daarbij vind ik dat als jij persoonlijk tegen Tekkit bent, dat het jouw mening is en dat je daarbij een ander niet ervoor hoeft te schuiven om het minder aantrekkelijk te maken om dit idee niet door te voeren. Dat Gunther beschermd moet worden omdat het anders misschien voor hem niet gunstig uitpakt voor zijn toekomst, dat is natuurlijk zeer te waarderen. Maar dat betekent niet dat mensen hier hebben gezegd dat hij 'dat maar even moet gaan doen'.

Wat betreft je argumentatie over dat Tekkit een andere game is dan Minecraft, daar kun je over discussiëren. De vergelijkingen die jij noemt vind ik van een andere orde, bijvoorbeeld CS:S en HL2.

Nevertheless, er is al een aantal keer om een poll geroepen. Ik weet dat er mensen voor zijn, ik weet dat er mensen tegen zijn en wat mij betreft moet een ieder die zich lid voelt van de  Tweakcraft-community ideeën kunnen inbrengen; en dat is waar het mij om ging. Als het niet doorgaat, so be it. Dan kom ik, en anderen vast ook, gewoon nog steeds af en toe buurten op TC. Een idee moet kunnen toch?

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #52 on: 29 October 2012, 12:35:08 »
*snip*

Gazeebo, wat betreft Gunther, daar ben ik het niet mee eens. De eerste en enige die het, vanuit zichzelf, aanbood was Gunther zelf. Dat hij enorm veel doet voor de community, dat mag bekend zijn (hopelijk) bij iedereen, maar niemand heeft hem daartoe aangespoord.

Gunthers eerste post legde uit dat het op dit moment niet te doen is omdat er te veel werk nodig zou zijn om het stabiel genoeg te houden om het op TC te draaien.

Daarbij vind ik dat als jij persoonlijk tegen Tekkit bent, dat het jouw mening is en dat je daarbij een ander niet ervoor hoeft te schuiven om het minder aantrekkelijk te maken om dit idee niet door te voeren.

Ik ben niet noodzakelijk tegen Tekkit, ik ben tegen het draaien van andere spellen behalve Minecraft. Dit omdat andere spellen in het verleden geweigerd werden met als beweegreden dat wij een MC community zijn. Dat dit nu een beetje naar achteren gespeeld word omdat Tekkit op dit moment populair is wil niet zeggen dat we ineens geen MC community meer zijn.

Dat Gunther beschermd moet worden omdat het anders misschien voor hem niet gunstig uitpakt voor zijn toekomst, dat is natuurlijk zeer te waarderen. Maar dat betekent niet dat mensen hier hebben gezegd dat hij 'dat maar even moet gaan doen'.

eerst kijken of er meerderheid voor is door middel van een stemming. En dan kan flutter doen wat nodig is om een test server tekkit bij TC te draaien.

Wat betreft je argumentatie over dat Tekkit een andere game is dan Minecraft, daar kun je over discussiëren. De vergelijkingen die jij noemt vind ik van een andere orde, bijvoorbeeld CS:S en HL2.
Je mag dat vinden, maar ik vind wel dat het geopperd moet worden zodat mensen die geen baat hebben bij het wel of niet(mensen die het dus niet interesseert)  doorvoeren van een Tekkit server in elk geval door hebben dat Tekkit GEEN minecraft is. Er werd in dit topic zelfs al aangegeven dat men soms weer de drang krijgt om gewoon weer even lekker te minen en bouwen. DAT is namelijk de essentie van Minecraft en NIET van Tekkit.
Er word ook altijd al geopperd dat TC een Minecraft creative server is, zonder het creative. De definitie van creative is min of meer bouwen van (mooie) bouwwerken.

Nevertheless, er is al een aantal keer om een poll geroepen. Ik weet dat er mensen voor zijn, ik weet dat er mensen tegen zijn en wat mij betreft moet een ieder die zich lid voelt van de  Tweakcraft-community ideeën kunnen inbrengen; en dat is waar het mij om ging. Als het niet doorgaat, so be it. Dan kom ik, en anderen vast ook, gewoon nog steeds af en toe buurten op TC. Een idee moet kunnen toch?

Een idee moet kunnen ja, mits het geconcentreerd blijft op Minecraft. Nogmaals, Tekkit is GEEN Minecraft maar een modificatie van Minecraft. Het doel van Tekkit is compleet anders dan het doel van Minecraft.

Een poll vind ik prima, maar men moet wel door hebben dat ook al word er een meerderheid ja gestemd, dat dat niet betekend dat er ook een Tekkit server zal komen. Waarom? Omdat er genoeg mensen zijn die het niks kan interesseren, en je dus geen meerderheid KAN krijgen.
En omdat er nogal wat werk verricht moet worden om het daadwerkelijk een realiteit te maken. Tijd die beter aan andere dingen besteed kunnen worden.

Daarbij wil ik ook nog toevoegen dat er wat mij betreft andere prioriteiten zijn voor Tweakcraft.
Bijvoorbeeld de mogelijkheid geven voor fly modus in alle werelden behalve survival, om het bouwen te vergemakkelijken/promoten. Hier word voor zover ik weet namelijk ERG veel naar gevraagd.
Of toegang tot een creative world waar men gewoon lekker kan bouwen, zonder eerst te moeten slaven om genoeg resources bij elkaar te halen.
« Last Edit: 29 October 2012, 12:37:42 by Gazeebo »

harm27

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 274
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #53 on: 29 October 2012, 13:04:33 »
Daarom zei ik het van de poll. Eerst zien wat iedereen vind voor dat we verder gaan kijken. En inderdaad met die ideeën die je geeft zijn denk ik voor sommigen een heel voordeel. En dan heb je eigenlijk geen tekkit meer nodig. Want waar het de meesten om gaat is makkelijker bouwen en grondstoffen minen te lang duurt. Dus dan zou tekkit helemaal niet nodig zijn.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #54 on: 29 October 2012, 13:11:38 »
Even een opheldering dan voor de minder helderen onder ons.

Mijn suggestie voor creative is NIET om creative op main aan te zetten. Enkel en alleen om mensen op TC te houden wanneer ze dingen willen uitproberen voor hun bouwwerken op de main map. Het word dus GEEN vervanging voor main.

En ik denk dat harm niet helemaal door heeft dat tekkit niet een vervanging van creative is  7(8)7.

Verdere discussie over mijn 2 suggesties kan hopelijk in de toekomst in een apart topic wanneer de tijd er rijp voor is.

Sander

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 134
  • Sander (SanderCraft) @ Minecraft
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #55 on: 29 October 2012, 13:43:39 »

Verdere discussie over mijn 2 suggesties kan hopelijk in de toekomst in een apart topic wanneer de tijd er rijp voor is.


Goed idee :)

Wat mij betreft sluiten we het topic nu. Levert blijkbaar alleen maar vervelende discussies op waar niemand beter van wordt. :) Thanks voor de input allen!
« Last Edit: 29 October 2012, 13:46:20 by Sander »

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: Tekkit!
« Reply #56 on: 29 October 2012, 15:35:04 »
Ho ho, niet sluiten dit topic...

Ik vind Tekkit ook een totaal ander 'spel', zoals ik 'kunnen vliegen' ook een totaal ander 'spel' vind! Het leuke van TC is nu juist dat je niét kunt vliegen en moet minen om aan bouwstoffen te komen. Alleen wanneer ik echt de pest in heb, gebruik ik Guntherbos, Ironfarm en dat soort 'machine's': van mij mogen die weg. Resource biedt dan alleen grondstoffen om te minen. Nog een stapje verder: ik vind 'honger krijgen' óók leuk...

Het gaat volgens mij ook om méér dan (de techniek achter) MC, TC of Tekkit. TC is sowieso een gemeenschap, misschien is het niet altijd even gezellig, maar toch: TC is een virtuele gemeenschap. Waarom er soms liever náást ("Niet te dichtbij hè?") dan mèt elkaar gebouwd wordt, weet ik niet. Ik begrijp uit de verhalen (!!) dat er vroeger veel meer sámen gebouwd werd, of in ieder aan één groot project met bouwstijl-afspraken.

Wanneer Tweakers, om wat voor reden ook, Tekkit willen kunnen spelen, zijn het -in mijn ogen-  geen èchte Tweakers meer. Simpel om het feit dat Tweakers spelen op TC, met de middelen en mogelijkheden van TC. Laat mij gewoon minen, niet kunnen vliegen en dromen van mooie grote projecten... En als ik TC ff zat ben, ga ik wat anders doen, ga ik ergens anders 'spelen'.

Zie Tweakers als een voetbalelftal; we trainen (minen), hebben lol (chatten) en winnen wel eens een wedstrijd (Citadel). En inderdaad: tafeltennis is ook een leuke sport... Onze keeper vindt tafeltennis zelfs leuker, ineens: "Héé aanvoerder, kunnen we niet met z'n allen gaan tafeltennissen?" Ook de negen spitsen willen wel tafeltennissen: "We hebben al een oude tafel gevonden, likje verf d'r op en klaar." Volgens de aanvoerder is met een likje verf de tafeltennistafel nog lang geen tafeltennistafel zoals we zouden willen: "En nat gras onder je noppen, da's toch wat anders dan pingpongen..." Afijn, in de kleedkamer is de sfeer ineens niet altijd even prettig, laat staan dat er nog een wedstrijd gewonnen wordt...

Dat "iets anders willen" overkomt iedere virtuele gemeenschap. Om bij het voorbeeld te blijven: wanneer het elftal geen elftal meer is, verliest het sowieso èlke wedstrijd. Maar wanneer de voetballers het hoofd koel houden, gewoon blijven trainen, lachen èn, zo nu en dan, winnen, is er altijd een plek waar tafeltennissers kunnen komen voetballen.

Als Tweakers blijven minen, chatten en sámen bouwen, blijft TC een plek waar liefhebbers van MC kunnen komen bouwen. Wel moet er dan een speciale newbie-wereld voor oud-Tekkitspelers komen zodat ze (weer) kunnen wennen aan die prachtige -zelf te minen!!- blokken van 1 bij 1 bij 1 meter.
« Last Edit: 30 October 2012, 01:48:52 by mhirr »
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

mimix

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 53
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #57 on: 29 October 2012, 23:44:29 »
Daarbij wil ik ook nog toevoegen dat er wat mij betreft andere prioriteiten zijn voor Tweakcraft.
Bijvoorbeeld de mogelijkheid geven voor fly modus in alle werelden behalve survival, om het bouwen te vergemakkelijken/promoten. Hier word voor zover ik weet namelijk ERG veel naar gevraagd.
Of toegang tot een creative world waar men gewoon lekker kan bouwen, zonder eerst te moeten slaven om genoeg resources bij elkaar te halen.
Ik hoop dat de server gewoon blijft zoals hij is.

De toevoeging van fly zou het veel te makkelijker maken. De uitdaging is juist wat tweakcraft zo leuk maakt.

En ik ben bang dat een creative world er voor zorgt dat 9 van de 10 mensen dan alleen maar daar gaat bouwen.

Een Tekkit server naast de huidige server zou kunnen. Hoewel je mij er niet zult zien, ik ben er geen fan van.

(/einde mening van een nieuwe speler :))

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: Tekkit!
« Reply #58 on: 30 October 2012, 02:18:02 »
.
« Last Edit: 30 October 2012, 11:36:37 by mhirr »
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

Bolukan

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 177
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #59 on: 30 October 2012, 12:15:48 »
<knip> (lang stuk inclusief vergelijking met voetbal en taffeltennis)

+1 Amen

Forum » Tweakcraft » Algemeen » Tekkit!