Forum

Tweakcraft => Algemeen => Topic started by: Sander on 6 October 2012, 18:32:31

Title: Tekkit!
Post by: Sander on 6 October 2012, 18:32:31
Beste mensen,

Tweakcraft zoals het nu is, is natuurlijk erg leuk. De server heeft een flink aantal mods wat het met werken met Minecraft een stuk prettiger maakt. De huidige opzet is dus helemaal prima!

Wat mij echter wel leuk lijkt, is om Tekkit te kunnen gebruiken met de Tweakcraft community. Op een eigen lokale server speel ik dat nu al een tijdje en moet zeggen.. het is erg leuk. Het geeft een andere dimensie aan Minecraft en best wel eentje die past bij het feit dat Tweakcraft geboren is op GoT.

Voor diegenen die het niet kennen..
In het kort is Tekkit een package met een verzameling mods. De auteurs hebben een hele hoop 'technisch' gerelateerde mods gecombineerd en dat in 1 package gestopt. Het installeren van de client is eenvoudig: met behulp van de launcher wordt alles geinstalleerd en die gebruik je daarna ook om het op te starten.
Met Tekkit kan je bijvoorbeeld Quarry's maken waarmee je automatisch delen van de map kunt minen. Via pijpleidingen kun je de gewonnen grondstoffen in kisten stoppen en zelfs automatisch sorteren. Maar er kan nog veel meer mee, alles met een min of meer technische inslag.
Voor het bouwen kun je gebruik maken van veel meer verschillende type blocks, zoals randjes, kleinere blocks van een bepaald type om aan gebouwen veel meer detail te kunnen geven. Het is dus niet alleen technisch, maar eigenlijk een flink uitgebreide versie van Minecraft zonder dat de basis verandert.
Een videointroductie: http://youtu.be/SEIKJ3u2VTY
Website Tekkit: http://www.technicpack.net/tekkit/

Nu snap ik dat het technisch een uitdaging oplevert om Tekkit te gebruiken op de Tweakcraft server. Het zijn nogal een aantal mods en gezien we nu ook al een flink aantal mods draaien kan dat conflicteren. Ik verwacht ook niet dat we hiernaar kunnen overschakelen.

Wel ben ik erg benieuwd naar meningen van anderen hierover.
Wat vind je van Tekkit en lijkt het je ook leuk om dat samen met de TC-community te spelen?
Title: Re: Tekkit!
Post by: FlutterShy on 6 October 2012, 20:11:30
Ik zal het kort proberen houden, want ik heb hier een vrij uitgebreide mening over :p.

Het idee van Tekkit was een hoop mods bijeen brengen, samen met een Bukkit server.
Dit leek allemaal zeer tof & uniek, ziende dat een ModloaderMP/Forge server instellen en syncen voor iedereen simpel gezegd een pain is.

Daar bleef het ook bij. Het was net als spout/BukkitContrib een goed idee. De manier die ze gekozen hebben om het uiteindelijke idee uit te werken is allesbehalve goed te noemen.

Ze hebben gewoon de mods genomen, vragen of niet, toestemming of niet, en alles gewoon in elkaar gemept. Samen met een hoop untested code van MCPC.
Wat geeft dit als resultaat? Een server die bijna niet te beheren valt, vol dupe bugs zit, vol crashers, bijna geen controle over shit, ...

Simpel gezegd : Tekkit is leuk als je het met maten speelt of mensen die je vertrouwt, maar het idee is nu nog niet houdbaar op TweakCraft.
Ikzelf heb ook een kleine server tussen mij & duvelke. Ik heb hierbij al een paar dingen moeten modden, omdat ze ofwel m'n wereld deden crashen, laggen, niet werkten, ... noem maar op.

Een betere manier waarop we eigenlijk nog moeten wachten is de "FTB" modpack. Deze zal door de modders zelf uitgebracht worden. Al hoop ik dat ze hierbij dan wel mooi naar Bukkit luisteren :p.
Title: Re: Tekkit!
Post by: Sander on 7 October 2012, 17:49:48
Dankjewel FlutterShy, erg duidelijk dat het niet haalbaar is om Tekkit te draaien op een omgeving waar veel mensen kunnen komen die je niet allemaal 'kent'.

Ik speel het nu ook alleen met 1 persoon die ik IRL ken en dat bevalt erg goed. Ook heb ik al wat glitches ontdekt die de client doen chrashen, maar daar valt gelukkig omheen te werken. De serverside glitches was ik niet van op de hoogte.

Dank voor het antwoord dus, kan ik die droom laten varen ;)
Title: Re: Tekkit!
Post by: FlutterShy on 8 October 2012, 19:24:11
Welja, to be entirely honest was ik van plan van een "gelinkte" tekkit server te draaien op TweakCraft.

However zal dit dan met een vrij stricte whitelisting moeten gebeuren denk ik. Het punt is dan ook eigenlijk "wie vertrouw je". Zoals we kunnen zien met het huidige vouch systeem en het huidige doelpubliek van TweakCraft denk ik niet dat het haalbaar zal zijn :p.
Nu, toendertijd met MC Alpha met clientside inventory was het ook zeer hard abjoesbaar, denk maar aan de soil+seeds bug, en hadden we toch een MC servertje.

Hierbij denk ik dan dat het misschien zou kunnen, maar misschien niet de slimste zet zal zijn. Hier zou ik dan op zn' minst eerst een week in het "bukkit hooks gebruiken" porten steken.

We zien wel :p.
Title: Re: Tekkit!
Post by: lappro on 12 October 2012, 16:35:04
Ik snap dat het veel problemen op kan leveren, vooral op het gebied van cheaten.

Maar toch is de reden dat ik bijna niet meer op tweakcraft kom vooral dat ik op vanilla minecraft een beetje uitgekeken raak. Nu draaide ik dan mijn eigen tekkit server voor vrienden, is het toch leuk om het met een grotere community te doen.

Misschien kunnen we een test tekkit servertje starten en die in het begin bijvoorbeeld vip-only maken en dan dupe bugs eventjes voor lief nemen. Als je duped verpest je toch alleen je eigen spel plezier.

Ik weet niet of er animo en ruimte is voor iets als dit? Zou het wel heel erg tof vinden.
Title: Re: Tekkit!
Post by: Sander on 12 October 2012, 17:13:50
Ik snap dat het veel problemen op kan leveren, vooral op het gebied van cheaten.

Maar toch is de reden dat ik bijna niet meer op tweakcraft kom vooral dat ik op vanilla minecraft een beetje uitgekeken raak. Nu draaide ik dan mijn eigen tekkit server voor vrienden, is het toch leuk om het met een grotere community te doen.

De sfeer op TC vind ik erg leuk, maar ook ik merk dat er inmiddels veel meer uitbreidingen zijn op Minecraft, zoals Tekkit, dat die uitbreidingen het een stuk leuker maken om Minecraft te spelen.

Misschien kunnen we een test tekkit servertje starten en die in het begin bijvoorbeeld vip-only maken en dan dupe bugs eventjes voor lief nemen. Als je duped verpest je toch alleen je eigen spel plezier.

Ik weet niet of er animo en ruimte is voor iets als dit? Zou het wel heel erg tof vinden.

Ik hoop ook dat we het uiteindelijk wel via Tweakcraft kunnen spelen, maar snap ook dat dat nog even kan duren.

Tot die tijd.. ik kan ook nog wel een klein aantal TC-vips op mijn server hebben. Indien interesse, dan hoor ik dat graag.

Server is niet 24/7 en staat alleen aan in principe als ik Tekkit speel (wat vrij veel is at the moment ;) ) Voor de rest wel voorzien van heel degelijke hardware, dus verwacht geen performanceprobleempjes.
Title: Re: Tekkit!
Post by: lappro on 15 October 2012, 22:32:26
ja hoorde van fluttershy dat hij wel wat ziet in FTB (http://feed-the-beast.com/ (http://feed-the-beast.com/)).
hopelijk is dat snel af en krijgt het dan wel de goedkeuring van fluttershy  :P
Dan lukt het misschien wel om een modded versie van tweakcraft erdoor te krijgen :+
Title: Re: Tekkit!
Post by: Loev on 22 October 2012, 14:41:22
Wat is de status? Ik wil ook heel graag Tekkit spelen met mijn Tweakcraft vriendjes. Er kan een zero tolerance beleid zijn?
* Elke speler max 1 quary in gebruik. Quary moet default grote hebben.
* Geen machines bouwen die lag veroorzaken. Wanneer er lag ontstaat zoeken de admins de oorzaak en zetten de machine uit.
* Geen 'cheat' machines (bone meal of blaze rods maceraten etc...)

Er kan toch als test een Tekkit map worden gestart? Na een maand evalueren en daarna verder besluiten.

@Sander check je DM ;)
Title: Re: Tekkit!
Post by: Sander on 22 October 2012, 14:47:23
Wat is de status? Ik wil ook heel graag Tekkit spelen met mijn Tweakcraft vriendjes. Er kan een zero tolerance beleid zijn?
* Elke speler max 1 quary in gebruik. Quary moet default grote hebben.
* Geen machines bouwen die lag veroorzaken. Wanneer er lag ontstaat zoeken de admins de oorzaak en zetten de machine uit.
* Geen 'cheat' machines (bone meal of blaze rods maceraten etc...)

Er kan toch als test een Tekkit map worden gestart? Na een maand evalueren en daarna verder besluiten.

@Sander check je DM ;)

Ik ben ook benieuwd, maar denk dat we eerlijk gezegd moeten wachten op dat Tekkit stabieler is (maar waarschijnlijk nooit word als ik het bericht van FlutterShy lees), of dat ervoor gekozen wordt met een select gezelschap dit te gaan spelen. :) Maar blijf het gaaf vinden. 1 Quarry kan ik mee leven trouwens, want uiteindelijk stap je toch over op een Equivalent Exchange-achtig iets denk ik (ik althans wel).

Tot zover loopt mijn server prima, als je er maar mensen op hebt die je vertrouwt :)
Title: Re: Tekkit!
Post by: Gazeebo on 22 October 2012, 18:55:32
Wanneer krijgen we dan een OpenTTD gehost op TC server en resources?
En wie wil er nog meer een andere game gehost hebben op TC servers?
Title: Re: Tekkit!
Post by: bReChThOu on 22 October 2012, 18:57:21
Ja ik wil openttd :D
Title: Re: Tekkit!
Post by: Sander on 22 October 2012, 20:18:26
Wanneer krijgen we dan een OpenTTD gehost op TC server en resources?
En wie wil er nog meer een andere game gehost hebben op TC servers?

OpenTTD :o Ook wel een goede optie :7

Maar Tekkit is voorlopig leuker :)
Title: Re: Tekkit!
Post by: Gazeebo on 23 October 2012, 09:31:41
Het punt dat ik probeer te maken is dat Tweakcraft een Minecraft community is. Er zijn meerdere malen mensen geweest met het idee om een (leuke) game te hosten op TC maar daar is altijd tegen gestemd omdat we als prioriteit minecraft hebben.
Title: Re: Tekkit!
Post by: Sander on 23 October 2012, 09:43:07
Het punt dat ik probeer te maken is dat Tweakcraft een Minecraft community is. Er zijn meerdere malen mensen geweest met het idee om een (leuke) game te hosten op TC maar daar is altijd tegen gestemd omdat we als prioriteit minecraft hebben.

Je hebt gelijk, TC is een Minecraft-community. Tekkit ligt hier echter wel behoorlijk dichtbij - het is geen andere game, maar slechts een uitbreiding op het originele concept. Ik dacht dat het namelijk wel leuk was omdat Minecraft opzich niet meer zo evolueert, dat het leuk was om te kijken of er iets van een uitbreiding mogelijk was op het origineel. Vanaf het begin toen Minecraft uitkwam, heb ik eigenlijk altijd online Minecraft gespeeld op TC, maar ik merkte dat er nog meer mogelijk was en ik kon mij voorstellen dat meerdere mensen dat hadden binnen de community. Zo heb ik het ook ingestoken in mijn openingspost - een idee ten bate van de community moet altijd kunnen naar mijn idee. Helaas bleek het originele idee technisch niet geschikt, maar is er wel een alternatief geopperd.

OpenTTD (of iets dergelijks) zal ik dan ook nooit om vragen, mijn voorgaande post waarin ik dat noem kun je dan ook als niet serieus beschouwen :)
Title: Re: Tekkit!
Post by: Gazeebo on 23 October 2012, 09:46:35
Voor mij is het heel simpel. Als er een Tekkit server komt dan komt er ook een OpenTTD server. En andersom ook.

Niet het een of het ander.

Title: Re: Tekkit!
Post by: Sander on 23 October 2012, 09:47:48
Voor mij is het heel simpel. Als er een Tekkit server komt dan komt er ook een OpenTTD server. En andersom ook.

Niet het een of het ander.

Ok, dat was niet mijn insteek en heb ik ook nooit genoemd.

Het was slechts een idee, that's all :)
Title: Re: Tekkit!
Post by: Giordino on 23 October 2012, 09:49:57
Er al wel is een onofficiele OTTD server geweest.
Misschien is het tegen die tijd voor tekkit ook een oplossing gewoon onofficieel maar wel voor de mensen van Tweakcraft.
Title: Re: Tekkit!
Post by: Gazeebo on 23 October 2012, 09:52:48
Dat snap ik inderdaad niet Giordino.
Waarom moet het perse op een TC server terwijl iemand het ook gewoon makkelijk zelf kan hosten, zoals bij OpenTTD ook werd gedaan omdat een server voor dat spel geweigerd werd.
En dat terwijl OpenTTD 100x lichter is om te draaien en (voor zover ik weet) vele malen minder bugs heeft die kunnen zorgen tot crashes.
Title: Re: Tekkit!
Post by: FlutterShy on 23 October 2012, 10:03:16
Voor mij is het heel simpel. Als er een Tekkit server komt dan komt er ook een OpenTTD server. En andersom ook.

Niet het een of het ander.

*kuch* vistu heeft lange tijd een OpenTTD server gedraaid met het TC logo *kuch*
Title: Re: Tekkit!
Post by: Gazeebo on 23 October 2012, 10:04:27
*kuch* laat hem dan ook maar een Tekkit server hosten met het TC logo *kuch*
Title: Re: Tekkit!
Post by: Loev on 23 October 2012, 10:22:47
(http://images.wikia.com/dragonage/images/2/2a/Anchorman-well-that-escalated-quickly.jpg)
Mag de toon even normaal? Van mods verwacht ik een betere houding.

Vanuit de community is er de vraag of er een Tekkit server opgezet kan worden op de TC server. Het antwoord is nu nee, de reden is geldig imho, al kan er wel een pilot project worden gestart vind ik. Wanneer er mensen om een Openttd vragen moet hier ook serieus naar gekeken worden. Laten we de discussie nuttig houden en redenen aanvoeren waarom wel en of niet we een Tekkit server moeten draaien. Zie je graag een server voor een andere game dan open je een eigen topic.
Title: Re: Tekkit!
Post by: Gazeebo on 23 October 2012, 10:25:07
Ik zie het probleem niet zo. Volgens Gunther zijn er genoeg resources vrij om andere dingen te hosten, maar dan kan je gewoon niet weigeren om een (veel) lichtere andere game te hosten waar al veel langer vraag naar is.
Tot die tijd staat iedereen vrij om hun eigen server te hosten en zelfs het TC logo er op te plakken, al dan niet onofficieel.
Title: Re: Tekkit!
Post by: Giordino on 23 October 2012, 10:39:32
Laat er dan eerst even goed in kaart gebracht worden van de resources die op dit moment beschikbaar zijn en dit afzetten tegen de systeem eisen van het type server dat eventueel gehost zou moeten worden.
OTTD is een vrij licht iets maar Tekkit vraagt weer meer resources.
Title: Re: Tekkit!
Post by: mhirr on 23 October 2012, 12:02:36
In een ander topic grapte ik over m'n onwetendheid, dit onderwerp boeit mij serieus. Zou iemand de moeite willen nemen uit te leggen wat het probleem is?
Title: Re: Tekkit!
Post by: mhirr on 23 October 2012, 12:52:31
Laat maar verder, ik merk dat ik me kwaad maak. Waar bemoei ik me ook mee, als speler...
Title: Re: Tekkit!
Post by: Milenco on 23 October 2012, 18:27:23
Zoals Gunther eerder heeft aangegeven is Tekkit op dit moment niet stabiel genoeg om een gebruikerservaring aan te bieden zoals we dat nu met Minecraft doen. Een pilot voor Tekkit is dan ook niet zinvol.

Hoewel Tekkit ook een ander spel is dan Minecraft is het natuurlijk wel erg gelijkbaar en geen situatie zoals met OpenTTD. Feit blijft echter dat Tekkit niet fatsoenlijk kan draaien (ik verwijs weer naar de post van Gunther), dus de discussie of het zou moeten/mogen draaien op Tweakcraft is een discussie die we nu niet hoeven te voeren.

Wellicht is het handig de situatie over een tijdje opnieuw te beoordelen en indien Tekkit dan wel stabiel e.d. genoeg kan draaien, alsnog een discussie starten over het wel/niet draaien van dit spel.
Title: Re: Tekkit!
Post by: FlutterShy on 24 October 2012, 14:33:53
Milenco, als we zouden discussieren zou ik het niet ZO erg vinden om een weekje bezig te zitten voor alles bukkit-compatible te maken, maar ik ga het niet zomaar doen. Ik moet eerst weten dat we er weldegelijk voor zouden gaan. Anders is het maar een verloren moeite :P.
Title: Re: Tekkit!
Post by: Milenco on 24 October 2012, 16:07:58
Zoals je eerder aangaf:
[..]Simpel gezegd : Tekkit is leuk als je het met maten speelt of mensen die je vertrouwt, maar het idee is nu nog niet houdbaar op TweakCraft.[..]

Is dat nu veranderd? Zou het wel houdbaar zijn als jij er een week voor gaat zitten om het te coden? Met andere woorden: Als jij er enige moeite in stopt, kunnen we dat een Tekkit server aanbieden met vergelijkbare kwaliteit als onze Tweakcraft server?

Want als dat niet haalbaar is, hoeven we ook niet te bespreken óf we het uberhaupt wel willen :)
Title: Re: Tekkit!
Post by: bReChThOu on 24 October 2012, 16:10:31
Zolang er stats zijn vind ik het allemaal prima :P
Title: Re: Tekkit!
Post by: Loev on 24 October 2012, 16:30:08
Ik lees nu twee verhalen.

1. We doen het niet. Tekkit is onstabiel, cheaten is makkelijk, Tekkit kost te veel resources.
2. Fluttersky wil Tekkit bukkit-compatibel maken maar alleen als er wel degelijk een Tekkit server komt (en blijft?)

Beetje tegenstrijdig ;) Ik wil graag mijn oude voorstel doen. Zet een Tekkit proef server op en kijk hoe onstabiel of zwaar het nou echt is. Het compatibel maken is dan niks voor niks geweest en we weten of de server het aan kan. Tijdens de proef periode mag elke VIP op de Tekkit server onder strenge voorwaarden.
Title: Re: Tekkit!
Post by: Sander on 24 October 2012, 16:32:08
Ik lees nu twee verhalen.

1. We doen het niet. Tekkit is onstabiel, cheaten is makkelijk, Tekkit kost te veel resources.
2. Fluttersky wil Tekkit bukkit-compatibel maken maar alleen als er wel degelijk een Tekkit server komt (en blijft?)

Beetje tegenstrijdig ;) Ik wil graag mijn oude voorstel doen. Zet een Tekkit proef server op en kijk hoe onstabiel of zwaar het nou echt is. Het compatibel maken is dan niks voor niks geweest en we weten of de server het aan kan. Tijdens de proef periode mag elke VIP op de Tekkit server onder strenge voorwaarden.

Mij valt hetzelfde op. Een proef-editie lijkt mij daarom erg interessant. Er zijn namelijk mogelijkheden lees ik :) Volgens mij is de enige vraag nog (zoals Gunther zegt) of we het willen, of niet.
Title: Re: Tekkit!
Post by: Freaker5005 on 24 October 2012, 17:09:37
ik wil wel hoor tekkit is wel grappig :P
Title: Re: Tekkit!
Post by: iprobrown. on 24 October 2012, 20:16:59
Ik zelf heb tekkit net ontdekt en ben er helemaal gek van, mij lijkt dit dus er leuk om te doen, maar ik snap ook wel dat dit een heleboel werk is om grieven te voorkomen.
Title: Re: Tekkit!
Post by: harm27 on 25 October 2012, 09:52:25
inderdaad. En dat gaat dan veel werk van de admins vragen. en ook nog dat er een admin regelmatig moet checken bij de tekkit server hoe het gaat en eventuele mensen helpen. dat gaat dan dus veel admin tijd kosten.
Title: Re: Tekkit!
Post by: FlutterShy on 25 October 2012, 09:57:21
Milenco, ik zei dat ik het onstabiel vond, en inderdaad dat je vrij snel vrij veel lag/griefs kan veroorzaken. Daarom stelde ik voor van een tijdje eraan te kunnen spenderen (al weet ik niet hoe lang het nu zou duren icm m'n IRL werk/stage) voor alles terug Bukkit-compat te maken.

Maar ik ga dat niet zomaar doen, ziende dat er wel serieus wat werk achter steekt.
Dus als we ervoor zouden gaan (als FTB nu eens doorgaat :+) wil ik er tijd in steken, doen we het niet ga ik er geen tijd in steken.
Title: Re: Tekkit!
Post by: Milenco on 25 October 2012, 12:19:42
In dat geval is het handig om te kijken óf we het uberhaupt wel willen. Ik lees veel positieve reacties op het voorstel, een aantal negatieve.

Waarom wil je graag dat het wél op de Tweakcraft server komt en waarom wil je juist _niet_ dat het er komt? Discussier!
Title: Re: Tekkit!
Post by: bReChThOu on 25 October 2012, 12:25:11
Wtf is dit voor rond de pot gedraai  en slow chat..
Ik wil het best wel een keer proberen, het gaat waarschijnlijk toch gescheiden inventory/server zijn, dus wat kan het kwaad?
Title: Re: Tekkit!
Post by: Giordino on 25 October 2012, 12:37:22
Brecht het gaat erom dat Tekkit eventueel op dezelfde hardware gaat draaien als waar MC nu ook op draait.

Om dan aan de vraag van Milenco te voldoen.
Mijn mening waarom wel; Tekkit bied een nieuwe uitdaging op MC meer mogelijkheiden en het lijkt mij erg leuk dit samen te doen met andere leden van TC.
En het zou fijn zijn om een stabiele basis / hardware te hebben eventueel met beleid wat er nu ook op de gewone server is.
Title: Re: Tekkit!
Post by: mhirr on 25 October 2012, 13:44:11
Is het mogelijk tekkit op een andere server te draaien (Tweakkit)? Zodat Tweakers (spelers en admins) tekkit kunnen uitproberen zonder problemen te veroorzaken op de huidige server. Zo nodig zou je tekkit-spelende Tweakers daarvoor een vergoeding kunnen vragen, voor de huur van de nieuwe server.
Title: Re: Tekkit!
Post by: Sander on 25 October 2012, 13:49:21
Zo nodig zou je tekkit-spelende Tweakers daarvoor een vergoeding kunnen vragen, voor de huur van de nieuwe server.

Ik vind het prima om daarin mee te gaan. Diegene die betalen hebben hopelijk ook minder belang bij grieven.. :)
Title: Re: Tekkit!
Post by: FlutterShy on 25 October 2012, 13:55:07
Extra laten betalen zou ik niet doen, je hebt nl immers al de VIP status op de "normale" server. als je hierbij nog eens extra zou moeten voor betalen komen we denk ik qua belastingen in de problemen :P.

Alsook zou ik gewoon als we zo'n server draaien de perms gelinked houden, met elke 30 mins ofzo een "sync" of via de site als je 1 aanpassing doet dat hij naar de 2 servers pusht.
Al ga ik daarvoor een hoop backbone code moeten aanpassen denk ik, milenco?
Title: Re: Tekkit!
Post by: mhirr on 25 October 2012, 14:19:31
Misschien, voordat er veel onnodig (programmeer-)werk verzet wordt, een pol? Geen idee hoe dat moet. 1) Hoeveel Tweakers willen tekkit uitproberen? 2) Hoeveel Tweakers willen tekkit spelen? Waarbij, alleen wanneer voldoende Tweakers 2) wel willen, admins 1) kunnen proberen te realiseren. Zou Tweakcraft dan de eerste tekkit-server zijn?
Title: Re: Tekkit!
Post by: Milenco on 25 October 2012, 15:47:14
Een aparte server voor Tekkit lijkt me vooralsnog niet interessant, hiervoor hebben we ook dubbele kosten. Als we besluiten inderdaad een Tekkit server op te zetten, laten we dan eerst kijken of het haalbaar is i.c.m. onze huidige hardware. 

Mijn mening in het geheel is overigens neutraal: Ik heb Tekkit nog nooit gespeeld maar wil het best eens proberen. Als er genoeg animo voor is zouden we het best eens kunnen proberen. Aan de andere kant doet het af aan onze core-business (Minecraft) en heb je het risico van het scheiden van de community (door ze te verdelen over twee servers).
Title: Re: Tekkit!
Post by: Loev on 25 October 2012, 16:51:42
Tekkit is zo gaaf en uitgebreid. Tip, kijk 'Tekkit with Duncan' vanaf part 4 op Youtube en je wil z.s.m. beginnen.

[youtube]y2dpnpTh5B0[/youtube]

Hoe zitten we nu qua performance? MEM, CPU gebruik? Zit daar nog ruimte in voor een Tekkit map? Welke server admin heeft tijd en zin om de hardware goed door te lichten? Eventueel kunnen we aan derden vragen hoeveel resources een Tekkit server kost.
Title: Re: Tekkit!
Post by: Tim_ofzo on 25 October 2012, 20:25:27
Ik wil Tekkit wel eens proberen en SP is saai :p
Ik ben dus voor  *O*
Title: Re: Tekkit!
Post by: iprobrown. on 26 October 2012, 17:29:25
Ik ben totaal 100 procent voor een tekkit server!
Title: Re: Tekkit!
Post by: remie on 26 October 2012, 18:50:13
Momenteel heb ik en een paar vrienden ook een tekkit server maar nu vraag ik me af flutter, ga je gewoon standaard tekkit server draaien of ga je alle verschillende mods gewoon op een bukkit server gooien? Ik merk namelijk dat tekkit vreselijk verouderd is, en ik ben dus nu ook gewoon allemaal mods maar aan het updaten omdat de standaard tekkit gewoon verschrikkelijk bugged is.
Ik ben voor zelf inelkaar draaien van de server, omdat er nogal wat dingen overpowered zijn zoals EE(@server een condensor farm gemaakt welke gewoon per dag ongeveer 1 golden kist aan red matter blocks uitpoept xD, waarna je eigenlijk een verkapte creative mode hebt) en hoe zit het dan met de client wordt deze dan ook door TC gemaakt(neem aan van wel wegen compatibiliteit)
Title: Re: Tekkit!
Post by: harm27 on 26 October 2012, 18:59:50
eerst kijken of er meerderheid voor is door middel van een stemming. En dan kan flutter doen wat nodig is om een test server tekkit bij TC te draaien.
Title: Re: Tekkit!
Post by: MinecrafterII on 28 October 2012, 20:40:28
Als ik de notulen van de vip meeting van mei dit jaar erbij haal, waar tekkit ook besproken is, is het grootste argument om geen tekkit te gaan gebruiken het mogelijke splitsen van de community is. Dit is en blijft natuurlijk een risico, maar ik heb wel bij mezelf gemerkt dat ik na een tijdje, wanneer ik pretty much alles automatisch heb draaien op technic/tekkit toch weer zin krijg om dingen met de hand te minen en te bouwen zoals op tweakcraft de bedoeling is, om die extra uitdaging toch weer te ondervinden.

Dus ik sluit me aan bij harm en anderen betreft het maken van een poll/stemming voor het opzetten van een tekkit server(zij het tijdelijk). Een tekkit-test server kon misschien opgezet worden op de tweakcraft test server? Dit zag ik in de vipmeet logs en volgens mij wordt de testserver(waarvan ik niet eens wist dat deze bestond) momenteel niet heel intensief gebruikt. Excuses als ik er hier helemaal naast zit.
Title: Re: Tekkit!
Post by: Giordino on 29 October 2012, 08:43:36
Misschien door het min of meer een tweakcraft server te maken houd je mensen toch "binnen" ipv dat ze ergens anders heen gaan.
Title: Re: Tekkit!
Post by: Gazeebo on 29 October 2012, 11:17:34
Ik heb mij inmiddels al uitgesproken over Tekkit binnen het admin team.
Even in het kort en in wat meer beheerste taal :

Tweakcraft is een Minecraft community. Niet meer, niet minder. Een mod ( lees : modificatie ) van een spel zorgt voor nieuwe / compleet andere game features en het enige wat het dan nog met het origineel te maken heeft is dat het in dezelfde game engine gedraaid word.
Counterstrike is niet hetzelfde als half life, DayZ is niet hetzelfde als Arma, Dota is niet hetzelfde als warcraft, etc.
Daarbij vind ik het ook enorm egoistisch van mensen om te zeggen "Dan doet Gunther dit en dat wel even zodat wij tekkit kunnen spelen". Denk even na over wat Gunther al voor TC doet en gedaan heeft. Meerdere malen heeft hij zijn tentamens verneukt en voor zover ik weet zelfs zijn huidige schooljaar en is potentieel zijn toekomst (in elk geval tijdelijk) verneukt.
Als hij zelf bereid is om nog meer van zijn prive leven op te geven om er voor te zorgen dat een aantal mensen op TC een mod kunnen spelen dan moet hij dat zelf weten, maar ik hoop wel dat hij niet verder zijn eigen toekomst verspeeld.
Title: Re: Tekkit!
Post by: Sander on 29 October 2012, 12:09:13
Ik heb mij inmiddels al uitgesproken over Tekkit binnen het admin team.
Even in het kort en in wat meer beheerste taal :

Tweakcraft is een Minecraft community. Niet meer, niet minder. Een mod ( lees : modificatie ) van een spel zorgt voor nieuwe / compleet andere game features en het enige wat het dan nog met het origineel te maken heeft is dat het in dezelfde game engine gedraaid word.
Counterstrike is niet hetzelfde als half life, DayZ is niet hetzelfde als Arma, Dota is niet hetzelfde als warcraft, etc.
Daarbij vind ik het ook enorm egoistisch van mensen om te zeggen "Dan doet Gunther dit en dat wel even zodat wij tekkit kunnen spelen". Denk even na over wat Gunther al voor TC doet en gedaan heeft. Meerdere malen heeft hij zijn tentamens verneukt en voor zover ik weet zelfs zijn huidige schooljaar en is potentieel zijn toekomst (in elk geval tijdelijk) verneukt.
Als hij zelf bereid is om nog meer van zijn prive leven op te geven om er voor te zorgen dat een aantal mensen op TC een mod kunnen spelen dan moet hij dat zelf weten, maar ik hoop wel dat hij niet verder zijn eigen toekomst verspeeld.

Gazeebo, wat betreft Gunther, daar ben ik het niet mee eens. De eerste en enige die het, vanuit zichzelf, aanbood was Gunther zelf. Dat hij enorm veel doet voor de community, dat mag bekend zijn (hopelijk) bij iedereen, maar niemand heeft hem daartoe aangespoord.

Daarbij vind ik dat als jij persoonlijk tegen Tekkit bent, dat het jouw mening is en dat je daarbij een ander niet ervoor hoeft te schuiven om het minder aantrekkelijk te maken om dit idee niet door te voeren. Dat Gunther beschermd moet worden omdat het anders misschien voor hem niet gunstig uitpakt voor zijn toekomst, dat is natuurlijk zeer te waarderen. Maar dat betekent niet dat mensen hier hebben gezegd dat hij 'dat maar even moet gaan doen'.

Wat betreft je argumentatie over dat Tekkit een andere game is dan Minecraft, daar kun je over discussiëren. De vergelijkingen die jij noemt vind ik van een andere orde, bijvoorbeeld CS:S en HL2.

Nevertheless, er is al een aantal keer om een poll geroepen. Ik weet dat er mensen voor zijn, ik weet dat er mensen tegen zijn en wat mij betreft moet een ieder die zich lid voelt van de  Tweakcraft-community ideeën kunnen inbrengen; en dat is waar het mij om ging. Als het niet doorgaat, so be it. Dan kom ik, en anderen vast ook, gewoon nog steeds af en toe buurten op TC. Een idee moet kunnen toch?
Title: Re: Tekkit!
Post by: Gazeebo on 29 October 2012, 12:35:08
*snip*

Gazeebo, wat betreft Gunther, daar ben ik het niet mee eens. De eerste en enige die het, vanuit zichzelf, aanbood was Gunther zelf. Dat hij enorm veel doet voor de community, dat mag bekend zijn (hopelijk) bij iedereen, maar niemand heeft hem daartoe aangespoord.

Gunthers eerste post legde uit dat het op dit moment niet te doen is omdat er te veel werk nodig zou zijn om het stabiel genoeg te houden om het op TC te draaien.

Daarbij vind ik dat als jij persoonlijk tegen Tekkit bent, dat het jouw mening is en dat je daarbij een ander niet ervoor hoeft te schuiven om het minder aantrekkelijk te maken om dit idee niet door te voeren.

Ik ben niet noodzakelijk tegen Tekkit, ik ben tegen het draaien van andere spellen behalve Minecraft. Dit omdat andere spellen in het verleden geweigerd werden met als beweegreden dat wij een MC community zijn. Dat dit nu een beetje naar achteren gespeeld word omdat Tekkit op dit moment populair is wil niet zeggen dat we ineens geen MC community meer zijn.

Dat Gunther beschermd moet worden omdat het anders misschien voor hem niet gunstig uitpakt voor zijn toekomst, dat is natuurlijk zeer te waarderen. Maar dat betekent niet dat mensen hier hebben gezegd dat hij 'dat maar even moet gaan doen'.

eerst kijken of er meerderheid voor is door middel van een stemming. En dan kan flutter doen wat nodig is om een test server tekkit bij TC te draaien.

Wat betreft je argumentatie over dat Tekkit een andere game is dan Minecraft, daar kun je over discussiëren. De vergelijkingen die jij noemt vind ik van een andere orde, bijvoorbeeld CS:S en HL2.
Je mag dat vinden, maar ik vind wel dat het geopperd moet worden zodat mensen die geen baat hebben bij het wel of niet(mensen die het dus niet interesseert)  doorvoeren van een Tekkit server in elk geval door hebben dat Tekkit GEEN minecraft is. Er werd in dit topic zelfs al aangegeven dat men soms weer de drang krijgt om gewoon weer even lekker te minen en bouwen. DAT is namelijk de essentie van Minecraft en NIET van Tekkit.
Er word ook altijd al geopperd dat TC een Minecraft creative server is, zonder het creative. De definitie van creative is min of meer bouwen van (mooie) bouwwerken.

Nevertheless, er is al een aantal keer om een poll geroepen. Ik weet dat er mensen voor zijn, ik weet dat er mensen tegen zijn en wat mij betreft moet een ieder die zich lid voelt van de  Tweakcraft-community ideeën kunnen inbrengen; en dat is waar het mij om ging. Als het niet doorgaat, so be it. Dan kom ik, en anderen vast ook, gewoon nog steeds af en toe buurten op TC. Een idee moet kunnen toch?

Een idee moet kunnen ja, mits het geconcentreerd blijft op Minecraft. Nogmaals, Tekkit is GEEN Minecraft maar een modificatie van Minecraft. Het doel van Tekkit is compleet anders dan het doel van Minecraft.

Een poll vind ik prima, maar men moet wel door hebben dat ook al word er een meerderheid ja gestemd, dat dat niet betekend dat er ook een Tekkit server zal komen. Waarom? Omdat er genoeg mensen zijn die het niks kan interesseren, en je dus geen meerderheid KAN krijgen.
En omdat er nogal wat werk verricht moet worden om het daadwerkelijk een realiteit te maken. Tijd die beter aan andere dingen besteed kunnen worden.

Daarbij wil ik ook nog toevoegen dat er wat mij betreft andere prioriteiten zijn voor Tweakcraft.
Bijvoorbeeld de mogelijkheid geven voor fly modus in alle werelden behalve survival, om het bouwen te vergemakkelijken/promoten. Hier word voor zover ik weet namelijk ERG veel naar gevraagd.
Of toegang tot een creative world waar men gewoon lekker kan bouwen, zonder eerst te moeten slaven om genoeg resources bij elkaar te halen.
Title: Re: Tekkit!
Post by: harm27 on 29 October 2012, 13:04:33
Daarom zei ik het van de poll. Eerst zien wat iedereen vind voor dat we verder gaan kijken. En inderdaad met die ideeën die je geeft zijn denk ik voor sommigen een heel voordeel. En dan heb je eigenlijk geen tekkit meer nodig. Want waar het de meesten om gaat is makkelijker bouwen en grondstoffen minen te lang duurt. Dus dan zou tekkit helemaal niet nodig zijn.
Title: Re: Tekkit!
Post by: Gazeebo on 29 October 2012, 13:11:38
Even een opheldering dan voor de minder helderen onder ons.

Mijn suggestie voor creative is NIET om creative op main aan te zetten. Enkel en alleen om mensen op TC te houden wanneer ze dingen willen uitproberen voor hun bouwwerken op de main map. Het word dus GEEN vervanging voor main.

En ik denk dat harm niet helemaal door heeft dat tekkit niet een vervanging van creative is  7(8)7.

Verdere discussie over mijn 2 suggesties kan hopelijk in de toekomst in een apart topic wanneer de tijd er rijp voor is.
Title: Re: Tekkit!
Post by: Sander on 29 October 2012, 13:43:39

Verdere discussie over mijn 2 suggesties kan hopelijk in de toekomst in een apart topic wanneer de tijd er rijp voor is.


Goed idee :)

Wat mij betreft sluiten we het topic nu. Levert blijkbaar alleen maar vervelende discussies op waar niemand beter van wordt. :) Thanks voor de input allen!
Title: Re: Tekkit!
Post by: mhirr on 29 October 2012, 15:35:04
Ho ho, niet sluiten dit topic...

Ik vind Tekkit ook een totaal ander 'spel', zoals ik 'kunnen vliegen' ook een totaal ander 'spel' vind! Het leuke van TC is nu juist dat je niét kunt vliegen en moet minen om aan bouwstoffen te komen. Alleen wanneer ik echt de pest in heb, gebruik ik Guntherbos, Ironfarm en dat soort 'machine's': van mij mogen die weg. Resource biedt dan alleen grondstoffen om te minen. Nog een stapje verder: ik vind 'honger krijgen' óók leuk...

Het gaat volgens mij ook om méér dan (de techniek achter) MC, TC of Tekkit. TC is sowieso een gemeenschap, misschien is het niet altijd even gezellig, maar toch: TC is een virtuele gemeenschap. Waarom er soms liever náást ("Niet te dichtbij hè?") dan mèt elkaar gebouwd wordt, weet ik niet. Ik begrijp uit de verhalen (!!) dat er vroeger veel meer sámen gebouwd werd, of in ieder aan één groot project met bouwstijl-afspraken.

Wanneer Tweakers, om wat voor reden ook, Tekkit willen kunnen spelen, zijn het -in mijn ogen-  geen èchte Tweakers meer. Simpel om het feit dat Tweakers spelen op TC, met de middelen en mogelijkheden van TC. Laat mij gewoon minen, niet kunnen vliegen en dromen van mooie grote projecten... En als ik TC ff zat ben, ga ik wat anders doen, ga ik ergens anders 'spelen'.

Zie Tweakers als een voetbalelftal; we trainen (minen), hebben lol (chatten) en winnen wel eens een wedstrijd (Citadel). En inderdaad: tafeltennis is ook een leuke sport... Onze keeper vindt tafeltennis zelfs leuker, ineens: "Héé aanvoerder, kunnen we niet met z'n allen gaan tafeltennissen?" Ook de negen spitsen willen wel tafeltennissen: "We hebben al een oude tafel gevonden, likje verf d'r op en klaar." Volgens de aanvoerder is met een likje verf de tafeltennistafel nog lang geen tafeltennistafel zoals we zouden willen: "En nat gras onder je noppen, da's toch wat anders dan pingpongen..." Afijn, in de kleedkamer is de sfeer ineens niet altijd even prettig, laat staan dat er nog een wedstrijd gewonnen wordt...

Dat "iets anders willen" overkomt iedere virtuele gemeenschap. Om bij het voorbeeld te blijven: wanneer het elftal geen elftal meer is, verliest het sowieso èlke wedstrijd. Maar wanneer de voetballers het hoofd koel houden, gewoon blijven trainen, lachen èn, zo nu en dan, winnen, is er altijd een plek waar tafeltennissers kunnen komen voetballen.

Als Tweakers blijven minen, chatten en sámen bouwen, blijft TC een plek waar liefhebbers van MC kunnen komen bouwen. Wel moet er dan een speciale newbie-wereld voor oud-Tekkitspelers komen zodat ze (weer) kunnen wennen aan die prachtige -zelf te minen!!- blokken van 1 bij 1 bij 1 meter.
Title: Re: Tekkit!
Post by: mimix on 29 October 2012, 23:44:29
Daarbij wil ik ook nog toevoegen dat er wat mij betreft andere prioriteiten zijn voor Tweakcraft.
Bijvoorbeeld de mogelijkheid geven voor fly modus in alle werelden behalve survival, om het bouwen te vergemakkelijken/promoten. Hier word voor zover ik weet namelijk ERG veel naar gevraagd.
Of toegang tot een creative world waar men gewoon lekker kan bouwen, zonder eerst te moeten slaven om genoeg resources bij elkaar te halen.
Ik hoop dat de server gewoon blijft zoals hij is.

De toevoeging van fly zou het veel te makkelijker maken. De uitdaging is juist wat tweakcraft zo leuk maakt.

En ik ben bang dat een creative world er voor zorgt dat 9 van de 10 mensen dan alleen maar daar gaat bouwen.

Een Tekkit server naast de huidige server zou kunnen. Hoewel je mij er niet zult zien, ik ben er geen fan van.

(/einde mening van een nieuwe speler :))
Title: Re: Tekkit!
Post by: mhirr on 30 October 2012, 02:18:02
.
Title: Re: Tekkit!
Post by: Bolukan on 30 October 2012, 12:15:48
<knip> (lang stuk inclusief vergelijking met voetbal en taffeltennis)

+1 Amen
Title: Re: Tekkit!
Post by: MinecrafterII on 30 October 2012, 21:10:43
*knip snip lange post*

Ik vind tekkit totaal geen ander spel dan minecraft, een verrijking op het originele spel is het als het aan mij gevraagd wordt. Voortbouwend op je vergelijking van tweakers(tweakcrafters?) met een voetbalelftal dat interesse toont in tafeltennis. Het gaat natuurlijk niet werken als de helft hun tijd ergens anders in gaat steken. Je vergelijkt hier twee verschillende sporten met elkaar, wat voor mij niet opgaat voor minecraft en tekkit. Ik zie minecraft en tekkit eerder als voetbal met toegevoegde elementen. Dit kan reiken van twee ballen in het spel tot 3 teams van 8 personen elk, met 2 verschillende goals en 3 ballen(om maar een extreem voorbeeld te noemen). De basisregels van voetbal gelden hier nog steeds, maar er zijn ook extra regels omdat er meer elementen aanwezig zijn. Wat jij vergelijkt zijn twee verschillende dingen die in de basis verschillend zijn, en misschien op enkele punten een overeenkomst laten zien. Tekkit is in mijn opzicht nog steeds minecraft zoals we dat allemaal kennen, alles wat je in het origineel kon, kan hier nog steeds. Maar je hebt de mogelijkheid om zoveel meer te doen. En als je tekkit om de een of andere reden zat wordt kan je net zo makkelijk weer terugkeren naar tweakcraft zoals we dat nu kennen. In mijn ogen is er niets mis met mensen die wat nieuws willen proberen met mensen waar ze vaker mee omgaan. Samen iets nieuws proberen is lang niet zo overdonderend als er alleen aan beginnen.
Title: Re: Tekkit!
Post by: Hsheepypx on 31 October 2012, 10:42:54
Ik zal het kort proberen houden, want ik heb hier een vrij uitgebreide mening over :p.
Zoals ik begrijp van FlutterShy is de code zeer verouderd en ben ik van mening dat we het beter nu niet kunnen draaien. Mocht er eindelijk weer een nieuwe versie komen. Zonder al teveel bugs wil ik er wel weer is naar kijken.
Title: Re: Tekkit!
Post by: Loev on 1 November 2012, 11:56:05
Kan iemand uitleggen wat de nieuwspost  (http://www.technicpack.net/forgebukkit-project-is-likely-dead/)op de Tekkit website betekend? Wat ik er van begrijp is dat ze Bukkit dumpen voor Forge, toch?
Title: Re: Tekkit!
Post by: lappro on 1 November 2012, 14:58:18
ja daar komt het volgens mij wel op neer ja. Als dat zo is denk ik dat tekkit snel uit zal sterven. Geloof nooit dat dat goed gaat werken.
Title: Re: Tekkit!
Post by: Bolukan on 1 November 2012, 15:16:31
In het artikel wordt geen woord gerept over de generieke add-in manager die nu is doorgeschoven naar 1.5. Gaat dat niet overal invloed op hebben en nu opportunities openen?
Title: Re: Tekkit!
Post by: Sander on 1 November 2012, 15:28:05
In het artikel wordt geen woord gerept over de generieke add-in manager die nu is doorgeschoven naar 1.5. Gaat dat niet overal invloed op hebben en nu opportunities openen?

Dat is wel interessante informatie. Als dat gebeurt, dan snap ik wel dat ze Forge dumpen :)
Title: Re: Tekkit!
Post by: lappro on 1 November 2012, 15:30:37
volgens mij is het andersom sander. Tekkit en mcportcentral dumpen bukkit wegens incompatibilteit oid. Ze maken hun eigen bukkit variant in forge. Als ik het goed begrepen heb.
Title: Re: Tekkit!
Post by: Sander on 1 November 2012, 15:38:27
volgens mij is het andersom sander. Tekkit en mcportcentral dumpen bukkit wegens incompatibilteit oid. Ze maken hun eigen bukkit variant in forge. Als ik het goed begrepen heb.

Hmm ok, zo zou het ook zeker kunnen.

Lekker duidelijke post eigenlijk, roept toch een hoop vragen op blijkbaar :)
Title: Re: Tekkit!
Post by: FlutterShy on 1 November 2012, 15:40:52
Wel lachen, Bukkit droppen gaat ze veel spelers kosten, maar die bukkit "integratie" trok al op geen kloten, dus waar zagen ze over  _O-
Title: Re: Tekkit!
Post by: Loev on 1 November 2012, 16:23:27
Ik snap het hele gebitch niet. Tekkit is super populair bij minecrafters, waarom werken de partijen gewoon niet even samen? Hoe moeilijk kan het zijn...
Title: Re: Tekkit!
Post by: Milenco on 18 November 2012, 20:30:04
We hebben het er intern even over gehad en zijn tot de conclusie gekomen dat we voorlopig geen Tekkit server zullen hosten. De voornaamste redenen zijn het technische beheer/onderhoud wat erbij komt kijken en het mogelijk scheiden van de community over meerdere servers.