Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: TweakCart2  (Read 69032 times)

Giordino

  • Belangrijk
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 755
  • VIP
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #60 on: 4 April 2014, 09:10:30 »
Maar waarom bouw je dan ook net genoeg ?
Ik bedoel het is niet zo dat resources schaars zijn bij ons :)
Wil je de TC boosters niet gebruiken, leg dan wat extra powered rail neer.

xanquezer

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 129
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #61 on: 7 April 2014, 23:27:28 »
paar dagen geleden het zo gedaan

Rails>rails>rails>detector>powerd>rails>rails>rails>dectector>power>etc...

WERKT weer als n tiet!
O o
/¯/___________________
|BLAAAAAAAAAAAARGH!!!
\_\

Giordino

  • Belangrijk
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 755
  • VIP
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #62 on: 19 April 2014, 13:13:27 »
TC2 lijkt problemen te hebben met de twee nieuwste houtsoorten.
Acacia en dark oak respectievelijk ID's 162 en 162;1.
Wanneer deze door een cart langs kisten worden vervoerd worden ze beiden in de eerste de beste kist gedropt waar item ID 162 of 162;1 op staat.
Ik heb verschillende bordjes gebruikt met verschillenden opmaak en zelf de ignore functie.
Met de ignore functie wordt het gehele ID 162 genegeerd.

Ji E Toy

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 20
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #63 on: 19 April 2014, 17:57:21 »
Een vraagje: Ik wil in mijn storage een autocrafter voor blocks als diamond enzo zetten, maar ik wil natuurlijk niet dat ie 4 diamond daarin pleurt als ie er maar 4 heeft, en dan die dingen laat verdwijnen. Kan ik met carts zorgen dat de cart alleen 9 diamonds in een kist dropped? Met @ geprobeerd, maar dan pakt ie er ook minder dan 9. Dus eigenlijk, if amount => 9 collect 9, else do nothing.

Bolukan

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 177
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #64 on: 21 April 2014, 14:47:32 »
@Giordino: dan moeten die values hier weer worden bijgeklust:
https://github.com/TweakCraft/TweakCart2/blob/master/src/net/tweakcraft/tweakcart/model/IntMap.java

PS: Het kan zijn dat het in bukkit ook nog niet helemaal is gefixed (zag iig bug-meldingen van krap een maand oud)
« Last Edit: 21 April 2014, 14:56:24 by Bolukan »

windwarrior

  • Poweruser
  • Senior
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #65 on: 22 April 2014, 09:04:45 »
TC2 lijkt problemen te hebben met de twee nieuwste houtsoorten.
Acacia en dark oak respectievelijk ID's 162 en 162;1.
Wanneer deze door een cart langs kisten worden vervoerd worden ze beiden in de eerste de beste kist gedropt waar item ID 162 of 162;1 op staat.
Ik heb verschillende bordjes gebruikt met verschillenden opmaak en zelf de ignore functie.
Met de ignore functie wordt het gehele ID 162 genegeerd.

Idd, die houtsoort staat nog niet op het tweakcart menu...

Een vraagje: Ik wil in mijn storage een autocrafter voor blocks als diamond enzo zetten, maar ik wil natuurlijk niet dat ie 4 diamond daarin pleurt als ie er maar 4 heeft, en dan die dingen laat verdwijnen. Kan ik met carts zorgen dat de cart alleen 9 diamonds in een kist dropped? Met @ geprobeerd, maar dan pakt ie er ook minder dan 9. Dus eigenlijk, if amount => 9 collect 9, else do nothing.

Dat kan tweakcart idd niet, je kan natuurlijk wat met trapped chests enzo prutsen, wees vooral creatief daarmee :)
(An unmatched left parenthesis creates an unresolved tension that will stay with you all day. - xckd.com/859

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #66 on: 25 April 2014, 00:49:14 »
Even de lastige devver uithangen: ik heb begrepen dat ieder block-ID moet worden toegevoegd aan de sourcecode van TC2. Waarom is dit?

Zo te zien heeft de klasse org.bukkit.Material een lijst met alle materialen die Bukkit kent, is het niet mogelijk om hieruit te halen wat je nodig hebt?
« Last Edit: 25 April 2014, 00:53:08 by AlexMedia »
We are shaping the future

windwarrior

  • Poweruser
  • Senior
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #67 on: 28 April 2014, 21:08:55 »
Even de lastige devver uithangen: ik heb begrepen dat ieder block-ID moet worden toegevoegd aan de sourcecode van TC2. Waarom is dit?

Zo te zien heeft de klasse org.bukkit.Material een lijst met alle materialen die Bukkit kent, is het niet mogelijk om hieruit te halen wat je nodig hebt?

Half, alle blokken gaan er precies op die manier in ja, maar het gaat mis als een blok meerdere varianten (dus data) heeft, daar hebben we nog niet de juiste bukkitcalls voor gevonden.
(An unmatched left parenthesis creates an unresolved tension that will stay with you all day. - xckd.com/859

Aapenootjes

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #68 on: 5 May 2014, 00:46:58 »
Het lijkt er op dat een foutje in de code zit m.b.t. datavalue 263 van coal.
Bij een bordje met:
Code: [Select]
collect items
263

word zowel coal als diamond uit de minecart gevist.
Andersom niet, met 264 (voor diamond) blijft coal wel in de cart.

edit, nog een:
Code: [Select]
Collect items
5,17

pikt netjes wood & log op. Echter ook saplings (datavalue: 6)
« Last Edit: 5 May 2014, 11:46:50 by Aapenootjes »

Ji E Toy

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 20
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #69 on: 5 May 2014, 23:19:58 »
Ik was bezig met een autostorage (Wie niet hedendaags *O*) en toen vond ik dit:
Een kist aangesloten met een comparator. Als je de cart er langs duwt, eet de kist de items, maar update ie niet en gaat de comparator niet aan. Ook uit deed het niet.

Heel raar was dat in een ander geval het wel functioneerde (Zie screen 2).
Ik kwam er net achter dat hier een redstone wire over de comparator heen loopt aan een clock, die refreshed dus de comparator.

Het lijkt een bug, maar waarin het zit, ik weet het niet. Heb er samen met Suiker naar gekeken en we kwamen er niet uit.
« Last Edit: 5 May 2014, 23:28:15 by Ji E Toy »

Suiker

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 344
  • :^)
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #70 on: 5 May 2014, 23:24:58 »
Foto voor je moeder.


PS.
De redstone met clock die dit probleem fixt duid er denk ik op dat we te maken hebben met iets van blockupdate.
« Last Edit: 5 May 2014, 23:40:44 by Suiker »

windwarrior

  • Poweruser
  • Senior
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #71 on: 6 May 2014, 00:21:24 »
Mijn moeder kan niet programmeren, helaas.

En @Ji E, ik zal er eens naar kijken
(An unmatched left parenthesis creates an unresolved tension that will stay with you all day. - xckd.com/859

Original_Dutch

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 93
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #72 on: 15 May 2014, 00:46:15 »
Voor zover ik het weet updaten kisten alleen als een player 'm opent?

merijnh

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 64
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #73 on: 15 May 2014, 09:59:38 »
of je legt er een detector rail achter, die de comperator reset..werkt ook.

harm27

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 274
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #74 on: 1 July 2014, 12:10:39 »
Ik ben bezig met mijn storage en kom er achter dat een aantal nieuwe blokken uit 1.7 nog niet werken. Is er een verwachting wanneer dat gefixed is. eventueel wil ik er wel mee hebben. heb misschien ook een makkelijkere manier voor die id lijst. moet alleen een xml file worden toegevoegd en een xml reader. maar heb geen idee of dat kan met een minecraft plugin. Heb het wel met gewone java code gefixed om een xml reader te gebruiker dus eventueel kan ik die wel geven of gebruiken.

Forum » Tweakcraft » Support » TweakCart2