Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: TweakCart2  (Read 28330 times)

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
TweakCart2
« on: 17 July 2012, 23:47:47 »
TweakCart2
gemaakt door Edoxile, Windwarrior, Remielowik en GuntherDW

Wat is het?
Tweakcart2 is bedoeld als een vervanging voor Tweakcart, samen met TweakFurnace. Het idee van TweakCart2 is dat het mogelijk is om storageminecarts automatisch kisten te vullen en legen. Daarnaast is TweakCart2 backwards compatible met TweakCart(1).

Welke functies heeft het?
  • Minecarts uit dispensers laten komen, en terug
  • StorageCarts items automatisch uit kisten te laten pakken, en terugstoppen
  • Langzame minecarts stoppen om lag te voorkomen

Hoe werkt het?
Om een storagecart iets uit een k]ist te laten pakken moet naast de kist een bordje staan. Dan moet er op dat bordje een bepaalde tekst staan die aangeeft wat er meegenomen moet worden.

Om aan te geven of een cart iets mee moet nemen of juist moet bezorgen moet er op het bordje of "deposit items" (van kist naar storageminecart) of  "collect items" (van storageminecart naar kist) staan. Dan kan daar onder met tekens aangegeven worden wat meegenomen wordt en wat terug gestopt wordt.
De verschillende tekens zijn:
:Scheidingsteken (bijv: 1:3 voor stone en dirt)
|Scheidingsteken (bijv: 1|3 voor stone en dirt)
,Scheidingsteken (bijv: 1,3 voor stone en dirt)
@Hoeveelheid (bijv: 1@10 voor 10 stone per rit)
-Gebied (bijv: 1-3 voor stone, grass en dirt)
!Niet (bijv: !1 voor geen stone)
;Datavalue (bijv: 35;4 voor gele wol)
Het is ook nog mogelijk om aan te geven wat een cart moet doen als hij een bepaalde richting op rijdt. Dat geef je aan met de volgende syntax:
Code: [Select]
N+ (als de cart naar het noorden loopt doe dan dit)
S+
E+
W+
Voorbeelden
Code: [Select]
deposit items
41,42,57
Als een storagecart daar langs komt neemt hij alle iron, gold en diamond blokken mee.

Code: [Select]
deposit items
35;4
Als een storagecart daar langs komt neemt hij alle gele wol mee.

Code: [Select]
deposit items
35
!35;4
Als een storagecart daar langs komt neem hij alle wol mee behalve de gele.

Code: [Select]
deposit items
all items
!35-60
Neemt alle items mee, behalve de nummers 35 tot en met 60.

Code: [Select]
deposit items
1@256
Neemt elke rit 4 stacks stone mee.

Code: [Select]
deposit items
35;1-35;15
Neemt alle wol mee, behalve witte wol.

Code: [Select]
deposit items
N+35
Neemt alle wol mee, maar alleen als de cart naar het noorden rijdt.

Belangrijk om te weten
  • Datavalues staan hier: http://www.minecraftwiki.net/wiki/Data_values
  • Rondom een rail controleer de cart in een block van 1x3x3 naar signs
  • Rondom een sign controleert de TweakCart2 in een block van 3x3x3 naar chests, en vult daarbij doubleblock chests, waarbij maar één block binnen de range staan, aan.
  • Het is NIET mogelijk om namen van items te gebruiken
  • Het is mogelijk zowel collect als deposit op een bordje te hebben
  • Als je een bordje moet omzetten kun je /pen gebruiken, /pen set [tekst] en dan met een coal op een bordje klikken
  • De tekst wordt per regel verwerkt, dus ranges (-) aangeven over meerdere regels werkt niet
  • Als een regel begint met een cijfer (of [cijfer), wordt het verwerkt als data, anders wordt het beschouwt als commentaar
  • Commentaar mag niet met cijfers beginnen en [10 mag bijv. ook niet([] worden gestript). Als het wel gebeurt wordt het hele bordje genegeerd.
  • Als je signs powered met redstone (bijv. dmv een redstonetorch ernaast) worden ze genegeerd door TweakCart2
  • 'all items' moet los op één regel staan, dus 'all items,!1' kan niet op dezelfde regel.
  • Item uitsluiten (!) werkt op twee manieren: Óf je plaats het voor elk item (!1,!2,etc), óf je plaats het aan het begin van de regel, dan geldt het voor alle items (!1,2)
  • Indien er nog items in de storageminecart zitten voordat deze de dispenser ingaat, wordt gezocht naar een kist in de buurt en worden hier de items ingestopt (hiervoor is geen collect items bordje nodig)
Woord achteraf
Tweakcart is nog een beta, mochten er fouten in zitten, meldt deze dan meteen, dan kunnen de ontwikkelaars er wat aan doen. Mochen er nog vragen zijn dan kan dat in dit topic, of ingame.

Een screenshot van signlocatie is hier te vinden.
« Last Edit: 18 July 2012, 12:07:00 by Milenco »

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #1 on: 22 July 2012, 11:09:43 »
Elevators
Door middel van een bordje 'elevator' (op de eerste regel) te plaatsen aan het einde van een track is het mogelijk een cart verticaal te teleporteren. Hierbij moeten twee bordjes geplaatst worden; eentje waar de cart tegenaan rijdt, eentje waar de cart uitkomt. De maximale afstand die verticaal overbrugt kan worden in 30 meter/blocks.

Je kan ook aangeven welke kant een cart op moet (omhoog/omlaag). Indien het bordje redstone powered is, zal de cart omlaag gaan. Anders probeert de cart naar boven te teleporteren.

Giordino

  • Belangrijk
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 755
  • VIP
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #2 on: 22 July 2012, 11:11:20 »
gister even bezig geweest samen met Sander(craft) voor een mooi automagisch systeem.
Ik plaatse een flinke lading dirt in een kist en liet vervolgens een cart langs gaan om op te pikken.
Dubbele kist zat zowat vol (meer dan in 1 enkele kist past) cart gaat erlangs en maakt zijn ronde af, vervolgens check ik de dubbele kist en die was gewoon compleet leeg en de andere kisten hebben er niets bij gekregen.


aacoba

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #3 on: 22 July 2012, 11:53:42 »
Elevators
Door middel van een bordje 'elevator' (op de eerste regel) te plaatsen aan het einde van een track is het mogelijk een cart verticaal te teleporteren. Hierbij moeten twee bordjes geplaatst worden; eentje waar de cart tegenaan rijdt, eentje waar de cart uitkomt. De maximale afstand die verticaal overbrugt kan worden in 30 meter/blocks.

Je kan ook aangeven welke kant een cart op moet (omhoog/omlaag). Indien het bordje redstone powered is, zal de cart omlaag gaan. Anders probeert de cart naar boven te teleporteren.

Hoe zit het als er een speler in de cart zit :)?

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #4 on: 22 July 2012, 11:54:26 »
Elevators
Door middel van een bordje 'elevator' (op de eerste regel) te plaatsen aan het einde van een track is het mogelijk een cart verticaal te teleporteren. Hierbij moeten twee bordjes geplaatst worden; eentje waar de cart tegenaan rijdt, eentje waar de cart uitkomt. De maximale afstand die verticaal overbrugt kan worden in 30 meter/blocks.

Je kan ook aangeven welke kant een cart op moet (omhoog/omlaag). Indien het bordje redstone powered is, zal de cart omlaag gaan. Anders probeert de cart naar boven te teleporteren.

Hoe zit het als er een speler in de cart zit :)?

Geen idee :+

aacoba

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #5 on: 22 July 2012, 11:58:40 »
Sign aan de zijkant van het blokje waar de rails op rust is misschien wat mooier voor elevators?
Dan kan je die mooi gebruiken in projecten oid

Sander

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 134
  • Sander (SanderCraft) @ Minecraft
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #6 on: 22 July 2012, 13:00:10 »
gister even bezig geweest samen met Sander(craft) voor een mooi automagisch systeem.
Ik plaatse een flinke lading dirt in een kist en liet vervolgens een cart langs gaan om op te pikken.
Dubbele kist zat zowat vol (meer dan in 1 enkele kist past) cart gaat erlangs en maakt zijn ronde af, vervolgens check ik de dubbele kist en die was gewoon compleet leeg en de andere kisten hebben er niets bij gekregen.

Klopt, het ging om heel wat blokken dirt. Die zijn nu spoorloos, gelukkig is het 'maar' dirt :)
Wat wel vervelend is, is dat we dit we dit niet konden reproduceren, daarna ging het goed.

Hopelijk kunnen de devvers hier iets mee. De testopstelling staat er gewoon nog en die laat ik ook even staan voor als iemand deze ook wil testen.
« Last Edit: 22 July 2012, 13:02:32 by Sander »

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #7 on: 22 July 2012, 16:02:54 »
Ik heb het samen met Giordino even bekeken maar kon het inderdaad niet reproduceren. Ik heb dus geen idee hoe het is gebeurd. Pas als het enigzins reproduceerbaar is kan het worden opgelost vrees ik.

Vorrion

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 60
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #8 on: 22 July 2012, 23:50:25 »
Ik zou nog steeds heel graag de functie zien om langzame powered rails te maken. Een tweede type waarmee je juist langzaam gaat ipv super snel.

Maddox

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 726
  • Meester der Swagger
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #9 on: 22 July 2012, 23:51:55 »
Ik zou nog steeds heel graag de functie zien om langzame powered rails te maken. Een tweede type waarmee je juist langzaam gaat ipv super snel.
Dat zal van Mojang zelf moeten komen. Enige wat wij "zouden" kunnen doen is een block maken die zou kunnen poweren zoals bij MinecartMania toendertijd.

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #10 on: 23 July 2012, 00:01:19 »
Wellicht is dit iets:

Als block gewone powered rails gebruiken, waar een sign in de buurt staat waarmee de acceleratie kan worden beïnvloed. Als voorbeeld voor een sign:

Code: [Select]
[accel]
20%

Na het passeren van de powered rail zal de cart dan 20% sneller gaan t.o.v. zijn vorige snelheid.
We are shaping the future

Sander

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 134
  • Sander (SanderCraft) @ Minecraft
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #11 on: 23 July 2012, 08:09:04 »
Mocht er toch zoiets komen als het instelbaar maken van speeds, dan zou ik het op basis van een eenheid doen vanaf 0, dus zeg 100 units/u. In ieder geval een absoluut getal, dit zou namelijk voor Vorrions attracties ook perfect bruikbaar zijn! :)

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #12 on: 23 July 2012, 19:14:18 »
Of een combinatie van beide.

If(signValue contains "%") relatief; else absoluut;
We are shaping the future

Sander

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 134
  • Sander (SanderCraft) @ Minecraft
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #13 on: 23 July 2012, 19:15:32 »
Of een combinatie van beide.

If(signValue contains "%") relatief; else absoluut;

Nog beter :)

wave535

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 566
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #14 on: 23 July 2012, 19:38:37 »
mss een idee om iets te maken waardoor de carts met chests losse drops kunnen oprapen (geen idee eigenlijk of dat er al is, gebruik zelf geen tweakcart, en kan gezien vakantie niet ingame komen om het te vragen)?

Forum » Tweakcraft » Support » TweakCart2