Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: TweakCart2  (Read 69019 times)

Suiker

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 344
  • :^)
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #75 on: 1 July 2014, 21:35:02 »
BLAP

Die plugins werken volgens mij allemaal met yml files ipv xml.

harm27

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 274
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #76 on: 2 July 2014, 14:47:55 »
in principe kan denk ik xml ook. yml is ergens voor bedoelt. enige wat ik wel moet weten is waar jullie hem mee compilen. zie namelijk wel een build.xml en nbbuild.xml staan. Als ik dat weet wil ik het wel even proberen.

windwarrior

  • Poweruser
  • Senior
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #77 on: 7 July 2014, 23:04:53 »
Op dit moment is de lijst gewoon in java gespecificeerd, en wel hier. Het speciale alleen is dat items die geen extra datavalues kunnen hebben dus ook geen nieuwe entry in de intmap krijgen. Per 1.8 of 1.9 ofzo gaan id/datavalue paren er uberhaubt uit en worden ze vervangen door strings die items aangeven. Het is dan ook niet meer zinvol om een reader te bouwen die die items leest vanuit een xml/json/yaml/ini/dat/cfg/python pickle/obj serializable/wathebbenwenogmeer file want als het goed is gaat binnenkort de bukkit Material enum eruit en dan kunnen we eens naar een meer duurzame (en minder zeurbare ;) ) aanpak kijken.

Als je code wijzigingen wil maken, check dan dat je op de datavalue_config branch zit, de andere zijn blijkbaar steenoud :P.
(An unmatched left parenthesis creates an unresolved tension that will stay with you all day. - xckd.com/859

windwarrior

  • Poweruser
  • Senior
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #78 on: 7 July 2014, 23:06:51 »
OH OH OH ik ben er een vergeten: .sqlite!
(An unmatched left parenthesis creates an unresolved tension that will stay with you all day. - xckd.com/859

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #79 on: 9 July 2014, 09:34:59 »
Krijgen we dan niet juist te maken met een heel ander probleem, namelijk dat de opdracht "verzamel deze blokjes" niet meer op de borden past? Ik heb nu een aantal TC-bordjes die 6 verschillende materialen verzamelen in één kist (zoals houten deuren, knopjes, trap doors, enz.) en ik denk niet dat dat nog past als alles uitgeschreven moet worden. En dan moet ik alle bordjes in mijn storage nog aanpassen...

Ik ben ook benieuwd hoe men dit bij Craftbook gaat doen met de sensors die reageren op een bepaald block of item.
We are shaping the future

windwarrior

  • Poweruser
  • Senior
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #80 on: 9 July 2014, 14:49:58 »
Oh right idd, dan moeten we er maar boeken van maken ofzo ;)
(An unmatched left parenthesis creates an unresolved tension that will stay with you all day. - xckd.com/859

Freaker5005

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
    • Pixelarts en stuff
Re: TweakCart2
« Reply #81 on: 10 July 2014, 14:21:12 »
Oh right idd, dan moeten we er maar boeken van maken ofzo ;)
Boeken in item frames mogelijk?
I dig, you dig, we dig. Its not a beautiful poem, but it's very deep.

windwarrior

  • Poweruser
  • Senior
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #82 on: 10 July 2014, 14:28:01 »
Het was slechts een snel idee, item frames zijn raar wat dat betreft.. het zijn niet helemaal blocks, maar dit lijkt me zaak voor al 1.8 ook daadwerkelijk uit is :).
(An unmatched left parenthesis creates an unresolved tension that will stay with you all day. - xckd.com/859

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #83 on: 11 July 2014, 09:42:53 »
Of misschien een reverse mapping, van block-IDs naar de nieuwe itemnames. ;)
We are shaping the future

windwarrior

  • Poweruser
  • Senior
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #84 on: 11 July 2014, 13:44:30 »
maar dan zijn we nogsteeds niet van die stomme arbitraire ID's af... Verder gaat dat natuurlijk mis bij nieuwe blokken :P. Nouja we zien wel wat we hieraan gaan doen.
(An unmatched left parenthesis creates an unresolved tension that will stay with you all day. - xckd.com/859

harm27

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 274
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #85 on: 11 July 2014, 17:14:10 »
Oke, eventueel wil ik ook wel mee denken / programmeren als het nodig is.

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #86 on: 13 July 2014, 01:15:01 »
maar dan zijn we nogsteeds niet van die stomme arbitraire ID's af... Verder gaat dat natuurlijk mis bij nieuwe blokken :P. Nouja we zien wel wat we hieraan gaan doen.
Dat zal denk ik ook afhangen van wat het Bukkit-team ermee gaat doen? Als Minecraft intern afziet van block-IDs/data values hoeft het nog niet zo te zijn dat de devvers van Bukkit dat ook doen.
We are shaping the future

harm27

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 274
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #87 on: 13 July 2014, 13:59:52 »
We shall see. Duurt nog wel even voor 1.8 uit is en daarna moet ook nog bukkit 1.8 komen en dat duurt waarschijnlijk ook weer eventjes.

DutchBartje

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 23
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #88 on: 13 July 2014, 14:01:09 »
voor 1.8 is nog geen release date zo het kan nog wel even duren ja.
Maar ik heb er wel al zin in!

Freaker5005

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
    • Pixelarts en stuff
Re: TweakCart2
« Reply #89 on: 17 May 2016, 00:06:29 »
ik weet niet of het aan tweakcart ligt maar een aantal van mijn carts zijn verdwenen en als ik ze terug wil plaatsen dan stoppen ze op een random plek op de track...
I dig, you dig, we dig. Its not a beautiful poem, but it's very deep.

Forum » Tweakcraft » Support » TweakCart2