Forum

Tweakcraft => Support => Topic started by: Milenco on 17 July 2012, 23:47:47

Title: TweakCart2
Post by: Milenco on 17 July 2012, 23:47:47
TweakCart2
gemaakt door Edoxile, Windwarrior, Remielowik en GuntherDW

Wat is het?
Tweakcart2 is bedoeld als een vervanging voor Tweakcart, samen met TweakFurnace. Het idee van TweakCart2 is dat het mogelijk is om storageminecarts automatisch kisten te vullen en legen. Daarnaast is TweakCart2 backwards compatible met TweakCart(1).

Welke functies heeft het?

Hoe werkt het?
Om een storagecart iets uit een k]ist te laten pakken moet naast de kist een bordje staan. Dan moet er op dat bordje een bepaalde tekst staan die aangeeft wat er meegenomen moet worden.

Om aan te geven of een cart iets mee moet nemen of juist moet bezorgen moet er op het bordje of "deposit items" (van kist naar storageminecart) of  "collect items" (van storageminecart naar kist) staan. Dan kan daar onder met tekens aangegeven worden wat meegenomen wordt en wat terug gestopt wordt.
De verschillende tekens zijn:
:Scheidingsteken (bijv: 1:3 voor stone en dirt)
|Scheidingsteken (bijv: 1|3 voor stone en dirt)
,Scheidingsteken (bijv: 1,3 voor stone en dirt)
@Hoeveelheid (bijv: 1@10 voor 10 stone per rit)
-Gebied (bijv: 1-3 voor stone, grass en dirt)
!Niet (bijv: !1 voor geen stone)
;Datavalue (bijv: 35;4 voor gele wol)
Het is ook nog mogelijk om aan te geven wat een cart moet doen als hij een bepaalde richting op rijdt. Dat geef je aan met de volgende syntax:
Code: [Select]
N+ (als de cart naar het noorden loopt doe dan dit)
S+
E+
W+
Voorbeelden
Code: [Select]
deposit items
41,42,57
Als een storagecart daar langs komt neemt hij alle iron, gold en diamond blokken mee.

Code: [Select]
deposit items
35;4
Als een storagecart daar langs komt neemt hij alle gele wol mee.

Code: [Select]
deposit items
35
!35;4
Als een storagecart daar langs komt neem hij alle wol mee behalve de gele.

Code: [Select]
deposit items
all items
!35-60
Neemt alle items mee, behalve de nummers 35 tot en met 60.

Code: [Select]
deposit items
1@256
Neemt elke rit 4 stacks stone mee.

Code: [Select]
deposit items
35;1-35;15
Neemt alle wol mee, behalve witte wol.

Code: [Select]
deposit items
N+35
Neemt alle wol mee, maar alleen als de cart naar het noorden rijdt.

Belangrijk om te weten
Woord achteraf
Tweakcart is nog een beta, mochten er fouten in zitten, meldt deze dan meteen, dan kunnen de ontwikkelaars er wat aan doen. Mochen er nog vragen zijn dan kan dat in dit topic, of ingame.

Een screenshot van signlocatie is hier (http://i54.tinypic.com/6hkdc1.png) te vinden.
Title: Re: TweakCart2
Post by: Milenco on 22 July 2012, 11:09:43
Elevators
Door middel van een bordje 'elevator' (op de eerste regel) te plaatsen aan het einde van een track is het mogelijk een cart verticaal te teleporteren. Hierbij moeten twee bordjes geplaatst worden; eentje waar de cart tegenaan rijdt, eentje waar de cart uitkomt. De maximale afstand die verticaal overbrugt kan worden in 30 meter/blocks.

Je kan ook aangeven welke kant een cart op moet (omhoog/omlaag). Indien het bordje redstone powered is, zal de cart omlaag gaan. Anders probeert de cart naar boven te teleporteren.
Title: Re: TweakCart2
Post by: Giordino on 22 July 2012, 11:11:20
gister even bezig geweest samen met Sander(craft) voor een mooi automagisch systeem.
Ik plaatse een flinke lading dirt in een kist en liet vervolgens een cart langs gaan om op te pikken.
Dubbele kist zat zowat vol (meer dan in 1 enkele kist past) cart gaat erlangs en maakt zijn ronde af, vervolgens check ik de dubbele kist en die was gewoon compleet leeg en de andere kisten hebben er niets bij gekregen.

Title: Re: TweakCart2
Post by: aacoba on 22 July 2012, 11:53:42
Elevators
Door middel van een bordje 'elevator' (op de eerste regel) te plaatsen aan het einde van een track is het mogelijk een cart verticaal te teleporteren. Hierbij moeten twee bordjes geplaatst worden; eentje waar de cart tegenaan rijdt, eentje waar de cart uitkomt. De maximale afstand die verticaal overbrugt kan worden in 30 meter/blocks.

Je kan ook aangeven welke kant een cart op moet (omhoog/omlaag). Indien het bordje redstone powered is, zal de cart omlaag gaan. Anders probeert de cart naar boven te teleporteren.

Hoe zit het als er een speler in de cart zit :)?
Title: Re: TweakCart2
Post by: Milenco on 22 July 2012, 11:54:26
Elevators
Door middel van een bordje 'elevator' (op de eerste regel) te plaatsen aan het einde van een track is het mogelijk een cart verticaal te teleporteren. Hierbij moeten twee bordjes geplaatst worden; eentje waar de cart tegenaan rijdt, eentje waar de cart uitkomt. De maximale afstand die verticaal overbrugt kan worden in 30 meter/blocks.

Je kan ook aangeven welke kant een cart op moet (omhoog/omlaag). Indien het bordje redstone powered is, zal de cart omlaag gaan. Anders probeert de cart naar boven te teleporteren.

Hoe zit het als er een speler in de cart zit :)?

Geen idee :+
Title: Re: TweakCart2
Post by: aacoba on 22 July 2012, 11:58:40
Sign aan de zijkant van het blokje waar de rails op rust is misschien wat mooier voor elevators?
Dan kan je die mooi gebruiken in projecten oid
Title: Re: TweakCart2
Post by: Sander on 22 July 2012, 13:00:10
gister even bezig geweest samen met Sander(craft) voor een mooi automagisch systeem.
Ik plaatse een flinke lading dirt in een kist en liet vervolgens een cart langs gaan om op te pikken.
Dubbele kist zat zowat vol (meer dan in 1 enkele kist past) cart gaat erlangs en maakt zijn ronde af, vervolgens check ik de dubbele kist en die was gewoon compleet leeg en de andere kisten hebben er niets bij gekregen.

Klopt, het ging om heel wat blokken dirt. Die zijn nu spoorloos, gelukkig is het 'maar' dirt :)
Wat wel vervelend is, is dat we dit we dit niet konden reproduceren, daarna ging het goed.

Hopelijk kunnen de devvers hier iets mee. De testopstelling staat er gewoon nog en die laat ik ook even staan voor als iemand deze ook wil testen.
Title: Re: TweakCart2
Post by: Milenco on 22 July 2012, 16:02:54
Ik heb het samen met Giordino even bekeken maar kon het inderdaad niet reproduceren. Ik heb dus geen idee hoe het is gebeurd. Pas als het enigzins reproduceerbaar is kan het worden opgelost vrees ik.
Title: Re: TweakCart2
Post by: Vorrion on 22 July 2012, 23:50:25
Ik zou nog steeds heel graag de functie zien om langzame powered rails te maken. Een tweede type waarmee je juist langzaam gaat ipv super snel.
Title: Re: TweakCart2
Post by: Maddox on 22 July 2012, 23:51:55
Ik zou nog steeds heel graag de functie zien om langzame powered rails te maken. Een tweede type waarmee je juist langzaam gaat ipv super snel.
Dat zal van Mojang zelf moeten komen. Enige wat wij "zouden" kunnen doen is een block maken die zou kunnen poweren zoals bij MinecartMania toendertijd.
Title: Re: TweakCart2
Post by: AlexMedia on 23 July 2012, 00:01:19
Wellicht is dit iets:

Als block gewone powered rails gebruiken, waar een sign in de buurt staat waarmee de acceleratie kan worden beïnvloed. Als voorbeeld voor een sign:

Code: [Select]
[accel]
20%

Na het passeren van de powered rail zal de cart dan 20% sneller gaan t.o.v. zijn vorige snelheid.
Title: Re: TweakCart2
Post by: Sander on 23 July 2012, 08:09:04
Mocht er toch zoiets komen als het instelbaar maken van speeds, dan zou ik het op basis van een eenheid doen vanaf 0, dus zeg 100 units/u. In ieder geval een absoluut getal, dit zou namelijk voor Vorrions attracties ook perfect bruikbaar zijn! :)
Title: Re: TweakCart2
Post by: AlexMedia on 23 July 2012, 19:14:18
Of een combinatie van beide.

If(signValue contains "%") relatief; else absoluut;
Title: Re: TweakCart2
Post by: Sander on 23 July 2012, 19:15:32
Of een combinatie van beide.

If(signValue contains "%") relatief; else absoluut;

Nog beter :)
Title: Re: TweakCart2
Post by: wave535 on 23 July 2012, 19:38:37
mss een idee om iets te maken waardoor de carts met chests losse drops kunnen oprapen (geen idee eigenlijk of dat er al is, gebruik zelf geen tweakcart, en kan gezien vakantie niet ingame komen om het te vragen)?
Title: Re: TweakCart2
Post by: Milenco on 23 July 2012, 21:02:41
mss een idee om iets te maken waardoor de carts met chests losse drops kunnen oprapen (geen idee eigenlijk of dat er al is, gebruik zelf geen tweakcart, en kan gezien vakantie niet ingame komen om het te vragen)?

Dit is een behoorlijk intensief karwij wat waarschijnlijk best wat lag gaat veroorzaken. Er is al wel een alternatief d.m.v. Craftbook, waarbij je met een redstone stroompje items op de grond in een omliggende kist kan stoppen.
Title: Re: TweakCart2
Post by: Original_Dutch on 23 July 2012, 21:04:27
///

Dit is een behoorlijk intensief karwij wat waarschijnlijk best wat lag gaat veroorzaken. Er is al wel een alternatief d.m.v. Craftbook, waarbij je met een redstone stroompje items op de grond in een omliggende kist kan stoppen.


karwei.
Title: Re: TweakCart2
Post by: Milenco on 23 July 2012, 21:41:13
Waarvoor dank :)
Title: Re: TweakCart2
Post by: Freaker5005 on 25 July 2012, 09:47:39
ik heb een probleem hij ruimt me powerd rail niet op. hij neemt het wel mee maar kan het daarna niet echt in een kistje terug vinden.
Title: Re: TweakCart2
Post by: Milenco on 25 July 2012, 11:19:32
Wat is de tekst die op je bordje staat? Powered rail is ID 27 in elk geval.
Title: Re: TweakCart2
Post by: aacoba on 25 July 2012, 11:21:54
je hebt powerdrail-powerd en powerdrail-unpowerd!
wel uitkijken met de item ID's daarvan die zijn verschillend :)
Title: Re: TweakCart2
Post by: Milenco on 25 July 2012, 11:30:01
Item id's zijn hetzelfde, alleen de 'damage value' is anders. :)
Title: Re: TweakCart2
Post by: Freaker5005 on 25 July 2012, 23:11:42
heb ze gevonden bij het bordje:
Collect items
44:1-44:14

wrrm komt die hij 44?
Title: Re: TweakCart2
Post by: Freaker5005 on 25 July 2012, 23:33:56
heb ze gevonden bij het bordje:
Collect items
44:1-44:14

wrrm komt die hij 44?
nvm zie me eigen fout >.< geen : gebruiken :P maar ;
Title: Re: TweakCart2
Post by: AlexMedia on 27 July 2012, 21:03:10
In de issuetracker van TweakCart2Plugins staan een paar feature requests en bug reports. hier dus (https://github.com/TweakCraft/TweakCart2Plugins/issues). Is het de bedoeling dat ze daar komen, of willen de heren developers ze op een andere manier zien?
Title: Re: TweakCart2
Post by: Gazeebo on 4 September 2012, 20:29:10
Ik heb 2 bugs op github toegevoegd.

De top corner sign locations worden nog niet gezien door de minecart en de nieuwe item id's voor de wooden slabs worden nog niet individueel behandeld. De minecart ziet 126:0 t/m 126:3 allemaal als dezelfde wooden slab.

*edit*

De bug report over de sign locatie is op github verwijderd met als melding dat het in de verkeerde sectie stond. Ik heb er geen zin in om weer de bug te onderzoeken en uit te vinden wat het precieze probleem was qua locaties en screenshots. Beetje gemiste kans vind ik ;)
Title: Re: TweakCart2
Post by: remie on 23 September 2012, 13:22:56
*edit*

De bug report over de sign locatie is op github verwijderd met als melding dat het in de verkeerde sectie stond. Ik heb er geen zin in om weer de bug te onderzoeken en uit te vinden wat het precieze probleem was qua locaties en screenshots. Beetje gemiste kans vind ik ;)
Ja ik heb inderdaad de bug verwijderd omdat je de bug bij de verkeerde repository hebt gezet, overigens vind ik de omschrijving zeer summier en zie niet wat er nou precies fout gaat.
Verder heb ik volgens mij je andere bug wel opgelost.
Title: Re: TweakCart2
Post by: Bolukan on 5 October 2012, 11:23:35
De afgelopen dagen/weken ben ik in Tweakcart gedoken. In het theatre dat Simmeh is begonnen, heb ik samen met Gr0lsch een storage gebouwd. Idee is gejat, met als verbetering een versmalling van 5 naar 4 breed door gebruik van transmitters/receivers (MC0111/MC1110) in plaats van redstone.

In mijn eigen kelder heb ik een complete (voor alles) storage opgezet voor dagelijks gebruik (=compact) en maak ik gebruik van 2 x 2 kisten boven elkaar door op niveau 1 en 4 bordjes te plaatsen.

Nu de reden van deze post:
* Bij het gebruik van de "elevator" dien je eerst 2 rails te leggen, en pas bij de 3e rails kun je bordjes plaatsen. Bordjes (collect/deposit) naast de eerste 2 rails werken niet.
* Ander leerpunt is dat een bocht na een "elevator" leidt tot ontsporing.
Dit ter lering voor een ieder die zelf iets uitwerkt.



Title: Re: TweakCart2
Post by: Freaker5005 on 23 October 2012, 12:23:00
ik vind mijn kisten(54) steeds terug bij mijn trappen (53,67,108,109,114,134-136) wrrm?? want 54 staat niet op de bordjes...
Title: Re: TweakCart2
Post by: Bolukan on 28 October 2012, 19:26:54
Het issue van 54 (Chests) heb ik al gemeld, inclusief mogelijk de oplossing:
https://github.com/TweakCraft/TweakCart2/issues

Kan ik trouwens meehelpen? Ik kan programmeren, en heb geen enkele ervaring met minecraft-mods. Maar wat codes toevoegen (1.4.2 proof maken) etc. moet wel lukken.
Title: Re: TweakCart2
Post by: Vera1991 on 29 October 2012, 10:48:54
Om elevators omhoog of omlaag te laten gaan, plaats je up of down op de tweede regel.

Edit: Waarom ben ik nu weer ingelogd als Vera :S
Title: Re: TweakCart2
Post by: Hsheepypx on 29 October 2012, 18:28:35
Om elevators omhoog of omlaag te laten gaan, plaats je up of down op de tweede regel.

Edit: Waarom ben ik nu weer ingelogd als Vera :S
elevator up
of
elevator down
was het toch?
Title: Re: TweakCart2
Post by: R0SSI on 29 October 2012, 20:48:38
Om elevators omhoog of omlaag te laten gaan, plaats je up of down op de tweede regel.

Edit: Waarom ben ik nu weer ingelogd als Vera :S
elevator up
of
elevator down
was het toch?

Moet op tweede regel zover ik weet.

Edit: Net getest, moet echt op tweede regel. Dus:
elevator
down
Title: Re: TweakCart2
Post by: Bolukan on 30 October 2012, 12:07:07
Is dit part van TweakCart2 ? of een andere mod. Ik kon het namelijk niet terugvinden in de source op github.

Edit 1: Zie hieronder. Gevonden!
https://github.com/TweakCraft/TweakCart2Plugins/blob/master/Elevators/src/net/tweakcraft/tweakcart/elevator/ElevatorParser.java (https://github.com/TweakCraft/TweakCart2Plugins/blob/master/Elevators/src/net/tweakcraft/tweakcart/elevator/ElevatorParser.java)
En naast Up en Down is er ook Invert

Edit 2: Invert:
Code: [Select]
if(line.equals("invert")) {
 return sign.getBlock().isBlockPowered() ?  unpoweredDirection : poweredDirection;
}
Title: Re: TweakCart2
Post by: Milenco on 30 October 2012, 17:56:07
Het is de Elevator functie van Tweakcart2Plugins, die heet een eigen repo :)
Title: Re: TweakCart2
Post by: R0SSI on 31 October 2012, 00:16:48
Is dit part van TweakCart2 ? of een andere mod. Ik kon het namelijk niet terugvinden in de source op github.

Edit:
Zie hieronder. Gevonden!
https://github.com/TweakCraft/TweakCart2Plugins/blob/master/Elevators/src/net/tweakcraft/tweakcart/elevator/ElevatorParser.java
 (https://github.com/TweakCraft/TweakCart2Plugins/blob/master/Elevators/src/net/tweakcraft/tweakcart/elevator/ElevatorParser.java)
En naast Up en Down is er ook Invert

Wat doet invert dan precies?
Title: Re: TweakCart2
Post by: remie on 31 October 2012, 00:30:35
@Rossi, invert inverteerd de werking van hoe de elevator wordt aangestuurd met redstone, oftwel was het eerst als je de elevator powered dat ie dan omhoog gaat nu gaat ie dan omlaag.
Title: Re: TweakCart2
Post by: R0SSI on 31 October 2012, 09:15:03
@Rossi, invert inverteerd de werking van hoe de elevator wordt aangestuurd met redstone, oftwel was het eerst als je de elevator powered dat ie dan omhoog gaat nu gaat ie dan omlaag.

Aah oké. Iemand al naar dat chest probleem gekeken?
Title: Re: TweakCart2
Post by: Bolukan on 31 October 2012, 09:24:16
OVERBODIG
Title: Re: TweakCart2
Post by: R0SSI on 2 November 2012, 11:31:29
Geen idee of het een TweakCart bug is, maar ik kan oneindig veel carts krijgen. Wanneer er nog 2 carts in de dispenser zitten, blijft hij nieuwe eruit sturen. Terwijl het aantal niet lager wordt.

Kunnen anderen dit bevestigen, dat dit puur aan TweakCart ligt?
Title: Re: TweakCart2
Post by: Milenco on 2 November 2012, 19:48:59
Tijdelijk Tweakcart even uitgezet..

Edit: Of niet...
Title: Re: TweakCart2
Post by: harm27 on 3 November 2012, 15:42:57
ik heb hier ook last van. heb tijdelijk dispenser eruit gehaald. is dit inderdaad een bug van tweakcart of ligt dit ergens anders aan?
Title: Re: TweakCart2
Post by: Bolukan on 3 November 2012, 17:00:29
Vanaf 1.3 kan dispenser zelf carts dispensen, dit zou mogelijk met een bug kunnen samenhangen?
Title: Re: TweakCart2
Post by: Hsheepypx on 4 November 2012, 11:49:01
Dit is met de vorige reset gefixt.
Title: Re: TweakCart2
Post by: Llamaducks on 19 February 2014, 21:12:57
Het lijkt erop of Stained Glass (95), Stained Glass Panes (160) en Carpet (171) niet correct werken met Tweakcart. Als ik ze onderverdeel door 95;3 bv te gebruiken heeft dit geen effect en komen ze allemaal alsnog in de eerste chest terecht. Dit terwijl andere items prima gescheiden kunnen worden. Ligt het probleem er misschien aan dat de subID's niet goed verwerkt zijn?
Title: Re: TweakCart2
Post by: windwarrior on 26 February 2014, 00:59:04
Dat is correct, daar wordt nog geen rekening mee gehouden... Het probleem is dat al die datavalues (dus bijvoorbeeld voor gekleurde glass panes) handmatig in de broncode gezet moeten worden, dus dat loopt altijd even achter, zullen we binnenkort even fixen :)



Dan komen we op een veel leuker onderwerp: nieuwe features!

Het is nu mogelijk een cart een snelheid te geven die deze vast moet houden voor maximaal 16 blokjes, zo kan je ervoor zorgen dat een cart voor 16 blokken niet vertraagd! Hiervoor moet je een blok goud onder de rail plaatsen, en een bordje met een bepaalde syntax.

Op het bordje moet bovenaan "speed control" staan, de regel eronder moet een percentage bevatten, dit percentage geeft aan hoeveel de cart moet versnellen. Optioneel kan je ook aangeven hoeveel blokken de cart de snelheid vast moet houden, bijvoorbeeld "@12"

Voorbeelden:
Code: [Select]
speed control
150%
Versnel 50% en hou die snelheid 16 blocks vast

Code: [Select]
speed control
50%@12
Vertraag 50% en hou die snelheid 12 blocks vast

Soms is het handig een player uit een minecraft te verwijderen. Plaats een iron block onder de rails met een bordje ernaast, syntax volgt.

Code: [Select]
ejector
west
Eject players aan de westzijde van het spoor

Met notice kan een berichtje naar een speler gestuurd worden, hier is geen waardeblock voor nodig

Code: [Select]
notice
hoi
stuurt hoi naar degene in de minecart waar overheen gereden wordt
Title: Re: TweakCart2
Post by: Freaker5005 on 27 February 2014, 02:52:02
moet het bordje onder het blok staan of er tegen aan of maakt dat niet uit?
en eject is nice maar in 1.8 kan dat ook met activator rails(dat je het er misschien dan weer uit laat of zo? idk)
Title: Re: TweakCart2
Post by: AlexMedia on 1 March 2014, 01:22:56
moet het bordje onder het blok staan of er tegen aan of maakt dat niet uit?
Ik heb zojuist een testje gedaan, op de volgende plekken wordt het bordje gelezen:

--
_
#
---

_ = rails
# = niet beschikbaar
= wordt gelezen
- = wordt niet gelezen


Feature request: ook de onderste rij doorzoeken (of in ieder geval het block onder #), zodat de bordjes wat mooier weggewerkt kunnen worden. :)
Title: Re: TweakCart2
Post by: Suiker on 1 March 2014, 17:43:00
Als ik weg ga ergens merkte ik ook dat de carts blijven hangen op de snelheidsregelaar. Ik geloof niet dat het helemaal betrouwbaar is voor bijvoorbeeld in je stoorage. Wel een leuke feature voor een systeem om mensen te vervoeren.
Title: Re: TweakCart2
Post by: windwarrior on 3 March 2014, 00:38:50
moet het bordje onder het blok staan of er tegen aan of maakt dat niet uit?
Ik heb zojuist een testje gedaan, op de volgende plekken wordt het bordje gelezen:

--
_
#
---

_ = rails
# = niet beschikbaar
= wordt gelezen
- = wordt niet gelezen


Feature request: ook de onderste rij doorzoeken (of in ieder geval het block onder #), zodat de bordjes wat mooier weggewerkt kunnen worden. :)

Leuk: een blok onder het blok onder de rail wordt ook gezien als goed, dus je moet het gold/iron-blok op een van de volgende plekken plaatsen

---
-_-
--
--
Title: Re: TweakCart2
Post by: Freaker5005 on 3 March 2014, 21:26:53
Ik heb een beetje een probleem denk ik door dit gebeuren.
Ik kwam vanmorgen in small en er stonden al wat setupjes bij de mansion van Kimioni nu werkte het TC systeem niet voor mij aangezien ik bij elk goud blok door de rails heen zakte en stil kwam te staan.
Toen ik uit eindelijk bij een power rail dingetje kwam ging ik omhoog en de rails stopte in de lucht dus ik zou naar beneden horen te vallen daar, toch?
Dat gebeurde niet ik ging recht door in de lucht waar ik tot still stand kwam en op het moment dat ik de cart verliet crashde MC.
Ik kwam terug niks aan de hand en het systeem werkt nu wel wel bij sommige blokjes.

Even later(like 5/15 min) waren we bij die zelfde powerd rail aan het spelen en ik uitleggen dat ik daar niet naar benden viel. Nu wel.
Daarna gingen we carts op de rails spammen en na dat er een stuk of 40/70 stonden opgestapelt en een aantal over de rails gingen ging ik peronguluk mee met 1.
ik dacht grappig :P nja ik vloog nu samen met een aantal carts door de grond heen en Crash.
en toen kon ik niet meer inloggen...

toen hebben hun alle carts daar verwijderd en ik maar proberen admin er bij geroepen en gekeken of Gunther of Vistu misschien zouden reageren op een berichtje aan hun maar nee niks.

Idk of je hier iets aan hebt.
Daar naast kan iemand dit fixen dat ik weer de server in kan?
Title: Re: TweakCart2
Post by: Gazeebo on 6 March 2014, 05:01:41
moet het bordje onder het blok staan of er tegen aan of maakt dat niet uit?
Ik heb zojuist een testje gedaan, op de volgende plekken wordt het bordje gelezen:

--
_
#
---

_ = rails
# = niet beschikbaar
= wordt gelezen
- = wordt niet gelezen


Feature request: ook de onderste rij doorzoeken (of in ieder geval het block onder #), zodat de bordjes wat mooier weggewerkt kunnen worden. :)

Iets als dit heb ik al meer dan een jaar geleden gepost, over de signs links en rechts boven de rail, met screenshots en alles op github. Maar omdat het op de "verkeerde plek" gepost was is er nooit wat mee gedaan :+
Verder bedoel ik er niks mee natuurlijk  (Y)
Title: Re: TweakCart2
Post by: windwarrior on 6 March 2014, 23:09:57
moet het bordje onder het blok staan of er tegen aan of maakt dat niet uit?
Ik heb zojuist een testje gedaan, op de volgende plekken wordt het bordje gelezen:

--
_
#
---

_ = rails
# = niet beschikbaar
= wordt gelezen
- = wordt niet gelezen


Feature request: ook de onderste rij doorzoeken (of in ieder geval het block onder #), zodat de bordjes wat mooier weggewerkt kunnen worden. :)

Iets als dit heb ik al meer dan een jaar geleden gepost, over de signs links en rechts boven de rail, met screenshots en alles op github. Maar omdat het op de "verkeerde plek" gepost was is er nooit wat mee gedaan :+
Verder bedoel ik er niks mee natuurlijk  (Y)

En er is een reden dat het niet geimplementeerd is, stel dat iemand zijn storage zo opgebouwt heeft dat links en rechts boven de rail er extra tracks liggen en wij zouden een update uitbrengen dat de bordjes links en rechtsboven opeens ook meegenomen worden dan gaat zijn storage stuk. Weinig zoeklocaties is vervelend om weg te werken, maar veel zoeklocaties betekend dat je geen ultracompacte storages kan maken. Er zijn nu 5 zoeklocaties, dat lijkt me atm genoeg. Het is altijd een trade-off.
Title: Re: TweakCart2
Post by: Gazeebo on 7 March 2014, 15:09:49
Alleen werd er toen wel gezegd : "Oh? Dat zou moeten werken" -> *Laat code zien* -> "Zie? Het staat in de code." 7(8)7
Title: Re: TweakCart2
Post by: Aardappelsap on 18 March 2014, 01:24:30
Even een update:
Intersections werken nu! *O* *O*

Vanwege de beperkte ruimte op bordjes is de syntax vrij complex geworden; desalniettemin ga ik een poging doen om het jullie uit te leggen.

Allereerst een voorbeeld:
Code: [Select]
intersection
n[a#]e!n
sw[a]s
e[c&;m#]s:[c#]w

Op de eerste regel staat altijd intersection Alle tekens voor het eerste haakje zijn de huidige bewegingsrichting van de cart.
Mogelijke opties zijn:
Code: [Select]
Richtingen:
n - noord
e - oost
s - zuid
w - west
* - elke richting

Daarna komt een stuk dat tussen haakjes moet staan. Hier geef je aan om wat voor soort cart het gaat. De aanduidingen bestaan uit twee tekens: een type cart en een 'staat' waarbij de staat niet verplicht is:
Code: [Select]
Types:
m - normale minecart
c - storage minecart
p - powered minecart
h - hopper minecart
t - explosive minecart
o - command minecart (mochten die ooit gebruikt worden)
a - alle minecarts

Staten:
# - vol (in het geval van hopper en storage minecarts betekent dit dat er items in zitten, in het geval van normale minecarts een persoon)
& - leeg
@ - zowel vol als leeg (standaard waarde als staat niet aangegeven wordt)

Meerdere soorten worden gescheiden door een puntkomma ';'.

Na het haakje staat een letter die de nieuwe richting van de cart aangeeft. Hierna kun je nog andere staten en richtingen aangeven, gescheiden door een dubbele punt ':'. Als allerlaatste kan je aangeven waar alle overige carts heen moeten met '!' (hou er rekening mee dat de bewegingsrichting nog steeds geldt en het dus niet voor elke willekeurige cart is!).

Hiermee is het voorbeeld volledig ontleed:
------------------
intersection - verplicht
n[a#]e!n - alle carts die naar het noorden gaan en vol zijn worden naar het oosten gestuurd; alle andere carts die naar het noorden gaan, gaan gewoon rechtdoor richting het noorden
sw[a]s - alle carts die van zuid of west komen gaan naar het zuiden (de staat maakt hier dus niet uit!)
e[c&;m#]s:[c#]w - alle lege storage carts en volle normale minecarts die uit het oosten komen gaan naar het zuiden; alle volle storage carts die uit het oosten komen gaan naar het westen (draaien zich dus om)
------------------

Nog een paar andere voorbeeldjes:
*[a#]w!e - alle volle carts gaan naar het westen, alle overige (dus de lege carts) naar het oosten
*[a]n - alle carts gaan naar het noorden, ongeacht staat of richting

Let erop dat de bordjes van boven naar onder gelezen worden. Dit heeft betrekking op het volgende voorbeeld:
------------------
intersection
*[a]n - alle carts vanuit alle richtingen gaan naar het noorden
s[c#]w - dit (alle volle storage carts richting het zuiden gaan naar het westen) wordt niet uitgevoerd omdat de eerste statement al voor de cart gold!
------------------

Veel plezier ermee!
Title: Re: TweakCart2
Post by: xanquezer on 1 April 2014, 23:01:03
Hoi

Hoe kan je met powerd rail een volle minecart vooruit laten rijden?

Vanaf powerd rail gaat hij 4 bloks goed en vertraagd daarna weer.
Hij haalt geen 8 rails meer....

Vroeger wel, toen werkte alles perfect, maar tegenwoordig en je enorm veel powerd rail nodig...

gr
Title: Re: TweakCart2
Post by: Giordino on 2 April 2014, 09:18:38
Ik zou zeggen lees de eerste post op deze pagina  ;)
Daar staat beschreven hoe je via een extra block en een sign een cart kan laten versnellen, zonder gebruik te moeten maken van powered rail.
Title: Re: TweakCart2
Post by: TheSec on 2 April 2014, 09:24:07
lol dat er nog steeds aan ontwikkeld word  :9

Is er iets van een lijst van wat nog geïmplementeerd moet worden anders pak ik de oude draad wellicht ook wel weer even op.. ?
Title: Re: TweakCart2
Post by: Aardappelsap on 2 April 2014, 11:03:02
Hoi

Hoe kan je met powerd rail een volle minecart vooruit laten rijden?

Vanaf powerd rail gaat hij 4 bloks goed en vertraagd daarna weer.
Hij haalt geen 8 rails meer....

Vroeger wel, toen werkte alles perfect, maar tegenwoordig en je enorm veel powerd rail nodig...

gr

Wij doen niets met de speed van minecarts behalve met die speed control blocks. Alle nare dingen die je daarmee ervaart is of vanilla, of een andere plugin.
Title: Re: TweakCart2
Post by: xanquezer on 3 April 2014, 22:04:10
Zucht.....

ik ga wel voor de 3de keer de storage aanpassen  }:|
Title: Re: TweakCart2
Post by: Giordino on 4 April 2014, 09:10:30
Maar waarom bouw je dan ook net genoeg ?
Ik bedoel het is niet zo dat resources schaars zijn bij ons :)
Wil je de TC boosters niet gebruiken, leg dan wat extra powered rail neer.
Title: Re: TweakCart2
Post by: xanquezer on 7 April 2014, 23:27:28
paar dagen geleden het zo gedaan

Rails>rails>rails>detector>powerd>rails>rails>rails>dectector>power>etc...

WERKT weer als n tiet!
Title: Re: TweakCart2
Post by: Giordino on 19 April 2014, 13:13:27
TC2 lijkt problemen te hebben met de twee nieuwste houtsoorten.
Acacia en dark oak respectievelijk ID's 162 en 162;1.
Wanneer deze door een cart langs kisten worden vervoerd worden ze beiden in de eerste de beste kist gedropt waar item ID 162 of 162;1 op staat.
Ik heb verschillende bordjes gebruikt met verschillenden opmaak en zelf de ignore functie.
Met de ignore functie wordt het gehele ID 162 genegeerd.
Title: Re: TweakCart2
Post by: Ji E Toy on 19 April 2014, 17:57:21
Een vraagje: Ik wil in mijn storage een autocrafter voor blocks als diamond enzo zetten, maar ik wil natuurlijk niet dat ie 4 diamond daarin pleurt als ie er maar 4 heeft, en dan die dingen laat verdwijnen. Kan ik met carts zorgen dat de cart alleen 9 diamonds in een kist dropped? Met @ geprobeerd, maar dan pakt ie er ook minder dan 9. Dus eigenlijk, if amount => 9 collect 9, else do nothing.
Title: Re: TweakCart2
Post by: Bolukan on 21 April 2014, 14:47:32
@Giordino: dan moeten die values hier weer worden bijgeklust:
https://github.com/TweakCraft/TweakCart2/blob/master/src/net/tweakcraft/tweakcart/model/IntMap.java

PS: Het kan zijn dat het in bukkit ook nog niet helemaal is gefixed (zag iig bug-meldingen van krap een maand oud)
Title: Re: TweakCart2
Post by: windwarrior on 22 April 2014, 09:04:45
TC2 lijkt problemen te hebben met de twee nieuwste houtsoorten.
Acacia en dark oak respectievelijk ID's 162 en 162;1.
Wanneer deze door een cart langs kisten worden vervoerd worden ze beiden in de eerste de beste kist gedropt waar item ID 162 of 162;1 op staat.
Ik heb verschillende bordjes gebruikt met verschillenden opmaak en zelf de ignore functie.
Met de ignore functie wordt het gehele ID 162 genegeerd.

Idd, die houtsoort staat nog niet op het tweakcart menu...

Een vraagje: Ik wil in mijn storage een autocrafter voor blocks als diamond enzo zetten, maar ik wil natuurlijk niet dat ie 4 diamond daarin pleurt als ie er maar 4 heeft, en dan die dingen laat verdwijnen. Kan ik met carts zorgen dat de cart alleen 9 diamonds in een kist dropped? Met @ geprobeerd, maar dan pakt ie er ook minder dan 9. Dus eigenlijk, if amount => 9 collect 9, else do nothing.

Dat kan tweakcart idd niet, je kan natuurlijk wat met trapped chests enzo prutsen, wees vooral creatief daarmee :)
Title: Re: TweakCart2
Post by: AlexMedia on 25 April 2014, 00:49:14
Even de lastige devver uithangen: ik heb begrepen dat ieder block-ID moet worden toegevoegd aan de sourcecode van TC2. Waarom is dit?

Zo te zien heeft de klasse org.bukkit.Material (http://jd.bukkit.org/dev/doxygen/d6/d0e/enumorg_1_1bukkit_1_1Material.html) een lijst met alle materialen die Bukkit kent, is het niet mogelijk om hieruit te halen wat je nodig hebt?
Title: Re: TweakCart2
Post by: windwarrior on 28 April 2014, 21:08:55
Even de lastige devver uithangen: ik heb begrepen dat ieder block-ID moet worden toegevoegd aan de sourcecode van TC2. Waarom is dit?

Zo te zien heeft de klasse org.bukkit.Material (http://jd.bukkit.org/dev/doxygen/d6/d0e/enumorg_1_1bukkit_1_1Material.html) een lijst met alle materialen die Bukkit kent, is het niet mogelijk om hieruit te halen wat je nodig hebt?

Half, alle blokken gaan er precies op die manier in ja, maar het gaat mis als een blok meerdere varianten (dus data) heeft, daar hebben we nog niet de juiste bukkitcalls voor gevonden.
Title: Re: TweakCart2
Post by: Aapenootjes on 5 May 2014, 00:46:58
Het lijkt er op dat een foutje in de code zit m.b.t. datavalue 263 van coal.
Bij een bordje met:
Code: [Select]
collect items
263

word zowel coal als diamond uit de minecart gevist.
Andersom niet, met 264 (voor diamond) blijft coal wel in de cart.

edit, nog een:
Code: [Select]
Collect items
5,17

pikt netjes wood & log op. Echter ook saplings (datavalue: 6)
Title: Re: TweakCart2
Post by: Ji E Toy on 5 May 2014, 23:19:58
Ik was bezig met een autostorage (Wie niet hedendaags *O*) en toen vond ik dit:
Een kist aangesloten met een comparator. Als je de cart er langs duwt, eet de kist de items, maar update ie niet en gaat de comparator niet aan. Ook uit deed het niet.

Heel raar was dat in een ander geval het wel functioneerde (Zie screen 2).
Ik kwam er net achter dat hier een redstone wire over de comparator heen loopt aan een clock, die refreshed dus de comparator.

Het lijkt een bug, maar waarin het zit, ik weet het niet. Heb er samen met Suiker naar gekeken en we kwamen er niet uit.
Title: Re: TweakCart2
Post by: Suiker on 5 May 2014, 23:24:58
Foto voor je moeder.
(http://imgur.com/wxH6UID.png)

PS.
De redstone met clock die dit probleem fixt duid er denk ik op dat we te maken hebben met iets van blockupdate.
Title: Re: TweakCart2
Post by: windwarrior on 6 May 2014, 00:21:24
Mijn moeder kan niet programmeren, helaas.

En @Ji E, ik zal er eens naar kijken
Title: Re: TweakCart2
Post by: Original_Dutch on 15 May 2014, 00:46:15
Voor zover ik het weet updaten kisten alleen als een player 'm opent?
Title: Re: TweakCart2
Post by: merijnh on 15 May 2014, 09:59:38
of je legt er een detector rail achter, die de comperator reset..werkt ook.
Title: Re: TweakCart2
Post by: harm27 on 1 July 2014, 12:10:39
Ik ben bezig met mijn storage en kom er achter dat een aantal nieuwe blokken uit 1.7 nog niet werken. Is er een verwachting wanneer dat gefixed is. eventueel wil ik er wel mee hebben. heb misschien ook een makkelijkere manier voor die id lijst. moet alleen een xml file worden toegevoegd en een xml reader. maar heb geen idee of dat kan met een minecraft plugin. Heb het wel met gewone java code gefixed om een xml reader te gebruiker dus eventueel kan ik die wel geven of gebruiken.
Title: Re: TweakCart2
Post by: Suiker on 1 July 2014, 21:35:02
BLAP

Die plugins werken volgens mij allemaal met yml files ipv xml.
Title: Re: TweakCart2
Post by: harm27 on 2 July 2014, 14:47:55
in principe kan denk ik xml ook. yml is ergens voor bedoelt. enige wat ik wel moet weten is waar jullie hem mee compilen. zie namelijk wel een build.xml en nbbuild.xml staan. Als ik dat weet wil ik het wel even proberen.
Title: Re: TweakCart2
Post by: windwarrior on 7 July 2014, 23:04:53
Op dit moment is de lijst gewoon in java gespecificeerd, en wel hier (https://github.com/TweakCraft/TweakCart2/blob/datavalue_config/src/net/tweakcraft/tweakcart/model/IntMap.java). Het speciale alleen is dat items die geen extra datavalues kunnen hebben dus ook geen nieuwe entry in de intmap krijgen. Per 1.8 of 1.9 ofzo gaan id/datavalue paren er uberhaubt uit en worden ze vervangen door strings die items aangeven. Het is dan ook niet meer zinvol om een reader te bouwen die die items leest vanuit een xml/json/yaml/ini/dat/cfg/python pickle/obj serializable/wathebbenwenogmeer file want als het goed is gaat binnenkort de bukkit Material enum (https://github.com/Bukkit/Bukkit/blob/55c8f0a007ff851787dc8672a53763f6039d4cac/src/main/java/org/bukkit/Material.java) eruit en dan kunnen we eens naar een meer duurzame (en minder zeurbare ;) ) aanpak kijken.

Als je code wijzigingen wil maken, check dan dat je op de datavalue_config branch zit, de andere zijn blijkbaar steenoud :P.
Title: Re: TweakCart2
Post by: windwarrior on 7 July 2014, 23:06:51
OH OH OH ik ben er een vergeten: .sqlite!
Title: Re: TweakCart2
Post by: AlexMedia on 9 July 2014, 09:34:59
Krijgen we dan niet juist te maken met een heel ander probleem, namelijk dat de opdracht "verzamel deze blokjes" niet meer op de borden past? Ik heb nu een aantal TC-bordjes die 6 verschillende materialen verzamelen in één kist (zoals houten deuren, knopjes, trap doors, enz.) en ik denk niet dat dat nog past als alles uitgeschreven moet worden. En dan moet ik alle bordjes in mijn storage nog aanpassen...

Ik ben ook benieuwd hoe men dit bij Craftbook gaat doen met de sensors die reageren op een bepaald block of item.
Title: Re: TweakCart2
Post by: windwarrior on 9 July 2014, 14:49:58
Oh right idd, dan moeten we er maar boeken van maken ofzo ;)
Title: Re: TweakCart2
Post by: Freaker5005 on 10 July 2014, 14:21:12
Oh right idd, dan moeten we er maar boeken van maken ofzo ;)
Boeken in item frames mogelijk?
Title: Re: TweakCart2
Post by: windwarrior on 10 July 2014, 14:28:01
Het was slechts een snel idee, item frames zijn raar wat dat betreft.. het zijn niet helemaal blocks, maar dit lijkt me zaak voor al 1.8 ook daadwerkelijk uit is :).
Title: Re: TweakCart2
Post by: AlexMedia on 11 July 2014, 09:42:53
Of misschien een reverse mapping, van block-IDs naar de nieuwe itemnames. ;)
Title: Re: TweakCart2
Post by: windwarrior on 11 July 2014, 13:44:30
maar dan zijn we nogsteeds niet van die stomme arbitraire ID's af... Verder gaat dat natuurlijk mis bij nieuwe blokken :P. Nouja we zien wel wat we hieraan gaan doen.
Title: Re: TweakCart2
Post by: harm27 on 11 July 2014, 17:14:10
Oke, eventueel wil ik ook wel mee denken / programmeren als het nodig is.
Title: Re: TweakCart2
Post by: AlexMedia on 13 July 2014, 01:15:01
maar dan zijn we nogsteeds niet van die stomme arbitraire ID's af... Verder gaat dat natuurlijk mis bij nieuwe blokken :P. Nouja we zien wel wat we hieraan gaan doen.
Dat zal denk ik ook afhangen van wat het Bukkit-team ermee gaat doen? Als Minecraft intern afziet van block-IDs/data values hoeft het nog niet zo te zijn dat de devvers van Bukkit dat ook doen.
Title: Re: TweakCart2
Post by: harm27 on 13 July 2014, 13:59:52
We shall see. Duurt nog wel even voor 1.8 uit is en daarna moet ook nog bukkit 1.8 komen en dat duurt waarschijnlijk ook weer eventjes.
Title: Re: TweakCart2
Post by: DutchBartje on 13 July 2014, 14:01:09
voor 1.8 is nog geen release date zo het kan nog wel even duren ja.
Maar ik heb er wel al zin in!
Title: Re: TweakCart2
Post by: Freaker5005 on 17 May 2016, 00:06:29
ik weet niet of het aan tweakcart ligt maar een aantal van mijn carts zijn verdwenen en als ik ze terug wil plaatsen dan stoppen ze op een random plek op de track...