Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: TweakCart2  (Read 69036 times)

windwarrior

  • Poweruser
  • Senior
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #45 on: 26 February 2014, 00:59:04 »
Dat is correct, daar wordt nog geen rekening mee gehouden... Het probleem is dat al die datavalues (dus bijvoorbeeld voor gekleurde glass panes) handmatig in de broncode gezet moeten worden, dus dat loopt altijd even achter, zullen we binnenkort even fixen :)



Dan komen we op een veel leuker onderwerp: nieuwe features!

  • Speed Control
Het is nu mogelijk een cart een snelheid te geven die deze vast moet houden voor maximaal 16 blokjes, zo kan je ervoor zorgen dat een cart voor 16 blokken niet vertraagd! Hiervoor moet je een blok goud onder de rail plaatsen, en een bordje met een bepaalde syntax.

Op het bordje moet bovenaan "speed control" staan, de regel eronder moet een percentage bevatten, dit percentage geeft aan hoeveel de cart moet versnellen. Optioneel kan je ook aangeven hoeveel blokken de cart de snelheid vast moet houden, bijvoorbeeld "@12"

Voorbeelden:
Code: [Select]
speed control
150%
Versnel 50% en hou die snelheid 16 blocks vast

Code: [Select]
speed control
50%@12
Vertraag 50% en hou die snelheid 12 blocks vast

  • Ejector
Soms is het handig een player uit een minecraft te verwijderen. Plaats een iron block onder de rails met een bordje ernaast, syntax volgt.

Code: [Select]
ejector
west
Eject players aan de westzijde van het spoor

  • Notice
Met notice kan een berichtje naar een speler gestuurd worden, hier is geen waardeblock voor nodig

Code: [Select]
notice
hoi
stuurt hoi naar degene in de minecart waar overheen gereden wordt
(An unmatched left parenthesis creates an unresolved tension that will stay with you all day. - xckd.com/859

Freaker5005

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
    • Pixelarts en stuff
Re: TweakCart2
« Reply #46 on: 27 February 2014, 02:52:02 »
moet het bordje onder het blok staan of er tegen aan of maakt dat niet uit?
en eject is nice maar in 1.8 kan dat ook met activator rails(dat je het er misschien dan weer uit laat of zo? idk)
I dig, you dig, we dig. Its not a beautiful poem, but it's very deep.

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #47 on: 1 March 2014, 01:22:56 »
moet het bordje onder het blok staan of er tegen aan of maakt dat niet uit?
Ik heb zojuist een testje gedaan, op de volgende plekken wordt het bordje gelezen:

--
_
#
---

_ = rails
# = niet beschikbaar
= wordt gelezen
- = wordt niet gelezen


Feature request: ook de onderste rij doorzoeken (of in ieder geval het block onder #), zodat de bordjes wat mooier weggewerkt kunnen worden. :)
We are shaping the future

Suiker

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 344
  • :^)
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #48 on: 1 March 2014, 17:43:00 »
Als ik weg ga ergens merkte ik ook dat de carts blijven hangen op de snelheidsregelaar. Ik geloof niet dat het helemaal betrouwbaar is voor bijvoorbeeld in je stoorage. Wel een leuke feature voor een systeem om mensen te vervoeren.

windwarrior

  • Poweruser
  • Senior
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #49 on: 3 March 2014, 00:38:50 »
moet het bordje onder het blok staan of er tegen aan of maakt dat niet uit?
Ik heb zojuist een testje gedaan, op de volgende plekken wordt het bordje gelezen:

--
_
#
---

_ = rails
# = niet beschikbaar
= wordt gelezen
- = wordt niet gelezen


Feature request: ook de onderste rij doorzoeken (of in ieder geval het block onder #), zodat de bordjes wat mooier weggewerkt kunnen worden. :)

Leuk: een blok onder het blok onder de rail wordt ook gezien als goed, dus je moet het gold/iron-blok op een van de volgende plekken plaatsen

---
-_-
--
--
« Last Edit: 3 March 2014, 00:41:07 by windwarrior »
(An unmatched left parenthesis creates an unresolved tension that will stay with you all day. - xckd.com/859

Freaker5005

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
    • Pixelarts en stuff
Re: TweakCart2
« Reply #50 on: 3 March 2014, 21:26:53 »
Ik heb een beetje een probleem denk ik door dit gebeuren.
Ik kwam vanmorgen in small en er stonden al wat setupjes bij de mansion van Kimioni nu werkte het TC systeem niet voor mij aangezien ik bij elk goud blok door de rails heen zakte en stil kwam te staan.
Toen ik uit eindelijk bij een power rail dingetje kwam ging ik omhoog en de rails stopte in de lucht dus ik zou naar beneden horen te vallen daar, toch?
Dat gebeurde niet ik ging recht door in de lucht waar ik tot still stand kwam en op het moment dat ik de cart verliet crashde MC.
Ik kwam terug niks aan de hand en het systeem werkt nu wel wel bij sommige blokjes.

Even later(like 5/15 min) waren we bij die zelfde powerd rail aan het spelen en ik uitleggen dat ik daar niet naar benden viel. Nu wel.
Daarna gingen we carts op de rails spammen en na dat er een stuk of 40/70 stonden opgestapelt en een aantal over de rails gingen ging ik peronguluk mee met 1.
ik dacht grappig :P nja ik vloog nu samen met een aantal carts door de grond heen en Crash.
en toen kon ik niet meer inloggen...

toen hebben hun alle carts daar verwijderd en ik maar proberen admin er bij geroepen en gekeken of Gunther of Vistu misschien zouden reageren op een berichtje aan hun maar nee niks.

Idk of je hier iets aan hebt.
Daar naast kan iemand dit fixen dat ik weer de server in kan?
« Last Edit: 3 March 2014, 21:31:11 by Freaker5005 »
I dig, you dig, we dig. Its not a beautiful poem, but it's very deep.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #51 on: 6 March 2014, 05:01:41 »
moet het bordje onder het blok staan of er tegen aan of maakt dat niet uit?
Ik heb zojuist een testje gedaan, op de volgende plekken wordt het bordje gelezen:

--
_
#
---

_ = rails
# = niet beschikbaar
= wordt gelezen
- = wordt niet gelezen


Feature request: ook de onderste rij doorzoeken (of in ieder geval het block onder #), zodat de bordjes wat mooier weggewerkt kunnen worden. :)

Iets als dit heb ik al meer dan een jaar geleden gepost, over de signs links en rechts boven de rail, met screenshots en alles op github. Maar omdat het op de "verkeerde plek" gepost was is er nooit wat mee gedaan :+
Verder bedoel ik er niks mee natuurlijk  (Y)

windwarrior

  • Poweruser
  • Senior
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #52 on: 6 March 2014, 23:09:57 »
moet het bordje onder het blok staan of er tegen aan of maakt dat niet uit?
Ik heb zojuist een testje gedaan, op de volgende plekken wordt het bordje gelezen:

--
_
#
---

_ = rails
# = niet beschikbaar
= wordt gelezen
- = wordt niet gelezen


Feature request: ook de onderste rij doorzoeken (of in ieder geval het block onder #), zodat de bordjes wat mooier weggewerkt kunnen worden. :)

Iets als dit heb ik al meer dan een jaar geleden gepost, over de signs links en rechts boven de rail, met screenshots en alles op github. Maar omdat het op de "verkeerde plek" gepost was is er nooit wat mee gedaan :+
Verder bedoel ik er niks mee natuurlijk  (Y)

En er is een reden dat het niet geimplementeerd is, stel dat iemand zijn storage zo opgebouwt heeft dat links en rechts boven de rail er extra tracks liggen en wij zouden een update uitbrengen dat de bordjes links en rechtsboven opeens ook meegenomen worden dan gaat zijn storage stuk. Weinig zoeklocaties is vervelend om weg te werken, maar veel zoeklocaties betekend dat je geen ultracompacte storages kan maken. Er zijn nu 5 zoeklocaties, dat lijkt me atm genoeg. Het is altijd een trade-off.
(An unmatched left parenthesis creates an unresolved tension that will stay with you all day. - xckd.com/859

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #53 on: 7 March 2014, 15:09:49 »
Alleen werd er toen wel gezegd : "Oh? Dat zou moeten werken" -> *Laat code zien* -> "Zie? Het staat in de code." 7(8)7

Aardappelsap

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 165
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #54 on: 18 March 2014, 01:24:30 »
Even een update:
Intersections werken nu! *O* *O*

Vanwege de beperkte ruimte op bordjes is de syntax vrij complex geworden; desalniettemin ga ik een poging doen om het jullie uit te leggen.

Allereerst een voorbeeld:
Code: [Select]
intersection
n[a#]e!n
sw[a]s
e[c&;m#]s:[c#]w

Op de eerste regel staat altijd intersection Alle tekens voor het eerste haakje zijn de huidige bewegingsrichting van de cart.
Mogelijke opties zijn:
Code: [Select]
Richtingen:
n - noord
e - oost
s - zuid
w - west
* - elke richting

Daarna komt een stuk dat tussen haakjes moet staan. Hier geef je aan om wat voor soort cart het gaat. De aanduidingen bestaan uit twee tekens: een type cart en een 'staat' waarbij de staat niet verplicht is:
Code: [Select]
Types:
m - normale minecart
c - storage minecart
p - powered minecart
h - hopper minecart
t - explosive minecart
o - command minecart (mochten die ooit gebruikt worden)
a - alle minecarts

Staten:
# - vol (in het geval van hopper en storage minecarts betekent dit dat er items in zitten, in het geval van normale minecarts een persoon)
& - leeg
@ - zowel vol als leeg (standaard waarde als staat niet aangegeven wordt)

Meerdere soorten worden gescheiden door een puntkomma ';'.

Na het haakje staat een letter die de nieuwe richting van de cart aangeeft. Hierna kun je nog andere staten en richtingen aangeven, gescheiden door een dubbele punt ':'. Als allerlaatste kan je aangeven waar alle overige carts heen moeten met '!' (hou er rekening mee dat de bewegingsrichting nog steeds geldt en het dus niet voor elke willekeurige cart is!).

Hiermee is het voorbeeld volledig ontleed:
------------------
intersection - verplicht
n[a#]e!n - alle carts die naar het noorden gaan en vol zijn worden naar het oosten gestuurd; alle andere carts die naar het noorden gaan, gaan gewoon rechtdoor richting het noorden
sw[a]s - alle carts die van zuid of west komen gaan naar het zuiden (de staat maakt hier dus niet uit!)
e[c&;m#]s:[c#]w - alle lege storage carts en volle normale minecarts die uit het oosten komen gaan naar het zuiden; alle volle storage carts die uit het oosten komen gaan naar het westen (draaien zich dus om)
------------------

Nog een paar andere voorbeeldjes:
*[a#]w!e - alle volle carts gaan naar het westen, alle overige (dus de lege carts) naar het oosten
*[a]n - alle carts gaan naar het noorden, ongeacht staat of richting

Let erop dat de bordjes van boven naar onder gelezen worden. Dit heeft betrekking op het volgende voorbeeld:
------------------
intersection
*[a]n - alle carts vanuit alle richtingen gaan naar het noorden
s[c#]w - dit (alle volle storage carts richting het zuiden gaan naar het westen) wordt niet uitgevoerd omdat de eerste statement al voor de cart gold!
------------------

Veel plezier ermee!
« Last Edit: 18 March 2014, 01:47:15 by Aardappelsap »

xanquezer

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 129
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #55 on: 1 April 2014, 23:01:03 »
Hoi

Hoe kan je met powerd rail een volle minecart vooruit laten rijden?

Vanaf powerd rail gaat hij 4 bloks goed en vertraagd daarna weer.
Hij haalt geen 8 rails meer....

Vroeger wel, toen werkte alles perfect, maar tegenwoordig en je enorm veel powerd rail nodig...

gr
O o
/¯/___________________
|BLAAAAAAAAAAAARGH!!!
\_\

Giordino

  • Belangrijk
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 755
  • VIP
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #56 on: 2 April 2014, 09:18:38 »
Ik zou zeggen lees de eerste post op deze pagina  ;)
Daar staat beschreven hoe je via een extra block en een sign een cart kan laten versnellen, zonder gebruik te moeten maken van powered rail.

TheSec

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 104
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #57 on: 2 April 2014, 09:24:07 »
lol dat er nog steeds aan ontwikkeld word  :9

Is er iets van een lijst van wat nog geïmplementeerd moet worden anders pak ik de oude draad wellicht ook wel weer even op.. ?
« Last Edit: 2 April 2014, 09:34:23 by TheSec »

Aardappelsap

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 165
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #58 on: 2 April 2014, 11:03:02 »
Hoi

Hoe kan je met powerd rail een volle minecart vooruit laten rijden?

Vanaf powerd rail gaat hij 4 bloks goed en vertraagd daarna weer.
Hij haalt geen 8 rails meer....

Vroeger wel, toen werkte alles perfect, maar tegenwoordig en je enorm veel powerd rail nodig...

gr

Wij doen niets met de speed van minecarts behalve met die speed control blocks. Alle nare dingen die je daarmee ervaart is of vanilla, of een andere plugin.

xanquezer

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 129
    • View Profile
Re: TweakCart2
« Reply #59 on: 3 April 2014, 22:04:10 »
Zucht.....

ik ga wel voor de 3de keer de storage aanpassen  }:|
O o
/¯/___________________
|BLAAAAAAAAAAAARGH!!!
\_\

Forum » Tweakcraft » Support » TweakCart2