Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Poll

Nu we een tijdje een test draaien met het nieuwe survivalbeleid is het grootste bezwaar het stelen uit kisten. Wat vind jij?

Stelen uit kisten moet mogelijk/toegestaan blijven.
21 (75%)
Stelen uit kisten wordt weer verboden zoals eerder het geval was.
7 (25%)

Total Members Voted: 28

Voting closed: 29 July 2012, 11:38:40

Author Topic: Survival discussie topic  (Read 166649 times)

Sander

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 134
  • Sander (SanderCraft) @ Minecraft
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #150 on: 6 July 2012, 16:25:18 »
De resultaten zijn gepost in het nieuwsforum.

Ik heb al een concreet voorstel gedaan op basis van de resultaten. Wat vinden jullie hiervan?

Daar ben ik het 100% mee eens! Wat mij betreft is dat wat survival is.

Teutates

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 221
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #151 on: 6 July 2012, 16:25:50 »
Quote
Het stelen van blocks valt onder griefen. Ook toegang verschaffen tot storages door het breken van blocks valt onder griefen. Als je echter na het inbreken in de storage de inbraakschade weer herstelt, mag dit wel.

Mja dit vind ik nogal een kromme situatie .

is het anders geen mogelijkheid om het dan zo tedoen. (voorbeeld zodat het minder krom is in mijn ogen)

"Het stelen van blocks valt onder griefen."
Behalve als de block
IronBlock
goldblock
diamantblock

Hou je het griefen gedeelte. maar heb je niet het kromme geval dat alle waardevolle dingen zoals iron en gold en diamant als versiering word neergezet zodat het niet gesteeld kan worden.



Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #152 on: 6 July 2012, 16:30:27 »
Ik ben het er ook mee eens Milenco. Valt immers weinig mee oneens te zijn aangezien dit de resultaten van de poll zijn.
Wanneer gaan we de regels testen? :)

remie

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #153 on: 6 July 2012, 17:15:41 »
Nu alles de uitslagen bekend zijn lijkt mij het slim om zsm de map te resetten en het nieuwe beleid te testen. :yes
The master has spoken

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #154 on: 6 July 2012, 18:28:53 »
Ik ben niet zo'n fan van uitzonderingen, omdat dat het weer lastig communiceert naar de users toe en voor onduidelijkheid zorgt, maar eigenlijk ben ik het wel met Teutatus eens.

Iron, Gold, Diamant en Emerald (1.3) zijn wel waardevolle blocks waarmee je het stelen-aspect hiervan makkelijk kan omzeilen door ze simpel te plaatsen (in je storage of verwerken in je gebouw). Wat vindt de rest hiervan?

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #155 on: 6 July 2012, 18:40:00 »
Ik vind dat niet een vorm van omzeilen maar tactiek. Er is op gestemd dat grieven niet mag tenzij je het fixed. Uitzonderingen begin ik dus liever niet aan.

Tevens is het wel zo dat als jij 8 ingots hebt je deze niet kan omvormen in een block. Deze kunnen dus alsnog gestolen worden.
« Last Edit: 6 July 2012, 18:42:46 by Gazeebo »

Bolukan

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 177
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #156 on: 6 July 2012, 19:51:18 »
Ik vind dat niet een vorm van omzeilen maar tactiek. Er is op gestemd dat grieven niet mag tenzij je het fixed. Uitzonderingen begin ik dus liever niet aan.
Je kunt het niet eens zijn met wat gestemd is, maar de consequentie is dat je die taktiek kunt uitvoeren. Lijkt me ook prachtig met cobblestone en dirt :)

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #157 on: 6 July 2012, 19:58:00 »
Ik stel voor dat we gewoon een test doen op basis van mijn voorgestelde regels en in de tussentijd kijken hoe dat uitpakt en hier in dit topic erover verder discussiƫren?

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #158 on: 6 July 2012, 20:30:52 »
tja als we geen ijzer gold of daimond blocks mogen stelen dan moet ik maar al je cobble en dirt jatten :(

Teutates

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 221
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #159 on: 7 July 2012, 10:51:22 »
Ik ben niet zo'n fan van uitzonderingen, omdat dat het weer lastig communiceert naar de users toe en voor onduidelijkheid zorgt, maar eigenlijk ben ik het wel met Teutatus eens.

Iron, Gold, Diamant en Emerald (1.3) zijn wel waardevolle blocks waarmee je het stelen-aspect hiervan makkelijk kan omzeilen door ze simpel te plaatsen (in je storage of verwerken in je gebouw). Wat vindt de rest hiervan?

Ik ben het eens dat uitzonderingen verwarring kan veroorzaken. dat is juist het lastige eraan ;)

Maar laten we het inderdaad gewoon testen :) en dan zien we wel verder

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #160 on: 7 July 2012, 12:59:52 »
Hup, resetten die handel :P
Oja, een eenmalige render zou wel tof zijn :)

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #161 on: 7 July 2012, 16:32:49 »
We zijn nu bezig de survival-werelden te resetten en daarna de server weer te starten. Aankondiging hier. Daarin heb ik ook een poll toegevoegd om het voorstel mbt iron/gold/diamant te bespreken.

remie

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #162 on: 7 July 2012, 20:19:03 »
In mijn huisje is ingebroken :'( , maar nu over het grieven. Ik heb een cactus muur der om heen, deze is natuurlijk makkelijk te omzeilen door een brug er overheen bauwen(wat ook gedaan is), nu is deze muur alleen niet afgebroken, staat dit onder grieven(der is ongewenst iets toegevoegd aan mijn huis, waardoor de verdediging verzwakt is) of niet ?

PS: @diegene die gezocht heeft, you missed the cookie jar
The master has spoken

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #163 on: 7 July 2012, 23:41:31 »
Ha Remie, Dat ben ik geweest, ik zit namelijk zeer dicht in de buurt.

Ik heb ook een bemerking: iemand heeft al mijn wheat geoogst en daarna NIET teruggeplant, dat vind ik griefen want je hebt blocks gesloopt en het niet hersteld...

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #164 on: 7 July 2012, 23:56:58 »
Zoals de regels het nu uitleggen is het in bijna gevallen griefen: Het aanpassen van blocks.

Forum » Tweakcraft » Algemeen » Survival discussie topic