Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Poll

Nu we een tijdje een test draaien met het nieuwe survivalbeleid is het grootste bezwaar het stelen uit kisten. Wat vind jij?

Stelen uit kisten moet mogelijk/toegestaan blijven.
21 (75%)
Stelen uit kisten wordt weer verboden zoals eerder het geval was.
7 (25%)

Total Members Voted: 28

Voting closed: 29 July 2012, 11:38:40

Author Topic: Survival discussie topic  (Read 168966 times)

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Survival discussie topic
« on: 24 June 2012, 19:34:30 »
Na aanleiding van een chat-gesprek waarbij wat voorstellen werden gedaan voor beleidsveranderingen in Survival.

Discussie kan hieronder.

Panorama

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 400
  • It's not real life!
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #1 on: 24 June 2012, 19:39:30 »
Ik vindt survival hoe het nu is goed. Alleen vindt ik 1 ding jammer. Als iemand je doodt en je spullen pakt wordt er niet altijd alle spullen terug gegeven. Ik heb dit zelf ook gedaan om soort van wraak te nemen op gene wie dat ook bij mij hebben gedaan. Ik dacht zelf aan een oplossing als je gedoodt wordt dat je spul dan automatisch in een kist komt en dat alleen jij in die kist kan om je spullen terug te pakken.
Panini~

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #2 on: 24 June 2012, 19:47:23 »
Er is een voorstel gedaan om survival 'echt' PVP te maken, waarbij je dus ook mag griefen en andermans spul mag jatten.

Kleine opmerking van mijn kant: Als dat beleid toepassen (mij is t om het even, ik speel er verder niet) heb je het risico dat als je een idioot hebt die het voor iedereen vervelend maakt, wij als admins daar niets tegen kunnen doen. De beoordeling qua verschil tussen idioot en geharderde survivaller is voor ons niet subjectief te maken, dus als dat beleid ingevoerd zou worden, heb je als speler daar totaal geen argument meer om te klagen over anderen, hun terecht of onterecht hun actie dan ook mag zijn.

Sander

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 134
  • Sander (SanderCraft) @ Minecraft
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #3 on: 24 June 2012, 19:47:38 »
Mijn voorstel hierbij ook! Ik hou het zo concreet mogelijk, zodat we hopelijk gericht kunnen discussieren.

Survival wordt 100% vanilla
De huidige opzet is niet echt vanilla: er wordt gezegd dat er niet gestolen mag worden, behalve 1 stack food per dag. Naar mijn idee zit de spanning van survival in het hiden van je spullen, niet in het maken van mooie bouwwerken. Daarvoor hebben we 'main' met ondersteuning van 'resource'.

Vandalisme wordt niet op prijs gesteld
Dat je op zoek bent naar resources, logisch. In een surivalwereld moet je overleven (hence the name ;) ). Het wordt toegestaan alle resources te pakken die je kunt vinden. Je bent zelf verantwoordelijk hoe je alles opslaat. Het opzettelijk TNT'en/affikken van huizen 'omdat het leuk is' wordt niet op prijs gesteld. Wat mij betreft wordt je de toegang tot deze wereld dan ontzegd.

Blocklog blijft inzichtelijk voor admins
Om vandalisme aan te pakken kan een speler vragen om te kijken wie bij hem/haar het bouwwerk heeft vernield. Hierbij volgt dan een waarschuwing of direct uitzetting voor de speler die dit op zijn geweten heeft, afhankelijk van wat je gedaan hebt.

Dit zijn de belangrijkste!

Dit is eigenlijk hoe surival ooit begon. Het ging mis, omdat een aantal mensen dachten dat ze alles maar konden slopen, waardoor strengere regels nodig zijn. Helaas heeft survival naar mijn idee niet meer het karakter wat survival hoort te hebben.

Met deze regels zal ook de huidige survivalworld intact kunnen blijven. Opzettelijk slopen is namelijk niet toegestaan, je moet er alleen voor zorgen dat je je chests goed hide.

« Last Edit: 24 June 2012, 19:51:10 by Sander »

Original_Dutch

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 93
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #4 on: 24 June 2012, 19:52:50 »
Inderdaad Milenco. Same thing as what I was thinking of.
Alleen jij was me net voor. :P


Misschien een soort van reglement opstellen over dat je je stuff kwijt kan raken in survival. Dat je daar mee moet leven. En anders weg moet blijven van survival.

Ik snap de woede, maar dat is het hele idee...

Anders zou er een  lievejongentjesenmeisjessurvival moeten komen, en een hardcore survival...
Maar dat zie ik niet zo snel gebeuren... dus deal with it.


I go with Sander too.

Sloonen

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 11
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #5 on: 24 June 2012, 19:54:07 »
Ik ben het eens met Sander,

Het hiden van je chests is het leukste om te doen. De boel verstoppen voor medespelers, zo moet je geheime gangen zien te maken waar anderen niet bij kunnen. Het opzettelijk slopen van andermans spullen is mijns inziens niet nodig en hoort gestraft te worden.

Dit is volgens mij redelijk makelijk van tevoren inj te perken door goede regelgeving en goede handhaving.

Voor de mensen waarvoor dit niet perse hoeft. dit is een survival wereld waar het normaal is om te survivallen. Anders kun je altijd in main gaan bouwen  8)

gr Sem

Arnold

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 495
  • I fap you
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #6 on: 24 June 2012, 19:56:22 »
Stuff gewoon houden als je iemand killed vind ik een goed idee. Dan moet er van bijde kanten ook geen gezeur meer zijn. 

Verder snap ik het admin-geen-rechten-meer punt niet zo goed. Als ze niet mee doen, dan is er toch ook geen probleem?

En wat het ''griefen'' betreft; dat is survival, dat hoort erbij. Als je huisje opgeblazen wordt door een creeper, dan had je jouw huis maar beter moeten beschermen.
Hi

Sander

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 134
  • Sander (SanderCraft) @ Minecraft
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #7 on: 24 June 2012, 20:01:14 »
En wat het ''griefen'' betreft; dat is survival, dat hoort erbij. Als je huisje opgeblazen wordt door een creeper, dan had je jouw huis maar beter moeten beschermen.

Agree, maar zodra een speler dat doet wordt het wat mij betreft een ander verhaal.

Ik gaf het voorbeeld ook al net in game, maar 'griefing' mag wat mij betreft net als bij een bankoverval: you may rob the vault, but leave the building as is.

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #8 on: 24 June 2012, 20:04:01 »
voordat we straks 3 paginas aan discussie hebben gehad ik ben nu bezig een voorstel uit te typen. ik wil iedereen even verzoeken te wachten tot ik dit heb kunnen posten aangezien er redelijk wat tijd in zit.

Panorama

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 400
  • It's not real life!
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #9 on: 24 June 2012, 20:31:29 »
En wat het ''griefen'' betreft; dat is survival, dat hoort erbij. Als je huisje opgeblazen wordt door een creeper, dan had je jouw huis maar beter moeten beschermen.

you may rob the vault, but leave the building as is.
Daar ben ik het niet mee eens. Als je bijvoorbeeld hard hebt gewerkt om diamonds te vinden en 2 seconden later worden je diamond gegapt. Dat vindt ik dan een beetje oneerlijk. Je moet wel de kans krijgen om je spullen goed te verstoppen voordat iedereen weet waar je al je kisten hebt verstopt.  :)
Panini~

Sander

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 134
  • Sander (SanderCraft) @ Minecraft
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #10 on: 24 June 2012, 20:32:58 »

you may rob the vault, but leave the building as is.
Daar ben ik het niet mee eens. Als je bijvoorbeeld hard hebt gewerkt om diamonds te vinden en 2 seconden later worden je diamond gegapt. Dat vindt ik dan een beetje oneerlijk. Je moet wel de kans krijgen om je spullen goed te verstoppen voordat iedereen weet waar je al je kisten hebt verstopt.  :)

Je stopt je diamanten toch ook weg op een veilige plek? Desnoods is dat je persoonlijke inventory :)

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #11 on: 24 June 2012, 20:50:03 »
Inhoudsopgave
A) inleiding
B,) moeilijkheidsgraad
C) map
D) Voorstellen regels
E) Q&A
F) Admins

A -Inleiding-

Beste Tweakcrafters,

Zoals velen van jullie weten is er op de minecraftserver van Tweakcraft ook een wereld waar survival gespeeld kan worden. Hier moet je dus ook rekening houden met het verzamelen van voedsel en ervoor zorgen dat je niet dood valt etc. Op de vipvergadring van 12 februari 2012 is er al aan bod gekomen dat er op de survival wereld weinig tot geen uitdaging was. Dit omdat de moeilijkheidsgraad niet hoog genoeg stond. Er was toen besloten om de moeilijkheidsgraad één standje omhoog te zetten. Echter bleek later dat survival was ingesteld op easy in plaats van medium. Hierdoor draait de huidige survival wereld nu op medium. In mijn ogen en in de ogen van een aantal survival spelers is dit echter nog steeds niet uitdagend genoeg. Op de laatste vipvergadering is ook naar voren gekomen dat de meerderheid van de vips het goed vind dat builders nu ook mogen spelen op de survival wereld. Hierdoor komt er mogelijk meer activiteit in de survival wereld.

In dit topic willen we graag een voorstel doen hoe we survival weer leuk en aantrekkelijk kunnen maken voor iedereen. We willen ingaan op de moeilijkheidsgraad, pvp en de regels. Het hoofddoel is om survival weer langdurig aantrekkelijk te maken voor iedereen.

B -moeilijkheidsgraad-

In de inleiding gaven we al aan dat er mensen zijn die survival te makkelijk vinden. Ons voorstel is om survival nog een standje moeilijker te zetten naar hard toe. Dit zal er voor zorgen dat je niet zomaar meer onbeschermd in de nacht over straat kunt rennen en moet en oppassen voor de mobs die spawnen als het donker is. Tevens kunnen zombies dat houten deuren kapot maken om zo je huis of schuilplaats binnen te dringen. Ook wordt het hebben van eten ook belangrijker omdat je nu echt door kunt gaan aan  een tekort aan voedsel. Dit is in de huidige situatie niet het geval.

C -map-

Om met de nieuwe survival regelgeving (zie punt 4) een nieuwe en frisse start te maken stellen wij voor om de huidige map van survival te resetten voor een nieuwe map. De oude map kan dan als download worden aangeboden voor mensen die toch nog willen verder bouwen aan hun project. Tevens zocht de reset in combinatie met het verhogen van de moeilijkheidsgraad voor een wat uitdagende gameplay. Wat wij ook willen voorstellen is een regelmatige reset van de map op deze manier hopen we survival voor een langere duur aantrekkelijk te houden. Ook kunnen nieuwe spelers makkelijker inhaken in een nieuwe ronde. We hebben nog geen tijdslimiet bedacht voor de reset maar daar kunnen we in de toekomst na acceptatie van die plan verder over praten. Tevens vinden wij de huidige map iets te groot. We zouden graag zien dat deze wat kleiner wordt dan het nu is zodat mensen elkaar wat sneller vinden.

D -Voorstellen regels-

    Don’t be a dick
        Niet extreem griefen zoals iemands huis volpompen met lava of zijn hele huis wegvagen
    Geen bedden van andere spelers slopen of blokkeren.


Voor de rest gelden natuurlijk de standaard huisregels met als uitzondering dat mensen hier best een goldfram of een automatische chickenfarm mogen maken. Dit omdat de map toch naar x tijd wordt gereset en zulke bouwwerken best veel tijd kosten om te maken.

E -Q&A-

1) Iemand heeft wat uit mijn kist gestolen wat nu?

Pech gehad, het is survival. Zoek zijn kist en jat het terug of haal het van zijn nog warme lichaam.

2) Iemand heeft in mijn huis een boobytrap gemaakt en deze ging af. Hierdoor is mijn huis beschadigd.
Ook hier is het pech gehad. Bouwmateriaal pakken en weer opbouwen die hap.


3) Jantje heeft mij dood gemaakt en loopt nu rond met mijn spullen.
Petje af voor Jantje. Dit is nu juist de bedoeling van survival.

4) Frank heeft mijn grote houten kasteel tot en met de grond afgebrand HELP ADMINS!
Ja had natuurlijk je kasteel ook van een andere materiaal kunnen maken. Je mag best iemands spul beschadigen maar het is niet de bedoeling dat het tot de grond toe wordt vernietigd.

5) iemand bouwt naast mij wat doe ik nu?
Als je niet wil dat iemand naast je bouwt dan zul je hem weg moeten jagen. Weet hij echter jouw te verjagen zoek dan maar een nieuwe plek.

F -admins-


Het is de bedoeling dat de admins niet veel werk hebben met de survival wereld. We zouden graag zien dat iedere admin die op de survival wereld rondloopt, dit doen als speler en deelnemen aan de survival wereld. Dit betekend dat ze geen teleport rechten hebben of world EDIT: Echter moet het natuurlijk wel mogelijk zijn dat wanneer mensen zich compleet misdragen (schelden vloeken tieren) de admins kunnen optreden en de persoon een enkeltje richting de beun sturen.


Deze post wordt ondersteund door: Aacoba, Rhan, Teutates, Original_Dutch, Sanko, Vera1991 en Bazkara
« Last Edit: 24 June 2012, 20:53:15 by bazkara »

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #12 on: 24 June 2012, 21:03:59 »
Naja, survival is de laatste weken weer lekker actief. Als de bovenstaande regels worden doorgevoerd ga je veel spelers verliezen, waaronder mezelf. Dus voorlopig zit ik weer in main, tot er beslissingen worden genomen. Ik speel in survival sinds vorige week en heb er superveel tijd in gestoken, lekker zonde als je nu leest dat er een reset gaat aankomen...

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #13 on: 24 June 2012, 21:04:54 »
Brecht dit is een voorstel ...

tevens bouwen kan in main meppen in survival

Spanko

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 34
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #14 on: 24 June 2012, 21:05:49 »
Hey brechthou wat dacht je van de feit dat mensen die er langer speler dan jou er ook super veel tijd in hebben gestoken? Jouw argument slaat dus mis. Iedereen offert wat op voor een leukere survival, waarom jij niet

Forum » Tweakcraft » Algemeen » Survival discussie topic