Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Poll

Nu we een tijdje een test draaien met het nieuwe survivalbeleid is het grootste bezwaar het stelen uit kisten. Wat vind jij?

Stelen uit kisten moet mogelijk/toegestaan blijven.
21 (75%)
Stelen uit kisten wordt weer verboden zoals eerder het geval was.
7 (25%)

Total Members Voted: 28

Voting closed: 29 July 2012, 11:38:40

Author Topic: Survival discussie topic  (Read 170549 times)

remie

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #60 on: 27 June 2012, 17:05:15 »
Mij lijkt het dat er meerdere opties zijn voor het nieuwe beleid:
  • Niks veranderen
  • PVP survival, alles is toegestaan
  • PVP survival, alles is toegestaan zolang de speler online is, oftewel wil je iemands huisje boobytrappen moet ie online zijn, wil je zijn resources stelen, moet ie online zijn.
  • Wereld opsplitsen in delen, een deel waar je alleen survivalt en een deel waar alles toegestaan is(stelen/killen/etc). Dit hoeft in principe natuurlijk niet in een wereld, dit kan ook worden opgesplitst in twee werelden
  • Tussen optie, iedereen mag op een of andere manier zijn huisje afbakenen zodat het duidelijk is dat hij niet wil dat er gesloopt of gejat wordt, buiten deze omheining is dan alles toegestaan.

Lost hiervan staat de reset hiervoor zijn ook nog twee mogelijkheiden, welke niet echt uitleg nodig hebben:
  • Periodiek resetten
  • Eenmalig resetten
The master has spoken

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #61 on: 27 June 2012, 17:48:03 »
Optie 3 is lastig, want je weet natuurlijk niet wat van welke speler is.

Optie 5 vind ik persoonlijk een heel goede compromis-oplossing voor stelen en griefen. :) Als aanvulling daarop: Ben je buiten je eigen terrein, is ook het PvP toegestaan (dus op eigen risico je grondgebied verlaten).

HellMilky

  • Junior
  • **
  • Posts: 57
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #62 on: 27 June 2012, 18:32:46 »
dan heb ik nog een vraagje, in een snapshot werd ook het gebruik van enderchests getoond.
http://youtu.be/KMsKOgg4juw Op ongeveer 1:40.
Worden deze ook geimplementeerd in tweakcraft, en dan survival?

Suiker

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 344
  • :^)
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #63 on: 27 June 2012, 18:58:49 »
Ze zullen wel moeten... :+ Ik zou niet weten waarom TC dat uit zou schakelen met een plugin ofzo.

MinecrafterII

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 45
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #64 on: 27 June 2012, 18:59:47 »
plug-uit? :P

superferd

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 49
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #65 on: 27 June 2012, 19:52:50 »

5. Tussen optie, iedereen mag op een of andere manier zijn huisje afbakenen zodat het duidelijk is dat hij niet wil dat er gesloopt of gejat wordt, buiten deze omheining is dan alles toegestaan.


^
Indien er een reset komt wel graag de mogelijkheid om gebouwen over te zetten naar main. Redelijk wat neergezet namelijk.

Teutates

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 221
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #66 on: 27 June 2012, 21:21:47 »
Quote
Tussen optie, iedereen mag op een of andere manier zijn huisje afbakenen zodat het duidelijk is dat hij niet wil dat er gesloopt of gejat wordt, buiten deze omheining is dan alles toegestaan.

Quote
Optie 5 vind ik persoonlijk een heel goede compromis-oplossing voor stelen en griefen. :) Als aanvulling daarop: Ben je buiten je eigen terrein, is ook het PvP toegestaan (dus op eigen risico je grondgebied verlaten).

Nadeel van deze compromis is dat het mogelijk word dat je,
Je eigen gebied afbakend. en telkens gaat griefen en stelen bij andere spelers en dan lekker weer veilig naar je eigen gebied gaat.

Dit is een variant waar milenco (geloof ik ) bang voor was als we alles open gooien.
Waar er mensen alleen komen om te griefen en dan weer naar main gaan.

Ben bang dat met die regel bovenstaande waarschijnlijker is  aangezien je veilig je loot van griefen/stelen kan gebruiken :+

De oplossing zou dan zijn :  dan geef jij toch ook je gebied aan :+  maar dan krijg je een self fulfilling prophecy.  -.-

Ik zal binnenkort een wat uitgebreide commentaar leveren :) over alle opmerking naar aanleiding van het voorstel wat ik steun ^^ want heb het een tijdje laten rusten vanwege tijdgebrek :P en de tegenstanders / medestanders / neutrale   de kans te geven te reageren ^^

Quote
Indien er een reset komt wel graag de mogelijkheid om gebouwen over te zetten naar main. Redelijk wat neergezet namelijk.
Begrijpelijk :3 maar zover zijn we nog niet ;)  ik zou dan graag de map downloadbaar / schematics beschikbaar zien  O-) maar met zulk soort opmerkingen lopen we de zaken een beetje vooruit ;)

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #67 on: 27 June 2012, 23:46:36 »
Ik ben niet zo smart, zou iemand(preferably Milenco) concreet het SMART systeem willen uitleggen zodat ik weet waar ik op stem als dit een optie word?

Ik denk persoonlijk niet dat gebouwen van survival overgezet zullen worden naar main. Of in elk geval, ik vind persoonlijk niet dat dat de bedoeling is. Dat is in het verleden namelijk ook niet gebeurd terwijl hier wel vraag naar was.

Teutates

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 221
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #68 on: 27 June 2012, 23:49:13 »
Ik ben niet zo smart, zou iemand(preferably Milenco) concreet het SMART systeem willen uitleggen zodat ik weet waar ik op stem als dit een optie word?

Specifiek
    Meetbaar
    Acceptabel
    Realistisch
    Tijdgebonden

S.M.A.R.T

http://www.carrieretijger.nl/functioneren/management/leidinggeven/doelen-stellen/smart ( is vrij simpele uitleg wat het is :)

Loev

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #69 on: 28 June 2012, 09:25:01 »
Vooral Specifiek en Meetbaar zijn van belang. (de rest ook maar deze twee punten meer) Wanneer je X doet gebeurt er Y. Don't be a dick is voor veel mensen verschillend daarom moet het specifiek gemaakt worden. Bijvoorbeeld. Je mag een speler doden maar niet meer dan 2x per dag. Dit is specifiek en meetbaar.

Ik vind optie 5 een non-optie. Iedereen markeert zijn gebiedje en dan kan je nergens meer stelen. Ik verwacht dat mensen het "ik-ben-veilig-gebied"  alleen maar vergroten en dan valt PVP ook in het water.

Ik vind optie 4 wel aardig. Gebied met en zonder pvp. Dit kan je vrij makkelijk scheiden met water. Probleem is wel dat mensen nadat ze hebben gejat snel terug rennen naar hun eigen huisje aan de overkant. Al valt dit ook onder het "Don't be a dick" principe vind ik.

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #70 on: 28 June 2012, 09:28:24 »
Er is helemaal niks PvP aan stelen en dingen slopen. Als ik iemands gebouw sloop en al zijn spullen steel is dat niet bepaald speler tegen speler...

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #71 on: 28 June 2012, 10:38:06 »
Persoonlijk ben ik voor anything goes.

 * Fitties los je onderling maar op zolang er geen verbale agressie bij komt te kijken.

 * Admins logblocken niks voor je.

 * Geen WE om griefs te fixen.

 * Geen inventory restores.

 * ivm de bovenstaande punten, admins mogen geen admin rechten in de survival world. Ze zijn daar gewoon hetzelfde als vips/builders. Geen QP, geen /teleport command, niks van dat alles.

 * Een x wekelijkse reset om het voor iedereen eerlijk te houden. Nu zijn er mensen die anderen compleet met de grond gelijk kunnen stampen zonder dat er terug gevochten kan worden. Ook bevordert een reset het survival gevoel. Als je na een maand of 2 een complete basis hebt met alles erop  en eraan dan is er nog weinig survival aan.

 * Het don't be a dick verhaal is ook niet te meten, de ene vind 2 blocks een grief, de ander pas als er substantiele schade is aangebracht aan functionaliteit van iets. Dus als iemand vind dat jij je als een dick gedraagt dan mag hij dat zelf gaan oplossen.

 * De een vind het niet erg als hij ge spawnkilled word, de andere gaat door het lint op het moment dat hij in de buurt van de spawn 1x word neergemept.

 * Een opsplitsing van worlds lijkt mij niet aan de orde want dan krijg je waarschijnlijk 2 worlds met zeer weinig spelers erop. Zonde van de resources naar mijn mening.

 * Safe zones is amper te controleren en een verdwaalde arrow zal dan voor veel frustraties zorgen. "Ja maar ik stond in mijn safe zone", "Ja maar ik schoot van buiten je safe zone", "Ik schoot al voor je naar binnen liep", "Oh lol is dit je safezone?" etc.

 * Op het moment dat er allerlei restricties komen moet dat allemaal gecontroleerd worden en je zult altijd mensen hebben die de regels breken/buigen.

 * Als je altijd door hetzelfde groepje kapot gemaakt word dan kan je zelf ook een groepje vormen om hun kapot te maken.

 * Word er steeds van je gestolen? Blijkbaar heb je je kisten niet goed verstopt en/of beschermt.

Wat wil ik nou dan eigenlijk? Zie de 1ste zin in deze post.

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #72 on: 28 June 2012, 10:46:55 »
Dan is er idd geen admin tussenkomst nodig, voor de rest vind ik je idee niet ok. Totale anarchie werkt niet imo.
« Last Edit: 28 June 2012, 10:48:29 by bReChThOu »

Quazyx

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 433
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #73 on: 28 June 2012, 12:29:57 »
ik snap ook de x-wekelijkse reset niet, dan is survival toch helemaal niet leuk meer? Het geeft geen zin meer om iets te bouwen, het wordt toch wel gesloopt of gereset? In feite creƫer je gewoon een pvp-map

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #74 on: 28 June 2012, 12:34:31 »
de reset is bedoeld voor mensen die later mee willen doen. Stel je voor jij wil naar 6 weken na de openstelling ook meespelen. dan zul je moeten pvp-en tegen mensen die minstens in iron rondlopen en ook potions en dergelijke hebben. Het idee van de reset is dus eigenlijk dat je instap periodes hebt zodat nieuwe mensen ook kunnen instappen en meedoen. Tevens ben ik van mening dat main voor bouwen is en niet survival :)


Forum » Tweakcraft » Algemeen » Survival discussie topic