Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Poll

Nu we een tijdje een test draaien met het nieuwe survivalbeleid is het grootste bezwaar het stelen uit kisten. Wat vind jij?

Stelen uit kisten moet mogelijk/toegestaan blijven.
21 (75%)
Stelen uit kisten wordt weer verboden zoals eerder het geval was.
7 (25%)

Total Members Voted: 28

Voting closed: 29 July 2012, 11:38:40

Author Topic: Survival discussie topic  (Read 170695 times)

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #45 on: 26 June 2012, 14:50:13 »
Misschien ben ik gewoon te pessimistisch en denk ik dat als ik iets bouw dat ik gelijk gedood en leeggeroofd word, maar misschien is dit helemaal niet zo... Verder vind ik het van Loev en goed idee om dan idd geen render te maken :) Stiekem heb ik wel zin om een berg uit te hollen en daar in te wonen zonder dat iemand dat weet :)

Loev

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #46 on: 26 June 2012, 15:19:47 »
Misschien ben ik gewoon te pessimistisch en denk ik dat als ik iets bouw dat ik gelijk gedood en leeggeroofd word, maar misschien is dit helemaal niet zo... Verder vind ik het van Loev en goed idee om dan idd geen render te maken :) Stiekem heb ik wel zin om een berg uit te hollen en daar in te wonen zonder dat iemand dat weet :)
Zolang niet iedereen zomaar survival in mag zal het wel meevallen. Het "don't be a dick" principe moet uitgewerkt geworden en mensen moet niet gaan huilen wanneer ze een beun krijgen. Je weet echt wel wanneer je als een klootzak speelt.

Het lijkt mij echt leuk een mooie middeleeuwse stad te bouwen met een aantal mensen en deze te beschermen van creepers en andere spelers (bendes)

Quazyx

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 433
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #47 on: 26 June 2012, 15:50:53 »
Nu ik ook al een tijdje actief ben in survival, zal ik mijn mening ook maar spuien.

Ik ben in principe tevreden met het survival beleid van nu. Ik vind het leuk dat je met elkaar moet zien te overleven. Dat je dood kan, biedt toch een extra uitdaging. Toch kan ik best begrijpen dat sommige mensen het te makkelijk vinden. Dus misschien kan de moeilijkheidsgraad omhoog? (ik weet niet waar die nu op staat).

Verder kan ik me er ook wel in vinden als het stelen van spullen word gedoogd. Spullen zijn immers nog vrij makkelijk te verbergen. Waar ik me niet zo goed in kan vinden is het feit dat spullen en spelers mogen worden gesloopt. Dit heeft meerdere redenen. Allereerst verpest het naar mijn idee de sfeer. Je kan niet meer rond lopen zonder constant op te moeten letten dat je niet door iemand word afgemaakt. Het samenwonen of andere contacten of gemeenschappelijke bouwwerken wordt hierdoor verhindert. Survival word gewoon onbebouwbaar, omdat alles wat je bouwt toch weer word afgebroken. Als nieuwkomer maak je geen kans in zo een wereld en als speler is het dan niet meer leuk.

Survival is juist zo leuk omdat je in een wereld vol verrassingen en gevaar nog altijd op je mede mensen kan terugvallen, en dat wil ik graag zo houden :)

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #48 on: 26 June 2012, 17:40:14 »
Het don't be a dick verhaal is heel moeilijk te beoordelen. Dit was eerder het survival-beleid en hier kwamen veel problemen van waardoor we uiteindelijk het huidige beleid hebben ingesteld. Het grootste risico met het voorstel tot nieuw beleid wat ik zie is: Spelers die niet vast in survival spelen maar wel (s'nachts als er niemand is) andermans spul kan jatten/kapot maken. Doordat de dader niet zelf in survival speelt is wraak nemen geen mogelijkheid. Hoe dit in de praktijk gebeurt zal moeten blijken.

Zoals ik het lees is er één groep die het graag aangepast wil zien, een andere groep die het zo wil houden. Om later voor een poll met een concreet voorstel te komen, denk ik dat het in ieder geval om deze punten gaat;

-Griefen en stelen is toegestaan (dus écht PvP)
-Don't be a dick beleid wat door spelers zelf wordt uitgevoerd (dus geen admin-interventie)
-Geen renders van survival
-Difficulty op hard ipv medium
-Eventueel een een kleine zone om de spawn heen met alleen enter rechten.

Op het moment dat jullie willen dat het 'don't be a dick'-beleid wordt gehandhaafd door admins zou ik dit graag in een SMART-vorm terugzien zodat er geen mogelijkheid meer is tot subjectiviteit en daardoor het gevoel van oneerlijke behandeling.

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #49 on: 26 June 2012, 18:18:14 »
Misschien is het een idee om iemands huis/basis vrij te stellen van jatten/slopen/killen en dat daar buiten alles mag? Dan heb je toch nog een zekere terugval...

Bolukan

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 177
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #50 on: 26 June 2012, 23:20:08 »
Ik zou daar griefen van af willen halen, of minimaal bepaalde vormen als "be a dick" willen definieren

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #51 on: 27 June 2012, 15:35:18 »
Ik stel voor om toch al een poll te activeren, want ondertussen is het wat moeilijk om in survival te spelen als je niet weet wat er gaat komen of wat er verwacht kan worden maar je toch nog wilt spelen :P

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #52 on: 27 June 2012, 15:39:20 »
Daarvoor zou ik eerst een SMART-voorstel zien om het 'dont be a dick'-beleid mee te kunnen uitvoeren. Een duidelijk deel is tegen 'alles mag zonder consequenties' terwijl een deel hier vrede mee heeft. Ik zou graag een poll zien met drie opties: "Zo laten", "Alles mag", "Don't be a dick gespecificeerd".

Hsheepypx

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 508
  • S is for Sheep
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #53 on: 27 June 2012, 15:42:20 »
Het survival topic het moet niet gekker worden.
Ik vind survival wel leuk alleen player versus enemy.
Ik vind PvP niet leuk.

wuppieigor

  • Junior
  • **
  • Posts: 89
  • geen idee
    • View Profile
    • mijn Steam :)
Re: Survival discussie topic
« Reply #54 on: 27 June 2012, 15:43:49 »
PVP kan grappig zijn maar het slachtoffer moet wal zijn shaz' terug krijgen vind ik

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #55 on: 27 June 2012, 15:52:19 »
Geldt 'zo laten' ook op de map of enkel op de policy? Of gaan we de map sowieso resetten?

Sander

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 134
  • Sander (SanderCraft) @ Minecraft
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #56 on: 27 June 2012, 15:58:24 »
Volgens mij is er nog geen besluit te nemen.

Er zijn heel veel meningen en daarvan zijn er heel veel verschillend, of met een bepaalde nuance.

Om iedereen happy te houden zou je haast nog een world moeten maken, die weer voldoet aan het originele voorstel. Dan stoot je de huidige survival-map gebruikers in ieder geval niet tegen het hoofd. :)

De originele voorstellen:
http://www.tweakcraft.net/forum/index.php?topic=1501.msg13501#msg13501
http://www.tweakcraft.net/forum/index.php?topic=1501.msg13509#msg13509

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #57 on: 27 June 2012, 16:01:05 »
Het enige wat mij nu nog dwars zit is dat ik niet vind dat gebouwen gesloopt mogen worden, voor de rest i dont care.

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #58 on: 27 June 2012, 16:29:13 »
Nogmaals, in beide voorstellen hierboven willen jullie dat admins in sommige gevallen optreden, waarbij het lekker globaal en vaag is beschreven. Hier kunnen we niets mee.

Geldt 'zo laten' ook op de map of enkel op de policy? Of gaan we de map sowieso resetten?

Wat mij betreft betekend een nieuw beleid sowieso een map-reset. Eventueel, indien wordt gekozen voor 'zo laten', kan later nog gepolled worden voor een map-reset, maar standaard hoeft dit dan niet imo.

Loev

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #59 on: 27 June 2012, 16:50:38 »
Daarvoor zou ik eerst een SMART-voorstel zien om het 'dont be a dick'-beleid mee te kunnen uitvoeren. Een duidelijk deel is tegen 'alles mag zonder consequenties' terwijl een deel hier vrede mee heeft. Ik zou graag een poll zien met drie opties: "Zo laten", "Alles mag", "Don't be a dick gespecificeerd".

QFT

Laten we eerst de hoofdlijnen vaststellen. Wanneer de "Don't be a dick" optie wordt gekozen (en dan zit er dik in) gaan we deze regels SMART maken. Wie maakt het topic? /me kijkt naar Sander of Brechthou

Forum » Tweakcraft » Algemeen » Survival discussie topic