Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Poll

Nu we een tijdje een test draaien met het nieuwe survivalbeleid is het grootste bezwaar het stelen uit kisten. Wat vind jij?

Stelen uit kisten moet mogelijk/toegestaan blijven.
21 (75%)
Stelen uit kisten wordt weer verboden zoals eerder het geval was.
7 (25%)

Total Members Voted: 28

Voting closed: 29 July 2012, 11:38:40

Author Topic: Survival discussie topic  (Read 166655 times)

Snacx

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 36
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #30 on: 24 June 2012, 21:40:40 »
Erg goed dat je tussen de regels het masterplan hebt gelezen... valt me beetje tegen dat dit je argument tegen is...
Om eerlijk te zijn verwacht ik dit ook (niet van jou overigens).

Het is slechts een kwestie van tijd totdat er een idioot langs komt en alles en iedereen tot moes slaat.

Als het toegestaan wordt om te jatten ect doe ik dat ook veel liever dan lopen minen, dit is namelijk veel aantrekkelijker en spannender om te doen dan alsmaar tegen blokken te meppen.
MAAR...
Daarvoor speel ik geen minecraft, daarvoor speel ik AION, waar het de bedoeling is om andere spelers neer te meppen...

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #31 on: 24 June 2012, 21:42:16 »
Ik vind survival prima zoals het nu is, niks aan veranderen. Ik snap het probleem niet echt.

Eens :)

Sloonen

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 11
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #32 on: 24 June 2012, 22:02:22 »
Ik stem voor, omdat het de uitdaging vegroot en je de moeite moet doen om alles mooi te verstoppen. Je kunt gewoon nog een mooi gebouw maken. Als je er maar een flinke kelder met wat doolhoven of iets dergelijks onder maakt. Of juist op een heel andere plaats alles verbergt.

Ik zie het trouwens echt niet gebeuren dat iedereen op elkaar gaat jagen. En anders maar wle boeiend toch? Dat is juist de spanning. Anders kun je net zo goed main spelen....

Snacx

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 36
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #33 on: 24 June 2012, 22:04:05 »
Ik stem voor, omdat het de uitdaging vegroot en je de moeite moet doen om alles mooi te verstoppen. Je kunt gewoon nog een mooi gebouw maken. Als je er maar een flinke kelder met wat doolhoven of iets dergelijks onder maakt. Of juist op een heel andere plaats alles verbergt.

Ik zie het trouwens echt niet gebeuren dat iedereen op elkaar gaat jagen. En anders maar wle boeiend toch? Dat is juist de spanning. Anders kun je net zo goed main spelen....

Een doolhof heeft weinig nut als je spul mag slopen, ik graaf mezelf er dan mooi doorheen

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #34 on: 24 June 2012, 23:24:48 »
Het risico bestaat dat mensen die normaal niet in Survival spelen wel kunnen gaan kutten met anderen, waarbij er geen wraak genomen kan worden. Zoals Brechthou aangeeft: Je kan als je niet in survival speelt wel lekker anderen ongestraft gaan irriteren.

Er hoeft maar 1 zo'n persoon te zijn en die kan de sfeer voor de hele wereld verpesten. Hoe denken jullie hierover?

Snacx

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 36
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #35 on: 24 June 2012, 23:45:24 »
Het risico bestaat dat mensen die normaal niet in Survival spelen wel kunnen gaan kutten met anderen, waarbij er geen wraak genomen kan worden. Zoals Brechthou aangeeft: Je kan als je niet in survival speelt wel lekker anderen ongestraft gaan irriteren.

Er hoeft maar 1 zo'n persoon te zijn en die kan de sfeer voor de hele wereld verpesten. Hoe denken jullie hierover?
Zo denk ik er dus ook over...

Echter, dit risico bestaat nu toch ook al?

Panorama

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 400
  • It's not real life!
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #36 on: 24 June 2012, 23:47:03 »
Ik vindt dat er een regel bij moet komen. Als iemand 3x achter elkaar doorde zelfde persoon wordt gedoodt dan moet de speler STOP kunnen zeggen en dan moet de andere gewoon ophouden.
Panini~

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #37 on: 24 June 2012, 23:48:54 »
Het risico bestaat dat mensen die normaal niet in Survival spelen wel kunnen gaan kutten met anderen, waarbij er geen wraak genomen kan worden. Zoals Brechthou aangeeft: Je kan als je niet in survival speelt wel lekker anderen ongestraft gaan irriteren.

Er hoeft maar 1 zo'n persoon te zijn en die kan de sfeer voor de hele wereld verpesten. Hoe denken jullie hierover?
Zo denk ik er dus ook over...

Echter, dit risico bestaat nu toch ook al?

Nee, want grieven/jatten mag niet nu..

Bolukan

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 177
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #38 on: 24 June 2012, 23:50:46 »
Ik vind meer natuurtereur prima, maar wat wordt beschreven is geen survival meer. Dat is oorlog. Dan moet iedereen zo 100% meedoen (dus in wereld blijven etc), het spreekt me niet zo aan.
Wel vind ik ideeen voor uitdagendere survival aansprekend. (meer mobs, vaker resetten)

Helemaal niet jatten dan? Ach, wat wel aardig is om af en toe grappen te mogen uithalen bij elkaar, of challenges te maken, cq aan te gaan.

Teutates

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 221
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #39 on: 25 June 2012, 00:17:45 »
Ik vind meer natuurtereur prima, maar wat wordt beschreven is geen survival meer. Dat is oorlog. Dan moet iedereen zo 100% meedoen (dus in wereld blijven etc), het spreekt me niet zo aan.
Wel vind ik ideeen voor uitdagendere survival aansprekend. (meer mobs, vaker resetten)

Helemaal niet jatten dan? Ach, wat wel aardig is om af en toe grappen te mogen uithalen bij elkaar, of challenges te maken, cq aan te gaan.
Het biedt mogelijkheid tot.
Toen ik voor het eerst survival in mocht werkt ik ook niet opgewacht door een knockploeg.
En toen stond er ook nog een bordje "don't be a dick" 
Ben toen niet een keer gedood door pvp jagers :3 niet dat ik het geweld nou echt opzocht... maar toch >_<

@- hebben al gezegd dat het of alles of niks word.  dus af en toe grappen wel mogen staat gelijk aan altijd mogen.  bovendien is af en toe wel grappen wel heel erg vaag :3


HellMilky

  • Junior
  • **
  • Posts: 57
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #40 on: 25 June 2012, 00:57:32 »
Ik speel sinds kort ook op survival vanwege het feit dat non-vips het ook konden proberen.

Het eerste wat mij opviel in survival is dat er veel meer onderlinge communicatie is op de survivalwereld, het is een combinatie van competitie, samenwerking en gewoon lekker minecraften.

Ik heb het op survival erg naar mijn zin, de gedachte dat je van het ene op het andere moment alles kwijt kan raken is toch wel iets wat je in je achterhoofd houdt.

Ik hoor nu verschillende meningen van individuen, de een vindt dat PVP en griefing niet gelimiteerd moet worden en de anderen zijn van mening dat dat het plezier in het spel wegneemt.

Nu is natuurlijk de hele opzet van survival dat je ook daadwerkelijk 'survivalt', de naam zegt het al. er zijn verschillende mogelijkheden waarop je dus kunt survivallen, je gebruikt mankracht/traps. Maar nog een belangrijk punt wat vaak vergeten wordt is dat je ook kan samenwerken met anderen.

Nu snap ik dat tweakcraft wil vasthouden aan een zo ´vanilla´ mogelijke minecraft-experience, dus plugins die 'clans' ondersteunen is niet aan de orde, maar je kan uiteraard wel zelf bondgenoten maken. En dan kom ik meteen bij mijn punt: als je problemen hebt met iemand, zorg dan gewoon dat je vrienden hebt die achter je staan in minecraft, zo zal een "griefer/pvper" niet zomaar iets slopen/aanvallen wat van een groep is.



vistu

  • Admin
  • Volwaardig lid
  • *****
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #41 on: 25 June 2012, 11:45:50 »
Het is een voorstel waar ik me behoorlijk in kan vinden, mocht het worden doorgevoerd zal je me ook zeker zien spelen op survival. Enige waar ik wat moeite mee heb is dat je niet alleen tegen de server speelt maar ook tegen elkaar, in de vorm van traps etc en elkaars storage vinden en leeghalen lijkt me dat juist mooi maar puur PVP met zwaarden op elkaar inhakken is niet mijn ding.

superferd

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 49
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #42 on: 25 June 2012, 16:36:39 »
Survival mag wat mij betreft wel op hard.
Voor de rest ben ik wel blij met hoe het is eigenlijk. Een pvp-element is misschien wel leuk. Maar van aan m'n gebouwen en hardverdiende resources zitten word ik niet blij. Het incidentele dood gemept worden en dood meppen is dan wel weer leuk.

TheSec

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 104
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #43 on: 26 June 2012, 13:08:27 »
Ik ben voor.

Tevens als iemand zich extreem misdraagd dan is dat tegen de hele server. met andere woorden als iemand zich te erg mis draagt op survival waarschuwing gevolgd door een schop ;)
« Last Edit: 26 June 2012, 14:03:46 by TheSec »

Loev

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #44 on: 26 June 2012, 14:26:15 »
Survival is overleven, net zoals in DayZ. Overleven op welke manier dan ook.

Echter zie je vaak in films, series en games dat er vaak dorpjes ontstaan waar het relatief veilig is misschien kunnen we dit introduceren? Binnen de stadsmuren ben je veilig. Geen pvp en griefen maar wel stelen. De stad moet niet te groot worden, ik zie een kleine stad met stadsmuur (ala citadel?) daar buiten een akker voor graan en wat weiden voor het fokken van beesten. Let op buiten de muren ben je dus al kwetsbaar!

Het idee is dat elke starter hier begint en veilig is. Het plan is dat de starter z.s.m. de stad verlaat en de wijde wereld intrekt, mede omdat zijn spullen nog wel gestolen kunnen worden.

Een groep spelers kan een stad stichten waar dezelfde regels gelden. Geen pvp geen griefen. Een andere groep kan de stad aanvallen om zijn resources te stelen. De bewoners kunnen de stad dan verdedigen. Hoe PVP en griefen tijdens een aanval werkt moet ik nog over nadenken. Ik vind het vooral het probleem dat wanneer je een stad bouwt op een strategisch plek, bijvoorbeeld op een heuvel. De andere partijen wat dirt stapelt om over een muur te kunnen komen die normaal gesproken ondoordringbaar is. Misschien ga ik nu meer richting roll playing dan Minecraft.

Verder stel ik voor om geen map render te maken van survival. Het opsporen van bouwwerken wordt zo te makkelijk gemaakt.
« Last Edit: 26 June 2012, 14:29:58 by Loev »

Forum » Tweakcraft » Algemeen » Survival discussie topic