Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Poll

Nu we een tijdje een test draaien met het nieuwe survivalbeleid is het grootste bezwaar het stelen uit kisten. Wat vind jij?

Stelen uit kisten moet mogelijk/toegestaan blijven.
21 (75%)
Stelen uit kisten wordt weer verboden zoals eerder het geval was.
7 (25%)

Total Members Voted: 28

Voting closed: 29 July 2012, 11:38:40

Author Topic: Survival discussie topic  (Read 170542 times)

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #15 on: 24 June 2012, 21:06:14 »
Ik speel nu samen met mensen die graag tegen de moeilijkheidsgraad van de server spelen, deze mag dan best op hard komen. Maar niet tegen andere spelers. En als ongelimiteerd afbreken/jatten mag onder het motto 'dit is survival,pvp' dan ga je mij daar echt niet meer zien...

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #16 on: 24 June 2012, 21:07:24 »
Hey brechthou wat dacht je van de feit dat mensen die er langer speler dan jou er ook super veel tijd in hebben gestoken? Jouw argument slaat dus mis. Iedereen offert wat op voor een leukere survival, waarom jij niet

Ik vind een eenmalige reset best ok, hoe jammer ook. En op hard mag ie ook best komen. Maar dat anderen zomaar je shit mogen slopen of jatten, no thx. Spelers die enkel tegen de server willen spelen en niet tegen elkaar (pvp) moeten dat gewoon kunnen imo...

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #17 on: 24 June 2012, 21:08:12 »
tja dat is natuurlijk ieder zijn mening. Ben echter niet gebaat bij het herhalen van argumenten. Jij bent het dus niet eens met mijn voorstel. hopelijk anderen wel.

Sander

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 134
  • Sander (SanderCraft) @ Minecraft
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #18 on: 24 June 2012, 21:11:22 »
Survival = geen kunstwereld. Zo is het nooit bedoeld geweest in het begin. Dat dat nu toch kan, is alleen maar mogelijk omdat een paar mensen het hebben verziekt voor de rest. Het bouwen van mooie huizen e.d. is natuurlijk prachtig, maar nog steeds niet de hoofdreden van het bestaan van survival.

Dessalnietemin... vandalisme keur ik af. Iemands huis volgooien met lava valt daar bijvoorbeeld onder. Dan ben je gewoon moedwillig de boel aan het slopen/verzieken imho :)

Snacx

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 36
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #19 on: 24 June 2012, 21:12:05 »
Ik ga dit kort houden:

ik speel nu 4 dagen survival en de spelers die ik tegen kom (op 1 persoon na) doet gewoon aardig. De sfeer op deze wereld is goed en heeft na mijn inzien niet echt meer spanning nodig.

Om in te gaan op bazkara's post vind ik het jatten van resources goed mits dit bij 1 chest per dag blijft. Het afbranden en slopen van andersmans gebouwen ben ik het niet mee eens, mocht dit wel het geval worden ga ik jullie alvast welkom heten in mijn obsidian gebouw.

Mocht een gelijk aantal spelers voor of tegen het slopen zijn dan stel ik voor om de map op te delen in 2 (virtuele) zone's waar dit wel en niet getolereerd wordt.

In principe ondersteun ik dus bovenstaande post, maar wel met een paar punten die in mijn ogen net iets anders mogen.

Tot slot wil ik het volgende toevoegen:
Ik hoop dat duidelijke en nieuwe regels tot minder gezeik gaat leveren. Ik stel voor om een optie toe te voegen op de website waar spelers met de regels geconfronteerd worden, en deze moeten accepteren voordat ze survival binnen kunnen gaan. Ga je er niet mee akkoord of loop je achteraf toch te janken heb je niks te zoeken in survival.

PS:

Ik hoop ook dat spelers niet continue persoon A gaat campen op het moment hij nog bezig is met zichzelf op te bouwen
« Last Edit: 24 June 2012, 21:14:57 by Snacx »

Sander

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 134
  • Sander (SanderCraft) @ Minecraft
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #20 on: 24 June 2012, 21:14:40 »

Om in te gaan op bazkara's post vind ik het jatten van resources goed mits dit bij 1 chest per dag blijft.


Dat soort regels gaan niet werken in een survivalwereld. Hiden, dat is de uitdaging! :) Dat geeft ook de spanning die je hebt in zo'n wereld. Als alles beschermd wordt, wat is er dan nog te survivallen?

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #21 on: 24 June 2012, 21:15:26 »
. Als de bovenstaande regels worden doorgevoerd ga je veel spelers verliezen, waaronder mezelf.

Het tegenovergestelde kan ook waar zijn. Veel spelers vinden het nu te soft en te weinig belonend waardoor ze gestopt zijn met het spelen van survival, waaronder mezelf.

Snacx

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 36
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #22 on: 24 June 2012, 21:17:12 »

Om in te gaan op bazkara's post vind ik het jatten van resources goed mits dit bij 1 chest per dag blijft.


Dat soort regels gaan niet werken in een survivalwereld. Hiden, dat is de uitdaging! :) Dat geeft ook de spanning die je hebt in zo'n wereld. Als alles beschermd wordt, wat is er dan nog te survivallen?
kortom: jij hebt een dagje zitten minen en alles wordt (op het moment dat je even niet online bent) gejat.

Succes minen dan maar?
Ik denk dat je het 'jagen' op anderen dan veel te veel in het voordeel trekt.
Op deze manier hoef je niet eens zelf iets te minen

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #23 on: 24 June 2012, 21:17:46 »
Dus een gat in de grond graven en mobs killen voor eten en dan jezelf weer verstoppen in een gat is leuker dan nu?

MinecrafterII

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 45
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #24 on: 24 June 2012, 21:22:40 »
Zou het een idee zijn om statistieken bij te gaan houden van wie het langst in leven blijft oid? Vergelijkbaar met de spleef statistieken, dan heb je gelijk iets om naar toe te werken

Snacx

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 36
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #25 on: 24 June 2012, 21:23:23 »
Dus een gat in de grond graven en mobs killen voor eten en dan jezelf weer verstoppen in een gat is leuker dan nu?
Zoals ik al aangeef, ik zit 4 dagen op survival.
De vorige keer dat ik survival speelde is een hele poos geleden, toen enchants ect nog niet bestonden. Ik heb geen flauw idee hoe alles nu in elkaar steekt (laat staan potions)

Ik hoop alleen dat niet iedereen als een clown gaat rondlopen en dingen jatten/slopen. Ik zie veel meer in samenwerken, wat leuks neerzetten en af en toe elkaar eens goed te grazen nemen.

Maddox

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 726
  • Meester der Swagger
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #26 on: 24 June 2012, 21:33:11 »
Wat ik verwacht dat er gaat gebeuren:

Groepje van Bazkara's post zal binnen 1 of 2 weken full diamond hebben. Zij gaan dan de map af en elke noob in iron in elkaar meppen die ze tegen komen net zo lang tot deze persoon survival geen reet meer aan vindt. Dan zal alleen nog het groepje op de survival map spelen en dan wordt er geklaagd dat er niks aan is in survival.

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #27 on: 24 June 2012, 21:34:46 »
Erg goed dat je tussen de regels het masterplan hebt gelezen... valt me beetje tegen dat dit je argument tegen is...

Teutates

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 221
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #28 on: 24 June 2012, 21:39:09 »
Wat ik verwacht dat er gaat gebeuren:

Groepje van Bazkara's post zal binnen 1 of 2 weken full diamond hebben. Zij gaan dan de map af en elke noob in iron in elkaar meppen die ze tegen komen net zo lang tot deze persoon survival geen reet meer aan vindt. Dan zal alleen nog het groepje op de survival map spelen en dan wordt er geklaagd dat er niks aan is in survival.

* teutates1989 vind het erg aardig dat je me als barbaar / noob pester afschilderd  :|

Maar het is in mijn ogen een opzet waar gewerkt kan worden.

Dit is wat wij als groep in grote lijnen verwachten wat nodig is om survival te verbeteren.

Quazyx

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 433
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #29 on: 24 June 2012, 21:40:31 »
Ik vind survival prima zoals het nu is, niks aan veranderen. Ik snap het probleem niet echt.

Forum » Tweakcraft » Algemeen » Survival discussie topic