Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: 1.8 bugs  (Read 10598 times)

robinhierr

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 215
  • Hoi
    • View Profile
1.8 bugs
« on: 2 January 2015, 15:41:06 »
Hallo ik heb een nieuw probleem ontdekt, de minecarts gaan niet meer terug naar de dispensers, erg vervelend enzo, nou nu weten jullie het ook, en kan er naar gekeken worden  :yes
punt

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: 1.8 bugs
« Reply #1 on: 2 January 2015, 19:57:42 »
Ik ben vanmiddag eens gaan kijken naar dit issue, ik kan bevestigen dat het niet meer werkt. Ik heb wat logging toegevoegd en een testsituatie gemaakt:



Mijn logger.info()-regel staat vrijwel meteen na de plek waar TweakCart de informatie vanuit Bukkit/Spigot binnenkrijgt. Ik heb het vermoeden dat er een foutje zit in Bukkit/Spigot waardoor informatie over het verkeerde block wordt doorgegeven aan TweakCart. Ik ga vanavond nog wat  testen om dit te bevestigen.
We are shaping the future

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: 1.8 bugs
« Reply #2 on: 2 January 2015, 21:39:37 »
Zoals toegezegd heb ik nog wat testjes gedaan, die lijken mijn eerdere vermoedens te bevestigen:



Op het moment dat de cart de dispenser raakt, krijgt TweakCart een seintje dat het voertuig een blok heeft geraakt. In dit seintje (ook wel een 'event' genoemd) zit informatie over welk blok het betreft. Deze informatie is niet helemaal juist, zoals valt te zien in de logging in mijn screenshot gaat de doorgestuurde informatie over het blok onder de dispenser (het goudblok).

TweakCart zit redelijk dicht op de Bukkit-API's, ik vermoed dus dat de fout in Bukkit/Spigot zit en niet in TC.

In de issuetracker van Spigot is hierover al een ticket aangemaakt, SPIGOT-217
« Last Edit: 2 January 2015, 21:42:39 by AlexMedia »
We are shaping the future

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: 1.8 bugs
« Reply #3 on: 2 January 2015, 22:45:54 »
En het issue is opgelost met dank aan snel werk van FlutterShy :)



En dit werkt inmiddels ook op Tweakcraft. *O*
We are shaping the future

Suiker

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 344
  • :^)
    • View Profile
Re: 1.8 bugs
« Reply #4 on: 2 January 2015, 23:57:29 »
COLLIDED WITH DISPENSER!!!!!111111ONEONE

 _O-

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: 1.8 bugs
« Reply #5 on: 1 February 2015, 00:53:30 »
Twee dingetjes die op dit moment voor problemen zorgen:

1: Boots met een Depth Strider enchant worden gezien als haxxed item en worden verwijderd.
2: De site-chat toont geen enkel bericht dat via de site wordt verstuurd, enkel IRC/ingame berichten worden getoond. Berichten die vanaf de site worden verstuurd komen gelukkig wel aan.
We are shaping the future

Forum » Tweakcraft » Support » 1.8 bugs