Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: dag en nacht  (Read 14898 times)

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
dag en nacht
« on: 3 February 2015, 02:46:54 »
Waarom is er op Main geen 'nacht' meer? En waarom denkt iemand dat hij zóveel wijsheid in pacht heeft dat hij de 'nacht', zonder overleg, wel uit kan zetten? Elders op dit forum probeert Gazeebo te achterhalen waarom het niet meer zo gezellig druk is op Tweakcraft. Volgens mij is het gedrag van de 'nachtuitzetter' het antwoord. Wie, voor de zoveelste keer, schijt heeft aan alles en iedereen en daar mee weg komt omdat het admin-team ook wel wat beters te doen heeft, hopt uiteindelijk op een lege server...
« Last Edit: 3 February 2015, 02:52:12 by mhirr »
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Re: dag en nacht
« Reply #1 on: 3 February 2015, 02:54:15 »
Ik geloof dat het een of andere contraptie is van GuntherDW die het dag houdt. Als men dat liever niet heeft, dan zet ie die wel uit.

Verder, volgens mij is het júist gezellig druk op TC de laatste tijd?

FlutterShy

  • Admin
  • Volwaardig lid
  • *****
  • Posts: 194
  • Brony
    • View Profile
Re: dag en nacht
« Reply #2 on: 3 February 2015, 03:00:19 »
Better yet, je kan het zelf zelfs uitzetten als je wil. Staan gewoon 2 levertjes op spawn voor anti-regen en anti-nacht.

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: dag en nacht
« Reply #3 on: 3 February 2015, 03:04:06 »
Dan loop ik die gezelligheid steeds mis. Jammer. En nee, zonder aankondiging (inderdaad: 'aankondiging', niet 'overleg') heb ik ALLES liever niet. Sorry. Ik ben er klaar mee. We zijn nu een maand 1.8. en er is niets veranderd. Als ik zou weten hoe ik m'n Nedderz kon verhuizen, zou ik het doen. Hebben jullie daarna geen last meer van mij. *leest nu de post van Flutter* Er is een levertje op spawn voor anti-nacht. Had ik dat kunnen weten? Ben ik nou gek of ben ik het? Ik ben het..
« Last Edit: 3 February 2015, 03:20:29 by mhirr »
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Re: dag en nacht
« Reply #4 on: 3 February 2015, 03:16:34 »
Mhirr, doe 'ns een keer niet meteen zo dramatisch, man. Niet meteen weer roepen dat je weggaat omdat er een kleine verandering is. Het gaat om de dag- en nachtcyclus, niet om leven en dood. Er is met mij ook niks overlegd, maar ik wist er wel vanaf, doordat ik let op wat er gezegd wordt in de chat. Er is niks aan de hand.

En ja, blijkbaar ben je dan op verkeerde tijden online, na 12'en is het niet zo gek dat je de grootse drukte misloopt. Om 3 uur 's nachts zijn er logischerwijs niet veel mensen, overdag en 's avonds genoeg. Zo waren er de afgelopen 7 dagen 40+ unieke spelers op de server.

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: dag en nacht
« Reply #5 on: 3 February 2015, 03:27:46 »
Ik doe niet dramatisch, ik kan er gewoon niet tegen. En ik ga niét weg. Ik begrijp dat er nu ook een levertje is voor voor of juist tegen regen... ondertussen sneeuwt het nóóit meer op Main. Is de nacht belangrijk? Nee. Is sneeuw belangrijk? Welnee. Maar het is wel exemplarisch. En via de site zie ik wie er ingame zijn...

Mijn oplossing: zet àlle bouwsels/projecten op Main en Original òf in het archief òf verhuis ze naar het Openluchtmuseum op de nieuwe 1.8.-wereld en laat die nieuwe 1.8.-wereld zoals MC het bedoeld heeft: met -bijvoorbeeld- een dag en nachtritme en met sneeuw.
« Last Edit: 3 February 2015, 10:26:44 by mhirr »
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

Loev

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: dag en nacht
« Reply #6 on: 3 February 2015, 10:18:16 »
Ik doe niet dramatisch

* Loev leest eerdere posts....

Nou....

GertJan

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 51
    • View Profile
Re: dag en nacht
« Reply #7 on: 3 February 2015, 10:21:52 »
Slecht geslapen ofzo? o w8 er is geen nacht dus ook geen slapen dat verklaard een hoop

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: dag en nacht
« Reply #8 on: 3 February 2015, 10:37:18 »
't Is alweer 'over': ik hou m'n mond wel. Loaterz.
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: dag en nacht
« Reply #9 on: 3 February 2015, 11:14:06 »
Wat niet meehelpt is natuurlijk dat we lang hebben moeten wachten op 1.8 (oorzaak ligt buiten TC, namelijk de sores rond Bukkit). Nu we eenmaal over zijn op 1.8 merk ik dat het toch wel weer wat drukker is. Er is nog wel het nodige te doen (zoals een 1.8-resource en/of bouwwereld) maar daar wordt (rustig) aan gewerkt.

Het is niet meer zo druk als 3 jaar geleden omdat Minecraft niet meer zo populair is als 3 jaar geleden. De mensen van toen zijn andere dingen gaan doen, de mensen van nu doen ook sneller andere dingen (zoals modded).

Van mij hoeft het niet zo nodig altijd dag te zijn in een wereld, ik vind de werelden er 's nachts ook mooi uit zien (mits er werk is gestoken in verlichting).

Offtopic: Het enige wat ik eigenlijk nog mis in Minecraft is een schijnwerper, want sommige gebouwen zijn niet goed te verlichten op het gebouw zelf.
We are shaping the future

Goofff

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 225
    • View Profile
Re: dag en nacht
« Reply #10 on: 4 February 2015, 12:46:07 »
Ik houd wel van dag op main, dat compenseert de uurtje licht die ik irl mis :p

Het viel me wel op dat als je grote velden blokjes weghakt de items soms verdwijnen. Misschien heeft dat te maken met het veranderen van de server tijd? Of komt dat misschien ergens anders door?

Suiker

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 344
  • :^)
    • View Profile
Re: dag en nacht
« Reply #11 on: 4 February 2015, 21:59:29 »
Als je ze lang laat liggen (5 min) en je houd de chunk loaded dan verdwijnen de items als het goed is. Anders zou je lagg krijgen door de items die je 2 jaar geleden ergens in een hoek hebt lopen smijten.

Forum » Tweakcraft » Support » dag en nacht