Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Admin privileges.  (Read 18217 times)

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Admin privileges.
« on: 31 January 2013, 14:23:01 »
Goeiedag allemaal,

Inleiding

Allereerst even een note aan de lezers van dit topic. Dit topic is niet op individuele personen gericht. Voorbeelden aangedragen zijn puurt als ondersteunende argumenten bedoeld en niet om een persoon ergens op aan te spreken of om iemand zwart te maken. Tevens wil ik alle deelnemers verzoeken deze discussie op algemeen niveau te voeren en niet op individuele gevallen in te gaan. Houd het bij het onderwerp en ga niet op de persoon spelen.

Ik ben mij er ter dege van bewust dat dit onderwerp misschien voor sommige mensen wat gevoelig ligt maar het is iets waar ik mij al een hele tijd aan stoor en wat ik toch wil aankaarten in de hoop toch iets meer duidelijkheid te krijgen.

Aanleiding van het schrijven van dit topic kan gevonden worden in mijn recente bezoeken aan tweakcraft als vip in de afgelopen maand. Tevens wil ik erbij vermelden dat ik deze discussie ook al eens heb gevoerd afgelopen zomer met 1 of meerdere admins.

Waar stoor ik mij dan zo aan? Zoals iedereen hier op tweakcraft wel weet bouw ik graag grote bouwwerken. Ik ben daar niet de enige in. Zo wordt er bijvoorbeeld een hele inca stad gebouwd en ook een romeinse stad. Om van citadel of tweakington nog maar niet te spreken. Er zijn tal van grote bouwwerken te vinden op onze server. Het is mij echter opgevallen dat wanneer er door admins gebouwd wordt aan grote projecten er veelvuldig gebruik wordt gemaakt van quickport. Om het heel eenvoudig te zeggen vind ik dit niet eerlijk ten opzichte van de huidige users die dat niet kunnen. IK heb al een aantal maal een discussie gehad met een admin hierover in private chat en daar werd mij gemeld dat de admins zich daar van bewust waren en dat ze probeerden het te minderen. Waar ik echter voor pleit is alles over 1 kam scheren. Of iedereen kan gebruik maken van quickport of niemand (voor het bouwen). Ik snap best dat voor het uitvoeren van admin taken quickport handig kan zijn. Tevens is mij opgevallen dat een admin (noem geen namen want ik wil dit geen persoonlijke discussie maken noch is het mijn bedoeling dat er nu gelijk actie wordt ondernomen tegen deze specifieke admin) zijn bouwmaterialen in kisten per verdieping meekopieerde toen hij aan het bouwen was aan zijn bouwwerk. Als ik daar dan nog adminworld bovenop gooi vind ik dat de admins op tweakcraft een te bevoorrechte positie hebben als het om bouwen aangaat tenopzichte van de vip of de normale builders.

Een veel gehoord tegenargument dat ik van de admins in het verleden heb terug gekregen is dat zij deze privileges verdienen omdat zij ook adminwerk moeten verzetten. Admin werk kost namelijk tijd en de privileges maken dat tijdverlies dan weer goed. In mijn ogen kies je toch om admin te worden omdat je wilt helpen met het runnen van deze server en alles in goede banen wilt begeleiden. Niet omdat je mag quickporten of WE kunt gebruiken tijdens je eigen persoonlijke bouwwerk. Tevens ben ik van mening dat je van te voren kunt weten dat als je admin wordt er tijd gaat zitten in de admin taken die je zult moeten uitvoeren.
Tevens komt daar bij dat de admins ook de beschikking hebben over admin world waar ze met creative mode aan snel ontwerpen kunnen maken. Andere users moeten daar al snel een eigen server of single player voor opzetten en kunnen dus bijvoorbeeld niet met wooden axe maten rechtstreeks copieeren

Wat deze verhoudingen in mijn ogen nogal extra scheef maakt is dat we op het moment wel een erg groot admin team hebben tov het aantal actieve users. Op de site staan er op dit moment 11 vermeld. Dit betekend dus dat meestal 1/3 van de users die online is gebruik maakt van extra privileges tijdens het bouwen.

Met dit topic wil ik graag vragen aan de admins maar ook aan mijn mede community leden, Wat vinden jullie hier nu van? Mogen admins quickport gebruiken om snel dingen te bouwen terwijl users het met dirttrapjes en homes moeten doen of zouden admins qua bouwen hetzelfde moeten en mogen kunnen als de rest van de users?

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Admin privileges.
« Reply #1 on: 31 January 2013, 17:00:51 »
Ik heb er geen moeite mee. Van oudsher is dit al gedoogd ter compensatie van admin-werkzaamheden. :)

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Admin privileges.
« Reply #2 on: 31 January 2013, 17:06:34 »
Ik heb nooit anders geweten, dus ik heb er verder geen problemen mee.
Ik word vaak genoeg geholpen door admins, zelfs op hún initiatief (sorry voor het accent, ik praat te veel met mhirr).

Hoe ik bouwwerken maken aanpak, is op - op dat moment - het hoogste punt een home zetten (of meerdere) om vanaf daar naar minder hoog gelegen punten te komen.


Arnold

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 495
  • I fap you
    • View Profile
Re: Admin privileges.
« Reply #3 on: 31 January 2013, 17:11:11 »
Ik heb er geen problemen mee. Het zijn benodigdheden die een admin nodig heeft om zijn functie naar behoren te kunnen uitoefenen. Als ik een admin vraag om een WE move, dan staan deze binnen een seconde voor mijn neus om te helpen. Als zie die rechten toch hebben, waarom zouden ze dit dan niet in eigen voordeel mogen gebruiken?

Tevens zie ik de adminstatus ook als een ''beloning'' omdat je behulpzaam bent, gezellig mee doet in de chat, vaak actief bent, en omdat ze al zo lang op Tweakcraft spelen, en daarmee hun ''trouw'' bewijzen.

Over de adminwereld met creative heb ik al een topic geopend; zie http://www.tweakcraft.net/forum/index.php?topic=1747.0
Maar het is aan Milenco/Gunther om dit te realiseren, mochten zij er akkoord mee gaan, en zin hebben zo'n wereld te genereren. :)
Hi

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Admin privileges.
« Reply #4 on: 31 January 2013, 17:16:04 »
Ik heb er geen moeite mee. Van oudsher is dit al gedoogd ter compensatie van admin-werkzaamheden. :)

Ik ben mij ter dege ervan bewust dat dit van oudsher gedoogd wordt. maar waar leg je de grens. Gister zag ik een admin aan het werk die meer dan 20 quickports in een minuut deed. We zeggen altijd als het om bouwen gaat moet alles zo natuurlijk mogelijk etc geen dupen geen creative geen fly noem maar op maar ondertussen gedogen we dit wel voor een select groepje. Ik durf te wedden dat deze voordelen reden zijn geweest voor mensen om admin te worden (zeg niet dat dit geld voor de huidige admins) dat is toch de omgekeerde wereld?

Quote
Ik heb nooit anders geweten, dus ik heb er verder geen problemen mee.
Ik word vaak genoeg geholpen door admins, zelfs op hún initiatief

Dat admins behulpzaam zijn  hoort nu niet echt bij deze discussie imo :) geeft wel aan dat ze aardig zijn :D



StampVoet

  • Sajuuk-Khar
  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 61
  • The knowledge it fills me, it is neat!
    • View Profile
Re: Admin privileges.
« Reply #5 on: 31 January 2013, 17:19:43 »
Ik ben mij ter dege ervan bewust dat dit van oudsher gedoogd wordt.

Volgens mij valt er niks te gedogen, ze mogen het als compensatie voor hun hulp aan de community. Zo makkelijk kan het zijn.  :yes

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Admin privileges.
« Reply #6 on: 31 January 2013, 17:23:58 »
En wat ik dus wil zeggen met dit hele verhaal dat is dat IK van mening ben dat het teveel compensatie is. In mijn ogen levert alle compensatie zoveel op dat het niet meer eerlijk is ten opzichte van de andere gebruikers.

Kijk voor de gein is hoeveel homes en dirt trappen ik gebruik en hoeveel tijd ik wel niet kwijt ben om van a naar b te komen om even een blockje aan te passen tenopzichte van een qp. vermenigvuldig dat is met een groot getal omdat men heel veel qp doet en ga dan is kijken naar de tijdwinst.

Bolukan

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 177
    • View Profile
Re: Admin privileges.
« Reply #7 on: 31 January 2013, 17:25:05 »
Ik vind helderheid erover fijn. Gelijkheid, ach..

Bij survivalen quick-porten of tp-en lijkt me echter uit den boze.
Een verkeerd geplaatst plafondje opschuiven vond ik weer fijn.
Bij wedstrijden etc weer uit den boze
en bij verkiezingen (Simmeh!) van mooiste gebouwen, die van de admins zwaarder beoordelen.
Zolang men geen gebieden plat maakt (filosofie van sever is hand-mining) om een gebouw te beginnen...

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Admin privileges.
« Reply #8 on: 31 January 2013, 17:28:03 »
en bij verkiezingen (Simmeh!) van mooiste gebouwen, die van de admins zwaarder beoordelen.

en daar zeg je dus precies dat admins voordeel hebben ten opzichte van anderen want anders zouden de gebouwen van een admin niet zwaarder moeten worden beoordeelt.

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Admin privileges.
« Reply #9 on: 31 January 2013, 17:29:23 »
Ik gebruik eigenlijk amper nog dirt torentjes, gewoon je homes goed (mis)/(ge)bruiken.
Als je per se quickport wilt kan je altijd bouwen in de sky-wereld. Daar heeft elke vip QP, ter compensatie van een donatie.  (hoewel compensatie in deze context eerder dankgebaar is)

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Admin privileges.
« Reply #10 on: 31 January 2013, 17:30:50 »
ik wil geen qp ik wil gelijkheid :) iedereen even veel voor en of nadelen

dankbaarheid wordt imo al anders geuit. als admins goed werk leveren zijn mensen eerder geneigd om vip te worden bijvoorbeeld. of complimenten of via een levering geminde goederen in de game.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Admin privileges.
« Reply #11 on: 31 January 2013, 17:32:19 »
Ten eerste, we hebben niet 11 in game admins, dat zijn er maar 7 en 8 als je milenco als SA/CM mee telt.

Quote
Tevens ben ik van mening dat je van te voren kunt weten dat als je admin wordt er tijd gaat zitten in de admin taken die je zult moeten uitvoeren.

En dus mag er geen enige vorm van compensatie/beloning aan vast zitten?
Je doet het klinken alsof admin worden alleen maar is voor de extras die je krijgt. Als je enig idee hebt hoeveel tijd wij spenderen aan TC buiten minecraft zelf om (dus forum/chat etc.) dan zal je er al snel achter komen dat de hoeveelheid tijd die er over blijft om te bouwen erg weinig is. En omdat veel van de admins toch bij de meest actieve bouwers behoren hebben ze een tool tot hun beschikking om deze verloren tijd in te halen.

Daar komt ook nog bij, en ik wil dit echt niet al te aggressief/offensief laten klinken, je wist deze dingen in principe al voordat je een vaste speler op de server was. Als je het er niet mee eens was op dat moment dan had je toen kunnen bepalen dat deze server niet geschikt voor je is.
Om nu naderhand er over te gaan klagen (lees: discussie opwerpen) vind ik een beetje scheef.

Simpele oplossing : Iedereen geen QP meer met als gevolg dat de admins hun taken niet meer kunnen uitvoeren.

Als laatste, ik krijg hier een beetje een naar gevoel van, het stof van de ene discussie is nog niet eens neergedaald of er komt alweer een nieuwe.. Dat mag natuurlijk, maar of het handig is dat is een ander ding..

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Admin privileges.
« Reply #12 on: 31 January 2013, 17:34:36 »
Ik vind dit eigenlijk nergens over gaan, en nergens heen gaan.
Dit is altijd al zo geweest en recentelijk niet veranderd; waarom dan zo'n open discussie opeens?
Ik heb er nooit mensen over horen klagen of wat dan ook, dus dit vind ik eigenlijk een beetje een verrassing...

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Admin privileges.
« Reply #13 on: 31 January 2013, 17:36:30 »
1 ding vergeten, over admin wereld.

Heb je liever dat wij als admins dingen doen in een aparte server, met als gevolg dat wij minder beschikbaar zijn?

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Admin privileges.
« Reply #14 on: 31 January 2013, 17:42:33 »
IK zal je post niet negatief opvatten gazeebo maar als kritiek op het door mij geschreven stukje

Quote
En dus mag er geen enige vorm van compensatie/beloning aan vast zitten?
lees 1 van mijn bovenstaande posts

Quote
Je doet het klinken alsof admin worden alleen maar is voor de extras die je krijgt
ik heb niet gezegd dat dit met het huidige admin team zo is maar een admin heeft mij verteld dat dit in het verleden wel is voorgekomen.

Quote
Daar komt ook nog bij, en ik wil dit echt niet al te aggressief/offensief laten klinken, je wist deze dingen in principe al voordat je een vaste speler op de server was. Als je het er niet mee eens was op dat moment dan had je toen kunnen bepalen dat deze server niet geschikt voor je is.


Ik probeer gewoon een discussie te starten. wat ik hier zeg of schrijf is denk ik niet de mening van de meerderheid. Als niemand iets zegt van iets waar hij het niet mee eens is veranderd er nooit wat. Het is absoluut niet negatief bedoeld maar het is gewoon ik die zich uitspreekt over iets wat me stoort en daar graag de mening van anderen van wil weten.

Quote
Simpele oplossing : Iedereen geen QP meer met als gevolg dat de admins hun taken niet meer kunnen uitvoeren.

of dusdanig minderen dat het minder voordeel is ;). in mijn ogen is dat dus de omgekeerde wereld. om je een voorbeeld te geven. Ik ben zelf ook manager geweest van een esport community. sponsor werving 200+ leden proffesinal team (minder admins) dus in principe meer werk. Dit weerhield me niet van gamen en ik haalde me voldoening uit het feit dat mensen tevreden waren en de zaakjes goed liepen. In mijn ogen wordt je admin omdat je mensen wilt helpen en de beloningen volgen naderhand (maar niet buiten proporties)

Quote
Als laatste, ik krijg hier een beetje een naar gevoel van, het stof van de ene discussie is nog niet eens neergedaald of er komt alweer een nieuwe.. Dat mag natuurlijk, maar of het handig is dat is een ander ding..

Het is absoluut niet mijn bedoeling om hier een groot probleem van te maken. Zoals ik al uit de reactie kan concluderen sta ik redelijk alleen in deze stellingname. Ik wilde het gewoon is aankaarten zodat mensen er is over nadachten. (zie mijn reactie hierboven ook al)

Quote
1 ding vergeten, over admin wereld.

Heb je liever dat wij als admins dingen doen in een aparte server, met als gevolg dat wij minder beschikbaar zijn?

zoals ik in mijn eerste post al zij is admin world in mijn ogen wel een goede compensatie voor admin zijn. dit geeft namelijk geen voordeel in de main of original world
« Last Edit: 31 January 2013, 17:45:29 by bazkara »

Forum » Tweakcraft » Support » Admin privileges.