Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Tekkit!  (Read 46340 times)

Sander

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 134
  • Sander (SanderCraft) @ Minecraft
    • View Profile
Tekkit!
« on: 6 October 2012, 18:32:31 »
Beste mensen,

Tweakcraft zoals het nu is, is natuurlijk erg leuk. De server heeft een flink aantal mods wat het met werken met Minecraft een stuk prettiger maakt. De huidige opzet is dus helemaal prima!

Wat mij echter wel leuk lijkt, is om Tekkit te kunnen gebruiken met de Tweakcraft community. Op een eigen lokale server speel ik dat nu al een tijdje en moet zeggen.. het is erg leuk. Het geeft een andere dimensie aan Minecraft en best wel eentje die past bij het feit dat Tweakcraft geboren is op GoT.

Voor diegenen die het niet kennen..
In het kort is Tekkit een package met een verzameling mods. De auteurs hebben een hele hoop 'technisch' gerelateerde mods gecombineerd en dat in 1 package gestopt. Het installeren van de client is eenvoudig: met behulp van de launcher wordt alles geinstalleerd en die gebruik je daarna ook om het op te starten.
Met Tekkit kan je bijvoorbeeld Quarry's maken waarmee je automatisch delen van de map kunt minen. Via pijpleidingen kun je de gewonnen grondstoffen in kisten stoppen en zelfs automatisch sorteren. Maar er kan nog veel meer mee, alles met een min of meer technische inslag.
Voor het bouwen kun je gebruik maken van veel meer verschillende type blocks, zoals randjes, kleinere blocks van een bepaald type om aan gebouwen veel meer detail te kunnen geven. Het is dus niet alleen technisch, maar eigenlijk een flink uitgebreide versie van Minecraft zonder dat de basis verandert.
Een videointroductie: http://youtu.be/SEIKJ3u2VTY
Website Tekkit: http://www.technicpack.net/tekkit/

Nu snap ik dat het technisch een uitdaging oplevert om Tekkit te gebruiken op de Tweakcraft server. Het zijn nogal een aantal mods en gezien we nu ook al een flink aantal mods draaien kan dat conflicteren. Ik verwacht ook niet dat we hiernaar kunnen overschakelen.

Wel ben ik erg benieuwd naar meningen van anderen hierover.
Wat vind je van Tekkit en lijkt het je ook leuk om dat samen met de TC-community te spelen?
« Last Edit: 6 October 2012, 19:29:18 by Sander »

FlutterShy

  • Admin
  • Volwaardig lid
  • *****
  • Posts: 194
  • Brony
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #1 on: 6 October 2012, 20:11:30 »
Ik zal het kort proberen houden, want ik heb hier een vrij uitgebreide mening over :p.

Het idee van Tekkit was een hoop mods bijeen brengen, samen met een Bukkit server.
Dit leek allemaal zeer tof & uniek, ziende dat een ModloaderMP/Forge server instellen en syncen voor iedereen simpel gezegd een pain is.

Daar bleef het ook bij. Het was net als spout/BukkitContrib een goed idee. De manier die ze gekozen hebben om het uiteindelijke idee uit te werken is allesbehalve goed te noemen.

Ze hebben gewoon de mods genomen, vragen of niet, toestemming of niet, en alles gewoon in elkaar gemept. Samen met een hoop untested code van MCPC.
Wat geeft dit als resultaat? Een server die bijna niet te beheren valt, vol dupe bugs zit, vol crashers, bijna geen controle over shit, ...

Simpel gezegd : Tekkit is leuk als je het met maten speelt of mensen die je vertrouwt, maar het idee is nu nog niet houdbaar op TweakCraft.
Ikzelf heb ook een kleine server tussen mij & duvelke. Ik heb hierbij al een paar dingen moeten modden, omdat ze ofwel m'n wereld deden crashen, laggen, niet werkten, ... noem maar op.

Een betere manier waarop we eigenlijk nog moeten wachten is de "FTB" modpack. Deze zal door de modders zelf uitgebracht worden. Al hoop ik dat ze hierbij dan wel mooi naar Bukkit luisteren :p.

Sander

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 134
  • Sander (SanderCraft) @ Minecraft
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #2 on: 7 October 2012, 17:49:48 »
Dankjewel FlutterShy, erg duidelijk dat het niet haalbaar is om Tekkit te draaien op een omgeving waar veel mensen kunnen komen die je niet allemaal 'kent'.

Ik speel het nu ook alleen met 1 persoon die ik IRL ken en dat bevalt erg goed. Ook heb ik al wat glitches ontdekt die de client doen chrashen, maar daar valt gelukkig omheen te werken. De serverside glitches was ik niet van op de hoogte.

Dank voor het antwoord dus, kan ik die droom laten varen ;)
« Last Edit: 12 October 2012, 16:48:46 by Sander »

FlutterShy

  • Admin
  • Volwaardig lid
  • *****
  • Posts: 194
  • Brony
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #3 on: 8 October 2012, 19:24:11 »
Welja, to be entirely honest was ik van plan van een "gelinkte" tekkit server te draaien op TweakCraft.

However zal dit dan met een vrij stricte whitelisting moeten gebeuren denk ik. Het punt is dan ook eigenlijk "wie vertrouw je". Zoals we kunnen zien met het huidige vouch systeem en het huidige doelpubliek van TweakCraft denk ik niet dat het haalbaar zal zijn :p.
Nu, toendertijd met MC Alpha met clientside inventory was het ook zeer hard abjoesbaar, denk maar aan de soil+seeds bug, en hadden we toch een MC servertje.

Hierbij denk ik dan dat het misschien zou kunnen, maar misschien niet de slimste zet zal zijn. Hier zou ik dan op zn' minst eerst een week in het "bukkit hooks gebruiken" porten steken.

We zien wel :p.

lappro

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 78
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #4 on: 12 October 2012, 16:35:04 »
Ik snap dat het veel problemen op kan leveren, vooral op het gebied van cheaten.

Maar toch is de reden dat ik bijna niet meer op tweakcraft kom vooral dat ik op vanilla minecraft een beetje uitgekeken raak. Nu draaide ik dan mijn eigen tekkit server voor vrienden, is het toch leuk om het met een grotere community te doen.

Misschien kunnen we een test tekkit servertje starten en die in het begin bijvoorbeeld vip-only maken en dan dupe bugs eventjes voor lief nemen. Als je duped verpest je toch alleen je eigen spel plezier.

Ik weet niet of er animo en ruimte is voor iets als dit? Zou het wel heel erg tof vinden.

Sander

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 134
  • Sander (SanderCraft) @ Minecraft
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #5 on: 12 October 2012, 17:13:50 »
Ik snap dat het veel problemen op kan leveren, vooral op het gebied van cheaten.

Maar toch is de reden dat ik bijna niet meer op tweakcraft kom vooral dat ik op vanilla minecraft een beetje uitgekeken raak. Nu draaide ik dan mijn eigen tekkit server voor vrienden, is het toch leuk om het met een grotere community te doen.

De sfeer op TC vind ik erg leuk, maar ook ik merk dat er inmiddels veel meer uitbreidingen zijn op Minecraft, zoals Tekkit, dat die uitbreidingen het een stuk leuker maken om Minecraft te spelen.

Misschien kunnen we een test tekkit servertje starten en die in het begin bijvoorbeeld vip-only maken en dan dupe bugs eventjes voor lief nemen. Als je duped verpest je toch alleen je eigen spel plezier.

Ik weet niet of er animo en ruimte is voor iets als dit? Zou het wel heel erg tof vinden.

Ik hoop ook dat we het uiteindelijk wel via Tweakcraft kunnen spelen, maar snap ook dat dat nog even kan duren.

Tot die tijd.. ik kan ook nog wel een klein aantal TC-vips op mijn server hebben. Indien interesse, dan hoor ik dat graag.

Server is niet 24/7 en staat alleen aan in principe als ik Tekkit speel (wat vrij veel is at the moment ;) ) Voor de rest wel voorzien van heel degelijke hardware, dus verwacht geen performanceprobleempjes.
« Last Edit: 12 October 2012, 18:18:32 by Sander »

lappro

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 78
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #6 on: 15 October 2012, 22:32:26 »
ja hoorde van fluttershy dat hij wel wat ziet in FTB (http://feed-the-beast.com/).
hopelijk is dat snel af en krijgt het dan wel de goedkeuring van fluttershy  :P
Dan lukt het misschien wel om een modded versie van tweakcraft erdoor te krijgen :+

Loev

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #7 on: 22 October 2012, 14:41:22 »
Wat is de status? Ik wil ook heel graag Tekkit spelen met mijn Tweakcraft vriendjes. Er kan een zero tolerance beleid zijn?
* Elke speler max 1 quary in gebruik. Quary moet default grote hebben.
* Geen machines bouwen die lag veroorzaken. Wanneer er lag ontstaat zoeken de admins de oorzaak en zetten de machine uit.
* Geen 'cheat' machines (bone meal of blaze rods maceraten etc...)

Er kan toch als test een Tekkit map worden gestart? Na een maand evalueren en daarna verder besluiten.

@Sander check je DM ;)

Sander

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 134
  • Sander (SanderCraft) @ Minecraft
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #8 on: 22 October 2012, 14:47:23 »
Wat is de status? Ik wil ook heel graag Tekkit spelen met mijn Tweakcraft vriendjes. Er kan een zero tolerance beleid zijn?
* Elke speler max 1 quary in gebruik. Quary moet default grote hebben.
* Geen machines bouwen die lag veroorzaken. Wanneer er lag ontstaat zoeken de admins de oorzaak en zetten de machine uit.
* Geen 'cheat' machines (bone meal of blaze rods maceraten etc...)

Er kan toch als test een Tekkit map worden gestart? Na een maand evalueren en daarna verder besluiten.

@Sander check je DM ;)

Ik ben ook benieuwd, maar denk dat we eerlijk gezegd moeten wachten op dat Tekkit stabieler is (maar waarschijnlijk nooit word als ik het bericht van FlutterShy lees), of dat ervoor gekozen wordt met een select gezelschap dit te gaan spelen. :) Maar blijf het gaaf vinden. 1 Quarry kan ik mee leven trouwens, want uiteindelijk stap je toch over op een Equivalent Exchange-achtig iets denk ik (ik althans wel).

Tot zover loopt mijn server prima, als je er maar mensen op hebt die je vertrouwt :)

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #9 on: 22 October 2012, 18:55:32 »
Wanneer krijgen we dan een OpenTTD gehost op TC server en resources?
En wie wil er nog meer een andere game gehost hebben op TC servers?

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #10 on: 22 October 2012, 18:57:21 »
Ja ik wil openttd :D

Sander

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 134
  • Sander (SanderCraft) @ Minecraft
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #11 on: 22 October 2012, 20:18:26 »
Wanneer krijgen we dan een OpenTTD gehost op TC server en resources?
En wie wil er nog meer een andere game gehost hebben op TC servers?

OpenTTD :o Ook wel een goede optie :7

Maar Tekkit is voorlopig leuker :)

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #12 on: 23 October 2012, 09:31:41 »
Het punt dat ik probeer te maken is dat Tweakcraft een Minecraft community is. Er zijn meerdere malen mensen geweest met het idee om een (leuke) game te hosten op TC maar daar is altijd tegen gestemd omdat we als prioriteit minecraft hebben.

Sander

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 134
  • Sander (SanderCraft) @ Minecraft
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #13 on: 23 October 2012, 09:43:07 »
Het punt dat ik probeer te maken is dat Tweakcraft een Minecraft community is. Er zijn meerdere malen mensen geweest met het idee om een (leuke) game te hosten op TC maar daar is altijd tegen gestemd omdat we als prioriteit minecraft hebben.

Je hebt gelijk, TC is een Minecraft-community. Tekkit ligt hier echter wel behoorlijk dichtbij - het is geen andere game, maar slechts een uitbreiding op het originele concept. Ik dacht dat het namelijk wel leuk was omdat Minecraft opzich niet meer zo evolueert, dat het leuk was om te kijken of er iets van een uitbreiding mogelijk was op het origineel. Vanaf het begin toen Minecraft uitkwam, heb ik eigenlijk altijd online Minecraft gespeeld op TC, maar ik merkte dat er nog meer mogelijk was en ik kon mij voorstellen dat meerdere mensen dat hadden binnen de community. Zo heb ik het ook ingestoken in mijn openingspost - een idee ten bate van de community moet altijd kunnen naar mijn idee. Helaas bleek het originele idee technisch niet geschikt, maar is er wel een alternatief geopperd.

OpenTTD (of iets dergelijks) zal ik dan ook nooit om vragen, mijn voorgaande post waarin ik dat noem kun je dan ook als niet serieus beschouwen :)

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Tekkit!
« Reply #14 on: 23 October 2012, 09:46:35 »
Voor mij is het heel simpel. Als er een Tekkit server komt dan komt er ook een OpenTTD server. En andersom ook.

Niet het een of het ander.


Forum » Tweakcraft » Algemeen » Tekkit!