Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: speler naam afstand  (Read 12005 times)

Teutates

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 221
    • View Profile
speler naam afstand
« on: 6 October 2011, 21:16:46 »
Hallo,

Ik had een vraagje,
Is de afstand waarop je een naam kan zien van een medespeler te limiteren/verminderen ?
Op het moment kan je hem nog van best ver zien.

En op de survival server kan dat juist erg onhandig zijn. 7(8)7

Vriendelijke groet,

Teutates1989

EDIT: titel aangepast op aanraden Sander
« Last Edit: 6 October 2011, 21:21:27 by teutates1989 »

Sander

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 134
  • Sander (SanderCraft) @ Minecraft
    • View Profile
Re: speler naam afstand
« Reply #1 on: 6 October 2011, 21:18:45 »
Om op je vraag antwoord te geven: ik heb begrepen dat als je sneaked (standaard met shift) dat de nametag dan verdwijnt.


Voor de rest: het zou erg helpen als je een goede topictitel bedenkt voor je topic. Stel dat iedereen een topic zou openen met 'vraagje'   Top! ;)
« Last Edit: 6 October 2011, 21:40:41 by Sander »

Maddox

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 726
  • Meester der Swagger
    • View Profile
Re: speler naam afstand
« Reply #2 on: 6 October 2011, 21:44:46 »
Om op je vraag antwoord te geven: ik heb begrepen dat als je sneaked (standaard met shift) dat de nametag dan verdwijnt.



Hij verdwijnt niet, hij word alleen donker. En ik had gehoord dat dit een clientside iets is dus dat betekend dat het moeilijk aan te passen is voor iedereen.

Ragnarr

  • Guest
Re: speler naam afstand
« Reply #3 on: 6 October 2011, 23:04:52 »
Ik ben ook voor het verminderen/verwijderen van de nametags. Je hidden storage is dan ineens niet meer zo
hidden als jij erin staat en er loopt toevallig iemand langs

Teutates

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 221
    • View Profile
Re: speler naam afstand
« Reply #4 on: 7 October 2011, 00:02:53 »
Om op je vraag antwoord te geven: ik heb begrepen dat als je sneaked (standaard met shift) dat de nametag dan verdwijnt.

Hij verdwijnt niet, hij word alleen donker. En ik had gehoord dat dit een clientside iets is dus dat betekend dat het moeilijk aan te passen is voor iedereen.
Inderdaad gedeeltelijk gebeurt het iniedergeval clientside.

Wat ik wel heb gevonden is dit: Link

zo tezien zeker niet optimaal :/  maar er waren nog meer mensen die dit blijkbaar vonden.

Ik ben ook voor het verminderen/verwijderen van de nametags. Je hidden storage is dan ineens niet meer zo
hidden als jij erin staat en er loopt toevallig iemand langs

Yep dat is ook mijn punt  :P iedereen hidden base is hidden zolang je er zelf niet inzit...
had gehoopt dat het gewoon hard gedefinieerd zou zijn in een server file die ik over het hoofd gezien had :P maar het zit idd gedeelte in de client side.

Nu maar hopen dat notch het binnenkort veranderd dan  :P   

windwarrior

  • Poweruser
  • Senior
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Re: speler naam afstand
« Reply #5 on: 7 October 2011, 02:59:53 »
ja, het kan wel, denk ik. Maar daarvoor zijn zowel client als servermodificaties nodig, wat eigenlijk niet iets is wat we hier op tweakcraft willen :)
(An unmatched left parenthesis creates an unresolved tension that will stay with you all day. - xckd.com/859

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: speler naam afstand
« Reply #6 on: 7 October 2011, 06:10:39 »
En we willen survival vanilla houden... dus ook die nametags gewoon zichtbaar houden.
Als je je hidden base niet wilt weggeven moet je dus gebruik maken van /lwho wanneer je in je basis wilt en/of goed rondkijken.

landcross

  • Magazine Poster
  • Junior
  • *
  • Posts: 90
    • View Profile
Re: speler naam afstand
« Reply #7 on: 7 October 2011, 07:06:19 »
Hm, /lwho , die ken ik nog niet :D

Ik vindt dat de namen gewoon moeten blijven, maar de zichtbaarheidsafstand zou misschien iets minder mogen.

Forum » Tweakcraft » Support » speler naam afstand