Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: 1.8, de server en jij!  (Read 36563 times)

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
1.8, de server en jij!
« on: 20 September 2011, 23:32:10 »
Zoals jullie wel gemerkt hebben is Tweakcraft over naar 1.8! Dus update gerust je client en kom weer lekker online!

Nu Tweakcraft over is op 1.8 zul je merken dat kisten een beetje raar doen. Dit ligt aan de 1.8 update en het feit dat onze map van voor 1.8 is. Om dit op te lossen hebben Gunther en Edoxile een "cycler" plugin gemaakt. Door met een houten Hoe te rechtsklikken op een kist draait de kist vanzelf. Het openen van kisten lost het probleem ook min of meer op, maar niet helemaal. ;)

Verder zal er met 1.8 een grote verandering komen op Tweakcraft. In de afgelopen weken is namelijk gebleken dat een deel van de userbase een survival map wel erg leuk vind. Om deze users te faciliteren gaan wij vanaf 1.8 een survival map draaien. Deze map zal zonder plugins (behalve logblock) draaien. De map zal dus zo vanilla zijn als maar mogelijk is.

Onze visie mbt deze map zal zijn dat er zo min mogelijk "bemoeienis" en "regeltjes" zijn. De enige echt belangrijke regel is:

---> Hou het netjes, gedraag je en respecteer elkaar! Don't Be A Dick! <---

De viewdistance regel zal, vanzelfsprekend, dan ook niet gelden. Ook teleport, homes, warps, tooldurability etc zullen niet werken. De enige manier om van en naar de 1.8 survival wereld te teleporten is via het /world command.

De volgende logische vraag is natuurlijk: "Hoe kom ik op die survival map?"
Het antwoord daarop is: gecontroleerd via het forum. Op het forum zal een template komen te staan waarin je een kleine, simpele "sollicitatie" moet maken. De reden waarom wij dit doen is omdat we niet zomaar iedereen op die survival world willen hebben. Alleen de users die echt interesse hebben en waarvan wij zoiets hebben van: ja, die is te vertrouwen. We doen dit vooral omdat er weinig tot geen moderatie op die wereld zal zijn en we hebben geen zin in eindeloze hoeveelheden QQ doordat er overal gegriefed en gecamped wordt. Zie het als een soort van whitelist!

Kortom, 1.8 brengt veel nieuws met zich mee en ook Tweakcraft zal veranderen. Wanneer we precies de survival map maken hangt af van vistu (en de SA's natuurlijk). Vistu wil aanwezig zijn bij de opening van de map! :)

Tot slot nog wat kleine puntjes:
- Food zal volledig uit staan op de main buildwereld. Dit om logische redenen. Sprinten etc staat wel gewoon aan.
- Endermen blockplacement staat ook vanzelfsprekend uit.
- Er werd veel gepraat over een mogelijk nieuwe main buildwereld bij 1.8. We hebben besloten deze beslissing vooruit te schuiven naar 1.9 aangezien de biomefeatures op dit moment nog niet compleet zijn. Dat wil zeggen, de features die er op dit moment in zitten zijn nog half bugged en notch is zwaar aan het optimizen in 1.9. Verder doen we dit ook omdat met 1.8 dus al de nieuwe survival map komt en zo spreiden we het wat uit!

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: 1.8, de server en jij!
« Reply #1 on: 20 September 2011, 23:43:08 »
Awesome, vooral die white list vind ik een goed idee. Ik neem aan als je je niet gedraagt dat je er weer vanaf gehaald word btw?
In elk geval, waar kan ik mij op geven? :P Kan niet wachten.

DjThase

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 55
    • View Profile
Re: 1.8, de server en jij!
« Reply #2 on: 20 September 2011, 23:43:36 »
Awesome, vooral die white list vind ik een goed idee. Ik neem aan als je je niet gedraagt dat je er weer vanaf gehaald word btw?
In elk geval, waar kan ik mij op geven? :P Kan niet wachten.

wakcs

  • Junior
  • **
  • Posts: 89
  • Full-Time employee at the Voyager
    • View Profile
Re: 1.8, de server en jij!
« Reply #3 on: 21 September 2011, 00:02:16 »
naice, ik kom denk maar weer eens op de servert :P

Sander

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 134
  • Sander (SanderCraft) @ Minecraft
    • View Profile
Re: 1.8, de server en jij!
« Reply #4 on: 21 September 2011, 08:52:57 »
Nog een vraagje over de survival map!

Prachtig idee! Maar, wat als je nu warped naar die world (als je dit kan) wordt je dan naar je 'eigen' coordinaten gewarped voor die world? Anders zou iedereen op dezelfde plek terecht komen en moet je altijd lopen naar je project om buiten de view distance van andere projecten te blijven.

timoever

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 21
    • View Profile
Re: 1.8, de server en jij!
« Reply #5 on: 21 September 2011, 09:54:23 »
Nog een vraagje over de survival map!

Prachtig idee! Maar, wat als je nu warped naar die world (als je dit kan) wordt je dan naar je 'eigen' coordinaten gewarped voor die world? Anders zou iedereen op dezelfde plek terecht komen en moet je altijd lopen naar je project om buiten de view distance van andere projecten te blijven.

"De viewdistance regel zal, vanzelfsprekend, dan ook niet gelden."

Lezen is lastig he? :x

Bovendien zal dit meer een map worden die draait om het survivalen, niet 'projecten' bouwen. Ik weet dat jij niet mee hebt gespeeld op de survival map van Vistu. Wat een beetje een aanleiding was naar de survivalmap op Tweakcraft. Maar je merkt vanzelf hoe we te werk gaan op de survival world.

Sander

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 134
  • Sander (SanderCraft) @ Minecraft
    • View Profile
Re: 1.8, de server en jij!
« Reply #6 on: 21 September 2011, 10:03:24 »
Timoever, bedankt voor je fijne antwoord. ;) Verder: dat jij al wel gespeeld hebt op die map maar nog niet iedereen, betekent nog niet dat ik geen vragen kan hebben natuurlijk.


Goed, de viewdistance regel geldt niet (daarin was ik te snel - had het vanochtend vroeg, te vroeg, dan ook voor het eerst gelezen). Maar op een survivalmap lijkt het me alsnog handig om op een eigen plek te spawnen (per speler). Je zal wel een hideout-achtig iets moeten hebben natuurlijk om te kunnen survivallen.

Daarnaast: hoe zit het met de inventory? Er zullen dan ook split inventories zijn neem ik aan tussen de survivalworld en de rest?
« Last Edit: 21 September 2011, 10:05:57 by Sander »

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: 1.8, de server en jij!
« Reply #7 on: 21 September 2011, 10:51:13 »
Tussen de survivalwereld en de andere werelden zal inderdaad een gescheiden inventory zitten.

timoever

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 21
    • View Profile
Re: 1.8, de server en jij!
« Reply #8 on: 21 September 2011, 11:24:55 »
Timoever, bedankt voor je fijne antwoord. ;) Verder: dat jij al wel gespeeld hebt op die map maar nog niet iedereen, betekent nog niet dat ik geen vragen kan hebben natuurlijk.


Goed, de viewdistance regel geldt niet (daarin was ik te snel - had het vanochtend vroeg, te vroeg, dan ook voor het eerst gelezen). Maar op een survivalmap lijkt het me alsnog handig om op een eigen plek te spawnen (per speler). Je zal wel een hideout-achtig iets moeten hebben natuurlijk om te kunnen survivallen.

Daarnaast: hoe zit het met de inventory? Er zullen dan ook split inventories zijn neem ik aan tussen de survivalworld en de rest?

Ik hoop dat we gewoon gezellig met z'n allen op een spawn terecht komen en met z'n allen gaan bouwen, anders ga ik survival erg snel saai vinden als het hetzelfde als SP is en in je eentje.

Ik denk dat jij een heel ander idee hebt van 'survival' Sander. PVP wordt ook afgeraden.
« Last Edit: 21 September 2011, 11:26:56 by timoever »

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: 1.8, de server en jij!
« Reply #9 on: 21 September 2011, 11:29:09 »
Ik denk wat Sander bedoelt is als je spawned op x0, y0 en vervolgens loopt naar x100, y100 en dan terug gaat naar world 0 en dan weer naar world survival dat je dan weer op x100, y100 komt ipv weer op x0, y0.
Dat hij zeg maar je laatste plek in de survival wereld onthoud. Dat lijkt mij ook wel handig aangezien je anders inderdaad steeds weer naar de plek toe moet lopen waar je bezig was met "survivallen".

Aan de andere kant, als je altijd geforceerd op x0, y0 komt dan moet je er met zijn alleen voor zorgen dat je een goede spawn plek hebt. Wat dus ook weer goed is.

Ik heb nog wel een vraag op zich. Zo goed als alles staat zo ingesteld dat je dood kan, honger krijgt, tool durability etc. maar staat het ook aan dat creepers dingen kapot kunnen maken ?
En : Enderman blockplacement, wat houd dat precies in?

Scriptor

  • Guest
Re: 1.8, de server en jij!
« Reply #10 on: 21 September 2011, 11:30:18 »
Ik hoop op een map/bouw style als zoiets als op de roeibootjeszeilclub.com/oid.kweetnietmeer server.
Dat is heerlijk casual, gewoon een plekje zoeke en bouwen, niks moeilijkdoen en iedereen bouwt naast elkaar zijn hutje etc.

freeman21

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 219
    • View Profile
Re: 1.8, de server en jij!
« Reply #11 on: 21 September 2011, 11:31:46 »
inderdaad pvp zal dan ook niet worden gewaardeerd.

verder zal griefen en onnodig killen bestraft worden met het ontzeggen van de toegang. als laatste toevoeging wil ik zeggen dat het geen projectwereld word en het 1e doel survival is. zoals tim al uitlegde

@gazeeboo creepers blazen indd alles op. en enderman verplaatsen blocken denk ik(tenzij gunth dat uitzet)

@scriptor dat is wel de insteek ja

timoever

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 21
    • View Profile
Re: 1.8, de server en jij!
« Reply #12 on: 21 September 2011, 11:33:16 »
Het wordt gewoon episch en we gaan ons focussen op het verzamelen van veel DAAIMOOND!

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: 1.8, de server en jij!
« Reply #13 on: 21 September 2011, 11:37:20 »
Ik hoop dat we gewoon gezellig met z'n allen op een spawn terecht komen en met z'n allen gaan bouwen, anders ga ik survival erg snel saai vinden als het hetzelfde als SP is en in je eentje.

Ik denk dat jij een heel ander idee hebt van 'survival' Sander. PVP wordt ook afgeraden.

Quote
Ik denk wat Sander bedoelt is als je spawned op x0, y0 en vervolgens loopt naar x100, y100 en dan terug gaat naar world 0 en dan weer naar world survival dat je dan weer op x100, y100 komt ipv weer op x0, y0.
Dat hij zeg maar je laatste plek in de survival wereld onthoud. Dat lijkt mij ook wel handig aangezien je anders inderdaad steeds weer naar de plek toe moet lopen waar je bezig was met "survivallen".

Voor zover ik weet is het idee als volgt:
Als je voor de eerste maal de survival world binnenkomt zul je net als de andere spelers gewoon op de spawnplek komen (middenpunt van de map dus). Zodra je eenmaal in de world hebt gespeeld en je gaat naar een andere world is je laatste locatie op de survival world 'opgeslagen'. Zodra je teruggaat naar de survival world kom je dus weer op die plek terecht, anders zou je doormiddel van het switchen van worlds een /spawn commando hebben.

Het is dus wel zo dat je op dezelfde plek als iedereen komt als je voor het eerst de wereld binnengaat. Hierna ben je vrij om ergens een huis/shelter te bouwen. PvP (dat houdt ook griefing en stelen in) staat AAN. Logblock staat ook aan voor de 'extreme' gevallen waarin iemand zich totaal heeft misdragen. Herhaaldelijk pesten, mensen spawn campen e.d. zal worden bestraft, dus houd het netjes, gedraag je en respecteer elkaar! Don't be a dick!

Quote
inderdaad pvp zal dan ook niet worden gewaardeerd.

verder zal griefen en onnodig killen bestraft worden met het ontzeggen van de toegang. als laatste toevoeging wil ik zeggen dat het geen projectwereld word en het 1e doel survival is. zoals tim al uitlegde

Dit is dus ook niet waar. Mits mensen het gewoon netjes houden (iemand een keer doden als hij/zij je bestolen heeft o.i.d. is dus niks mis mee) is er niets aan de hand. Zo min mogelijk regeltjes en moderatie dus. Als jij vind dat je iemand zo nodig moet afmaken, ga je gang. Maar kijk dan niet raar op als je huis de volgende dag in puin ligt o.i.d. (eye-for-an-eye dus). Verder ben ik het er wel mee eens dat onnodig gezeik en kinderachtig gedrag voorkomen moet worden, we zijn tenslotte (voor een groot deel) gewoon volwassenen onder elkaar.

Quote
Ik heb nog wel een vraag op zich. Zo goed als alles staat zo ingesteld dat je dood kan, honger krijgt, tool durability etc. maar staat het ook aan dat creepers dingen kapot kunnen maken ?
En : Enderman blockplacement, wat houd dat precies in?

Creepers staan gewoon aan en ze kunnen dus ook dingen kapot maken. Hetzelfde geldt voor Endermen. Een Enderman heeft namelijk de eigenschap om blocks op te pakken en je hiermee aan te vallen. 'Blockplacement' staat in de survivalworld gewoon aan, in de mainworld daarentegen niet.
« Last Edit: 21 September 2011, 12:51:43 by Rhan21 »

Sander

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 134
  • Sander (SanderCraft) @ Minecraft
    • View Profile
Re: 1.8, de server en jij!
« Reply #14 on: 21 September 2011, 11:43:11 »
Dank voor de opheldering iedereen.

Heb nu denk ik een goed idee wat de survivalworld voor gaat stellen.. PvP ben ik normaal niet zo voor, maar vind het nu wel bij het principe passen. Goed je resources beschermen dus...

Zin in! ;)

Forum » Nieuws » Tweakcraft » 1.8, de server en jij!