Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Mogelijk nieuwe serverhost  (Read 49456 times)

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Mogelijk nieuwe serverhost
« on: 22 August 2011, 22:43:46 »
Zoals jullie allemaal wel weten draait onze huidige server bij het hosting bedrijf Hetzner. Het huidige probleem is echter dat deze host relatief duur is. Daarom zijn we naar het kijken naar goedkopere, maar gelijkwaardige, opties. Deze optie is gevonden in bij OVH.

De server in kwestie is de kisumi 24G.

Deze server heeft in vergelijking met onze huidige server de volgende verschillen:
We verliezen een SSD. Alleen deze gebruiken we nu ook al nauwelijks omdat we alles vanaf een ramdisk draaien. Ook hebben we een sandybridge ipv een 980x als CPU dus daar zit het verschil niet.

Al met al gaan we er niet of nauwelijks op achteruit. Kwa prijs zijn we echter 240% goedkoper uit. De huidige server kost 150 euro. De nieuwe server zou dan 60 euro gaan kosten.

Hoe we dit gaan aanpakken is dat we Hetzner per direct opzeggen, we hebben dan nog tot 29/09 de huidige server. Vervolgens vragen we de OVH server aan, installeren we alle meuk en zetten alles over. Pas dan gaat ook echt tweakcraft.net zelf over dus als het goed is is er vrijwel geen downtime.

Hopelijk hebben we jullie hiermee voldoende geïnformeerd. Wanneer de move precies gaat plaatsvinden volgt dan nog tzt.
« Last Edit: 23 August 2011, 12:38:13 by vistu »

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: Mogelijk nieuwe serverhost
« Reply #1 on: 22 August 2011, 23:01:29 »
Hoe we dit gaan aanpakken is dat we Herzner per direct opzeggen, we hebben dan nog tot 29/09 de huidige server. Vervolgens vragen we de OVH server aan, installeren we alle meuk en zetten alles over. Pas dan gaat ook echt tweakcraft.net zelf over dus als het goed is is er vrijwel geen downtime.
Is het niet handig om vóór 29/9 alles al overgezet te hebben naar de nieuwe server? ;)
We are shaping the future

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: Mogelijk nieuwe serverhost
« Reply #2 on: 22 August 2011, 23:06:18 »
Is het niet handig om vóór 29/9 alles al overgezet te hebben naar de nieuwe server? ;)

''Hoe we dit gaan aanpakken is dat we Herzner per direct opzeggen, vervolgens vragen we de OVH server aan, installeren we alle meuk en zetten alles over.''

Dat gaat ook gebeuren, daarom zal er ook vrijwel geen downtime zijn.

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: Mogelijk nieuwe serverhost
« Reply #3 on: 22 August 2011, 23:08:05 »
Is het niet handig om vóór 29/9 alles al overgezet te hebben naar de nieuwe server? ;)

''Hoe we dit gaan aanpakken is dat we Herzner per direct opzeggen, vervolgens vragen we de OVH server aan, installeren we alle meuk en zetten alles over.''

Dat gaat ook gebeuren, daarom zal er ook vrijwel geen downtime zijn.
De zin is ook te interpreteren als "We zeggen Herzner op, we wachten tot 29/9, en we richten dan de nieuwe server in". Gelukkig is hij niet als zodanig bedoeld. :)
We are shaping the future

TheMaximum

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 67
  • Loco-burgemeester The City
    • View Profile
Re: Mogelijk nieuwe serverhost
« Reply #4 on: 22 August 2011, 23:25:52 »
Oke dan :) Wacht het maar rustig af :P

wakcs

  • Junior
  • **
  • Posts: 89
  • Full-Time employee at the Voyager
    • View Profile
Re: Mogelijk nieuwe serverhost
« Reply #5 on: 22 August 2011, 23:40:34 »
we zien wel of er downtime komt :P

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Mogelijk nieuwe serverhost
« Reply #6 on: 23 August 2011, 00:00:26 »
Hoe is het mogelijk dat je een betere server kan krijgen voor minder dan de helft van de prijs en dan ook nog eens via een nederlandse serverboer?
Ik vraag me wel 1 ding af.
Er staat bij de beschikbaarheid 1 uur en de middelste server geeft 7 dagen aan. Wat houd dit precies in.

timoever

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 21
    • View Profile
Re: Mogelijk nieuwe serverhost
« Reply #7 on: 23 August 2011, 00:59:10 »
Hoe is het mogelijk dat je een betere server kan krijgen voor minder dan de helft van de prijs en dan ook nog eens via een nederlandse serverboer?
Ik vraag me wel 1 ding af.
Er staat bij de beschikbaarheid 1 uur en de middelste server geeft 7 dagen aan. Wat houd dit precies in.

Om jou vraag te beantwoorden gazeebo. Ik heb zojuist gekeken en nu staat er bij alle drie de servers 1 uur. Ik ga er vanuit dat dit betekend dat je binnen een uur na het klikken op 'bestellen', je dus al op je server kunt.

vistu

  • Admin
  • Volwaardig lid
  • *****
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Mogelijk nieuwe serverhost
« Reply #8 on: 23 August 2011, 11:15:03 »
Hoe is het mogelijk dat je een betere server kan krijgen voor minder dan de helft van de prijs en dan ook nog eens via een nederlandse serverboer?
Ik vraag me wel 1 ding af.
Er staat bij de beschikbaarheid 1 uur en de middelste server geeft 7 dagen aan. Wat houd dit precies in.

Tim heeft gelijk; het betreft de levertijd. Grootste verschil is een andere architectuur; de huidige server bevat een 980X; een proc die al bijna 1000 euro kost; verder hebben we nu een SSD die de nieuwe server niet langer heeft. Daarnaast heeft OVH de hele uitrol van servers compleet geautomatiseerd; waarbij dat bij Hetzner door personeel moest gebeuren.

simmeh24

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 179
  • Miauw
    • View Profile
Re: Mogelijk nieuwe serverhost
« Reply #9 on: 23 August 2011, 12:51:55 »
Hoe zit het met die gasten die huren van van ons (jullie)? Gaat daar nog wat veranderen?
Miauw

freeman21

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 219
    • View Profile
Re: Mogelijk nieuwe serverhost
« Reply #10 on: 23 August 2011, 13:02:22 »
als je de mensen van penny arcade bedoeld die huren al een tijdje niet meer bij ons :)

Sedative Svardskampe

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 260
    • View Profile
Re: Mogelijk nieuwe serverhost
« Reply #11 on: 23 August 2011, 14:42:49 »
Hun reden was dat ze niet meer wilden dat ze iemand aan de andere kant van de wereld uit bed moeten bellen om onderhoud aan de server te plegen en ze zelf geen echte toegang kregen tot de machine.

MuerteDiablo

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 89
    • View Profile
Re: Mogelijk nieuwe serverhost
« Reply #12 on: 23 August 2011, 20:32:19 »
Ziet er goed uit mensen.
En de verlaging in kosten is ook echt geweldig  ;D ;D

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Mogelijk nieuwe serverhost
« Reply #13 on: 25 August 2011, 17:45:02 »
Gewoon puur uit interesse, wat voor verschil brengt een sandybridge t.o.v. een 980x en wat voor functionaliteit raken we kwijt als er geen SSD meer is ?
En de algemene prestatie van de nieuwe server t.o.v. de oude, gaan we een verschil merken?

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Re: Mogelijk nieuwe serverhost
« Reply #14 on: 26 August 2011, 19:56:57 »
Gewoon puur uit interesse, wat voor verschil brengt een sandybridge t.o.v. een 980x en wat voor functionaliteit raken we kwijt als er geen SSD meer is ?
En de algemene prestatie van de nieuwe server t.o.v. de oude, gaan we een verschil merken?

Wat het verschil is in performance van sandybridge t.o.v. de 980x dat durf ik niet te zeggen, maar ik weet wel dat we de SSD al een tijd lang niet of nauwelijks meer gebruiken (gaat allemaal via ramdisk). Ik betwijfel dat we echt verschil gaan merken, behalve dan dat we gewoon meer dan de helft minder betalen. :)

Forum » Nieuws » Tweakcraft » Mogelijk nieuwe serverhost