Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Poll

Wat lijkt jou het beste?

Wachten met een nieuwe main map en resource map en deze beide pas maken bij 1.8.
33 (89.2%)
Wachten met een nieuwe main map tot 1.8, maar wel nu een nieuwe resource map maken (geen granite bij 1.8 in resource).
1 (2.7%)
Nu een nieuwe main map en resource map maken (geen granite bij 1.8 in de worlds)
1 (2.7%)
Nu een nieuwe main map maken (geen granite bij 1.8 in main), maar wachten met een nieuwe resource map.
2 (5.4%)
Anders, namelijk... (licht toe in post)
0 (0%)

Total Members Voted: 37

Author Topic: De maps & 1.7 / 1.8  (Read 12051 times)

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
De maps & 1.7 / 1.8
« on: 27 January 2014, 18:29:17 »
Zoals jullie weten heeft het updaten van minecraft nogal wat voeten in de aarde de laatste tijd. Forge, Bukkit... ze laten allemaal nogal lang op zich wachten. Wat de reden is voor het trage ontwikkelen is niet duidelijk, maar het heeft als gevolg dat wij verlaat over zijn gegaan op 1.7.2, dat we nog niet overkunnen op 1.7.4. en dat er nog steeds niet of nauwelijks client mods beschikbaar zijn.
Het is ook de reden dat we nog steeds niet de beschikking hebben over de nieuwe map, die we eigenlijk in de eerste week van januari wilden introduceren. De resource map is een stuk vergroot, zodat er wel enkele nieuwe materialen te verkrijgen zijn, zoals Podzol. Maar gezien het feit dat sommige van de nieuwe biomes nogal schaars zijn, is er helaas nog geen Mesa biome bijgekomen.

Nu zit het als volgt; met de release van minectraft 1.8 zullen er weer nieuwe blocks toegevoegd worden. Drie verschillende soorten stone, Andesite, Diorite en Granite (vanaf nu voor het gemak collectief even Granite genoemd). Deze zullen ongeveer zoveel voorkomen als gravel en dirt, over de hele world. Als we nu een nieuwe map maken, betekent dit dat we een world hebben zonder Granite wanneer 1.8 uit komt. Dit is een van de redenen dat er nog geen nieuwe map is.

Door bovenstaande poll kunnen we eens kijken wat we samen het beste idee vinden. Hou in gedachten dat met name het veranderen van de resourceworld het meeste werk met zich meebrengt. Naast stemmen kun je je keuze natuurlijk ook beargumenteren in een post.

merijnh

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 64
    • View Profile
Re: De maps & 1.7 / 1.8
« Reply #1 on: 27 January 2014, 20:07:53 »
Fijn dat we mogen meedenken en voten :)  *O*

Wat gebeurt er als we met main wachten tot 1.8 maar nu wel resource updaten ?
Dan hebben we op het moment dat 1.8 komt een resource zonder granite, maar is dat makkelijk op te lossen door middel van een simpele reset of moeten jullie dan weer de boel ombouwen (dubbel werk?) ?

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Re: De maps & 1.7 / 1.8
« Reply #2 on: 27 January 2014, 21:07:23 »
Dan moeten alle farms weer overgezet worden, ja.

merijnh

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 64
    • View Profile
Re: De maps & 1.7 / 1.8
« Reply #3 on: 27 January 2014, 21:21:51 »
Dan zeg ik wachten met beiden tot 1.8.
Tenzij jullie zin en tijd hebben om resource 2x te doen dan houd ik jullie niet tegen :P

Freaker5005

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
    • Pixelarts en stuff
Re: De maps & 1.7 / 1.8
« Reply #4 on: 28 January 2014, 00:00:30 »
De nieuwe blokjes van 1.8 zijn naast dat ze in de grond te vinden zijn ook gewoon te craften mja. Ik kies toch voor wachten.
I dig, you dig, we dig. Its not a beautiful poem, but it's very deep.

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Re: De maps & 1.7 / 1.8
« Reply #5 on: 28 January 2014, 01:23:04 »
Ze zijn idd schijnbaar te craften, maar het is toch wel een gemis misschien als ze niet in de wereld voorkomen. Voegt toch wel wat toe dat je iets kunt minen ipv tevoorschijn kunt toveren.

harm27

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 274
    • View Profile
Re: De maps & 1.7 / 1.8
« Reply #6 on: 28 January 2014, 10:16:15 »
Ene kant ga ik toch voor nu al de resource map regenen en de main map met 1.8. aan de andere kant ga ik toch voor beide mappen bij 1.8. De reden waarom ik zou zeggen resource map nu is omdat ik graag de stained clay wil gaan gebruiken. Andere kant is het handig om bij 1.8 ook gewoon genoeg van de 1.8 materials die erbij komen in de resource krijgen. Anders zou dat ook jammer zijn. Het heeft voor mij dus twee kanten. Als jullie toch nog iets weten om alleen een stukje mesa biome in de resource map te krijgen, dan ga ik voor beide mappen in 1.8.

GertJan

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 51
    • View Profile
Re: De maps & 1.7 / 1.8
« Reply #7 on: 28 January 2014, 10:32:48 »
er is een optie wachten tot 1.8.. maar als we wachten tot 1.8 op TC zit komt 1.9 er alweer bijna aan.. kon je dan niet in een oneindige loop terecht want dan zitten er vast ook weer leuke items in 1.9 en kom je met de vraag wachten tot 1.9,2.0 of 2.1

Loev

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: De maps & 1.7 / 1.8
« Reply #8 on: 28 January 2014, 10:36:18 »
er is een optie wachten tot 1.8.. maar als we wachten tot 1.8 op TC zit komt 1.9 er alweer bijna aan.. kon je dan niet in een oneindige loop terecht want dan zitten er vast ook weer leuke items in 1.9 en kom je met de vraag wachten tot 1.9,2.0 of 2.1

Eens, nu een nieuwe main world en resources updaten wanneer 1.8 er is. Het kan mij niet zoveel schelen dat er geen granite in main zit.

E_Vix

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
Re: De maps & 1.7 / 1.8
« Reply #9 on: 28 January 2014, 11:45:09 »
Ik weet dat Mojang zegt " It will be ready when it's ready", maar wat is een beetje de verwachting van de release van 1.8? Zal dat nog in Q1 zijn?
Als het Q1 is, dan zeg ik wachten met alletwee. Is het later, dan zou ik zeggen nu een nieuwe main, en met resource wachten tot 1.8. Als je dan straks perse granite wilt hebben dan zal je het moeten gaan delven in de resource world. Net zoals de sandmine. Het zou misschien zelfs wel een leuk idee zijn om daar dan een grote stripmine in te bouwen voor granite. Dan kan iedereen er daar lekker op los hakken.

wave535

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 566
    • View Profile
Re: De maps & 1.7 / 1.8
« Reply #10 on: 28 January 2014, 19:32:18 »
In ieder geval goed om te zien dat er serieus over een nieuwe map wordt nagedacht, goed bezig admins  *O* ik kijk er zelf erg naar uit :)

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: De maps & 1.7 / 1.8
« Reply #11 on: 31 January 2014, 04:41:44 »
Het is altijd afwachten wat er word geintroduceerd met nieuwe patches, en ook al zijn de nieuwe blocks in 1.8 allemaal te craften met blocks die nu al beschikbaar zijn, vind ik toch dat we moeten wachten tot 1.8 met het updaten van de maps.
De integratie van de nieuwe 1.8 blocks vind ik persoonlijk aantrekkelijker dan dat ze alleen te craften zijn, want dat voelt wat meer als de custom recipes die toch wat van de gameplay afneemt.

Wel moeten we dan toch besluiten om de poll als definitief te beschouwen en niet weer uitstellen als in 1.9 iets nieuws komt.

freeman21

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 219
    • View Profile
Re: De maps & 1.7 / 1.8
« Reply #12 on: 9 February 2014, 10:03:24 »
[quote author=Gazeebo link=topic=2049.msg21427#msg21427 date=1391139704

Wel moeten we dan toch besluiten om de poll als definitief te beschouwen en niet weer uitstellen als in 1.9 iets nieuws komt.
[/quote]

mee eens

Forum » Tweakcraft » Algemeen » De maps & 1.7 / 1.8