Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Tweakcraft over op 1.6.2  (Read 33159 times)

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Tweakcraft over op 1.6.2
« on: 10 July 2013, 03:21:32 »
Hoi iedereen,

Met dank aan FlutterShy zijn we vanaf heden over op 1.6.2. Wellicht een beetje zonder aankondiging, maar we konden over, dus hebben we ervoor gekozen om het maar gewoon meteen te doen.

Natuurlijk is het voor clientmods even wachten tot die up to date zijn. De komende dagen zullen we dus even met grotendeels modloze clients moeten spelen. Zodra de mods die ik normaal altijd op dropbox heb staan zijn geupdate, zullen ze daar weer te vinden zijn.

Op het moment van dit schrijven zijn paarden nog niet beschikbaar op de normale worlds. We willen ze liever ook niet spawnen, omdat we ze op een normale manier beschikbaar willen stellen. Vips kunnen wel alvast met paarden experimenteren in smallworld (/warp paarden) in een omheining. Alleen in die subzone kun je paarden spawnen. Gelieve niet overdrijven met de aantallen. We zijn aan het kijken of we de spawn mechanics kunnen aanpassen zodat paarden in de gewone worlds op een normale manier te vinden zijn. De builders onder ons moeten dus nog héél even geduld hebben. :) Mocht het aanpassen van de spawn mechanics te lang op zich laten wachten, zullen we het liever niet spawnen concept herzien, maar hopelijk zal dat niet nodig zijn.

« Last Edit: 10 July 2013, 04:00:11 by Jelmar »

Giordino

  • Belangrijk
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 755
  • VIP
    • View Profile
Re: Tweakcraft over op 1.6.2
« Reply #1 on: 10 July 2013, 09:18:55 »
 *O* Goed bezig  *O*

theempire37

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 200
  • <generic nonsence>
    • View Profile
Re: Tweakcraft over op 1.6.2
« Reply #2 on: 10 July 2013, 09:44:34 »
Je bent zo lkkr bezig freeeeeeeeek! :P

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: Tweakcraft over op 1.6.2
« Reply #3 on: 10 July 2013, 09:49:13 »
Zolang er nog geen natuurlijk spawnende paarden zijn wil ik het volgende voorstellen:
Spawn (op verzoek) twee paarden per project/zone en eis dat de eigenaar die paarden meteen breedt. Wanneer er twee veulens zijn gekomen, kill je de gespawnde paarden. Dan heb je in ieder geval wel 'natuurlijke' paarden.

Let wel, het is bedoeld als tussenoplossing. :)

Wat me ook meteen naar het volgende brengt: custom recipes.

Nu we paarden hebben zullen we meer saddles nodig hebben. Ook voor de racebaan willen we graag een (reserve)voorraadje saddles hebben. Saddles zijn op dit moment alleen te vinden in chests in dungeons, maar deze zijn vaak al ontdekt en leeggehaald. Sommige spelers hebben bergen saddles, terwijl nieuwe spelers de grootste moeite hebben om een zadeltje te vinden.

Daarom stel ik voor om een custom recipe in te voeren voor saddles:


Met 1.6 is het mogelijk geworden om dieren van een naam te voorzien d.m.v. name tags. Hiervoor heeft Mojang geen recept gemaakt, deze kun je alleen vinden in dungeons. Hierdoor heb je hetzelfde probleem als met de saddles, maar dan voor alle spelers.

Daarom stel ik ook voor name tags een custom recipe voor:
We are shaping the future

harm27

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 274
    • View Profile
Re: Tweakcraft over op 1.6.2
« Reply #4 on: 10 July 2013, 10:13:55 »
Mooi dat tweakcraft al over is. Heel leuk.

theempire37

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 200
  • <generic nonsence>
    • View Profile
Re: Tweakcraft over op 1.6.2
« Reply #5 on: 10 July 2013, 10:38:33 »


flippin' animals !

aacoba

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Tweakcraft over op 1.6.2
« Reply #6 on: 10 July 2013, 11:12:56 »
Bedankt Gunther en de rest van het admin team voor het werk aan deze update!
Het idee van Alex lijkt me een goed idee, want anders is het denk ik onmogelijk om aan die items te komen :)

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: Tweakcraft over op 1.6.2
« Reply #7 on: 10 July 2013, 14:39:52 »
Ik heb het al eerder aangegeven: ik ben zéér tegen custom recipes (en 'farms'). Ze ondermijnen de zeldzaamheid en dus de waarde van een (nieuw) item. Géén kwatz-machine en geen custom-zadels.

Probeer een zadel te 'kopen'. En wanneer het waar is dat alle zadels 'op' zijn (is niét zo), lijkt een regelmatige reset van Resource logischer. Met het aanbieden van 'gratis' paarden en custom-zadels begeeft Tweakcraft zich op een glibberige helling. Onderaan die helling is onze server een ordinaire creative-server geworden. En heeft Tweakcraft haar aantrekkelijkheid, haar unieke karakter, haar sterkste troef ("Wij moeten minen, wij kunnen niet vliegen...") verkwanseld.

Waar Minecraft probeert met updates nieuw leven in het spel te blazen, willen sommige Tweakers zo snel mogelijk dat "gemak de Tweaker dient". Nee dus. Mooi zeldzaam laten zijn, die zadels. Paardenliefhebbers en paardenrenbaanbouwers moeten gewoon dàt gaan doen wat Tweakers zo goed kunnen en respect afdwingt: de handen uit de mouwen en minen.

Ik begrijp het ongeduld van de renbaanbouwers, een prachtige baan btw. Is het dan, voor het rènplezier, niet logischer om op SmallWorld een renbaan te bouwen? Met volop paarden, zadels en zo meer?

Dan houdt op Main een paard de waarde die het verdiend: moeilijk te vinden (straks) en moeilijk te berijden omdat zadels niet uit een flesje komen. Wie straks met z'n 'normaal' gespawnde paard op Main de race wint, is niet alleen een goede ruiter maar óók een echte Tweaker!
« Last Edit: 10 July 2013, 15:12:19 by mhirr »
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

mimix

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 53
    • View Profile
Re: Tweakcraft over op 1.6.2
« Reply #8 on: 10 July 2013, 14:43:52 »
Ik snap je punt mhirr. Maar aan de andere kant, we kunnen ook al mossy cobble en glowstone enzo craften. Zadels en nametags zijn wat dat betreft veel onschuldiger.

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: Tweakcraft over op 1.6.2
« Reply #9 on: 10 July 2013, 14:52:36 »
... we kunnen ook al mossy cobble en glowstone enzo craften.
Ja, jammer! We glibberen ook al op die helling. Laten we nu, zo vlak na een update, het hoofd koel houden en goed nadenken waarom het berijden van een paard moeilijk moet zijn. En wat kost zo'n zadel nou, Mimix? Ik wil er wel eentje van je kopen...
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

Giordino

  • Belangrijk
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 755
  • VIP
    • View Profile
Re: Tweakcraft over op 1.6.2
« Reply #10 on: 10 July 2013, 14:54:03 »
Quote from: mhirr
Probeer een zadel te 'kopen'. En wanneer het waar is dat alle zadels 'op' zijn (is niét zo), lijkt een reset van grote delen van Nether logischer. Met het aanbieden van custom-zadels begeeft Tweakcraft zich op een glibberige helling. Onderaan die helling is onze server een ordinaire creative-server geworden. En heeft Tweakcraft haar aantrekkelijkheid, haar unieke karakter, haar sterkste troef ("Wij moeten minen, wij kunnen niet vliegen...") verkwanseld.
En
Quote from: mhirr
Ik begrijp het ongeduld van de renbaanbouwers, een prachtige baan btw. Is het dan, voor het rènplezier, niet logischer om op SmallWorld een renbaan te bouwen? Met volop paarden, zadels en zo meer?

Is natuurlijk erg tegenstrijdig, waar jij eerst waarschuwde dat we zouden afglijden richting creative server, stel je nu voor om maar in smallworld een racetrack te maken en te gebruiken.
En reseten is natuurlijk ook niet erg "standaard", standaard zou zijn op=op

mimix

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 53
    • View Profile
Re: Tweakcraft over op 1.6.2
« Reply #11 on: 10 July 2013, 15:01:08 »
standaard zou zijn zonder borders   :P

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: Tweakcraft over op 1.6.2
« Reply #12 on: 10 July 2013, 15:06:49 »
Nee... (@Giordino) ik vind SmallWorld (en Surv) iets totáál anders dan Main of Original. Smallworld is om dingen uit te proberen, te leren. Daar kun je wat elders juist niét kan. Met het aanbieden van een racebaan op Small glibbert Tweakcraft niet richting creative, zo biedt Tweakcraft -op een geïsoleerde plek!- een paardenparadijs. Ook dàt is het mooie van Tweakcraft, wij hebben voor elk wat wils. Wil je koppensnellen en jatten? Dat kan... op Surv. Wil je paardenraces? Dat kan... op Small. Wil je stoer bouwen aan grote projecten? Dat kan... op Main. En gun die Main-bouwers èchte paarden, met èchte zadels. Zodat dáár "te paard gaan" respect afdwingt: "Ik? Ik fok paarden, ik ben een baas."
« Last Edit: 10 July 2013, 15:19:37 by mhirr »
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: Tweakcraft over op 1.6.2
« Reply #13 on: 10 July 2013, 15:33:34 »
Dat Tweakcraft zich op een glibberige schaal begeeft ben ik niet met je eens. Het aanbieden van items die zonder een mapreset moeilijk (name tags) tot onmogelijk (circular smooth stone) te verkrijgen zijn doet geen afbreuk aan de core principles van Tweakcraft: zelf minen, zelf bouwen.

In de bouwwerelden (main en original) worden de bouwers aardig op weg geholpen: je hebt godmode, hostile mobs staan uit (en als je ze aanzet ontploffen creepers nog niet), en de paar zeldzame blocks die er zijn worden d.m.v. een custom recipe alsnog beschikbaar gemaakt, maar je moet er wel wat moeite voor doen. 1 circular stone vereist 8 cracked smooth stone, waarvoor je 8 smooth brick en 8 gunpowder nodig hebt.

Deze ingrediënten krijg je niet zomaar, maar moet je zelf verzamelen (craften, creepers killen) of overnemen van een andere speler. Het toevoegen van custom recipes voor zadels en nametags verandert niets aan het principe 'je moet er moeite voor doen'. Daarom koos ik in mijn voorstellen ook voor leather (koe killen), slimeballs en string.

Als je de custom recipes en toevoegingen als CraftBook niets vindt, kun je terecht in de survival-wereld. Dit is zo vanilla mogelijk, zonder recepten, zonder plugins, zonder god-mode. Meer vanilla kun je het niet krijgen.

Smallworld dient voor experimenten en is alleen toegankelijk op verzoek. Het is ongeschikt voor een publiek toegankelijke racebaan zoals we die aan het bouwen zijn op de publiek toegankelijke werelden.

Dat we in smallworld met paarden kunnen spelen is leuk, maar daar kan ik niet op een racepaard door OeiTown, PlotCity of Mineville toeren. Het voorstel dat ik deed (een beperkte hoeveelheid paarden spawnen op verzoek en die meteen breeden) lijkt mij een redelijke oplossing zolang er nog geen permanente oplossing is voor het paardenspawnvraagstuk. Waarom zijn we anders geüpgrade naar 1.6, als we er niet van kunnen profiteren in de werelden waar we het meest actief zijn?
We are shaping the future

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: Tweakcraft over op 1.6.2
« Reply #14 on: 10 July 2013, 15:52:00 »
@AlexMedia: Je legt precies je vinger op m'n zere plek. Al die nieuwerwetse fratsen die rechtstreeks het bouwen eenvoudiger maken, mogen wat mij betreft weg. Maar dàt is een gepasseerd station. Kwatz en zadels zijn dat (nog) niet, vandaar mijn pleidooi. Je vraagt je af "Waarom zijn we anders geüpgrade naar 1.6, als we er niet van kunnen profiteren in de werelden waar we het meest actief zijn?" Omdat we niet willen 'profiteren'. Op Main (en Original) bouwen we indrukwekkende pilaren omdat er voor gebikkeld is. Op die werelden rijden we (straks) op paarden omdat dat moeilijk is. En juist dàt is leuk.
« Last Edit: 10 July 2013, 15:55:14 by mhirr »
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

Forum » Nieuws » Tweakcraft » Tweakcraft over op 1.6.2